[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:12

Jean, tietelien, gefeliciteerd! Een collegaatje van mij zou die van haar gisteren juist laten verkleinen, veel last van haar rug enzo.
Ik zie jullie in gedachten al helemaal staan, op een rijtje, voor de spiegel. Eigenlijk een heel mooi en intiem moment met je kids.
't Doet me even verlangen naar mijn eigen mams. Heb vannacht van haar gedroomd dat ze nog hier woonde en dat verdrietige stalgenote op de koffie kwam en dat ze het heel goed samen konden vinden. Gek he.

Pellie, ik zou eerst het huishouden doen. Ik zelf ga over een uurtje boodschappen doen, dan heb ik dat gehad voor ik naar mijn knollies ga.

O ja, dat wat gisteren met de post kwam waren 2 Be Strict halsters + leadropes. Tijdens het bestellen van de sleutelhangers zag ik een plaatje van die halsters en heb er toen 2 besteld. Vond ze wel mooi, zwart, bruine neusriem, glimmende gahwe gespen... (al ziet een aap een gouden ding...... enz ). Nu ben ik gaan zoeken blijkt het net zoiets te zijn als het Monty Roberts halster. De neusriem heeft 2 extra ringen. De uitvinder ervan vindt dat het paard ten allen tijde zijn aandacht bij je moet hebben en heeft ie dat niet, dan geef je em een ruk aan het halster, een beetje vergelijkbaar met een slipketting voor honden. Nou, no way, ik gebruik ze wel gewoon als halster. Les van de dag: lees voor je koopt
Toch zijn ze mooi, zal mijn fototoestel meenemen straks. Vooral bij Mira staat het leuk.
De link naar de "goeroe" (hij heeft wel interessante dingen hoor, maar 't is zo commercieel allemaal). http://www.pferde-ausbildung.de./

Hier een plaatje, is niet mijn Mira. Die kijkt niet meer zo zielig. Je ziet op dat plaatje de glimgespen wel goed (tjee..... blingbling, ik word nog een echte Penny)
http://www.tinker-mooshof.de/Geitnerhalfter.jpg

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:17

Keevagirl schreef:
Heb afgelopen donderdag trouwens EIN-DE-LIJK m'n eigen Barefoot getest. Héééérlijk. Heb een lekker rustig stapritje gemaakt, al had de dikke best zin in wat meer tempo. Heb ondertussen nog een paar filmpjes gemaakt met m'n foon, 'ns kijken of het me vandaag lukt om die hier te krijgen.
Toen ik Keeva ging zadelen, heb ik het zadel ook nog even op Kyara's rug gelegd, gewoon om 'ns te kijken wat ze zou doen. Nou, de reactie was zoals je die van een tinker mag verwachten : Huh ??? Ligt er wat op m'n rug soms ?? Heerlijk, wat een sul is het toch. Zag er ook wel grappig uit trouwens, Kyara met zadel. Nu volgende week maar inrijden

Heb je haar nou nog niet ingereden? Ze is al bijna 2 jaar! (geintje, reactie is bij mij ontstaan nadat ik ooit 2 pennymeisjes tegelijk op een fjordenjaarling zag zitten).

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:21

Jean gefeliciteerd, nu maar snel van de pijn af en er van genieten

Vanners zijn echt niet duurder dan andere types, het is maar net wat iemand zoekt wat ze er voor over hebben.
Oertinkers heb ik ook nog nooit van gehoord.

Nu snel nog een kind onder de douche en dan richting Leon.
Eens kijken of we nog foto's van de pc kunnen redden.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:24

Zie je wel, ik WIST wel dat ik iets vergeten was ... FK, sterkte met je vader !! Wat een ellende, zeg !!

Het Monty Roberts halster is niet zooo onaardig hoor, werkt wel met het principe "wijken voor druk" maar is geen martelwerktuig o.i.d.. Toevallig heb ik er pas eentje gekocht voor Kyara, vandaar .

Edit : ja FK, de tijd voor inrijden is nu wel gekomen, denk ik, dan maar meteen m'n vent erop, met z'n 90 kg, dan kan ze meteen goed wennen aan gewicht . Ik had hier namelijk pas ook iemand op bezoek, die had een tinkermerrie van april 2004 (dus anderhalf jaar nu), en die dacht ze komende zomer toch wel in te gaan rijden ... aaarrrggghhh.

Knollehollen

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:34

Jean - wat heerlijk dat je nu kunt titafonen..... wil nu wel een keer een update foto van je zien

Maya - dat van die achteruitkijkspiegel herken ik, heb ik ook een hele tijd gedaan kan ik me herinneren, maar nu doe ik dat niet meer, is ook alweer z'on 13 jaar geleden, de remlichten af en toe intrappen als ik stilstond, dat doe ik nu nog wel

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:41

Je vent van 90 kg...... nee, dat is niet zwaar genoeg. Ik kom wel even langs, weeg nog net iets meer. Nog wel. Mijn weegschaal vertelde me net vanochtend dat er nu 11 kilo af is,
*kijkt naar beneden of ze al theezakjes heeft...... neh.....*

Mijn vader is gewoon een oetl*l, hij moet dat joch aangeven, dan gaat hij tenminste weer een tijd de bak in. Maar goed, het is weekend, en het weekend is voor MIJ, en niet voor mijn paps en zijn troubles.

Halsters..... ik stond gewoon effe gek te kijken, had niet in de gaten gehad wat ik bestelde
Kijk, Koot kan best tegen een tsjakka aan zijn hoofd, maar Mira is daar te gevoelig voor. Misschien is het wel iets om mee te rijden..... Nou ja, we zien wel. 't Touw is in ieder geval wel gaaf, op NH-rondzwaai-om-te-drijven-afstand zit een verdikking, waardoor alleen het uiteinde ronddraait en de rest van het touw stil blijft..... *vraagt zich af hoeveel mensen zullen begrijpen wat ze net probeert uit te leggen*
Hmpf.... dat touw zie je dus ook op die foto.....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:34

Jean gefeliciteerd en rust maar lekker uit is toch wel belangrijk naar zo`n ingreep, geniet er lekker van

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:49

Pellie, welk groot gebouw bedoel je? (ik zie 't niet geloof ik )

Jean, kan me voorstellen dat je blij bent. Als je ergens niet tevreden over bent en je kunt 't veranderen waarom niet. Gefeliciteerd, hoop dat je snel van de pijn af bent. Vindt het wel stoer hoor!

Wenk, veel plezier op t kerstdiner

Jacky2, who cares joh! Wordt soms net als jij doodmoe van al die discussies rondom tinkers, cobs, vanners, grai....whatever! We hebben plezier van onze paardjes en dezelfde hobby. Dat moet toch een band scheppen? Ik zal 't wel nooit begrijpen

Keevagirl, eindelijk je eigen Barefoot getest! Moet een goed gevoel geven.

Fjordkootje, super joh! 11 kilo eraf.

Zo nog even de paardjes opstrooien, water geven en dan........nagels plakken voor vanavond . Boya was nog steeds onder de indruk van gisteren, hij was nog steeds zoooooo lief en voorbeeldig. Dat is gewoon eng, want normaal is 't een ondernemend draakje.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 11:55

Nog een paar dagen en dan is mijn teefje Nikki

Afbeelding Afbeelding

niet meer loops hoop ik.
De 2 reuen zijn zo onrustig, wel vervelend hoor al dat gejank.
Mijn partner wil niks castreren of steriliseren.
De natuur moet je zo laten vindt hij, ok
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 10-12-05 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:01

Pellie schreef:
indezz, baloetje blijft helaas te klein anders had ik hem zeker wel willen kopen...!!! want ik vind hem ouders zijn rond de 1.50 toch?

Baloetje schat ik momenteel (met het meten van strotouwtje volgens Leonoor) dat hij tussen de 1.47 en 1.52 uit zal komen. Zijn mam is 1.46 en zijn pap is 1.54 (ongeveer). Heb hem gisteren nog eens goed bekeken..... hij heeft een koppie van een shetlander en hoog knuffelgehalte Heb nu de foto's van de jongens naar SuperRoos gestuurd voor karakteranalyse. Ik wil weten wat zij ziet op de foto's en of dat overeenkomt met mijn ervaringen.... Was wel een probleem om dat gekke grut op de foto te zetten, ze wilden geen 5 minuten stil staan..

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:16

Wat een schatjes Nikita, die honden van jou..... leuke foto's.

Fjordkootje, knap zeg 11 kilo... Ik heb me deze maand dik gevreten aan chocola en marsepein en nog meer van dat lekkers.... momenteel komt het mijn strot uit, dus ik kijk wel uit om weer eens serieus te gaan beginnen met gezond eten.... Mag wel lekker gaan sporten op de kosten van de baas dus ik zie het helemaal zitten : sporten, lijnen en stoppen met roken... Goede combinatie toch???

Jean : gefeliciteerd hoor met je nieuwe cups.... Hoop voor je dat de pijn gauw weg gaat en dat je pijnloos kan gaan genieten van de decols..

Verder alles bij gelezen maar niet alles onthouden Ga vanmiddag lekker rijden met Lucy en misschien nemen we Phyllis ook weer mee. Kunnen we lekker met z'n tweetjes een rondje doen... Heerlijk, heb er zin in..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:07

FK, ik heb eerst gehobbeld, toen gemest en nu het huis mesten, we krijgen straks visite

boya, in je album staat ergens zo'n groot gebouw, dat is vast van de buren. het lijkt wel een pakhuis/loods ofzo, maar dan op z'n duits

super jean, laat jelle maar mooi fluiten naar zijn centen en je nieuwe boobs

IL, hoe waren je eerste inwijdingen?

indezzz, da's idd wat te klein. gam is ook 1.5 en de volgende moet toch echt iets groter worden, anders kan eejee er niet op als hij eens wil hobbelen wat een geweldige reden om een paardje erbij te willen kopen!!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 14:29

Pellie schreef:
boya, in je album staat ergens zo'n groot gebouw, dat is vast van de buren. het lijkt wel een pakhuis/loods ofzo, maar dan op z'n duits

dat gele is ons huis (dat zag er een jaar geleden net zo als die schuren uit) en achter het huis staat een enorme schuur, daaraan gekoppeld nog een dwarsstuk (met het blauwe zeil, voormalige varkensstal) en dan nog zo'n enorme schuur. Die twee schuren zijn koeienstal geweest. In de schuur het verst van het huis, die met de overkapping (meest rechtse op de foto) staan nu de paarden als ze niet op de wei staan
Het is inderdaad een enorm spul bij elkaar, dat kregen we er allemaal bij toen we deze bouwval kochten. Het huis is het begin, nu de rest nog. Is wel een 40-jarenplan hoor! We hebben alleen de buitenkant nog maar gehad en de keuken is klaar. Nu gaan we binnen verder.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:19

Afbeelding
waaaaaauw.... wat geweldig om in zo'n pand te wonen boya!!! *benijd modus on*
hier hou ik wel van hoor!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:23

pfff het kanon van mijn vader gelongeerd, jemig de peemig, wat gaat dat kleine kreng hard en onbehouwen, geef mij maar een tinker

het kanon:
Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:34

Wat een stilte weer hier Duidelijk weekend, niemand aan het werk

Net terug van wedstrijd met Baggio, Ilona heeft hem naar een 5e plek met 163 punten gereden, dus weer een winstpuntje erbij

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 16:35

Hoi,hoi,

meld me even. Heb zulke maffe dagen gehad. Heb nu al een dikke week niet bijgelezen hier... sorry Ik weet even niet meer waar ik beginnen moet.......

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:06

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:09

Leonoor schreef:
Wat een stilte weer hier Duidelijk weekend, niemand aan het werk

Net terug van wedstrijd met Baggio, Ilona heeft hem naar een 5e plek met 163 punten gereden, dus weer een winstpuntje erbij

Gefeliciteerd met het winstpuntje erbij!! Super!

Tinkermuts : dat kanon heeft wel een lief koppie!!

SuperRoos : wachtlijst 20!!!!!!!!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:12

IL, mini kerstboom, cute!

wenk, lisjes beeb gevoeld, geweldig!

boya, nu maandag de hoefsmid dus, lekker dat de paardjes zo braaf bij hem zijn!
boya in je laars gebeten en zich daarna niet meer willen laten bakken omdat je hem op zn donder gaf, hihi wat een doerak, zou fig ook doen!

ingrid, lekker over 2 weken vakantie, hopelijk heb je dan weer een beetje puf om te reageren

nikita, lekker bij de paardjes weer wat dingetjes gemaakt, met zn 2en naar buiten kunnen ze nu en sissi kan een flinke sprint maken, lekker hoor
sissi is grootttttttttt???????? 1.66 wowie haha

FK, wat een verhaal zeg weer met die rekeningen, halfbroer, erfenis, etc... kl*te zeg...
bijzonder droom over je moeder wel een beetje geloof ik?
en 11 kilo eraf, super zeg!

vast, harry potter lekker aan het lezen, leuk hoor
en vasthi weer helemaal op stro, wat had ze eerst ook alweer
meer rijden jij, regenpak aan!

dobbel, fijn dat het zadel goed was

pellie, jouw papsie ook lekker gevlogen dus voor zn verjaardag, leuk hoor
was ie niet bang?

jean, wat ontzettend dapper van je dat je dit hebt gedaan, vind dat echt knap hoor, gefeli met je nieuwe boobies!
wist helemaal niet dat je hiermee speelde in je hoofs, sterkte met de pijntjes alleen
hoop dat je er snel van kan genieten

jacky, lekkere discussie gehad dus, zou dr niet eens op in gaan
vind paarden niet beter of duurder, alleen anders haha

keevagirl, eindelijk je barefoot getest, lekker dat je zo genoten heb
en gekke kyara, niet reageren op dat zadel haha, super

cora, veel plezier bij leon!

indezz, hoop dat rijden lekker was!
heb ff geen tijd om foto's te bekijken, morgen wel denk ik! moet nu weg haha

TM, lekker paardje van je paps hoor, super snel dus, pittig dingetje is het wel, had ik geloof ik ook bij de analyse gezet he
stuur je nog goede foto's van chuck, of had ik die al?

leonoor, gefeli, winstpunt erbij, super hoor

zo, ff naar figs
vanaaf uit, tot 5
en morgen om 11 uur met trailer weg om nieuwe pensionklant, hafje midas op te halen, brakjes
hoop dat t geen kater word!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:21

Felies met Baggio!

En Jean met haar nieuwe boobs. Straks topless zonnen

Tinkermuts, was is dat voor merk, dat kanon? Ziet er nog zo jong uit.

Jellie, ben benieuwd naar je rare week.

Wat een reuzin is Sissy, net zo groot als die kwpn'ers die naast sox staat, pfff. Dan helpt zo'n Blokker opstapje ook niet meer bij mij, wordt het al een keukentrapje...

Hopelijk zijn er foto's gered van Snowdon's PC.

In Amerika zijn de vanners wel behoorlijk popupair, èn duur maar het is daar niet te vergelijken met hier. Ik zou ook niet zo'n discussie aangaan, bij de tinkers hebben we voor ieder wat wils.

Maya, ik heb die hele boom gemist geloof ik ?
Als ik een auto hard op me zag afkomen in de spiegel ging ik altijd op mijn rempedaal trappen, een paar keer achter elkaar. Mijn ex is ook flink aangereden terwijl hij voor een stoplicht stond te wachten, de schrik zat er goed in, auto total-loss maar met hem niks.

Het was hier zo koud en mistig dat ik niet gereden heb, kon het niet opbrengen. Bijrijdster zal morgen wel een flinke rit doen, die gaat gewoonlijk op zondag naar buiten.

Nu effies oven aanzetten....

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:37

Hier was het echt zalig weer. Lekker strandritje gemaakt met Beel. Zonnig en windstil, 't was gewoon warm

Heeft iemand hier het mobiele nummer van Chubby? Ik had het en ben het kwijt dus als iemand het heeft, graag via pb.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:41

ben ik weer eens.

Iemand NCRV gezien met Willem Wever. Tinkerhengst Ryon O'Malley was gebruikt om de geschiedenis van Sint Joris uit te beelden!!

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:51

'k Was net te laat met zappen helaas....

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:53

Cheveyo schreef:
ben ik weer eens.

Iemand NCRV gezien met Willem Wever. Tinkerhengst Ryon O'Malley was gebruikt om de geschiedenis van Sint Joris uit te beelden!!

Ik heb het gezien heb speciaal gekeken voor Ryon. Braaf beest.
Als het lukt komen er vanavond foto''s van Marieke.