[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 16:41

Dankjullie, vind het zelf ook mooie spullen! <3

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:03

Jeetje, das ook wat. Wat een manier om zelfmoord te plegen. PFff...

Wat heeft Roos toch een manen :wow: +:)+

Rot van je rat Nientsje

Beterschap Lor!

Gelukkig voelt de poes zich weer wat beter. Wel vreemd hoor, zo opeens uitgedroogd..

Die rijbroek heb ik ook. Leuk goedkoop inkopen doen!

Nou, vanmorgen weer toestanden. Kom ik thuis nadat ik mn zoontje naar school heb gebracht zie ik alleen Gi in de wei staan. Nergens Noeka te bekennen. Is ze wéér ontsnapt. Uiteindelijk dr gevonden, dochtertje naar de buurvrouw gebracht, pony weer terug naar de wei gebracht. Kijk ik net uit t raam, staat ze weer half in de wei ernaast. >;) Heb ze maar in de paddock opgesloten. Ze heeft echt lak aan het stroom. Van t winter wordt dat echt drama met de wintervacht.
Zwaarder stroomapparaat, heg om de wei? Geen idee wat ik ermee moet.

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:15

Je hebt dubbele draad neem ik aan?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:21

Hopelijk is het snel terug helemaal goed met de poes!

Joanne@Controleren of je geen punt hebt dat de stroom wegloopt. Had het zelfde met Jack die had ook echt zero respect, liep voor je neus door 5 lagen draad (borst ertegen en duwen), Cup ging gewoon standaard onder de draad door terwijl ik zelf af en toe een trok van de draad kreeg maar toch bleek de grootste kracht ergens weg te lopen en een deel bleek zelfs niet verbonden (bleken mijn tussen stukken geïsoleerd vanbinnen). Dus goed iemand die we kennen heeft dat opgelost voor ons en sinds dien werkt de stroom maar al te goed.

Zelfde dag of dag erna hingen ze beiden eens stevig er aan, nu laat ik de stroom af en toe een eindje af en als ik zie dat 1 van de 2 (Finn probeert het niet maar is ook later pas gekomen) terug begint met de neus onder het draadje te grazen leg ik 'm eens opeens aan.. ~~}>

Hier overgegaan van boven de pot hangen naar op de pot zitten :') . Maar goed kan tenminste terug eten dat is al iets. Straks de pony's doen.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 10:31

Ja heb dubbele draad op 110 en 55cm. De paddock heeft er drie. Er staat wel stroom op, ik raak m liever niet aan, maar ik hang de poort van de paddock naar de weide altijd open aan van dat groene geplastificeerde gaas. Misschien dat er daar nog wat van wegloopt. Verder raakt de draad nergens wat. Knap lastig is het. -O-

Vervelend Lor. Doe maar rustig an. :(:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:07

He bah Lor! Beterschap hoor!

Heb je al eens gezien hoe Noeka het doet? Gijs 'voelt' met zijn neus aan de bovenste draad of er stroom op staat, is dat niet zo, dan duwt hij de bovenste lijn naar beneden en stap/ springt er dan doodleuk overheen.. Voor hem is het dus belangrijk dat de bovenste draad stroom heeft en er genoeg paaltjes staan, zodat hij die draad niet naar beneden kan duwen.
Zijn haflingervriendje, dat is er eentje, als hij zijn hoofd erover heen kan krijgen, zet hij kracht met zijn borst, die gaat er dan echt dóórheen. Voor hem moet er op de middelste prik staan, en hebben we langs de binnen kan een extra draadje met stroom gespannen op ca 50 cm hoogte en ca 50cm van de omheining af, zodat hij de kans niet krijgt om kracht te zetten.

Wij doen op stal ook minimaal 3 draden en dan een meter eraf nóg een omheining spannen ( de buitenste hoeft maar 2 draden), dat werkt perfect, geen 'uitbraken' meer. Is ook gewoon optisch, dat ze niet het idee hebben dat het 'even' erdoorheen is, maar er dan nog wat staat.

Gijs miste gister ineens een pluk manen _-:( en ik had er nog wel antibijt ingedaan donderdag.. Volgens mij werkt deze niet zo goed.. zijn manen zijn ook ineens helemaal geel.. >;)
Gauw weer andere anti bijt halen...
Gisteren voor het eerst met hem wezen wandelen, langs schapen en koeien, richting snelweg.. Vind ie allemaal prima, doodbraaf. Alleen bij stal aangekomen moest ie even duidelijk maken dat hij er weer was, dan is ie echt hengst. Hij doet niets raars hoor, beetje gillen en draaikonten.. Voorproefje voor de hengstenkeuring <<). Eenmaal weer binnen het hek wordt ie ook gewoon weer rustig.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 11:57

hahaha, Zac gaat er overheen of eronderdoor. Beest heeft zichzelf leren 'bukken'. Tast even met zn hals af en trekt er dan een sprint onderdoor.
Mafketel :')
Zolang er genoeg gras staat gaat het wel prima, of als er nergens meer gras staat. Maar als er achter de draad meer gras staat dan staat meneer en ook :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:34

eros kan er ook wat van.staat ie in de paddock bij de weides is er geen probleem,maar staat ie in de paddock voor (tegen de weg aan)dan haalt ie bijna altijd wel iets uit om er uit te komen.erover/erdoor heen,zelfs de sluiting vastpakken en openmaken behoort tot de mogenlijkheden.hij wil gewoon de rest kunnen zien.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 12:54

Snap ik van Eros, het is tenslotte een kuddedier!
Gijs had dat ook, die stond een tijdje alleen, toen zijn maatje gecastreerd werd op de kliniek. Als zijn buren dan naar voren werden gehaald ging ie mee, ja dat kon ik 'm echt niet kwalijk nemen. Hij heeft zijn hele leven lang in een kudde geleefd, hij weet gewoon niet beter. Hij is dan ook heel braaf tussen / bij andere paarden. Kan overal zo langs wandelen, ook nieuwe paarden en merries. Hoop dat dat op vreemd terrein ook zo is.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 13:23

Gijs heeft dan wel een goede basis toch? Ben benieuwd naar hem!

Vanmorgen zag ik stond er idd geen stroom op. Denk dat mn zoontje per ongeluk de stekker eruit had getrokken. Weer wat opgelost. Noeka voelt het wel idd, zodra er geen stroom op staat is ze sowiezo weg. Ze voelt, gaat met haar hoofd tussen de draden staan eten en er dan tussendoor zeg maar. Dus een extra draad zodat ze er met haar hoofd niet tussendoor kan gaat ook schelen. Ik ga dr maar eens mee aan de gang. Bedankt voor de tips!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:15

Pff balen Joanne... Anders eens een aparaatje ergens lenen om te testen of er echt overal genoeg stroom op staat?
Anders een stuk aluminium folie in de manen/voorpluk meevlechten, als dat tegen de draad komt geeft het een goed tik.

Ah, zonde van de manen van Gijs, komt het door het kroelen met vriendjes?
Hier heeft Indy ook een stukje punk-kapsel door het kroelen met Bonnie.

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 17:17

Ben niet zo goed te pas dus lees later even bij.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:04

Jeetje Joanne dat is schrikken! :oo
Hoe is het nu met de paardjes?

Jeetje balen van Gijs zijn manen... Feike mist ook een hele hap door het deken verdikkie :\

Ik heb vanavond ook heel fijn getraind.
Ondanks de stromemde regen had ik een heerlijk werkwillig paard onder mijn kont. :D
Na het rijden heeft Feike ook genoten van een lekkere warme bak slobber :)

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 21:53

Lori, hoe voel je je vandaag?

Dot, hoe is het met de kat?

Missende manen/staart altijd zo frustrerend. Max miste vorig jaar de helft van z'n staart aan de onderkant. :( zie je nu gelukkig niets meer van! Heeft wel altijd even tijd nodig.

Netjes door de regen, goed gevoel als het dan ook nog eens fijn gaat.! Leuke foto! :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:18

Vandaag is het redelijk, eten blijft nog altijd wat op de maag liggen maar dat trekt iedere keer weg. Ben gewoon naar de les geweest deze avond terug en morgenavond ook. Denk dat het ergste voorbij is, nu ja hoop ik toch. :)

Slobber snoet van Feike! :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 23:18

Met de kat gaat het gelukkig weer goed :D
Heb helaad vandaag wel af moeten melden voor cross waar ik zondag aan mee zou rijden.
Had er zo vreselijk veel zin in!
Maar vulling van mn vzh zadel is niet goed.. dus die moet vervangen worden..

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 07:28

OH jammer van Gijs zijn manen

Knappe feike met zijn slobbersnoet :D

Goed dat het weer wat beter gaat Lor.

Jammer dat je moest afmelden dott.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:08

Betershap Lor :(:)

Balen dat je hebt moeten afmelden Dott :(

Ik moet vandaag Feike missen. Vanmiddag geen tijd en vanavond ga ik met mijn collega uit de dierenpraktijk naar een cursus :) (ja ik kan collega zeggen haha want in januari val ik daar een poosje in voor een andere assistente immers :) )

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:17

Pff het heeft je goed te pakken lor!

Feike wordt een echte man om te zien!

Wat jammer van de cross zeg... En rot voor de portemonnee...

Het beste kim.

Draad heb ik weer orde. Idd een stiekem stukje waar t stroom wegliep.

Volgende slechte nieuws. Noeka heeft een bokhoef, graasvoetje. Daarvan loopt ze onregelmatig en dat gaat waarschijnlijk ook niet weer weg. Ik begrijp niet dat mijn vorige smid dat heeft gemist, toen was er nog wat aan te doen. Ik had het verschil in hoeven wel gezien, maar dan mis je zelf toch het verstand ervan. Als je hoefsmid zegt, ik zie er niks aan, vast gevallen zou dr twee maanden laten staan en dan nog eens kijken, dan ben ik zon sufkip dat te geloven. Ze liep een tijdje weer goed, niet meer bij stil gestaan en nu de gevolgen. zonde zonde zonde...
Heeeeeeeel erg balen dus. Nu maar op zoek gegaan naar tips om haar zover mogelijk ermee te helpen en de schade te beperken. Mocht iemand wat weten toevallig, ik ben benieuwd

Wat een saai weertje he!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 16:58

Oh jeetje zeg. Das wel heel slect van je smid.. maar goed. Koop je nu niks voor :(
Sterkte

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:13

is het niet meer te opereren?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:30

Jemig Joanne dat is ook knap kl*te zeg :\

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:28

Dat is behoorlijk rot idd. :\ stom van de hoefsmid zeg!!
Sterkte!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:30

JoanneE je mag mij wel een berichtje sturen. Pip heeft achter twee bokhoeven gehad maar dankzij mijn smid is het goed gekomen. Wil je meer weten Pb mij even dan vertel ik het hele verhaal

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:34

Vanavond onverwacht een avondje vrij, vriendin had de paarden al gedaan. :D Ook wel eens lekker!