@mallow:begrijp me niet verkeerd,het is een idee wat geopperd is.ik ben aan het bedenken wat het beste is.En ik ben totaal geen voorstander van verdoven/sederen. en inderdaad benen vastbinden roept alleen maar reactie op.Daarom ben ik nu druk bezig met ideeen bedenken.Die hoefstal vindt ik wel een goed idee,maar zijn die ook mobiel(m.a.w moet jij daar heen of komen ze naar jou)?daar zou ik misschien wel wat mee kunnen. Vandaar dat ik ook jullie een beetje vraag mee te denken.We hebben nog wel even de tijd,want voorlopig is het nog prutweer,dus haar sokken niet droog.en lang binnen laten staan is niks voor ruana,dan breekt ze de tent af. naar die kappersschaar kan ik eens kijken,maar ik heb zoiezo snel last van blaren,daarom heb ik er al een met een extra zacht handvat(geen harde plastieke of ijzeren).
Zometeen even naar m'n meisje.Ik ga lekker een rondje vianen wandelen.Dan is ze morgen niet zo druk met rijden.
Henk heet die hengst toch lot? Knap ding vind ik dat, heb je daar een recente foto van?
Ellie sorry als het bot over kwam maar benen aan elkaar binden, daar gingen toch wel m'n nek haren van overeind staan. Hoop echt dat je dat idee heel snel naast je neer legt. Ten eerste zeg je in je bericht dat je niet eens zeker van bent of ze mok heeft. Misschien dat eerst maar eens zeker te weten komen? Gewoon de dierenarts langs laten komen. Ten tweede hoeven de sokken er helemaal niet af om mok te kunnen behandelen. Je komt er wat makkelijker bij op die manier, maar je moet ook begrijpen dat die sokken er ook zitten om de vuiligheid van buitenaf buiten te laten. Het is dus eigenlijk een bescherming tegen de mok. Om er makkelijker bij te kunnen zou je het haar om de plekjes weg kunnen knippen, maar de hele sokken eraf halen zou ik toch niet zo snel doen. Ik behandel de mok met hydrocortidem. Dat een paar dagen achter elkaar dagelijks smeren en dan weer even niet. Het mag niet teveel gebruikt worden en kun je alleen krijgen via de DA. Zou die er ook zeker bij halen als je niet zeker weet of het uberhaupt mok is. Hoefstal lijkt me ook niet al te vriendelijk als je bij voorbaat al weet dat ze in de ankers gaat. Probeer het eerst op te lossen met rust, anders heb je dalijk een paard dat altijd panisch is als je iets bij de benen wil doen. Lijkt me niet zo handig
Eva is m'n echte naam Andrea Had gedroomd dat je bij mij op stal stond en we samen Jaron wijken op druk gingen leren. Hij was nogal sterk hhaha
Net heerlijk in het zonnetje gereden en buiten uitgestapt. Stoer he
Ik was zo slim haar niet eerst even te longeren Dus madam wilde haar energie kwijt met mij erop.. en zonder zadel is dat dus glijden geblazen!
Je had het hoofd van Diaz moeten zien! Ik kijk (liggend) opzij, staat ze me aan te gapen.. 'wat doe jij nou daar?'
Maar ook na het longeren stoof ze er vandoor met mij erop.. maar het was alleen rechtdoor, en ik had haar snel weer onder controle, dus ik bleef zitten!!
Onze voorbrenger Corne heeft een advertentie op de boktmarkt geplaatst en ik plaats hem even hier voor hem wie weet heeft iemand nog interesse voor de komende H.K. gr. Annita
En die furminator, is dat en goed ding met die haren ja?
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 14-01-12 18:52
Ik hou wel van poetsen als ze verharen. Blijf je lekker bezig
Aah wat een schatje met zn helm!
moyra
Geplaatst: 14-01-12 19:09
is er nog plaats voor nog een tinker liefhebber
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 14-01-12 19:15
Natuurlijk !
Vandaag heb ik tekening 1 afgemaakt van de 2 die ik volgende week af wil hebben. Bedankje voor mijn stagebegeleiders. Tekeningen van hun kids (2 en 3 kinderen). Ze weten van niks. Heb via hun man / vrouw foto's gekregen. Ben érg benieuwd wat ze er van gaan vinden.
TurboTinker
Geplaatst: 14-01-12 19:17
Natuurlijk! Welkom Moyra!
Leuke haf, en knappe tink heb je!
moyra
Geplaatst: 14-01-12 19:47
Dan zal ik even beginnen met een voorstelpost en dan langzaam aan proberen bij te voegen in jullie onderwerpen.
Ik ben danielle en 22 jaar jong. Voor de kost werk ik in de thuiszorg. Verder heb ik 5 hondjes een kat en een papagaai. De paarden zijn uiteraard ook aanwezig Helaas heb ik een rugblessure opgelopen door een val van mijn vorige pony en kan ik al 5 jaar lang niet meer in het zadel kruipen maar er is zoveel meer met de paarden
Om te beginnen met het paard dat ik al 5 jaar in mijn bezit heb.
Pebbels Een haflinger merrie van bijna 14 jaar oud. Voor pebbels heb ik 2 bijrijders maar pebbels is niet het makkelijkste paardje om te rijden blijven zitten is een grote kunst.
Dan hebben we bo. Ik heb bo gekocht toen hij 3 weken oud was en inmiddels is deze kerel alweer 2,5 jaar oud. Toen ik bo kocht was ik helemaal niet van plan om nog een paardje aan te schaffen en zat eigenlijk wat te struinen op mp. Al ruim 7 jaar had ik op dat moment geen tinker meer in mijn bezit gehad en het bleef toch knagen. Besloten te zijn kijken en verkocht Bo staat vanaf 4 maanden oud al in de opfok en ben nog in twijfel wanneer ik hem naar huis haal. Bo is lang hengst geweest en afgelopen september geruint.
Dan hebben we ook nog het paardje van mijn paps. Ook een tinker, de liefde ervoor zit in de familie, kendra. Kendra heeft de eerste paar maanden bij vrienden van mijn ouders in Duitsland gestaan maar wegens omstandigheden deze kant op gekomen. Toen ze dr kochten had ze een behang om u tegen te zeggen maar helaas is deze afgeknipt tijdens haar verblijf in duitsland. Kendra loopt voor de wagen waar ze enorm veel plezier in heeft. Ze is word dit jaar 16 jaar.
Helaas woon ik in een flatje en het balkon is iets te klein. De paardjes staan in pension en allemaal op een andere woon locatie vandaar de twijfel met bo.
Hmm dat is lastig idd, ik woon in een 1 gezins woning, en daar past Jaron ook niet in de tuin hoor
moyra
Geplaatst: 14-01-12 19:57
Snackie schreef:
Hmm dat is lastig idd, ik woon in een 1 gezins woning, en daar past Jaron ook niet in de tuin hoor
Jammer is dat he
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 14-01-12 19:59
Danielle, * gaat proberen je naam te onthouden.
Wat een prachtpaarden ! Ik houd niet van haflingers, maar die van jou had ik al wel is meer langs zien komen op bokt. En ja ook een ras waar je niks mee hebt zitten leuke paarden bij Bo heeft echt een stoer koppie Leuk dat Bo ook nog een jonkie is. (hebben we een beetje dezelfde vragen waarmee we komen te zitten.) Lastig om te bepalen hoelang je hem daar nog laat staan. Weet niet of je thuis / op stal makkelijk er de ruimte voor hebt. Tijd om met wat dingen te gaan oefenen. Als hij daar nog lekker staat, tja waarom niet.
Wat rot van je rug zeg ! Heb je al plannen / ideeen wat betreft beleren. Omdat je zelf zo met je rug zit.
Ik heb Kayleigh gekocht toen ze 2 was (nu een maand of 4 geleden). Ze heeft daar ook altijd thuis gestaan, dus vandaar dat ik besloten heb haar gelijk op mijn vaste plekje te stallen. Als ze jonger was geweest zou ik ze nog wel naar een opfok / grote kudde brengen.
moyra
Geplaatst: 14-01-12 20:04
Ik snap inderdaad je keuze om haar dan op de vaste plek te zetten. Als bo ouder was geweest had ik daar ook voor gekozen maar hij was pas 4 maanden toen hij deze kant op kwam. Bo bij ben ik gevallen voor zijn stoute hoofdje. (ga even in profiel kijken naar kayleigh).
Wat betreft pebbels ik wilde nooit een haflinger Toen ik haar kocht had ze alleen dr vlekjes nog niet dus waarom ik wel voor dr viel
Edit : wat een leukerd is kayleigh. Vooral die vlek om dr oog
Laatst bijgewerkt door moyra op 14-01-12 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt
pebbels is mooi Die vlekjes zijn super! bo en kendra zijn ook ontzettend mooi. welkom bij de liefhebbers van de gesokte vrienden danielle.klets gezellig met ons mee.