[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 10:53

{:) MERRY CHRISTMAS {:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:08

Net met Jack gaan rijden week 2 ingezet van het endurance trainingsschema
25min stap < 5min draf <25 min stap, ik probeer deze week 4x uit rijden te gaan en daarna week 3 natuurlijk.
Vrij rustige week dus nog moest wel even doorduwen in de draf maar lukte prima gelukkig.
Eens een bellenkrans rond zijn nek gedaan die aardig hard rinkelde merkte wel dat het tempo wat hoger lag maar verder gaf die er geen reactie op *\o/* . Wel heerlijk dat getingel van de belletjes :D {:) .

:?
Hier eens vragen via iemand die we kennen hebben wij voordroog hooi ingekocht bij iemand. Hadden hooi van eigen weide maar is nu bijna op prachtig spul. Deze week eens een pak opengemaakt en zag het direct oeie joeie joej veel te nat, van een korte weide zo te zien (erg fijn spul)... en zag het na een nacht direct aan zijn achterste volledig nat dus dat zijn mest ook niet mooi opgedroogd is direct ook geen mooie ballen mee maar een veel te zachte smurrie...

Dusja nu zitten we met die voordroog zou het helpen dat te mengen met hooi of ?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:36

Langzaam overgaan? Steeds wat meer vd voordroog geven en dan hopen dat ze er volledig op kunnen staan

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:39

Tja kan het proberen vorig jaar ook voordroog gehad maar dan van eigen weide geen enkel probleem was netjes droog, zelfs een deel aangekocht ook prima droog iets minder dan eigen spul maar toch nog erg goed. Maar dit spul ben ik echt niet blij mee, iemand anders vertrouwen dan mijn mam voor aankoop ga ik echt niet meer doen hierna.

Maar op zich grotendeels hooi voeren en beetje voordroog en steeds vermeerderen kan het proberen of elk de helft zou dat ook lukken ? Want dat dier constant met een natte kont laten staan door die voordroog is ook niet leuk voor Jack en voor mij ook niet. :( %)

Moeder stelt hier voor zemelen bij voeren constant voor toch beetje droog te houden.. :o?

Caily

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:42

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 19:46

Die herkent de link niet kan dat ?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:36

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:56

Nu ben aan het kijken voor hooi extra te laten komen om te mengen alvast want dit is voor hem geen doen. Zijn kont en staart nat van mestvocht en door dat zijn mest nat is blijft het kleven in zijn staart ook terwijl met hooi niet. Is het hooi is bijna op heb nog een paar balen. Merk het ook in zijn stal op hooi is die erg proper in zijn stal bij dagelijks uitmesten maar met die voordroog is heel zijn stal ook nattig en vies (onder andere ook plukken voordroog dat die laat liggen want die vind het vies eet het echt als allerlaatste op als ik hooi er in gooi ook dus beiden).

Is hebben altijd zelf ons voordroog uitgekozen geen enkel probleem gehad heel af en toe een minder pak door pech (gaatje door vogels die er in hebben gepikt). Een vriend heeft dit jaar het met de gene naast zijn werk geregeld en het is echt rot spul. {:)-:(

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 20:58

Heeft hij zand in zijn mest? wat voer je hem verder nog?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:08

Verder krijgt die een graanmengeling in combinatie met hooi echt nooit probleem altijd droog echt altijd en even voordroog het geen wat ik al had gevreesd. Ligt puur aan dat voordroog verder aan niks, niks naast dat is veranderd heb nu nog wat hooi liggen en even zien of ik kan regelen voor extra te kopen dat ik zoveel mogelijk kan mengen.

Zand zou geen probleem mogen zijn die staat op stal heeft wel een uitloop met modder maar daar gaat die momenteel niet meer in daarvan kan het niet komen.

Heel de boel voordroog verkopen zal vermoed ik niet lukken (zou het anders gewoon doen heel de boel verkopen en hooi kopen). Had expres nog gevraagd voor er niet te veel te laten komen omdat ik voordroog van andere weide's altijd maar een enorme gok vind en die het op hooi zo goed doet, kunnen ook genoeg stokeren voor zeker tot mei toe te komen daarmee. Zal enkel wel wat kosten maar ga toch zoeken of het geen optie is.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:33

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 21:46

Jep die kan ik wel zien dankjewel, ga even kijken wat het precies is :).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:27

t karretje is iig ingewijd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 22:43

Wat voor karretje is het geworden Andrea :). Heeft die daar een zigeunertuig op (broek met 3 riemen over de rug).

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:09

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 23:45

Heerlijk Andrea rondje mennen met Jaron!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 00:07

Leuk overzicht!

Ja, was echt genieten!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 12:47

Als het echt nat en kort kuil/voordroog is zou ik het gewoon terug sturen... Dat is geen geschikt paardenvoer...

Gaaf Snackie!

Ah wat een leuk overzicht!

(beetje rottig geüpload, en slechte kwaliteid:)
Khaleesi kwam gezellig binnen kers vieren :D
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:11

Zouden ze dat gewoon terug nemen dan en geld terug ? Jammere is dat die gene die het heeft geregeld gegarandeerd dat niet gaat durven zeggen maar desnoods probeer ik het toch hoor.. dit spul ben ik niks mee, ga straks een pak open doen om te kijken of er verschil inzit maar vrees het. :')

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 13:52

Hier in NL nemen ze het terug, meestal krijg je andere of hooi wat je zelf wilt.
Tenminste hier wordt het altijd netjes opgelost.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:17

Ga dat toch eens bespreken dan als het gewoon allemaal terug kan zou dat het makkelijkste zijn van al.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:51

Als ze het jou verkocht hebben als paarden hooi en dit blijkt niet zo te zijn.. Met een beetje geluk willen ze vast meedenken aan een oplossing.
Volgende keer even zelf kijken als het in de pakken gaat, of bij koop 1 pak controleren?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:58

Nou beetje ingewikkelde boel maar mijn mam haar vriend (niet in relatie) had ze geregeld. Wij gevraagd van ga je een pak meenemen "die mens heeft paarden die mens heeft paarden". Wij hadden net een ongeval gehad dus maar toegestemd met dit gevolg. Ik ga aan die mens vragen of die niet zou willen gaan aandringen dat die ons geld terug heeft en heel de boel terug komt halen of inwisselen voor hooi.

Volgende keer kijk ik er inderdaad zelf voor maar zou geen voordroog meer nemen vind de kwaliteit van pakken in het algemeen veel te wisselend ene keer droog dan terug met schimmel pfft. Terwijl Jack het het beste doet op gewoon het ouderwetse hooi, kunnen ook genoeg opslaan om toe te komen dusja hooi de volgende keer. :)
Laatst bijgewerkt door Lori op 26-12-13 15:00, in het totaal 2 keer bewerkt

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 14:59

Groot gelijk hetlevenwint. Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?

Mooi filmpje. Leuk hoor, Jaron voor de wagen..

En kaleeshi in de kamer :D Ik ben toch niet de enige malloot, haha! Heb een keer mijn Shet gewassen in de badkamer :o het was winter en hij moest behandeld worden tegen mijt. Vond dat koude water zo zielig...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:01

JoanneE@ Ik stel nu Jack in mijn badkamer voor met zijn kont in de douche :') _O-