[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sandra1984

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:27

bij paard natuurlijk stond deze manier ook omschreven om zo een paard te leren wijken voor druk. bij king werkt t wel. Als de druk steeds weer verdwijnt, zullen ze de link niet gaan leggen. Als die vervelende druk verdwijnd wanneer ze een stapje om doen, dan zullen ze dit sneller gaan snappen. Daarna kan je er ook een woordje bij plakken. bij king hoef ik maar zn kont aan te tikken en om te zeggen en meneer draait soms nog net geen heel rondje. Terwijl toen ik hem net had, dat toch niet zo makkelijk ging en soms echt moest duwen.

Toch maar ff op een pc gaan zitten, moet nog 10 minuten wachten voor ik meer kan gaan doen, over de hulp.. als die persoon na een kwartier ofzo weggaat, dan gaat t vaak wel weer, tot king weer wat raars doet snappie, dan klap ik weer dicht. Tis echt zo vervelend soms! Maar hij was zo braaf de laatste tijd! Maar wie weet de volgende keer ook weer. miss moet ik dan toch maar een keer boos worden en gaan huilen ofzo, de vorige keer was ie toen wel heel braaf hahahaha.

iemand hier trouwens ervaringen met een rhythm bead voor paarden, ik wil die graag halen voor king en mij omdat we dan beide iets hebben wat ons afleid met geluid..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:30

Ik persoonlijk kies mn paard daar eigenlijk al een beetje op uit haha, Mona is vrij sensible en daar is wijzen vaak al genoeg bij.
Maar idd druk geven op een bepaald punt. Druk elke 2 a 5 sec opvoeren en dan het liefst echt met je vingertoppen. En op het ergste druk blijven staan tot hij opzij gaat en dan belonen en druk weg nemen. Meestal valt het balletje dan op den duur wel.

Of met een stick. Maar weet niet helemaal hoe ik dat juist moet uitleggen. Ik zal eens kijken of ik er een filmpje van kan makne. Makkelijke van de stick is dat het een verlengde is van je arm en er een touw aan zit...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:30

Idd, druk houden tot hij werkelijk opzij stapt, dat zeggen ze net ook in het vd topic.

Waar ben je nu eigenlijk precies bang voor met rijden? king doet opzich niks toch?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:34

james_bont schreef:
Mooie foto's van Diaz,ze lijkt mij zo'n lief paardje.

Mijn kanjer
Afbeelding
Afbeelding

Ook een grote maat of niet? staat leuk dat roze :D

Niekje31 schreef:
Speciaal voor lotte ;)...

Afbeelding

--

Alles gaat verder goed met hem hoor, we proberen tegenwoordig ook weer te rijden en gaat best aardig...

toch blijf ik dat vosbont ook wel iets hebben :9

Sandra1984 schreef:
nee, het is hetzelfde zadel, boomloos, dus geen verwisselbaar dekje.
het verschil is geen deken meer en heb hem grondig geborsteld, hij verhaard..

ik heb een barebackpad, daar durf ik dus niet mee te rijden.. omdat als ie zo raar doet, ik het idee heb dat ik eraf ga vallen.
En weet je nu wat het allerstomste is.
zet iemand, maakt niet uit wie in het midden van de bak en het gaat super met rijden. king probeert wel, maar ik durf hem aan te pakken, we hebben lol en ik ben niet gespannen..

wat raar dat het zadel dan ineens niet meer past.. Vervelend zeg :(:)

Kailonne schreef:
Ik rijd niet western, maar ik vind de zadels zo leuk. Bij een buitenrit zijn ze natuurlijk heerlijk, maar als ik in de bak rijd zou ik dan ook "normaal" beetje dressuur kunnen rijden?

Persoonlijk kon ik in een dressuur zadel een heerlijke buitenrit maken.. zat geweldig en ook met dressuur zit die perfect :)

SIEMxFUNNY schreef:
---
Afbeelding

Ik ga zo naar een verassings etentje met collega's. :) Nog 2 weken en dan moet ik weer naar school helaas. Het liefst zou ik blijven stagelopen / werken.

(sneeuw)witje aan deze kant :D

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:35

dat ie bokt, steigert er vandoor gaat en ik dan val.
dus het zit tussen mn oren, want king heeft in totaal 4 keer gebokt en niet 1 keer bij mij.
1 keer omdat ie dat meisje niet mocht (en ik haar ook niet en ik zei hem dat ie haar eraf mocht bokken)
2 keer omdat we bezig was met galop en hij dit heel moeilijk vond, daarna nooit meer gebokt met galopperen
en de laatste keer weet ik niet waarom hij bokte, ik was er niet bij en een vriendin reed toen op hem.

hij is er ook maar 1 keer vandoor gegaan, en dat was door zijn evenwichtsprobleem(wat we aangepakt hebben)

dus er is echt geen reden om bang te zijn, maar ik ben gewoon zo bang om te vallen. Ben 1 keer naar gevallen en ben die hele dag kwijt, incl delen van daarvoor, ondanks cap. en sindsdien gaat t niet zo lekker met rijden.
omdat king zn hoofd helemaal omhoog doet als ie geen zin heeft, blokkeer ik. Hij steigert nooit, zelfs met spelen nauwelijks hooguit een paar centimeter..

dus het hele probleem zit tussen mijn oortjes :P maar zie dat er maar tussenuit te krijgen. :(

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:37

Sandra, heb je die angst ook op andere paarden of alleen op king?
Ik heb zelf ook een angst ivm de Ferro merrie die ik heb gehad waar ik ook hard vanaf gevallen ben. Nu heb ik natuurlijk een jonge merrie..... Maar ik heb dus besloten het as jaar een tijdje les te gaan nemen op een ander paardje en zodat ik weer wat zekerder word en weer meer feeling ga krijgen etc... Misschien een idee voor jou om bijv 1x per week op een betrouwbaar paard het rustig aan een beetje op te gaan bouwen ook..

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:47

ik heb het op andere paarden nog erger :P
bij king kan ik als ie niet raar doet gewoon rijden en is er niets aan de hand. Als ie schrikt is er ook niets aan de hand, omdat ie nogal langzaam schrikt en ik dus alle tijd heb om iets te doen, als ie zn hoofd normaal houdt en redelijk te corrigeren is, gaat het ook goed. Maar net als gisteren als ie dan ineens kop in de lucht en raar doen doet, ja dan klap ik dicht.

Na mijn val heb ik nog maar 1 keer op een paard goed gereden, waar ik alles op durfde. toen ik mijn eerste tinker kocht, was ik daar ook vanaf gekukkeld en ja toen begon alle ellende opnieuw.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:48

Ik heb die angst ook, maar bij Dana gelukkig inmiddels bijna niet meer.. Heb best veel mee gemaakt met m'n vorige verzorgpony die werkelijkwaar overal van schrok en door mijn houding en angst werd dat niet veel beter.

dana heeft mij echt weer het plezier gegeven. ik durf weer, heb zin. Ik kan zelfs naar buiten zonder angst :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:50

Hele slechte kwaliteit foto zie ik (gsm)

maar zo lang zijn dana's manen..
Afbeelding

en in vlechtjes :+:
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:53

Geweldig zeg!!
Diaz haar manen moeten nog ff groeien voor die lengte hihi.. maar vergeleken vorig jaar is het al heel wat!!

Hanekam..
Afbeelding

Nu..
Afbeelding

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:56

zo die groeien hard!!
king zn manen had ik per ongeluk te kort geknipt een tijdje geleden.. die zijn toen ook ineens heel hard gaan groeien en zijn al weer bijna even lang als toen ik ze afknipte.
vind dat zo gaaf te zien die verschillen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:09

dat gaat snel ja..

Dana had er wel een hap in zitten, maar dat is ook bij getrokken. Ik doe wel regelmatig de dooie puntjes weg snijden maar verder blijf ik er af..

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:09

@Sandra: heeft King al wel eens gesteigerd bij jou, want zo te horen ben je bij het bokken vooral bang voor het onbekende. Wat zeggen andere mensen van het bokken, bokt hij gemeen of is het makkelijk uit te zitten? Doet hij het uit vreugde of omdat hij iets niet wilt?
Heb je iets om extra vast te pakken mocht hij gaan bokken (je zadel of een zadelknop, stijgbeugelriem om zijn hals, ofzo)? Weet je precies wat je moet doen als hij het doet. Als je voor jezelf die dingen duidelijk maakt is het voor jou misschien makkelijker om gedeeltelijk over je angst geen te stappen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:14

Zo dan , dana heeft flinke manen,en die van diaz zijn ook flink gegroeid!

Sandra, als het tussen jou oren zit, heb je dus een enorme kick on your ass nodig.
Als king niks doet, dan zul jij er doorheen moeten. dus wanneer er iets is, wat jij eng vind, moet jij jezelf vermannen.(of vervrouwen) en toch een keer doorrijden, waarna je achteraf vast zegt, zo dat viel best mee.
Ik zou je graag helpen, maar als jij wel rijden kunt als er iemand bij je is. dan kun je het ook als je alleen bent.

Ik bedoel het overigens wel vriendelijk hoor :D
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 12-01-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolandaa_

Ik ben trouwens zo trots op Dana :+:

Enkele weken geleden zijn we begonnen met het volgen van de hand en dat ze ontspanning krijgt als ze haar hoofd laat zakken.. Mevrouw was enorm eigenwijs, net een beton blok.
En sindsdien geen les meer gehad (ziek en vakantie ) zijn we gisteren weer begonnen hiermee. Aan het einde van de les hoefde ik al geen druk meer te geven. een klein kneepje en ze snapte wat ze moest doen.. :+: heerlijk een dier wat zó snel leert.. Ook liep ze goed door gisteren. Die buitenrit heeft haar goed gedaan!

TurboTinker

Ohh dat is zeker fijn jolan!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:16

Snackie schreef:
Zo dan , dana heeft flinke manen,en die van diaz zijn ook flink gegroeid!

Sandra, als het tussen jou oren zit, heb je dus een enorme kick on your ass nodig.
Als king niks doet, dan zul jij er doorheen moeten. dus wanneer er iets is, wat jij eng vind, moet jij jezelf vermannen.(of vervrouwen) en toch een keer doorrijden, waarna je achteraf vast zegt, zo dat viel best mee.
Ik zou je graag helpen, maar als jij wel rijden kunt als er iemand bij je is. dan kun je het ook als je alleen bent.

Ik bedoel het overigens wel vriendelijk hoor :D

Ik ga hier mee in.. Ga gewoon lekker stappen. Geen draf. alleen stappen. Volte, figuren los teugeltje..
en ga pas draven als jij je er goed bij voelt. Kan best na 4x pas zijn. Maar niet jezelf gaan over vragen.
Gewoon rustig aan beginnen, steeds een stapje verder.. Zo heb ik dat ook weer moeten leren..
en soms moet je een stapje terug doen om te zien wat je al hebt bereikt om nooit het doel waar je naar toe wilt te vergeten :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:18

Ben ik het ook mee eens.
Zo overval ik mezelf om op een onbeleerd paard gewoon langs de weg te gaan rijden _O-

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:46

wat jullie zeggen klopt ook allemaal(en weet dat jullie het goed bedoelen hoor ;) )
hij bokt niet gemeen, tis meer uit onmacht dat ie de vorige keer gebokt had, hij is ook weer bang dat je eraf valt, want als je dreigt te vallen stopt ie abrupt met alles.
als ik boos zeg dat ie iets niet mag, staat ie ook gelijk stil.

die schop onder mn kont heb ik mezelf al zovaak gegeven, maar als ie dan moeilijk doet klap ik dicht. Ik weet precies wat ik moet doen, hoe ik het moet doen(kan het namelijk wel zeggen tegen iemand die erop zit, waardoor king weer braaf doorloopt)
das het stomme van het hele verhaal. ik weet precies wat ik moet doen, maar als ie het doet, blokkeer ik.

Ik kan wel alleen rijden(met een heel ritueel vooraf gaande) maar als ie moeilijk doet niet.

Mijn doel is hoog gegrepen en tot een maand leek het erop dat ik die ging halen, maar gisteren leek ie veel te hoog en te ver weg. (sokkenwasrit in mei, endurance ergens eind dit jaar)

terwijl in het weekend ik nog buiten heb gestapt op hem(met iemand ernaast)

naja van het weekend gaat manlief maar mooi mee, kan ie mooi voor afleiding zorgen :P
daarom mis ik mn instructrice zo erg! door haar was ik al zo ver, kon ik alleen rijden enzo...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:51

Sandra, let maar op, als jij het gewoon allemaal op jou tempo doet en desnoods idd eerst alleen maar stappen met iemand ernaast of hoe je het ook fijn vind, dan krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen. En op den duur komt er dan een moment dat als hij een beetje lastig gaat doen weer dat je het dan wel voor elkaar krijgt hem weer 'normaal' te krijgen. En op dat moment zal je zelfvertrouwen met 200% stijgen. Let maar op.

Echter ben ik wel van mening dat het misschien wel verstandig is om les te gaan nemen. Zo'n persoon kan je vaak ook weer een stapje verder helpen (als je de juiste hebt).

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:51

misschien moet je die doelen voor nu eens vergeten.
en wat doet hij dan, als hij moeilijk doet?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:56

naar de uitgang lopen met zn hoofd omhoog, dan is ie op zn moeilijkst.. als ie wat loopt te plagen is het gewoon de andere kant op lopen en dan wel weer terug te sturen naar de hoefslag.

ik stond eerst op dezelfde stal als mn instructrice, omdat ik nu bijna een uur van haar vandaan sta, kan ze geen les geven bij mij(logisch). eind deze maand verhuis ik naar een stal dichter bij huis en ook dichterbij haar, hoop ik dat ze mij dus vanaf februari weer les kan geven. Is dit niet het geval ga ik heel snel op zoek naar een nieuwe instructrice ;)
zonder les red ik het helemaal niet namelijk... dan had ik king denk van de zomer al verkocht omdat ik dacht dat t nooit wat zou kunnen worden met ons.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:02

Het komt echt wel goed hoor, dat kan ik vanaf het scherm al wel lezen :-). Heb er vertrouwen in. Ook al duurt het nog 2 jaar. Jullie komen er wel. en waarom, omdat je gewoon een gaaf knol onder je kont hebt...
En ik denk idd dat als je eenmaal les hebt straks dat het allemaal met sprongen gaat.

Ik heb eens een fries gereden die ook zijn nek erop zette met buitenrijden de terugweg. Ging dan keihard draven. Ben toen gewoon aan 1 teugel gaan trekken (ja klinkt onvriendelijk) en dan hield hij op. 2e keer deed hij het nieteens meer. Misschien een idee als hij met zijn nek erop naar uitgang loopt. Omtrekken en doorgaan. Misschien niet meest vriendelijk, maar met nek erop zijn paarden erg sterk. En vaak na 1 of 2 keer zijn ze er al klaar mee.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:15

Oeps, dat zou een goeie voor mij zijn, met zijn kop in de lucht richting uitgang, denk dat hij dan toch echt wel een tik te pakken zou hebben.
Kop in de lucht kan hij niet als je er een bijzetje aanzet?

Ik hoop dat die verhuizing helpt voor jullie, want jullie gaan het samen echt redden, maar daar moeten jullie wel aan werken dan.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:16

goedeavond heb bijgelezen maar de laatste post nog niet dat doe ik later wel of morgen :)