nuren (of misschien schrijf je het anders) heb ik vorig jaar geleerd van een vriend, bij de koeien nuren ze dan als ze bijna bevallen, dus dat is bij paarden eigenlijk dan hetzelfde
Misty was vorig jaar 5 dagen aan het nuren.. (melk druppelen slappe banden etc) en Tinker heeft niet "genuurd" hihi, vind het een mooi woord
Laatst bijgewerkt door D_Travis op 29-03-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Pradaatje
Geplaatst: 29-03-09 20:48
Hahah Prada is nogal, ehhm. Druk? Gek? Uitbarstingen? Dan lig ik er zo snel naast
Heb nieuw horloge! Had hem al in het bruin, maar nu ook deze:
Laatst bijgewerkt door Pradaatje op 29-03-09 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Het is idd een heerlijk avondje geweest om nog even een lekker rondje te rijden!
Speciaal voor Maya, nog wat foto's van de jonge Blondes
Had auto aan de kant gegooid en ben stiekum de wei in gekropen Kom er elke dag langs en zag ze sinds van de week staan... en moest en zou het even van dichtbij bekijken (Ok, twee weilanden verder staan tinkers en een belg, moest ik ook nog eens van dichtbij bekijken haha)
Oooh... Dat kalf he... Wat is die mooi in proportie. Ik mis dan onze Cassie dan wel...
(voor de rest; Blonde d'Aquitaines zijn een ras koeien zoals die hierboven, en die hebben wij jaren gehad voor de hobby, afgelopen zomer is ze echter naar de slacht gegaan wegens ouderdom (bijna 16 jaar) en te kreupel geworden).
Resi_lover
Geplaatst: 29-03-09 20:52
Grit schreef:
Resi; we hadden elkaar tegen kunnen komen, we reden in hetzelfde bos
haha, wat grappig da's jammer, dat we je niet zijn tegengekomen
ze zijn mooi! en beregroot vind ik, volgens mij heeft die vriend van mij ook zulke koeien.. (of er meot nog iets zijn wat er op lijkt) Hij heeft iig ook van die blonden
Het is idd een groot ras... Onzen Cas mat ook bijna 1.50 en woog een kilootje of 8-900. Maar zo'n vreselijk lief beest. Kon je rustig bij gaan zitten dutten, en dan die kop op je schoot (die dus zo groot als je hele bovenlijf is) en dan maar kroelen. Een van haar stierkalvers had een gewicht van 1.100 kg toen ie naar de slacht ging
Verder nog meer leuke foto's gezien en iedereen heeft lekker genoten van t weer..
DianneM
Geplaatst: 29-03-09 21:02
hee lieve allemaal!
Ben ik ook weer eventjes na een lange radio stilte van mijn kant uit.. Had een fikse pc dip te pakken
Ben 3 weken terug geopereerd, is mijn Implanon eruit gehaald, is allemaal goed gegaan, heb even een heel moe lijf, denk hormoonomschakeling! We hebben trouwens besloten om niet eerst een jaar "droog" te oefenen, maar om gelijk ervoor te gaan
In dezelfde tussentijd heb ik Cris compleet aangestoken met het Tinkervirus Hij is nu ook niet meer weg te slaan bij de paarden, echt heeerlijk! In het begin wel even wennen, maar nu ist hartstikke leuk.
afgelopen donderdag nog een flink drama op stal gehad, het lusitano hengstje van mijn stalbaas is met zijn been in de stal vast komen te zitten, hij was op een bizar onmogelijke manier met zijn hoef door de damwandplaat heen gekomen en heeft zichzelf weten te bevrijden, maar helaashad hij alle pezen en zenuwen, slagaders en al doorgesneden in zijn paniek. Hij was niet meer te opereren, dus is besloten hem in te laten slapen, is een heel heftige avond geweest.
Vrijdag heeft Esmeralda haar paardjes opgehaald, liep ook niet helemaal goed af, weliswaar stonden ze snel op de wagen, maar had ze wèèr pech onderweg..
Met mijn paardjes gaat alles super verder gelukkig!! Bonita komt weer op sportconditie, Boyan groeit giga en heeft zijn eerste dekking gehad, keurig braaf aan de hand Liberty gedekt. Cris is gek van Briesje, die ook giga aan het groeien is (in de breedte ook vooral) op het moment..
Wat super sneu voor dat Hengstje Diaan en voor Alex.
Maar voor jou dusgeen droog oefenen meer hihihi
En voor boyan ook niet
grid
Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-09 21:15
Ja Jerseys en schotse hooglanders vind ik ook geweldig
Maar deze zijn idd toch ook wel mooi lekkere dikbillen
Lois ook ik in hetzelfde bos zag de groep nog voorbij stal komen
Grit whaha Vince en Tom nog ff actie in de bak en leuk gemêleerd gezelschap
Leon dat lijkt me toch wel enorm spannend zo 2 aan de kletter maar idd als er 1 niet mee gaat is nog lastiger en Snow dus lekker fit Santa heeft ook al hele melkbar en allemaal diertjes lekker aan het genieten van het mooie weer en Snow op wacht
Joyce veel plezier gehad met date
en ja idd eindelijk weer langer licht
John is juist degene die van huis uit soep met brood gewend is en mijn soep is veel steviger dan die van zijn mam (want dat luste zussie dan weer niet ) dus hij vindt het meestal meer dan genoeg! Deze keer gewoon nog wat beleg erbij soms bak ik ook nog een vleesje voor hem. Ik eet meestal alleen kruidenstokbrood erbij
Vond zonder zadel rijden ook altijd heerlijk en op de tinkers winnie, nono en flower ging dat helemaal geweldig idd ook in bos enzo en zelfs springen dus kon dan ook niet wachten tot ik Say zonder zadel kon proberen maar zij zit dus niet zo lekker dus nu alleen af en toe een stukkie, maar echt comfortabel is het niet Voor buitenrijden zou ik dan het liefste zo'n beugel voorop hebben om me af en toe vast te houden want heb helemaal geen houvast op haar met dekje scheelt al wel een beetje maar nog niet genoeg
Laatst bijgewerkt door grid op 29-03-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt
D_Travis
Geplaatst: 29-03-09 21:15
Hey Dianne.. Goh wat sneu van dat hengstje.. ja het verhaal van nuage had ik gelezen.. drama!
Boyan heeft gedekt.. hartstikke leuk!! en jullie ook aan de slag (mooi bruggetje he ) hartstikke spannend zeg!