[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:30

Doei!

Back in town!

He Leon.. Toch het poesje kwijt.. Sneu! Ach gut
Vond het leuk dat je er gister was samen met Arjan! En dat geldt voor Joyce ook! Alleen herkende ik haar eerst niet.. Clown
Hele leuke foto's voorbij zien komen!

Hebben jullie intresse in een verslag? *LOL*
Heb er net een zitten typen, zal hem zo plaatsen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:35

Plaatsen maar, Sita!

Ik ben vandaag nog even naar de ICS-keuring geweest, was ook wel weer even leuk!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:37

Vrijdag
Vertrokken om kwart voor 2..
Amy wilde eerst de trailer niet op.. Daarna om Amanda en off we go..
Lekker weertje, beetje warm.. Eenmaal uit de tunnel was de auto erg oververhit dus hadden we even pech. Daarna weer verder gereden en nog een filetje gehad bij Waalwijk en heel aangekomen, rond half 5.. Het was wel erg druk op de weg! De rest was er allemaal al. En zaten uitgebreid op terras!
Paarden uitgeladen, Amy naast Des en Annemiek gezet. Ze bleef gewoon in dr box, dat is dus bijzonder. Amanda moest helaas in de uppie in een stallenblok ernaast.
Daarna even de spullen in de kamers zetten, wat drinken en bijkomen. Daarna alweer zadelen voor de eerste rit!

De eerste rit was een uurtje, een erg pittig uurtje waar we naderhand ook flink korte metten mee hebben gemaakt!
We werden begeleid door Madeleine. Een jonge meid, gok jaar of 26, vriendin van de eigenaar.
Stacey reed op Penny, erg toepasselijk, een huurpaard. En de rest uiteraard op hun eigen beestje!

Door het bos naar de duinen.. Naar boven.. En toen we bovenaan stonden.. Dat uitzicht was zo prachtig! Echt onwerkelijk! Iedereen was echt even 'verbaasd' volgens mij dat er zoiets moois aan natuur ineens kan opdoemen! Lekker een uurtje gereden, was erg warm, veel muggen en dazen. Maar een lekker drafje en galopje gedaan! Heerlijk!

Daarna lekker gegeten in de Herberg.. Van de kaart..
Nog even de paardjes laten grazen en daarna lekker gezellig bij de paarden voor de stal gezeten en wat gedronken en leuk gekletst. Daarna naar bed.

Ikzelf heb niet geslapen de eerste nacht. Amanda stond te hinniken omdat ze alleen was en daar werd ik iedere keer wakker van. Toch in slaap gesukkelt.. Toen werd ik weer wakkeer van knoerharde regen en een slag onweer. Even kijken of Amy en de anderen er nog stonden, we hadden uitizcht op de stallen. Erg prettig.

Zaterdag
Toen om 7 uur de wekker ging bleek dat Anne en Gerlinde ook niet geslapen hadden en we 'de wacht' hadden gehouden.

Om 7 uur de paardjes even gevoerd. Daarna omkleden en op naar het ontbijt.
Lekker gegeten.. Er was vanalles, broodjes, jus, melk allerlei beleg. Goed te doen dus!

Daarna weeral de paardjes zadelen voor een grote rit van 4 uur.
We hadden onze eisen gesteld, wij bepalen tempo, we willen rustig rijden en minimaal 2 stops. Niet draven over het mulle en ga zo maar door.. Clown Madeleine paste zich super aan en we hebben allemaal weer super gereden!

Lekker door het bos, bij het eerste galopje ging iedereen er vandoor maar dat ging allemaal nog goed. We konden ze netjes houden. Toen langs een venntje om de paarden te laten drinken, Amy ging gelijk maar zwemmen.. Clown
Daarna weer lekker door het bos.. En op een gegeven moment kwamen we bij de Roestelberg, daar hebben we dan even gegeten. Lekker een pannenkoek of poffertjes. Toen weer verder.. Tweede galopje ging voor mij superlekker. En Tenderwood vond het ook gaaf, die ging echt aan de kletter.. Hij reed Amanda van de weg, die zat bijna in de boom en hij denderde door. Toen iedereen doorhad dat hij er echt vandoor ging stopten we en hij later aan het eind van het pad ook. Kwam ie weer heerlijk terug gedraaft.. Clown
Daarna door naar de tweede stop daar lekker wat gedronken. En even op adem komen.
Door de duinen weer terug.. We zijn helemaal naar boven gereden, sprongetje onderweg.. Des dacht dat ie een meter moest springen en Amy stond zo te kijken dat zij vergat te springen.. Clown
Eenmaal bovenaan kon je tot in Tilburg kijken. Toen voelde ik me zo trots! Daar sta je dan, met de wereld aan je voeten.. Knipoog
Toen naar beneden en door de duinen naar huis gereden, er liepen kamelen, nicole zong van 'in the jungle' en ineens hadden we allemala een rol in de the lion king.

Eenmaal thuis was het al flink druk met allerlei andere gasten. Amy vond dat niet zo fijn en kwam opgefokt het erf op. Wilde niet afgespoten worden, bla bla.. Allemaal stress.. In dr box gezet en ze kwam er overheen.. Ik draaide me nog net om en kon het luik dichtdoen, daarbij kwam ze nog eens omhoog en toen trapte ze het luik tegen mijn hoofd. Zag even niks meer en ineens stond Anne en Nicole naast me.. Nicole om Des te kalmeren, (sorry!!) en Anne om te helpen.
Daarna Amy naast Amanda gezet in zon container box.. Ze leek rustig en ik ben weggelopen.. Anne en Maya bleven erbij, flikte ze het weer.. Dus luik dicht en laten doen. Amanda heeft haar dan opgevangen en ze was zo weer rustig. gelukkig!
Daarna kwam Joyce (Pradaatje) nog langs. Erg leuk!

Toen gaan eten.. Lekker eerst soep, daarna frietjes met varkensoester en een ijsje toe!
Had mijn eten nog niet op en Leon (Snowdon) kwam al op bezoek! Was ook heel gezellig!
Hebben we de paardjes nog wat laten eten.
Daarna ging Nicole Tendie toileteren. Hij ziet er weer super uit. En de rest even lekker met hun beestjes getut. het was een heerlijke rustige avond!
Daarna nog even lekker wat drinken bij de paardjes en dan weer naar bed.
Heb in tegenstelling tot de nacht ervoor geen moeite moeten doen om te slapen!

Zondag
Weer om 7 uur de wekker, paardjes gevoerd en beginnen inpakken.
Daarna om half 9 weer ontbijt en weer gezadeld voor de (helaas) laatste rit. Amy was erg pittig! Was niet moe van de dag ervoor! Annelie, zus van gerlinde, kwam meerijden op Tendie en Gerlinde reed op Dommel.. Een trekpaard (?) merrie! Erg gaaf ding! Lekker gereden, eerst heel stuk gestapt en daarna het tempo weer wat opgevoerd. Heerlijk gereden! Lekker galopje gedaan waarbij Maya achter bij reed en dus zwart zag van de modderspetters omdat Amy zo graag door de plassen stampt.. Bloos
Daarna weer terug, paardjes afgespoten, en geladen en naar huis..

Dit was globaal het verslag!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:51

Cheveyo geveliciteerd Haha!

sita klinkt erg gezellig zeg !!!

nou ik zal even de foto's van sil even plaatsen Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:14

de oh wat ben ik zielig look

Afbeelding

toe nou ik ben nat is niet leuk Verdrietig
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LKX7ZFGH

wat gebeurt daar allemaal ?????
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=AJOBTNOY

he he weer op stal Haha! (hier kun je zo mooi zijn vlekjes op zijn hoofd goed zien Haha! )
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZCWMSWFO
http://www.mijnalbum.nl/Foto=SIBG7GUE

is dat eet baar ???
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EOVNMVI6

hmm hier wel wat ???
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QNOA37ES

toch wat gaande daar buiten (hij kan door het raampje naar de bak kijken waar net een beginners les werd gegeven)
Afbeelding

net z'n neus bewogen Verdrietig
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZIRCIOVR

morgen zal ik even foto's buiten maken als ie weer droog is dan is ie echt goed wit Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:36

Sita : superverslag van een leuke tocht zo te lezen. Die amy. kan af en toe ook een klein hittepetitje zijn dus Knipoog
Leuk dat joyce en leon nog zijn langs geweest.

Die Sil, wat kijkt hij sielug! Arm ding hihi

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:38

ik genoot ook al van sita dr verslag Haha!

jah wat is ie zielig he Tong uitsteken

echte paarden mishandeling Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:40

Ik vind zijn kleurtje wel erg gaaf hoor!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:41

Leuke foto's van Sil! Hij ziet er super uit!

Het was echt een superweekend! Wanneer gaan wij eens zo'n weekend doen! Schijnheilig

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:48

thanx (ik hoop dat ie kleur blijft houden ik vind het zo ook wel leuk Haha! )

eh eh nou eh volgend jaar Tong uitsteken

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:50

jajaja volgend jaar (anders kan ik niet mee Knipoog )

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:50

Het werd trouwens een weekend strand dan..
Wel Duits strand zei Leon want dan kon ik en maya hem komen ophalen met de trailer.. Kwamen we er toch langs Clown

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:58

ik vind het goed Haha!
is voor mij dichter bij Haha!

oh btw leon sultan is idd als gezeldschaps ponny weg gegaan en zo af en toe mischien onder zadel voor kinders lief Haha!
dus hij heeft weer een goed plekkie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:03

Sita_ schreef:
Het werd trouwens een weekend strand dan..
Wel Duits strand zei Leon want dan kon ik en maya hem komen ophalen met de trailer.. Kwamen we er toch langs Clown

Jajaaaa... ik zal maar m'n CE gaan halen zeker? Tong uitsteken Kom ik met vrachtwagen om alles erin te stouwen...

Doei! at iedereen, ben moe, gaar en bekaf, voor verslag zie Siet Clown

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:34

stil hier ........

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:40

sita: leuk verslag, klinkt als een gezellig weekend. Wanneer wij een weekend?... volgend jaar denk ik maar.
rom: leuke foto's van Sil. Precies zelfde kleurtje als ziggy, alleen Ziggy heeft niet zo veel appeltjes.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:51

Haha! lollig he die appeltjes Tong uitsteken
eingelijk is sil gewoon een mini ziggy

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:17

Ach gut Verdrietig Leon.... wel nog gezellig naar Maya + Sita geweest Cool

Doei! welkom mendi

rommulus schreef:
zelfs dat Bloos

hier even de site Haha!
http://www.hightreestables.nl/index.html

edit voelt zich wel verschrikkelijk verwend Bloos

Haha! hier nog iemand Nagelbijten / Gniffelen (alleen geen verwarmde stallen Knipoog , maar is ook niet nodig ik heb t snel warm Bloos )
en het blijft dus nog steeds súper Dromen geen trubbels en allemaal leuke stalgenoten, vast buitenrijgroepje op zondag enz enz enz ... soms te mooi om waar te zijn Bloos en nieteens duur Nagelbijten / Gniffelen (andere locaties in omgeving met VEEL minder luxe gewoon ongeveer dezelfde prijs Rolleyes)

Cool ah rommulus helemaal gewassen en Nagelbijten / Gniffelen wat kan ie zielig kijken ... Benieuwd hoe wit ie morgen nog is Tong uitsteken ... z'n halster lijkt me wel een beetje laag te zitten Bloos
ps heb oude eigenaresse van Jill gesproken en die ging binnenkort naar Jill en vond het allemaal erg leuk klinken dus gaat t aan "nieuwe" eigenaresse vertellen enzo dus WIE WEET Tong uitsteken

Keuringsgangers veel succes en plezier Muziek!

CHEVEYO GEFELICITEERD Go jij! Go jij!

Doei! Sita + Maya welkom terug pff ff pech met auto en druk op de weg, maar wel goed aangekomen. Verder klinkt het als een súper goed weekend Cool alleen ff opgefokte Amy en hinnikende amanda Ach gut maar ook dat kwam goed OK dan!

Ennuh zie nog steeds wel iets in weekend bij jullie aan strand enzo Cool Dromen het is dat er midden in de zomer tijden zijn waarna je pas op het strand mag enzo Scheve mond anders zou dat ideaal zijn mooi de dazen hier ontvluchten Haha!

Vandaag heerlijk gereden Dromen en ook Say weer schoongespoten en sokken en manen gewassen Cool , want morgen weer wedstrijd Nagelbijten / Gniffelen ... nu hoop ik dat ze zich in de dikke laag stro gewoon mooi schoon houdt maar meestal Nors opkijken
Morgen weer vroeg dag dus Gaaaap

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:20

Succes grid alvast!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:22

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:39

Hoi allemaal!
Ik heb vandaag toch zo heerlijk in het bos gereden, samen met Sjimmie (ook een tinker, misschien kennen jullie hem.. hij heeft een echte snor Haha! ). Toch leuk dat twee tinkers zo goed gaan samen Knipoog
Vanavond heb ik haar voor het eerst in de stapmolen gezet, althans dat dacht ik, maar aan haar moeiteloze rondstappen te zien had ze dat vast al eerder gedaan. Nou, dan weet je dat ook weer!

Ik val nog wel eens binnen Doei!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:44

Dank je sita Ja

Hé Mendi dan sta jij ook op die grote stal bij Amsterdam waar ook Djenges staat Cool SJimmie kennen we ook *LOL*

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:46

Ja, ik sta bij Wennekers! Jolanda heeft al plannen om mijn merrie door Djenges te laten dekken.. Tong uitsteken nou even wachten nog maar hoor!

En Sjimmie is echt cool! Ik rij ook vaak op hem en hij is echt zoooo leuk!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 21:54

Zoo ik ben der ook weer pffff

Keuring was erg gaaf, heb erg veel foto's gemaakt ben ze er nu aan het opzetten wat een werk zeg 800 fotos!

Mendi, Welkom, mooie merrie heb je!

Sita_ Leuk verslag, klinkt als een geslaagd weekend!

@Gewassenpaardje, wat is hij toch mooi in zijn kleur zeg!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 22:05

oh l0rdJ die foto is zoooo schattig! Dat lipje!
Sita_: Lijkt me wel een geslaagde dag dan, de omgeving zag er mooi uit daar :]

Ik was vandaag weer naar Cheyenne geweest en toen ging ik maar wat grondwerk doen in de bak met dr aangezien longeren geen optie meer is, ze is echt te dik, en al bijna zo ver... Nou na het wandelen schraapte ze eens goed met haar hoef, en boem, daar lag ze op de grond, en ging rollen.

Ik had echt niet gedacht dat ze nog rond kwam maar het lukte toch ;p Hier zijn twee foto's:
Afbeelding
Afbeelding