[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:15

Meldt me kort even

@ Chubby: wie is hier nu een domme doos?

Wat PL betreft: kan bij die kleine natuurlijk ook groeistuipen zijn... Ik zou me pas echt zorgen gaan maken als een paard het na zijn 3e levensjaar nog steeds last van heeft.

@ Jean: welkom terug

@ Pellie: beetje last van obstipatie bij jullie?

@ Jellie: bep maar gewoon weer gezellig mee als je wat meer tijd hebt hoor!

Gisteren nog gereden met Fayette. Ze had er weer zin in Met het gevolg dat ik ook wel fanatiek werd en dus ruim een half uur zonder zadel heb gedraafd Pffff, wat een warme douche naderhand al niet kan doen
Verder nog weer een kwartier lang aandachtig naar die buik zitten kijken maar ik zag niks anders dan haar ademhaling Volgens mij ga ik beeb pas zien bewegen als het al geboren is.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:43

Jut en Jul aan de kletter.... Dachten lekker een rondje te gaan sprinten over het land..... Niet lekker dus.... Zulke bevroren grond....

Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:51

en jij hebt dan toevallig een camera bij, hoe verzin je het

Is idd niet lekker op zo'n grof geploegd veld

pff ... moet nog genoeg doen, maar bokt trekt me ...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 11:56

grid schreef:
:+ en jij hebt dan toevallig een camera bij, hoe verzin je het

Is idd niet lekker op zo'n grof geploegd veld

pff ... moet nog genoeg doen, maar bokt trekt me ...

Toevallig hoor die camera... Liep juist te denken of die meiden een beetje gek zouden willen gaan doen in de wei toen ze samen besloten om niet de wei in te springen, maar het land.... Ze kwamen wel weer braaf terug....

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:13

Leuke foto, Indezz, stoute en tegelijk brave meiden!

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:19

Maya schreef:
We zitten nu op een HAS, zijn derdejaars, ik verwacht van de anderen nu ook enig blijk van enige hersens… van enige taalontwikkeling. Van enig benul dat ie iets de afgelopen3 jaar geleerd heeft… of ben ik nou gek?

Maya, nee je bent niet gek, je hebt gewoon gelijk!

Ik heb in mijn bedrijf (ik had een certificaat voor erkend leerbedrijf van het MBO voor 1e t/m 3e jaars) ook diverse stagiares van het MBO gehad die een verslag moesten maken over mijn bedrijf vanuit een bepaalde benadering. Ik werd er altijd hopeloos moe van, omdat ik vaak aan de werkelijke inhoud niet eens toekwam. Wat mij vreselijk stoorde was, dat er vreselijk veel taal-, schrijf- en stijlfouten in zaten. Ik had dan altijd de opmerking, maak er eerst maar eens keurig nederlands van en dan kijk ik wel verder. Onder 'werktijd' mochten ze van mij altijd hun verslag maken, dus ze hadden er tijd genoeg voor als ze 12 weken van 38 uur stage moesten lopen. Het niveau van leerlingen, wat nederlandse taal betreft, is helaas bar slecht tegenwoordig is ook mijn ervaring.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 09-12-05 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tricky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:19

Geweldig leuke foto's met rennende en steigerende paarden! Ik heb besloten dat ik een digi spiegelreflex mag kopen binnenkort, want die bonte van mij is mijn camera steeds te snel af. Tja, je kunt een hoop doen met Photoshop, maar bewogen is bewogen en jammer dan. Gecondoleerd met Daafje. Naar. Fijn voor het dier, maar niet voor degenen die er gek mee waren. Hoop dat me dat nog lang bespaard blijft!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:26

Chubby schreef:
Ik werd daarnet 'domme gans' genoemd door een collega secretaresse. Heb gisteren een mail doorgestuurd naar alle secretaresses van de werkmaatschappijen, met het verzoek mijn vraag door te sturen naar de juiste persoon. Ipv dat zij de mail doorstuurt naar de juiste persoon, replied ze naar mij *oeps* Met als tekst "ze snapt nog steeds niet dat deze info naar jou moet, domme gans"

Moet nog ff gaan bedenken hoe ik hierop ga reageren...

Ik zou antwoorden:

*Als je mijn vraag goed gelezen had, behoefde je mij niet een e-mail terug te sturen waarin je mij een domme gans hebt genoemd, wat je zegt ben je helaas dus zelf, en ik distanceer mij van verdere opmerkingen als deze aan mij gericht, ik ben hier niet van gediend.*

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:42

distantieer, NikitaGoGo

Tricky1, wat voor dslr gaat het worden?

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:46

fjordkootje schreef:
distantieer, NikitaGoGo

Klopt helemaal, ik zat al sterk te twijfelen hoe ik dat schrijven moest, had ff geen zin om het op te zoeken, nu ik wat ouder wordt, wordt schijnbaar mijn taalbeheersing ook minder, nu ik de duitse taal spreek

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:54

Hallo,
Meld me even snel. Niet bijgelezen, sorry. Ben nl ziek. Baal als een stekker, duurt zo lang. Heb pijn op mijn borst bij ademen. Heb het al 2 keer eerder gehad en de eerste keer 2 week ziekenhuisopname omdat ze dachten aan een ontsteking van het hartzakje. Bleek later niet zo te zijn, toen was het niks. Heb een jaar geen klachten gehad en zondag begon het dus weer. Dinsdag naar dokter gegaan omdat ademen wel erg pijnlijk werd. Bloedgeprikt, zit ergens een infectie/ontsteking, maar waar is dus niet bekend. Dus antibiotica, pijnstilling en rust. Ben het zat om steeds op bed te liggen, maar zodra ik me inspan, doet het pijn. Klemmend gevoel op de borst, straalt uit via mijn slokdarm naar mijn linkeroor. Beetje vreemd... maar wel pijnlijk. Hopelijk gaat het snel over. Ik mis jullie wel en helemaal Spetter! Ik duik mijn bed weer in! Hopelijk tot gauw!

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 12:56

Sterkte Spetter, klinkt wel eng wat je beschrijft.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:00

Meld zich even... vind het kkkkkkoud op mijn werk.
EN ik moet zo arme Baggio wassen voor de wedstrijd morgen, arme vent...

Annick kwam geloof ik op 1.66 uit bij het meten van Damian, dus ik zal vanmiddag Baggio eens meten. Ik zag aan zijn bouw wel dat hij weer aan het groeien is, maar genoeg is wel genoeg. (damian is kleiner dan Baggio, dat zou betekenen dat hij groter is dan 1.66... JA DAAG)

Spetter beterschap

Chub, wat een rare mail zeg! Sjonge, waar zit haar verstand? En lezen is ook moeilijk zeker....

Maya, irritant is dat, zulke medestudenten. Vooral omdat je soms afhankelijk bent van hun inspanningen!
Gaaf die lampjes! Ik kan me de bomen herinneren. Goed excuus om weer eens bij Dewi en Manda te komen kijken

Indezz. schitterende foto's , hahaha!

Boya ook, die steigerfoto is gaaf! Wil ik ook nog van Baggio, maar ik vrees voor het leven van het paard wat ik erbij zou zetten.

Jean, fijn dat je het zp goed hebt gehad!

Des, ik moet mijn tuig ook nog doen en nu herinner je me er ook nog eens aan

Hier verder weinig nieuw nieuws. Thuis gaat alles zijn gangetje. Kerstboom staat, lekker ordinair blauw met zilver en veel rotzooi en lampjes. Baby groeit goed en is fanatiek.
Baggio doet het super, Jip waarschijnlijk verkocht. Zijn gangetje dus

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:14

spetter sterkte, klinkt niet echt lekker,

Jean mooi dat je het leuk hebt gehad,

Indezz mooie foto`s

Chubby lekker dan zeg, ik zou er toch wat van zeggen maar goed is wel lastig,

Zo ga nu naar stal nieuwe zadel proberen ben benieuwd hoe het rijdt, daarna even op zoek naar een kerstboom en verlichting voor de stal halen, morgen komt mijn zwager ludie helpen verlichting aanleggen,
Vandaag was de controle weer goed dus toch weer opgelucht, ik moet zondag weer komen,

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:16

Beterschap Spetter!!!

BrankaZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:22

NikitaGoGo schreef:
Maya schreef:
We zitten nu op een HAS, zijn derdejaars, ik verwacht van de anderen nu ook enig blijk van enige hersens… van enige taalontwikkeling. Van enig benul dat ie iets de afgelopen3 jaar geleerd heeft… of ben ik nou gek?

Maya, nee je bent niet gek, je hebt gewoon gelijk!

Ik heb in mijn bedrijf (ik had een certificaat voor erkend leerbedrijf van het MBO voor 1e t/m 3e jaars) ook diverse stagiares van het MBO gehad die een verslag moesten maken over mijn bedrijf vanuit een bepaalde benadering. Ik werd er altijd hopeloos moe van, omdat ik vaak aan de werkelijke inhoud niet eens toekwam. Wat mij vreselijk stoorde was, dat er vreselijk veel taal-, schrijf- en stijlfouten in zaten. Ik had dan altijd de opmerking, maak er eerst maar eens keurig nederlands van en dan kijk ik wel verder. Onder 'werktijd' mochten ze van mij altijd hun verslag maken, dus ze hadden er tijd genoeg voor als ze 12 weken van 38 uur stage moesten lopen. Het niveau van leerlingen, wat nederlandse taal betreft, is helaas bar slecht tegenwoordig is ook mijn ervaring.

Het triestste van alles is dat Word toch echt over een spellingscontrole beschikt.
En van projectonderwijs heb ik inderdaad ook al het 1 en ander gehoord en meegemaakt. Heb op een hogeschool bij de medezeggenschapsraad gewerkt en daar was het regelmatig onderwerp en dan in de vorm van meelifters.
Verder een paar jaar geleden een jaar P&A gestudeerd en ook gemerkt dat gemaakte afspraken erg makkelijk worden geschonden en je ook wel eens te maken krijgt met mensen die het allemaal wel weten en even regelen.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:31

BrankaZ - ik heb geen spellingscontrole op word helaas

Spetter - heel veel beterschap met je vervelende klachten

Jean - een lach en een traan, hoop echt voor je dat Terry snel bij je kan komen wonen

Leonoor - ik ben ook benieuwd hoe groot Baggio nu is

Ik ga zo dadelijk ook eens de peerdjes opmeten. Sissi is echt groter dan 1.63m, dat weet ik haast wel zeker, het is echt een knots van een peerd geworden.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 09-12-05 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:32

Aaaahh Leo, ga je nou ukkies paardje verkopen?? Echt zielig, waar moet dat kind nu op rijden dan?

Fijn dat het goed gaat Jessica! Paarden staan in 1 box, las ik. Nog steeds dikke vriendjes? Enne...foto's van babypaard zijn altijd welkom, hè....

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:36

Heel veel schrijffouten is tegenwoordig inderdaad overbodig met Word. Maar ik merk wel aan mezelf dat ik niet meer zo "scherp" ben als vroeger. Op school was ik echt goed in de Nederlandse taal, maar momenteel gaan soms mijn gedachten sneller dan mijn vingers en schieten er toch fouten in.... Vroeger werkte ik op een architectenbureau en was hele dagen aan het typen en lezen en controleren, momenteel werk ik bij een bedrijf voor telefonische verkoopondersteuning en type dus aanzienlijk minder. Kan wel merken dat mijn Nederlands wat achteruit boert

Spetter beterschap! Hoop dat je snel opknapt....

Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal is, maar toen ik vanmorgen de dames naar de wei bracht was het heerlijk zacht weer en nus is het hier toch mistig aan het worden en kkkkoud.... dat wil je niet weten...

Fijn Leonoor, dat je een goede baas voor Jip hebt gevonden.... Hoe doe je dat toch

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:37

Ik ben iig blij dat ik niet meer op school zit. En vind het ook wel leuk om m'n Nederlands zo bij te kunnen houden met m'n werk. Toch een van de leukere vakken!
Verder bestaat mijn werk vnl uit puzzelen, zei ik gisteren ook al tegen een collega toen ik een afspraak weer moest afzeggen en opnieuw moest inplannen in een uitpuilende agenda

Leonoor, meer dan 166? Pfffffieuw! Fijn dat beeb enzo allemaal goed gaat! Jip verkocht? Was het niet de bedoeling dat die bleef?
Gisteren ook Chubje's staart en manen gewassen. Had gelukkig wel warm water tot m'n beschikking, maar was wel kleumen inderdaad.

Spetter, beterschap! Ik herken je klachten een klein beetje. Heb jaren geleden kramp op m'n ribspieren gehad. Was niet cool en duurde dagen!

Heb relatief kort op mailtje van collega gereageerd:
Citaat:
Was deze mail voor mij bedoeld x?!

En haar reply:
Citaat:
nee echt niet sorry hoor ik had je al gebeld maar je bent er niet.
ik leg het liever niet over de email uit hij was voor Janneke...... bedoeld voor een vr.collega.
ik leg het je nog wel uit.

Lijkt me duidelijk dat ze weet dat ze fout zit en hoe ze het toch wel bedoelde. Anders bied je je verontschuldigingen niet zo aan. Heb er maar niet te zwaar over gedaan, kan er wel om lachen eigenlijk.

Leuke foto Indezz, het ziet er trouwens wel kkkoud uit bij jullie! Hier schijnt een lekker zonnetje..

Bij honden is niet bekend hoe het zit qua vererving van HD en PL. Dus wordt gehanterd dat ouderdieren met een bepaalde sterkte van de afwijking van de fokkerij uitgesloten worden.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:41

Baileys schreef:
Aaaahh Leo, ga je nou ukkies paardje verkopen?? Echt zielig, waar moet dat kind nu op rijden dan?

Fijn dat het goed gaat Jessica! Paarden staan in 1 box, las ik. Nog steeds dikke vriendjes? Enne...foto's van babypaard zijn altijd welkom, hè....

wie weet wat de tijd brengt (een hele rijke vent misschien???) En die mini staat tegen die tijd ook beschikbaar voor haar, mits die PL over is....

En inderdaad, foto's zijn welkom

Citaat:
Leonoor, meer dan 166? Pfffffieuw! Fijn dat beeb enzo allemaal goed gaat! Jip verkocht? Was het niet de bedoeling dat die bleef?

Het is niet zeker dat hij zo groot is hoor, vanmiddag weet ik meer. Kreeg al pb van annick dat ik het door moest geven hoe hoog hij is
En Jip, ja ik wil hem graag houden, maar nogal erge nood hier Ik mag blij zijn als Baggio onderhouden kan worden.... Ga vandaag weer 2 maanden stalling betalen. Het is krap, heel krap.....

Citaat:
Fijn Leonoor, dat je een goede baas voor Jip hebt gevonden.... Hoe doe je dat toch

geluk denk ik Maar de koop is nog niet rond hoor. Heb al wel een andere gegadigde als het nodig is. Wist niet dat deze kruising zo populair was

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:45

Indezz schreef:
Ik weet niet hoe het bij jullie allemaal is, maar toen ik vanmorgen de dames naar de wei bracht was het heerlijk zacht weer en nus is het hier toch mistig aan het worden en kkkkoud.... dat wil je niet weten...

Hier was het stralend, toen ineens kwam er mist opzetten, en dat werd erger en erger, zat hier al snel potdicht. En nu is het dus weer stralend, zonnetje, blauwe lucht, en ik zit binnen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:46

Jeetje Leo.... Wat vervelend dat het financieel niet zo lekker gaat... Jammer dat een mens zo afhankelijk is van geld he...

Weet iemand btw een lekkere meidenfilm om te huren voor morgen? A la Bridget Jones ofzo...

Dobbel, fijn dat alles nog steeds oke is! Beetje geluk verdienen jullie inmiddels wel...!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:53

Fijn hoor, het is je gegund..... Hoop dat hij een goed plekkie krijgt....
Wel bale hoor, die financien..... Krijg je financieel te veel problemen met Baggio zet je hem maar zolang bij mij voor een gratis dekking
Nee, geintje hoor.... Ik hoop echt dat je hem nooit hoeft te verkopen....

Ongeloofelijk Fjordkootje, dat het bij jouw nu mooi weer is.... Die stralende blauwe lucht is hier niet te zien hoor....

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:56

Indezz schreef:
Fijn hoor, het is je gegund..... Hoop dat hij een goed plekkie krijgt....
Wel bale hoor, die financien..... Krijg je financieel te veel problemen met Baggio zet je hem maar zolang bij mij voor een gratis dekking
Nee, geintje hoor.... Ik hoop echt dat je hem nooit hoeft te verkopen....

You've got a deal nee even serieus, als ik hem weg haal op stal kan hij ook niet meer zomaar terug, daar is onze stalhouder nog wel eens een zeikerd in.
Ik heb voor volgend jaar sowieso al 5 dekkingen staan, goedgekeurd of niet, dus hij brengt zichzelf weer een klein beetje op.
Maar ik hoop gewoon dat hij goedgekeurd wordt..... dan ben ik ook niet meer zo illegaal bezig Want dat is niet wat ik wil.....

Citaat:
Jeetje Leo.... Wat vervelend dat het financieel niet zo lekker gaat... Jammer dat een mens zo afhankelijk is van geld he...

Die baby kost ook zoveel, en dan nog een auto die ik moet hebben van werk en... ach. Maar het gaat allemaal wel goedkomen.... Ik win de oudejaarsloterij gewoon en dan ga ik strooien