[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:56

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:40

Haha die kuifkip, die is echt leuk!

Ik moet ook nodig mijn telefoon vervangen (traag, hele scherm zit onder de barsten). Heb nog een reserve liggen, gloednieuw in de verpakking (op mijn stukke oude mobieltje bleek nog garantie te zitten, dus ter reparatie opgestuurd, kreeg ik een nieuwe...), maar die is met verbouwen en opruimen ergens in een doos beland en ik ben te lui om hem te zoeken.

Oeh ik ga je foto's bekijken Sheryn!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 10:46

Chimello, geweldig dat buikhaar, whahaa. Wat een leuk topic heb je en wat een knapperds zijn het toch. Dat is nog eens genieten bij jullie in de wei. Ben heel benieuwd hoe ze uitgroeien.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:16

ik mag gelukkig al een nieuwe.1 dezer dagen vervalt mijn abo,dus dan maar gaan shoppen.ik denk overigens dat het probleem bij mijn kabel ligt,maar sluit de accu niet uit.zag bij de aansluiting wat oxidatie,kabel gaat er ook moeilijk in.kan best zijn dat accu lekt

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 12:59

Vette kip! Wat leuk! Hoe krijg je ze zo tam? We pakken ze wel eens op maar omdat moeders dan flipt vinden ze t niks.

Topknol gijs. Ik kom ook op de keuring, vind t leuk om wat te doen te hebben :o

Wat zijn jullie allemaal lekker druk met de knollies, geniet ervan. Heerlijk weer is het he!

Wat een mooie fotis sheryn!!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:50

Pff. Ff egopost hoor.

Vanwege het mooie weer de stoute schoenen aangetrokken en alleen met Zac een klein buitenritje gemaakt.
Hij is superbraaf met anderen, maar wil hem ook leren dat ie meer zelfvertrouwen mag hebben en we het samen kunnen.
Dat gaat best goed, maar hij vind het soms nog heel spannend. Logisch ook!

Hij durfde ergens niet langs en kwam op de weg terecht terwijl er (veraf) een auto aan kwam.
Aan de overkant van de weg begonnen wat shetten te rennen, dus Zac werd helemaal druk en gespannen.
Ben er voor de zekerheid af gesprongen, want vanaf de grond heb ik hem zo kalm en durft ie wel.
Das nog stukje onervarenheid in t alleen buitenrijden..

Krijg ik naar me toe geschreeuwd dat ik thuis had moeten blijven en dat ik levensgevaarlijk bezig ben..
Uuuuh.. nou, dat viel nog hard mee, maar ja, je moest even op ons wachten.. nou wat een ramp.

Snap soms niet hoe weinig begrip mensen hebben.
Een bomproof paard word nou eenmaal niet geboren.
Ben er daarna weer op gaan zitten en nog lekker ontspannen door kunnen rijden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:10

Tja want leren autorijden heeft ie zelf vast ook zonder fouten gedaan..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:20

Hij wel ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:00

He, balen van je telefoon Ellie, gelukkig verloopt je abonement bijna, dat scheelt wat.

Ah, leuk stel zo bij elkaar Chimello!
Ik vind Chazie zo leuk!

Kipje komen al in de hand vanaf dat ze uit het ei zijn. Eerst uit de broedmachine de opfok kooi in, en daarna heb ik ze elke dag even vast (om te kijken of ze mooi groeien, de kontjes mooi schoonblijven, ze geen wondjes hebben enz., maar ook om te knuffelen)
Ze zijn gek op eten, dus ze asocieren mijn handen ofwel met warmte ofwel met eten.
Zelf kuikentjes die hier iets laten komen (zoals de kuifhoen, die was een weekje oud) zijn snel tam te maken met wat lekkere gedroogde meelwormen ;)

He, vervelend als mensen weinig geduld hebben... Zowiezo dat gehaast altijd van mensen in het verkeer, komen alleen maar ongelukken van.
(begrijp me niet verkeerd, ik ben ook liever thuis dan onderweg, maar als iedereen een beetje ruimte voor elkaar maakt gaat het vaak nog sneller ook)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:04

Wij hebben ook veel kuikens uit broedmachine gehad toen mn stiefvader nog leefde. Die worden idd echt leuk tam :)
Ik had er zelf 1 die fladderde op mijn fiets of mijn schouder als ik thuis kwam uit school :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:04

Respectloos zeg om zo te reageren, bah! Niets van aantrekken!

Lieve foto hierboven! <3

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:27

KimW schreef:
Een korte samenvatting Charly

Afbeelding

Waaaa, wat een leukerd!! Die snor groeit zelfs uit z'n neusgaten... <3

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:35

chimello schreef:
Ik ben echt pissed man ging net lekker rijden kom ik letterlijk een ponypletter tegen. Ik ga echt uitzoeken wie dat was en het aangeven bij de dierenbescherming. meisje van ruim 1.70 reed effectief op een minitje van 60cm? Ze kon per been om en om mee stappen want ze was net iets te kort om helemaal mee te lopen. Ik heb ze heeeendig uitgescholden -:(- Ze is afgestapt en weggerend.

......!

Niets zeggen de volgende keer, een foto of filmpje maken. En dan pas diegene aanspreken dat het echt niet kan en dat ze dat dondersgoed weet. Als ze amok maakt zeggen dat je de foto naar 144 zult doorsturen en dat ze dan maar het e.e.a. moet uitleggen... Dat maakt hopelijk genoeg indruk. ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:54

@Dott, niks van aan trekken! Ik had net mijn zadel kon amper lichtrijden, had Jack een maand en wilde perce naar buiten toe met 'm maar mijn mama was niet thuis... ben gewoon gegaan. Ze mogen zeggen wat ze willen gewoon je gevoel volgen en als jij alleen op buitenrit wil dan moet je dat gewoon doen :). Mensen mogen wel wat meer geduld hebben :roll: .

Die snor/neushaar :')

@Chimello, zalige veulens zeg <3 .

Hier terug heel de dag bezig geweest van s'morgens tot het avondeten moest gemaakt worden. Moet nog juist 2 vogel kooien verversen.. dan is alles op vlak van de dieren gedaan behalve dan de dagelijkse uitmest. Is dan juist nog gewoon wat rond en in huis opruimen. :+

Nu nog steeds niks met de pony's kunnen doen daar al het andere dat ik terug gedaan heb vandaag en Jack maar die zullen niet klagen die zaten heel de dag op de weide. Op een gegeven moment lag Cup plat te slapen, is de eerste keer dat die dat doet op de weide zo schattig :o .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 09:03

Sorry meiden.
Wel alles gelezen, maar even geen puf voor een bijlees.
Ik probeer vanaf nu weer mee te doen :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:47

Dott, goed gedaan van je. Je bent erg verantwoordelijk met je paard een buitenrit gaan maken. En ja kan idd beter afstappen en een goede ervaring hebben dan een moeilijke situatie uitlokken. Slim van je. Volgende keer wel even roepen dat je geen onkosten betaald als je paard tegen zijn auto aan springt. Kijken hoe hij dan reageert.

In het bos roep ik ook altijd dat Storm naar honden trapt en dat de da kosten niet voor mij zijn. Moet je eens kijken hoe snel ze een hond kunnen aanlijnen. whahaa

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:59

Dank je voor je lieve reactie.

Allemaal trouwens :) echt fijn.
Ik weet wel dat dit kan gebeuren, maar er schiet dan toch even door mn hoofd: ben ik dan echt zo raar bezig?

Zac is gewoon een topper, met geen enkel ander paard zou ik alleen naar buiten durven. Zelf ook een negatieve ervaring mee.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:02

Jane2 schreef:
In het bos roep ik ook altijd dat Storm naar honden trapt en dat de da kosten niet voor mij zijn. Moet je eens kijken hoe snel ze een hond kunnen aanlijnen. whahaa

Max doet dat echt of hij vliegt ervandoor. Best lastig soms..

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:49

Als t echt gevaarlijk zou zijn, zou niemand eraan beginnen toch? Ongelukken kunnen altijd gebeuren, daarom verstandig dat je even afstapt. Niks van aantrekken.

Bedankt voor de tips! Het is vooral lastig omdat moederkip erbij is en overstuur raakt als we een kuikentje willen pakken. Daar worden de kuikens ook onrustig van.

Ik blijf me erover verbazen. De schudder komt direct aan de andere kant van t draad voorbij, gi en noeka staan ook aan t deaad, dus t rammelende geval rijdt zo 10cm langs ze en geen enkele reactie he. Grapjassen .

Dat neushaar is wel erg grappig!

Wat doen jullie aan pony's die lak hebben aan stroom? Noeka staat er rustig tegenaan. Snap er niks van. Staat echt wel stroom op.. Lastig, moest m al een keer uit de tuin van de buren halen...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:30

elliecuijk: jammer dat je bijrijder het niet meer kan combineren. Gelukkig al een nieuw meisje gevonden 

Dott: omschakelen naar bruin! Bruin is toch veel mooier :+
Vervelend die ervaring met Zac. Sommige mensen snappen paarden gewoon echt niet. Gewoon maar laten gaan.

Nientsje: fijn dat de galop steeds beter gaat. Leuke nieuwe spulletjes.

Lorretje: goed dat Gijs beter loopt en dat het trailerladen ook best goed gaat.

KimW: welkom! Leuke tinkers! Leuke vlekjes bij dame blanche

Chimello: verschrikkelijk dat mensen dit doen. Ze moeten zelf toch ook door hebben dat ze veel te groot en zwaar zijn…
Hack geknapt? Hoe krijg je dat voor elkaar?
Wat een knappe veulens!

Draakje: heerlijke foto! Ik mis dat zo enorm! Lekkere buitenritjes maken

Shelly: hoe is je wedstrijd gegaan?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:11

Dott: Goed dat je bent afgestapt. Ik heb inderdaad ook wel eens van die dingen naar mijn hoofd gekregen buiten. Misschien kunnen we wel een keer samen buitenrijden? ik zoek nog een maatje, Xaffier wil echt niet alleen en ik wil het niet uitlokken. Met een ander is hij een mak lammetje.

Chimello: Zag de veulens gister voorbij komen, wat een knapperds zeg!

Nou gisteren wedstrijd gehad, 1 balk op de 3e hindernis. niet mijn schuld, kwamen precies uit alleen tilde gewoon de benen net goed op. Hij herpakte zich goed en liet de rest van het parcours de balken liggen. Paardje mij ook nog 1x echt gered we kwamen niet goed uit voor de dubbel, dus heel kort onder de eerste (balk laten liggen) toen gewoon netjes in 2 galopssprongen (paardenmaat) naar de 2e van de dubbel. Daarin was hij dan echt wel weer een topper.
Afbeelding
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:27

Lijkt me gezellig Shelly :) kunnen we wel doen :)

Joanne, herkenbaar. Zac gaat er ook xo tegen aan staan, of glipt eronderdoor :')
Oplossing nog niet gevonden, behalve extra draad spannen

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:28

Ik vind ook dat je het goed gedaan hebt Dott. Wat een hufter die man zeg... :\

Geen idee Joanne, Feike heeft respect voor stroom, gelukkig :)

Ze zijn echt fantastisch Chimello <3

Goed gedaan Shelly! :D

Ik ben zo trots op Feike!
Vandaag had mijn "broer" les op Feike van mijn instructrice. Hij rijdt nu een klein half jaartje elke 2 weken een les op de manege. En daar zijn binnenkort onderlinge wedstrijd die tm maart zijn. En hij wil graag in maart mee doen met Feike. Nou dat kan, maar dan moet hij wel met Feike gaan lessen :D
Dus vandaag les op stal hihi.
Mijn instructrice had hem 2x eerder les gegeven met Feike, en ze zag dat hij i.c.m. de manegelessen ook al goed vooruitgegaan was :)
Feike heeft ook weer enorm zijn best gedaan en je zag echt verschil tussen het begin van de les en het einde ervan :D
"Broer" heeft het zelf dan ook heel goed gedaan en vond het ook wel leuk om te zien hihi. Ze hebben zelfs een stukje gegalopeerd!! :))

Aan het einde kwam de instructrice nog even bij mij om te zeggen dat Feike echt geweldig is zo braaf, ondanks dat hij nog zo'n "jonge bok" is :D

Ik kan niet trotser zijn op mijn knappe paard :+: En natuurlijk ook op "broer" :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:48

Wat geweldig dat je broer rijden ook leuk vind! Foto's? :)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:57

Ik heb geen foto's gemaakt :P
Was te druk met kijken :+
Hij is door Feike begonnen met rijden haha, hij is ook helemaal gek op Feike en wil dan ook op hem rijden, maar dan moest hij eerst maar op les, dus zodoende :D