[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:19

Zou voor jou merrie Tolkien nog wel een leuke combinatie vinden :)

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:30

Mooie foto's van Diaz,ze lijkt mij zo'n lief paardje.

Mijn kanjer
Afbeelding
Afbeelding

Niekje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:46

Speciaal voor lotte ;)...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles gaat verder goed met hem hoor, we proberen tegenwoordig ook weer te rijden en gaat best aardig...

Mallow

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:54

Tolkien is erg leuk ja :j Maar wil toch ook even bij Celtic kijken :)

Leuke foto's!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:57

<3 Hij ziet er goed uit! Fijn dat het rijden beter gaat nu! Zijn maantjes worden alweer aardig lang :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:08

Ja ik heb al een kind van Forrest gehad en wauw, wat een karakter zat daar in. Zo mooi en zo speciaal. Zo lief en amper van dr stuk te brengen met dr 4 jaar. Ik kon dr gewoon een gillend klein kind op zetten zonder dat ze ingereden was en ze gaf geen kik. Oh wat mis ik Staf op dat soort momenten zeg. Wat was zij speciaal zeg.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:08

;( :(:)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:12

MAAR ik heb hele mooie herinneringen aan dr en zou dr echt niet hebben willen missen! Zo is het leven nu eenmaal. En ik heb nu evengoed een topper van een paardje hoor! Love hurts noemen ze dat :-)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:26

ik weet ook dat t probleem bij mij ligt, alles wordt ook al aangepakt.
28 januari verhuizen we naar een andere stal. mijn zadel staat te koop om daarna een beter zadel te kopen. het rare is alleen dat de ene keer het zadel wel goed ligt en het andere moment niet.. en naar mijn idee ligt ie hetzelfde :S
ik kan nu tijdelijk ff niet lessen, omdat we dus weer gaan verhuizen en hopelijk dan mijn eigen instructrice weer mij kan les geven...

wat jullie zeggen klopt ook, misschien schreef ik het wat verkeerd, maar ik geef king de schuld niet. hij maakt gewoon gebruik van de situatie van mijn onzekerheid die ontstond toen hij even niet meewerkte.
Ik had hem trouwens al uitgebreid losgegooid, gelongeerd en we hebben zo'n 20 minuten buiten gewandeld..
Nog 17 dagen en dan hopelijk al een stuk dichterbij een rustig paard!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:29

Sandra1984 schreef:
owh was nog helemaal vergeten een stukje erbij te schrijven.
Hoe trots ik de vorige keer was, hoe k*t t vandaag ging!
meneer was zo aan het drammen!! En ik sloeg helemaal dicht.
Gelukkig kon ik een stalgenootje lief aankijken, zij overrompelde hem en hij liep zo braaf.
het ging ook heel goed, tot ik wilde draven en daar stonden we weer in het midden van de bak met een drammend paard. Echt ik kon wel janken! dit was weer voor het eerst sinds mijn besluit king niet te verkopen dat hij zo aan het drammen was.
Ik snap dus niet waarom hij zo deed. Ok het zadel lag voor geen meter, het schoof alle kanten op(en kon niet strakker) ik had spierpijn, maar hele goede zin om te rijden.
Ik hoop dat t komt omdat meneer veel te veel energie heeft door het zoveel op stal staan, dat als ie straks meer weidegang heeft en een grotere stal dat t dan over is! en misschien toch iets met zn voer doen, alleen maar eten als ie gewerkt heeft. hij krijgt nu 2 handjes brokken met knoflook, zeewier, een boterham, lijnzaadbrokken en zonnebloemolie. Maar hiervoor kreeg hij eigenlijk nooit eten, alleen als ie gewerkt had en dat was dan een halve kilo slobber of een kwart schep brok..

Ik ga dan zoveel twijfelen over alles! En ook heel erg aan mijzelf.. Weet ook wel dat ie t alleen drammen is en meneer echt niet gemeen doet, alleen maar kijken waar de grenzen liggen, maar man o man wat voel ik me k*t op dat soort momenten!

zo dat moest er ff uit!!

:(:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:37

Sandra1984 schreef:
ik weet ook dat t probleem bij mij ligt, alles wordt ook al aangepakt.
28 januari verhuizen we naar een andere stal. mijn zadel staat te koop om daarna een beter zadel te kopen. het rare is alleen dat de ene keer het zadel wel goed ligt en het andere moment niet.. en naar mijn idee ligt ie hetzelfde :S
ik kan nu tijdelijk ff niet lessen, omdat we dus weer gaan verhuizen en hopelijk dan mijn eigen instructrice weer mij kan les geven...

wat jullie zeggen klopt ook, misschien schreef ik het wat verkeerd, maar ik geef king de schuld niet. hij maakt gewoon gebruik van de situatie van mijn onzekerheid die ontstond toen hij even niet meewerkte.
Ik had hem trouwens al uitgebreid losgegooid, gelongeerd en we hebben zo'n 20 minuten buiten gewandeld..
Nog 17 dagen en dan hopelijk al een stuk dichterbij een rustig paard!

Dat is apart, heb je dan een ander dekje? of glans spray gebruikt ofzo, want dat scheelt ook nog wel :j
Evengoed is het vervelend,
Anders met dekje en longeersingel rijden, leer je ook nog van :(:)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:55

nee, het is hetzelfde zadel, boomloos, dus geen verwisselbaar dekje.
het verschil is geen deken meer en heb hem grondig geborsteld, hij verhaard..

ik heb een barebackpad, daar durf ik dus niet mee te rijden.. omdat als ie zo raar doet, ik het idee heb dat ik eraf ga vallen.
En weet je nu wat het allerstomste is.
zet iemand, maakt niet uit wie in het midden van de bak en het gaat super met rijden. king probeert wel, maar ik durf hem aan te pakken, we hebben lol en ik ben niet gespannen..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:59

Ik wil ook een barebackpad, maar die zijn niet goedkoop.
Heerlijk zonder zadel keutelen.

Maar vervelend is het wel, jij hebt support nodig in de bak dus, dus gezellig met vriendinnen naar stal,en dan als je er aan toe bent alleen gaan rijden?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:04

ja pcies, maja ik ben van stal verhuisd. op de vorige stal stonden ook vriendinnen..

gelukkig heb ik mijn barebackpad gekocht toen ze nog goedkoper waren.. als je dichtbij zou wonen :P zou je hem mogen lenen :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:06

Als je boomloos rijd kun je ook gewoon je boomloose pad nemen als bbp ;).

Goedenavond trouwens

Jayney, leuk topic van Erynn, je vz paardjes zien er goed uit ook :).

Vandaag heel de dag weg geweest dus niks kunnen doen met Jack maar hoop morgen vroeg genoeg thuis te zijn voor een ritje of wandeling met 'm :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:06

Lief van je, maar is iets te ver weg idd.
Zit net voor de gein te kijken, 1 die stuk is, vragen ze nog 40 euro voor.
Dan is een dekje met dekensingel net zo goed voor mij.

Als je op deze stal vraagt, dan zijn er vast nog wel mensen die je willen helpen toch?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:07

Ik wil een zaahaadeeehhhlll... ;( *zeurt even heel hard :O *

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:12

Ik oohoooookkkkk!!

Oh, die heb ik al, maar ik wil een betere :P

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:15

owh ze helpen wel hoor!
maar omdat ik eind van de maand wegga, wacht ik nog wel ff en probeer om mn nieuwe stal verder te gaan.
nu moet ik wel zeggen, dat er 9 van de 10 keer niemand op stal is.. das wel lastig natuurlijk.
ach ja, wie weet gaat t de volgende keer wel beter!! king zal mij er niet zomaar afgooien, dus ik ga eens proberen lol te hebben de volgende keer!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:23

ik wil ook een zadel, en ik twijfel heel erg tussen een boomloos zadel of een dressuurzadel met korte kussens.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:36

je kan de mijne best een keer testen hoor :P best is niet zo ver van mij vandaan ;)
miss helpt t met een keuze maken ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 03:11

Jemig, wat kletsen jullie veel %)

Jaron staat je goed hoor Andrea :j
Eigenlijk kunnen vrijwel alle paarden die "van mij" zijn geweest kusjes geven. Heb het met Luna nog niet op foto zag ik, maar wel met Thigor en met Kyra. Of we hier dichtbij het bos staan? Zie je al die bomen op de achtergrond? http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4814_n.jpg Dat is bos 1 van 2 :D

Geen genade zou voor mij niet eens zo heel slecht zijn Eva :o Alleen zo jammer dat ik hier dus een goede baan kan krijgen, nu van werkgever gaan veranderen zou wel dom zijn O:) Zie dwaze buien van Cloof gewoon zien als een uitdaging joh, het zou toch maar saai zijn als ze altijd braaf was toch? Thigor heeft bij mij nooit "verkracht". Er zijn wel hengsten (ik denk ook ruinen) die dat wel doen, maar zelfs Luna kon Thig weg krijgen als ze niet wou, dus ik denk niet dat hij dat snel zal doen :n Het is verder gewoon iets natuurlijks, dus veel zal ze er niet van krijgen hoor :o Lekker koppie van Clover <3 Volgende keer verwacht ik ook rijfoto's <<)

Lieve Diaz! Haar maantjes worden alweer lekker lang ook. Wees gerust, hier staat er een zo mogelijk nog viezer te wezen. Ach, liever een vies paard wat buiten staat dan een schoon stalpaard hoor.

Brave Mona +:)+
Jeuk kan hoor, de tijd van verharen begint alweer, en dat kriebelt. Bij Luna overigens nog niet zo erg, maar dat komt vast wel. Die heeft ook nog niet eens de helft aan vacht van vorig jaar. Wel in de gaten houden, dit is de ideale tijd en weersomstandigheden voor luis etc. Door het verhuizen en contact met meerdere nieuwe paarden zal haar weerstand miss wat lager zijn geweest waardoor ze daar vatbaarder voor kan zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Janey, Thigor, "mijn" vorige paard (nu dus van Danique) staat nu bij Clover op stal.
Prachtige mannen verzorg je toch! Weet je al meer over school?

Zo he, An Rua is ook lekker aan het uitzwaren geweest sinds de laatste keer dan ik hem gespot heb :~

Hopelijk helpt de verhuizing jullie beiden wat stabieler te maken Sandra! :(:)

Forrest staat hier ook op de lijst, alleen is mijn lijst momenteel net zo lang als Luna's leven (als het meezit) :+
Gelukkig steekt er wel een met kop en schouder bovenuit, dus dat is wel makkelijk. Het komt wel vaker voor dat paarden erg veel op hun opa/oma lijken en minder op hun ouders. Daarom vind ik bij een hengstenkeuze ook dat er gekeken moet worden naar ouders en nageslacht en niet zozeer naar de hengst zelf. Zo heb ik een hengst die ik altijd voorbij scrolde, vond hem gewoon niks, maar nu ik wat nakomelingen heb gezien spreekt zijn vererving mij wel erg aan.

Zadels.... Mijn keuze staat zou goed als vast.
En als ik voor een boomzadel ga wordt het een JC of Wintec 500, ga geen fortuinen erin steken voordat ze uitgegroeid is.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:17

Dat heb ik ook met zadels hoor, eerst maar groeien, tot die tijd een 'goedkope'oplossing, en daarna aan laten meten. heb ik met mijn vorige paarden ook veel plezier van gehad. Al mis ik mijn kentaur electra echt enorm!

Hoe heb jij kusjes geleerd Lot?
Ik stond voorheen ook tegen het bos aan, 200meter langs de weg. maar ik vind de stal te duur, er zijn goedkopere met betere faciliteiten ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:00

Tja.. ik weet welk/wat voor zadel ik wil.. maar ik moet gewoon centjes! haha

Ik wil lekker rijden! Dat vind Diaz ook gewoon het allerleukst! Ze is dan ZO gefocussed en lief, en braaf en luisteren en geeft 100% (en ja.. is na 5 min bekaf hihi)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:35

Dat is kwestie van opbouwen en spieren kweken.
Ik heb altijd een jc zadel mooi gevonden, tot ik bij de zadelmaker op kentaur uitkwam. tsja, wat mooi is past niet altijd op je paard.
En nu is de kentaur mee met het paard,en mis ik de kentaur meer dan het paard :P