[TI] Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Centraal Mijt/mok/rasp/huidproblemen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:58

Zit geen gif in he :). Zal mijn eigen bevindingen posten

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:14

Supergraag! Ben heel geïnteresseerd in iets dat werkt en dat wat natuurlijker is. Hopelijk niet zo stinkt en dat het minder erg is als je zelf natter wordt dan je paard %)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:13

Nou ik ga geen energie meer steken in experimenteren. Morgen bel ik de paardendokter en laat ik een schraapsel op kweek zetten. Ik wil nu gericht behandelen. Ik kan naar de twee plekjes niet eens meer wijzen. Ze stampt niet, jeukt niet, lijkt er verder geen last van te hebben maar zodra je er in de buurt komt....

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:19

Hoi iedereen,
Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen, maar jullie hebben vast een antwoord voor me bedacht ik me toen ik de topic naam zag :D

Vandaag is tijdens het laden op de vrachtwagen een merrie languit gegaan (ze deed een beetje dommig) nu is dat normaal niet zo een ramp, gewoon wassen met betadine en acederm erop, maar ze heeft ook mok. Kan dit nu ook bij die wonden naar voren komen en kan ik daar, als er een korst op zit, ook al mokzalf (cicaderm met peniciline van DA) opsmeren ter voorkomen van besmetting/verspreiding van de mok??

Dank jullie wel voor het meedenken alvast!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 00:23

Ik ben heel benieuwd Chantal!

Jes is nog steeds jeuk vrij, ook nu met alle nattigheid en een winter die veel van haar eist. Ergens doe ik dus wel wat goed :)) Flynn heeft ook weinig jeuk. Maar goed, hij is 7 en z'n moeder bijna 20 jaar ouder.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 01:07

cp112 schreef:
Zit geen gif in he :). Zal mijn eigen bevindingen posten

Geen gif... Wat is gif? Gif is een samenstelling van bepaalde stoffen die samen reacties veroorzaken, als die reacties voor ongewenste symptomen zorgen, spreekt men van gif. Om even simpel te zeggen. Aangezien dit niet in de samenstelling is getest zou je het niet als veilig mogen beschouwen. Om terug te komen op de vergelijking pramox: moxidentine is veilig voor drachtige merries, praziquantel ook, maar de combinatie is nooit goed getest, dus daarom mocht pramox (nog) niet worden bestempeld als veilig, terwijl er eigenlijk dus helemaal niks kwaads in zit...

Ik ben daar zelf niet zo huiverig voor. Geef mijn merrie gewoon pramox en ook dingen als verdoving en tal van andere medische troep. Alleen sebacil laat ik bewust staan (en vast nog wel meer maar nog nooit overweging hoeven maken). "jouw" product zou ik wellicht gewoon willen proberen hoor :)

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:29

Hier nog iemand... mijn fries heeft snel mok, aan de randen van de kootholtes (waar ze zo makkelijk aan komt met krabben) het zijn grijsbruine korsten. Ook lichte verdikking in de achterbenen en regelmatig stampen. Gisteren 1e wasbeurt met sebacil gedaan en raad eens:benen minder geïrriteerd en dunner! Nu mokpillen en zalf erop en volgende week nog eens met sebacil... alleen heb geen sebacil meer dus nu kijken waar ik het vandaan kan toveren. :+

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:53

Dan heeft je paard waarschijnlijk mijten Anouk!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:35

Hier ook weer licht stampen inderdaad mijt. Vandaag boel er weer af en vlooienshampoo en zijn er weer af.

SCCherren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:47

is het al minder geworden?

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:34

Pippaa dat dacht ik ook, dus maar meteen behandeld. Kijken dat ik donderdag nog even raad vraag aan mijn DA.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:44

Is Sebacil nog gewoon te krijgen in Nederland?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:36

Volgens mij is Sebacil officieel niet meer verkrijgbaar in Nederland. De laatste keer (inmiddels zeker een jaar of langer geleden) kregen wij een/de vervanger: Byemite.

Florionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:53

Die van mij had zo extreme jeuk bij zijn manenkam, echt lange rechte strepen onder zijn manen, zijn manen liet die heel maar schuurde ontzettend. Kliniek dacht ook aan mijten omdat tegen schimmel niet hielp, kreeg een agressief goedje om te wassen (1x en dan na 2 weken weer en weer na 2 weken, en dan een zalf/creme.) witte fles zat het in, ben de naam kwijt. Maar het helpt hartstikke goed! Hij schuurt niet meer en de plekken zijn zo goed als weg (heb hem afgelopen dinsdag voor de 1e x gewassen, de vorige x was op de kliniek dus in totaal 2x gewassen ermee)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:45

Ik kom ook even binnenvallen, ik lees dat voer ook voor jeuk kan zorgen?

Kan een Fries mok krijgen van muesli? Heb net gehoord dat ze er stampend bij staat, dus moet nog controleren of ze mok heeft.

Maar ze krijgt nu sinds een paar dagen een beetje muesli, maar als het daar vandaan komt dan stop ik daar gelijk mee.

Sorry voor het warrige verhaal, verzorg deze merrie nog maar net en voorheen niemand erover gehoord.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:00

De simpelste en meest betrouwbare methode om te kijken of de jeuk van de muesli komt is een week niet meer voeren en kijken wat er gebeurd. Momenteel hier veel gestamp, iets met modder....

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:20

Hier alleen 's zomers gestamp maar ben er nog niet uit of het nou door de rasp, zonnebrand of vliegen komt..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 16:14

Hier nu ook een dik besokte vent, ook stampen dit weekend dus ff niet de blub in maar op het verharde naar buiten. Weet iemand of je nog ergens sebecyl kan krijgen? Vind dat toch beter werken dan beymite

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 16:17

Ik heb ze hier ook in de modder staan (waar niet?... stomme natte winter) maar hier geen gestamp :n Beide paarden niet. Scheelt wel dat ze alleen modder/natheid om het hooi hebben, rest van de weilanden ligt er nog steeds droog bij (gelukkig!).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 20:26

Caily staat niet in de modder :D . De rest hier staat bij het hooi droog, kan op droge slapen en water drinjen. Als ze na de iets lager gelegen weide willen moeten ze eerst natte sokken halen, maar doen ze zelf. Ze stampen ook alleen even als ze dat vanaf komen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 06:40

dax is zo dom dat ie in de meest diepe prut blijft staan bij het hek, dus blub tot aan zn enkels, hij stampte niet, maar pas na paar dagen prut wel, dus weer op het verharde stuk wat gelukkig mogelijk is.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:45

Hoi cp112; ik ben wel benieuwd naar je bevindingen :) :) :)

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:47

Zandro schreef:
Hoi cp112; ik ben wel benieuwd naar je bevindingen :) :) :)

Hoi hoi Zandro , Ken cp112 (zal haar echte naam niet noemen)wel zal haar vragen wat haar bevindingen zijn, maar voorlopig is ze tot maandag geband, ze was schijnbaar stout geweest hier op bokt. :D
Denk dat ze alweer vergeten is om het er op te zetten.

Alles goed verder in het verre zuiden??

Groetjes Karin

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:42

He , hoi Karin,

Ik stuur je even een pb

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:36

Hoi,
Kerry staat in een groepstal, de weg van de weide vanaf de paddock is altijd modderig in deze tijd. Hij stampt sinds een paar weken en loopt kreupel, uit meerdere onderzoeken met de dierenarts komt nog weinig, mok lijkt maar een klein plekje te zijn maar zijn sokken zijn zo mega dat ik ook eigenlijk maar slecht kan vaststellen hoe erg het is. Zou uitdunnen van de sokken nog een optie zijn?