[TI] [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grrr

Re: [HK] The gypsy across’diary’s; full of nonsense and serious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:22

Balen!!! Ach gut

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:34

Goedemorgen,
Balen sita. kan je helaas ook niet helpen. En je paps of mams en eventueel een auto huren.Woont er niemand anders bij je in de buurt die er ook heen gaat?

Maya: Heb me rot gelachen om je verhaal met ellie, zie het al helemaal voor me! Bij mij bijt de kleine Janeeba altijd gelijk met de tandjes dat je zo half voorover kukelt en blij bent dat je niet met je kop in de specie kuip beland.
las iets over veulen in de andere weide: Nou Janeeba heeft niet geleerd van dat ongelukje met de draad hoor.Ik had hier een stuk waar geen stroom op stond en iedere morgen lag dat stuk los.Ik snapte er niets van.Kyaan heeft respect voor de draad dus die kon het niet geweest zijn.
Maar gister zag ik het, Janeeba, haar benen over het onderste draadje en met haar rug maar schuren aan de bovenste draad. Werkelijk levensgevaarlijk.kreeg de kleine 'etter':-) ook niet weg gestuurd dus snel alles los getrokken en ergens anders afgezet met stroom. Grrr soms die kleine donderstenen.
Nu ons paps maar lief aankijken of hij met mij dat gedeelte even Janeeba proof wil maken Lachen
Verder flinke lading hooi en stro besteld, nog even en de heren gaan verhuizen.heb er echt zin in ! Zal wel vroeg op moeten iedere keer, maar heb t er voor over!
Vanmiddag steffie, wat hoop ik toch dat er goed nieuws uitkomt en dat we kyana kunnen helpen! Ik plaats vanavond volledig verslag.
Vanmiddag ook nog eens op timo zitten Lachen hij loopt niet meer kreupel dus eens kijken hoe het gaat.
Iemand hier trouwens een ORUN diploma? (zo heeft dat toch een certificaat waarmee je bevoegd bent les te geven?)

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:37

TK: Dus een drukke dag voor de boeg! Je kleine Janeeba is dus echt een dondersteentje!
En weer lekker even op Timo hobbelen! Succes hoor!

Ik hoop ook voor je dat je Kyana kunt helpen (Steffi, dan he), we horen wel hoe het afloopt!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:10

Ben benieuwd of Steffie Kyana kan helpen! Ben erg benieuwd!

Mijn vader en moeder hebben wel een auto maar die is weer te licht.. En een auto huren.. Denk niet dat ik het geld daarvoor heb..
Anders kunnen ze wel met Hotze zijn auto rijden.. Ja Maar ik weet niet of dat kan/mag. Aangezien mijn moeder nu al begint te zeiken dat ze niet een hele dag in Westdorpe wil zitten.. Gaaaap
Geen probleem toch, blijft ze toch lekker thuis..

Dus ik heb een auto (hotze zijn auto) + trailer maar nu nog een chauffeur/feuse.. Vork

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:38

grootste probleem al opgelost.
Kan Maya niet rijden?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:38

Jellie schreef:
Kan je vriend je haar niet knippen of is ie erger dan de kapper?

Haha! Vriend heeft ca maand geleden al een keer de puntjes eraf gehaald, maar ik wil weer een beetje model Bloos Is denk alweer een jaar geleden dat geweest ben en helaas is die kapper dus niet meer Verdrietig en die was juist zo fijn, daarom zie ik er weer extra tegenop moet ik weer een andere kapper vinden die mijn haar in model KAN knippen (vak apart Clown )

Bloos! SIta pff verkeerd geverfd, dan oranje en dan ook nog verknipt Rolleyes sommige kappers ...
en idd zou Maya dan niet kunnen/ willen rijden? --> evt kan ze toch ook met eigen trailer + auto rijden? Als ze tijd en zin heeft natuurlijk Knipoog da's altijd het irritante aan geen eigen vervoer hebben Scheve mond

Daarom heb ik zelf een trailer gezocht (evt terugkeuren) die ik met onze auto mag trekken zonder E Ja IDEAAL!!

Grr --> poesje erbij, maar andere poes nog niet zo blij ... erg ondernemend dus misschien daardoor wel in bos beland Knipoog

TK --> dat heet idd ORUN en heb ik helaas niet had dat wel eens willen volgen, maar had toen geen paard ter beschikking en nu eigenlijk toch geen tijd meer om les te geven enzo Bloos
en Jeneeba dus met draad aan t spelen Nors opkijken succes met JeneebaPROOF maken Knipoog en alweer bijna naar nieuwe stekkie Dromen wel vroeg op maar daarvoor wel iets heel moois Ja
en idd benieuwd wat Steffie voor Kyana kan doen!

Heb net weer een sollicitatiebrief op bus gedaan Nagelbijten / Gniffelen hoop zo dat ik een keer iets naar mijn zin vind Cool , blijf nu al jaren maar bij huidige werkgever hangen maar ben het zó zat Zij zijn groot en ik is klein! Als ik er aan denk denk ik pff over 18 dagen moet ik weer Scheve mond --> vakantie gaat weer veel te snel Gestoord

Vanmiddag maar een shoppen voor nieuwe rijbroek e.d. mijne binnen nu toch ernstig te verslijten Bloos
Moet ook nog nieuwe schoenen hebben, maar kan tot nu toe niks leuks (en passends) vinden

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:43

Grid:Lekker shoppen!
Zit met dilemma, wil idem graag de ORUN doen, maar twijfel eraan of ik het kan en is best een investering.
Heb een mooi aanbod gehad, mag een vriendin haar paard meenemen (afstam; Junior) Geen makkelijke maar kan mooi lopen. Het is iets wat ik heel graag wil, maar zal moeten investeren in een trailer en ben bang dat ik bij de andere deelnemers beetje uit de boot val Clown als recreatie ruiter. Zal wel even hard aan mijn dressuur moeten gaan knokken.
dilemma dilemma Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:50

Grid.. Mijn eigen trailer en auto is gratis.. Knipoog
Maya moet zelf ook altijd een trailer lenen, ze heeft er geen van haarzelf.. Maar ik zal het nog wel eens vragen, al zal ze dit ook wel lezen.. Knipoog
Maar als ze niet wil dan wil ze niet.. Dan houd het op en zoek ik wel verder..

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:53

timokyana schreef:
Grid:Lekker shoppen!
Zit met dilemma, wil idem graag de ORUN doen, maar twijfel eraan of ik het kan en is best een investering.
Heb een mooi aanbod gehad, mag een vriendin haar paard meenemen (afstam; Junior) Geen makkelijke maar kan mooi lopen. Het is iets wat ik heel graag wil, maar zal moeten investeren in een trailer en ben bang dat ik bij de andere deelnemers beetje uit de boot val Clown als recreatie ruiter. Zal wel even hard aan mijn dressuur moeten gaan knokken.
dilemma dilemma Knipoog

Het grootste dilema had ik naast een paard hebben ook over het rijden van alle andere paarden, ben in het begin namelijk nogal een "held op sokken" Bloos en dan moet je zomaar van paard ruilen en krijg je dus les van een andere deelnemer en dus ook geen "tijd" om te wennen enzo Zij zijn groot en ik is klein!
Verder hier toch ook echt wel vriendjespolitiek Nors opkijken val jij/ je paard niet zo in de smaak dan vinden ze je lesgeven ook sneller niks, dus dan ga je het ook niet (makkelijk) halen Scheve mond
Als je diverse kandidaten kent is het trouwens ook makkelijker Ja --> gewoon bij ieder thuis al een keer paardje uitproberen enzo en dan de sterren van de hemel op "vreemd" paard rijden tijdens cursus Nagelbijten / Gniffelen --> weet van 2 groepen dat ze zo mooi alvast alles een keer gereden hadden met aanwijzingen van eigenaar enzo, da's toch makkelijker dan er ineens opmoeten tijdens zo'n cursusdag/ examen Haha!

Misschien kun je elders op bokt ook ervaringen vragen of zo Knipoog

[edit] o volgens mij ging bovenstaande dus over een niveau 3 of 4 opleiding en niet niveau 2 Knipoog

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:12

zo even tijd om te reageren Haha! en bij te lezen Bloos

janet ik heb ouders de deur uit ge schopt met de boodschap "EN NIET EERDER WEER KOMEN DAN OVER 6 WEKEN
ROT MAAR FIJN OP NAAR JULLIE BOOT :p" lekker vakantie vieren
en eh je kan ook beter eerst de films zien en dan de boekken (andersom erger je je dood ik teminste wel Bloos )
oh wta drometanties de wc schoon maken Lovers Kusje :P ik geloof niet dat ik ook maar iets kan verzinnen wat nog minder romantich is ROFL
wel gaaf dat je het poesje zelf hebt dicht genaait Haha!

sita opzoek naar een ander zadel en loopt tegen het bekende zadel probleem aan (brede tinkers Haha! )
leest ook naar een andere broer Haha! (is ie handig ??? anders kan ik wel een butler / klusser gebruiken Tong uitsteken )
klote dat je geen vervoer meer hebt ik ben daar ook altijd afhankelijk van
maar zodra ik centen heb komt er een feroza of rockey (voorkeur voor de feroza gezien die er ook in sport / cabrio uitvoering is is Tong uitsteken ) en een 2 paards trailer

brr jordy als ik jou verhaal zo lees kijk ik naar onze oudste reu, die is nu ook ongeveer zo'n 13 jaar oud en staat ook niet meer 100% op zijn pootjes maar is gelukkig nog wel speels enzo Haha!
best wel bagger dat jou paard zoiets doet je kunt er niets aan doen maar het gebeurd toch sucses nog

Berdien schreef:
Nou ga ik m'n bed weer in met Harry *LOL*
dat wil ik ook wel !!!! met de echte dan he
maar hij is een beetje jong maar wel rijk en lekkerrrrrrr Tong uitsteken
trouwens flynn ?? wil ik wel hebben hoor Tong uitsteken heerlijk zon ding
en eh what about anna nicole smih of lola ferarri
anna is wel slim geweest te trouwen met een rijke oue bok maar dat is ook het enige slimme wat ze gedaan heeft
lola tja daar kan ik niets slims voor verzinnen (is zelfs gestikt onder het gewich van dr silliconen)
jij weer door je rug, mischien oeveningen doen voor de spiertjes ??? (kan je mischien een hoop pijn schelen)
en eh ik ben ook langer geen tiener meer maar gedraag me er niet veel meer anders om Tong uitsteken wel wijzer hoop ik Tong uitsteken

jellie apart he dat het ook nog eens anderom kan Tong uitsteken

grrr domme duif is wel lekker warm als je ze in moet doen Tong uitsteken
banby krijgt echt een geweldig gaaf kleurtje zeg !!! Wow!
last van uitbrekenden shetten !!
als buurman niet fatsoenlijk mee wil werken dieren ambulance bellen laat die er maar voor zorgen in de tijd dat ie weg is en gelijk een rekeningetje gemaakt van je eigen schade.
zo had ik het gedaan

berk duimt mee voor de stal Haha!

maya heeft een wegie gehad Tong uitsteken en een natte kont ROFL

teuntje dat is minder ik zou dan ook niets durven te doen
ik zou naar de super gegaan zijn voor mineraal water Bloos

kappers !!!! niet aan mij besteed ik doe het lekker zelf Tong uitsteken
en eh foto's en verslag komen er aan Haha!

btw hp uit
vond het een mooi boek wel af en toe moeite in het boek te blijven maar ook stukken dat ik mezelf niet kon los rukken Tong uitsteken
maar ik vind dat joanne er een verschrikkelijk mooi einde van heeft gemaakt
Laatst bijgewerkt door rommulus op 26-07-07 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:13

hey grid, nivo 3 of 4 is niet haalbaar (denk ik ) aangezien ik geen wedstrijden rijd en dus ook geen wp.
Wel een goede tip om paarden van andere uit te proberen.
Wat je hierboven beschrijft is waar ik ook zo bang voor ben. vriendjes politiek.
Moeilijk, moeilijk.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:21

timokyana schreef:
hey grid, nivo 3 of 4 is niet haalbaar (denk ik ) aangezien ik geen wedstrijden rijd en dus ook geen wp.
Wel een goede tip om paarden van andere uit te proberen.
Wat je hierboven beschrijft is waar ik ook zo bang voor ben. vriendjes politiek.
Moeilijk, moeilijk.

Bij niveau 2 hoef je dus niet op een ander paard heb ik net begrepen uit info Ja en je hoeft dus alleen af en toe een Ruiter + Paard/ D/E-pony mee te nemen om les aan te geven Knipoog
Zie hier: http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=231& ... le=11&men=

Dit lijkt me toch wel te doen ook voor recreatieve ruiter *LOL* echt vooral les kunnen geven/ kunnen begeleiden Knipoog

[edit] rom eindelijk weer tijd om wat bij te lezen en straks foto's Cheese!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:23

begrijpend lezen is ook een vak Clown Bedankt Grid.
Kan altijd nog kijken om verder te gaan en ruiters moeten wel te vinden zijn toch.
Ik denk dat ik er gewoon voor ga!
Lijkt me zo leuk om spelenderwijs aan kindjes les te geven Knipoog

Rom: Foto's!! Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:30

timokyana schreef:
begrijpend lezen is ook een vak Clown Bedankt Grid.
Kan altijd nog kijken om verder te gaan en ruiters moeten wel te vinden zijn toch.
Ik denk dat ik er gewoon voor ga!
Lijkt me zo leuk om spelenderwijs aan kindjes les te geven Knipoog

Rom: Foto's!! Haha!

Haha! ach heb ik ook wel eens last van, maar nu was ik eigenlijk wel weer nieuwsgierig naar de eisen enzo vandaar dat ik het ook ff ging lezen Haha!

Idd ruiters vinden moet toch wel lukken Ja --> ze moeten dan geloof ik wel in net tenue komen Nagelbijten / Gniffelen

Idd leuk lesgeven en met ORUN ben je ook verzekerd en zoiets da's toch ook wel belangrijk Ja

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:33

ja idd, Grid,
heb nu al de kriebels Knipoog en dat nette teneu moeten ze maar even voor me overhebben Knipoog
Je kan zo ook wel lesgeven maar ben er t och liever bevoegd voor en verzekerd Clown
Een papiertje zegt toch meer soms Knipoog en miss een mooie mogelijkheid om verder door te stromen.
Thx Lachen
Ik ga even een hapje eten!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:41

idd liever bevoegd en verzekerd Ja

Zo lang er niks gebeurd kan het zo ook wel, maar stel dát ... dan heb je volgens mij toch wel snel een probleem Scheve mond

O ja hier ook ff eten Vork --> gaat denk maar ff een italiaansebol met gerookte zalm halen bij delifrance Vingers aflikken (die zit in de Esso bij ons om de hoek Nagelbijten / Gniffelen)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:52

nou zaterdag les gehad ging wel goed en later na de les besloten de dame maar weer eens aan het werk te zetten Haha!
en samen met krista natural k hier op bokt dus die weer voor de band gezet Haha!
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FEOFGNHP.jpg
ik heb helaas geen foto's van haar voor het karretje maar dat ging allemaal super !!! (al bakte ik er helemaal niets van Bloos )
heb wel menlessen op school gehad maar dat is dus deels weg en deels bagger Bloos maar toch ging het erg goed Haha!

toen filou weer in het land stond en ik wee richting huis bedacht te gaan wou krista nog een buitenritje maken met natural maar ik had wat afgesproken met vriend dus tja helaas
bel ik die op de terug weg op van hoe en wat ging dat niet meer door, dus ik krista bellen en afgesproken dat we alsnog naar buiten zouden gaan Haha!
en om half 5 zaten we zo ongeveer weer op paard naar buiten Haha!
sil was super braaf reageerde erg goed op hulpen ondanks hij toch wel opgewonden was Haha! na een halfuurtje 3 kwartier had krista een verassing WATER !!!!!
(mocht eingelijk niet van de boswachter dus hebben we stiekum toch ge pootje baad Tong uitsteken

ja ja dat zijn drolletjes van opwinding Haha! heb helaas maar 1 foto gezien ik mijn hoofd er wel bij moest houden ivm boswachter en sil die wou liggen en tegelijk dieper en tegelijk toch wel graag wou rennen zo mooi vond hij het Haha!
ik was helemaal super in mijn nopjes en sil ook de hele rit zijn oortjes grotendeels naar voren en na een uur kon ik de teugels los leggen zonder dat hij harder ging, en met de galopjes was hij ook erg braaf ren reageerde verassend goed op alles Haha!
ookal moest ik wel blijven sturen gezien hij zijn hoofd achterna liep en tegelijk ook overal naar keek Tong uitsteken dus bomen greppels ed kwamen zo af en toe wat dichtbij
Afbeelding

dus ik heb een super rit gehad en tegelijk besloten dat we gaan proberen iedere zaterdag buiten te gaan rijden Haha!

en dan heb ik nog een primeurtje Tong uitsteken
ik heb op sil met de koetjes gewerkt !!!!!!!!
en hij was er absoluut niet bang voor en beet er zelfs een Bloos hij zag ze zelfs aan voor lekkere merries Tong uitsteken
ik heb 2 keer een koe opgedreven en de eerste keer dat de koe weg wou gaan sprong hij er zelf achteraan !!!
dus sil heeft wel een beetje couw sence !!!! (de 2 e keer deed hij het namelijk niet Bloos )
maar ik ben erg trots op mijn mannetje Haha! helemaal in mijn nopjes !!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YO43JJ6Y.jpg

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:04

TK: ik kon via school een cursus tot instructrische doen. maar heb ik niet gedaan. Vond het niet echt nodig, en had voor mij niet veel toegevoegde waarde. (en kwam dan bij vreselijke dressuur mutsen)
Rom: wat ontzettend gaaf zeg! En die drolletjes van spanning die voorbij drijven, haha. Filou ziet er ook ontzettend goed uit zeg, staat haar goed dat tuigje!
sita: wat balen van het vervoer. hoop voor je dat je het helemaal rond krijgt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:10

Haha! sil had het erg zaar zijn zin Haha!
het is een heel ander paardje haast het filou in het tuig Haha!
het is zo schattig Haha! (alleen moet ik alles weer eens goed be prakke denken hoe alles ook alweer moest Bloos roos lacht me steeds uit Tong uitsteken )
roos is mijn instructrise die ook de huifkar tochten enzo doet

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:13

eem nieuw stekkie voor je paardje doet ze veel goed zo te zien. Volgens mij zijn sil en filou helemaal op hun plaats.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:13

hihi,.. waren die drollentjes niet van mijn hafje?! Stoute rommulus.. heb nog zo gezegt... GEEN foto's! hahahaha! zaterdag gaan we weer he? misschien ook nog even oefenen met filou? (als we dr te pakken krijgen met die oohw zo lieve punky.. dames zwaan kleef aan! grrrr!)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:17

dat nieuwe stekkie is de beste zet geweest tot nu toe Haha!
ik heb er nog geen second spijt van gehad (nou alleen zo af en toe als roos me afbeult Haha! )

kris nee nee die drolletjes waren van mijn aapje Tong uitsteken natje is daar te braaf voor Tong uitsteken
tja foto's wie ikke Tong uitsteken ik zou niet durven Tong uitsteken
en eh zaterdag gaan ze er idd maar weer aan geloven Haha! dit keer pak ik direct punky maar dan duurt het niet zo lang Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:19

Sita, broertje ondeugend vanwege zijn hormonen Tong uitsteken Balen dat je met je vervoer naar de keuring zit….

Grr, een poesje rijker Lachen

Janeeba niet bang van de draad Nagelbijten / Gniffelen Succes met Steffi!

Grid, haha vriend had al eens geknipt dus.. Jan knipt mij ook wel eens, ben al geen jaren bij de kapper geweest, vind t zo zonde van mijn tijd Bloos Jan kleurt t ook altijd voor me… Wat voor auto heb jij nu voor je trailer?
Succes met solliciteren!

Tk, stalgenootjes van mij hebhen t ook gedaan. 1 zelfs met haar tinker en ze is geslaagd ook voor de Orun!

Rom, je ouders verjaagd Haha!
Leuke foto's al. Verslagje lees ik later…

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:19

wel weer foto's maken he. Sil ziet er zo goed uit!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:21

Haha! ik druk krista mijn telefoon wel in dr handen Haha! dan zijn de foto's wat beter Haha!
dat wil je wel he ????