[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:20

Van wiskunde heb ik geen kaas gegeten en aangezien ik niet van kaas hou ga ik dat dus ook nooit meer leren

Grid, Perti kon ik zo snel nog niet vinden…. Maar keus is nog niet gemaakt hoor. Is ook wel afhankelijk van de € Wil nog wel een x in je topic reageren hoor Jammer is dat he als je zo je best doet dat er dan niemand kijkt baal ik zelf ook wel eens van

Karuna, ze zijn wel erg fijn he!

Cindy, gelukkig gaat t met Finn weer iets beter. Wat een spanning voor hun zeg

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:29

Jellie, die Petrie zag ik ook ergens staan. Zijn ook mooi! Ik kan MH niet aan. Te grote voeten. Kom dan in de herenmaat en dan zitten ze veel te ruim om de enkels. Jammer want ik vind ze wel mooi.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:31

Lekker zalm. En het is altijd leuk al je je zusje of broertje kunt helpen doe je nog wat nuttigs met je opleiding.

Ik had Ne, ENg, DUi, WI1, WI2, NAT, SCHEI Biologie had ik helaas moeten laten vallen. Ben in de 4e ruim een half jar ziek geweest en had teveel belangrijke dingen gemist. Vandaar duits als noodoplossing. Economie aardrijkskunde geschiedenis niet aan mij besteed. En frans al helemaal niet omdat ik geen woordjes kan stampen em de leraar die ik zou krijgen niet bepaald mijn vriend was.

Jellie yeps ik heb ze 2e hands gekocht voor belachelijk weinig. En ze bevallen me best. Zelfs met een ruimere broek kan je gewoon in je laarzen. En ik heb goede aanleuning nu met mijn benen.

Als ze kaopt gaan twijfel ik nog tussen MH en laarzen die bij Loesdau te bestellen zijn. Zijn niet de mooiste maar zijn veel goedkoper. 99,95 van maat 36 tot maat 47. In zwart en bruin.
Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:38

Jellie schreef:
Grid, Petri kon ik zo snel nog niet vinden…. Maar keus is nog niet gemaakt hoor. Is ook wel afhankelijk van de € Wil nog wel een x in je topic reageren hoor Jammer is dat he als je zo je best doet dat er dan niemand kijkt baal ik zelf ook wel eens van

ben dus niet de enige --> hij wordt ondertussen al naar boven geschopt dus ben benieuwd ...

Zal even zoeken naar plaatje en prijs van Petri's

Karuna die bruine zijn toch ook niet verkeerd, wel stoer

Karuna en Spett alvast bedankt voor jullie reactie

Jill heeft idd een erg leuk kleurtje maar weten dus nog steeds niet of ze helemaal wit wordt of toch zo blijft ze is pas 5 dus ...
In de zomer zijn haar vlekken donkerder dan in de winter.

Foto's trouwens van de grootste wei, wel lekker voor ze de andere weitjes zijn kleiner, maar nog steeds genoeg te knabbelen en ze kunnen benen genoeg strekken (wat ze wel niet zo vaak doen als er gras staat )

sayla en Jill zijn echt súper maatjes (die moeten dus liefst altijd bij elkaar blijven )
en nu heeft Winnie dus ook een súpermaatje gevonden, die was eerst wel maatjes met iedereen enzo, maar met deze bruine echt zeer veel aan t kroelen iedere dag enzo
en baasje van bruine dus ook helemaal blij want hij heeft dus jaren alleen moeten staan, omdat niemand op de pensionstal waar ze eerst stond paarden bijelkaar wilden zetten... terwijl hij gewoon altijd lief is/was ....
maar dat is nu dus voorbij

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:42

Cindy, jammer dat je ze niet past. Ze zijn echt ideaal. Wat heb je nu voor laarzen of rij je met chaps?

Ik heb op de mavo examen gedaan in Ne, Du, Eng, Fr, Bio en Geschiedenis Verder heb ik nog wat losse certificaten gehaald.

Karuna, ik heb ook een dikkere spijkerrijbroek en die pas idd zo in de laarzen Die van Loesdau zijn ook mooi. Heb ze nog niet irl gezien en qua prijs ook leuk!

Ik ga nu even die petris op sporen ben benieuwd of ik eerder ben dan jij Grid
Leuke oplossing met winnie en zijn maat. Ook voor dat baasje

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:44

Afbeelding

Ik vind deze wel erg gaaf, en ik ben volgende maand jarig !

Op welke site vind ik deze ?
Laatst bijgewerkt door jacky2 op 22-09-05 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:46

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:46

ik kan ze niet vinden, dacht ze toch echt in het Horse World boek te hebben gezien, maar op internet divoza staan ze niet

Dacht dat ze ca €185 waren...

[edit] spett heeft ze gevonden

€198 dus

Vind de voet nog steeds raar, maar weet niet hoe t in het echt is ...

en dus weer zo'n lage schacht ik heb gewoon te lange benen --> maat 40/41 en lengte 54 ipv 50 !!! maarja voor iemand met kortere benen natuurlijk weer wel fijn dan maar sparen voor maatwerk mijn MH sportives gaan nog wel even mee die waren geloof ik 52cm (net ietsie te kort, maar niet storend)
Laatst bijgewerkt door grid op 22-09-05 12:53, in het totaal 2 keer bewerkt

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:50

ook erg mooi,vooral donkerbruin lijkt me erg gaaf !
nu maar wachten tot mijn vader in een super bui is !
he, dat had ik afgelopen zaterdag moeten weten !

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:00

Cindy, bedankt voor de link.

Grid, volgens mij zijn ze voor mij dan al te lang. Tot mijn knieholte is iets van 38 cm ofzo… Ik geloof dat ik de MH wel mooier, stoerder vind….

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:12

Whaaa alleen gisteravond niet geweest en vanochtend niet en wat een berichten zeg.......... 6 pagina's of zo.
Wel heel gezellig hier.

O ja ook nog even hier mijn berichtje.
Het ICS is ten gronde begrijp ik maar ik kan daar niets over lezen omdat de zaak die site (van Mariska) verboden heeft voor mij.
Als ik op de link klik zie ik dit:
===================
403 Verboden

Voor u is toegang tot deze site geblokkeerd
Extra informatie:
Computeradres = 192.168.10.32
Computernaam =
Gebruiker = janine
Groep =
URL = http://pub1.bravenet.com/forum/26561346/
Doelgroep =
=====================
Kan iemand mij pb-en of hier het laatste nieuws plaatsen (als dat mag?)
ANders maar pb
Mijn Joey is natuurlijk net weer gechipt bij dit stamboek ipv het tinkerstamboek.
Nou ja je hebt geen keus he? Mijn paardje had al chip en paspoort toen ik hem kocht.
Of kan je altijd nog overstappen?
Whaa je ziet ik ben een echte stamboek deskundige
Ik weet er namelijk 3x niks van en heb nu natuurlijk 1001 vragen en nu kan ik ook al niet op dat forum waar alle antwoorden blijkbaar staan
Iemand van jullie op de hoogte?
Ik heb Mariska ook al een pb tje gestuurd om uitleg maar die zal het wel veel te druk hebben met andere dingen nu denk ik want ik heb van haar nog niets gehoord.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:13

Ik vind deze laarzen niet heel erg mooi vind de MH veel mooier maar ja dat is persoonlijke smaak he, Ik ben ook weg van de petries.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:16

Sjoe, je kan altijd overstappen. Ik stap voorlopig nog niet over tot ik weet waar het allemaal op uit draait... Ik wacht allemaal wel af wat er gebeuren gaat.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:17

Ik heb ook een paardje die officieel in het ICS staat. Volgend jaar gaat hij mee naar de keuring van het NTS en als het goed is wordt hij dan opgenomen bij het NTS. Weet eigenlijk niet of ik nu dan al een paspoort moet aanvragen bij het NTS of pas met de keuring.
Iemand een idee?

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:18

Jellie schreef:
Sjoe, je kan altijd overstappen. Ik stap voorlopig nog niet over tot ik weet waar het allemaal op uit draait... Ik wacht allemaal wel af wat er gebeuren gaat.

aha weer wat wijzer geworden dus je kan kiezen bij welk stamboek je wilt al heb je al een paspoort bij de ICS? Ja ik wacht ook maar even af denk ik.
Maar het is gewoon balen dat ik eigenlijk niet weet hoe en wat?
Ik ben een nieuwsgierig mens

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:21

Stomme vraag misschien, maar jullie weten er vast meer van dan ik......
Krijgt je paard dan nog een chip?
En krijg je daar dan een nieuw paspoort bij van de NST en heb je dan een paard met 2 -chips en 2 paspoorten?
Of krijg je bij de NST gewoon een paspoort erbij met het chipnummer van de ICS?
Whaaa ik heb een mooi paard met vlekken waarom dan dit gedoe met 2 stamboeken? en dan eentje die opeens ophoudt met bestaan?
Wat een gedoetje zeg

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:22

@ Yarka
Je paard moet gechipt zijn en een paspoort hebben om hem/ haar te mogen vervoeren! Je kunt dus beter nu al een paspoort aanvragen en laten chippen door een dierenarts. Inschrijven in het stamboek kan dan op de keuring...

@Sjoe
Volgens mij wordt je paard dan bij het NST geregistreerd met de chip van het ICS, of wat voor instantie dan ook...

Ik rijd met chaps... Voor mij dus geen laarzen a 450 gulden

En nu ga ik aan 't werk, want heb weer een hele waslijst liggen doordat de baas me net belde met zijn aktielijst

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:22

yarka schreef:
Ik heb ook een paardje die officieel in het ICS staat. Volgend jaar gaat hij mee naar de keuring van het NTS en als het goed is wordt hij dan opgenomen bij het NTS. Weet eigenlijk niet of ik nu dan al een paspoort moet aanvragen bij het NTS of pas met de keuring.
Iemand een idee?

Geen idee ik ben alleen tinkerfiel geen stamboekoloog zoals je al begrepen zult hebben.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:25

Ik heb VWO gedaan met NL, Eng, Dui, WisA, EC2, AK en GS. Was destijds ook best goed in WisA alleen daarna nooit meer wat mee gedaan. Tja, dat krijg je er van met een talenstudie

De uitleg van Karuna gaat mijn pet echter ook te boven. Vooral omdat ze allemaal tekentjes gebruikt die mij weinig zeggen op wiskundig gebied.
Maar ik geloof je op je woord als je zegt dat het zo hoort
Mijn collegaatje en ik hebben jullie in ieder geval weer eens lekker bezig gehouden

@ Sjoe, je kan idd altijd overstappen. Is Joey voor 14 september gechipt en paspoort gekregen? Want dan is zijn paspoort gewoon nog geldig. Paspoorten en stamboekopnames en toegekende premies na 14 september zijn niet rechtsgeldig en hartstikke illegaal.
Overstappen is simpel: je afmelden bij het ICS en je aanmelden bij het NTS met al Joey zijn gegevens.

Alhoewel.... hoe kun je je eigenlijk afmelden bij een stamboekorganisatie die niet meer bestaat?

Even een aanvulling op wat er in de tussentijd is geschreven: nee, je paard krijgt geen 2e chip en geen 2e paspoort.

En net als Chubby: ik rij al jaren met chaps

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:26

Ik ben ook nieuwsgierig hoor maar ik ga me niet overhaasten om naar een ander stamboek te gaan. Kost allemaal weer extra €. Eerst maar eens zien wat er gebeurd en dan kan het altijd nog. Als je een paspoort hebt hoef je toch ook niet bij een stamboek ingeschreven te staan, dacht ik
Je paard krijgt geen 2e chip en ook geen 2e paspoort.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:27

woow...ik heb heel het wiskunde gedeelte overgeslagen
doe dan wel vwo, maar heb maar wiskunde A1, en ben een ontzettende wiskunde kneus
bovendien heb ik dit jaar een ontzettend slechte leraar, die slecht nederlands spreekt en de stof totaal niet kan uitleggen...lekker vooruitzicht dus voor mn examen

Onverwacht lekker vroeg uit vandaag maar mn lerares latijn verziekte dat meteen weer door 15!! regels vertaling op te geven als huiswerk...normaal over 8 regels huiswerk doe ik al ruim een uur
dus ik heb mn middag wel weer volgepland, ga zo eerst maar eens zoeken of we nog wat lekkers te eten hebben in huis, als troost voor mezelf

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:28

Je kunt bij het KNHS ook een rasloos paspoort aanvragen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:29

Ingrid, kun je mij wat lekkers doorzenden? Heb onwijs trek in M'ies, maar slechts 2 milkbreak liga's hier liggen

Twijfelde vanmorgen nog, zal ik of zal ik niet.... Ff stoppen bij de pomp...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:30

Sjoe je kan idd gewoon overstappen .

Paspoort en chip blijven natuurlijk gewoon geldig als identiteitsbewijs
dus als je niet aan keuringen mee wilt doen, hoef je volgens mij niks te wijzigen.

Leuk dat Joey ook bij een bokker terecht is gekomen . Wij waren vorig jaar voor iemand op zoek naar een paardje en voor hen stak Joey er bij Kanters toen ook wel bovenuit , maar uiteindelijk toch gekozen voor een oudere/ bereden tinkertje.

Jimmy vond ik toen helemaal geweldig (vosbontje met aftekeningen en sokken die veel leken op die van Say en even oud als joey ) weet niet of jij die ook nog gezien hebt, was vrij snel weg nadat wij waren geweest.

*en nog kom ik niet veel verder met mijn werk... t lukt gewoon niet *

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 13:34

flettie schreef:
@ Sjoe, je kan idd altijd overstappen. Is Joey voor 14 september gechipt en paspoort gekregen? Want dan is zijn paspoort gewoon nog geldig. Paspoorten en stamboekopnames en toegekende premies na 14 september zijn niet rechtsgeldig en hartstikke illegaal.
Overstappen is simpel: je afmelden bij het ICS en je aanmelden bij het NTS met al Joey zijn gegevens.

Yep Joey heeft al als veulen een paspoort en chip gekregen.
Dus die blijven dan geldig als ik het goed begrijp.
Nou ik wacht denk ik dan ook maar even af.
Ik heb net even op de site gekeken van het ICS maar kan daar geen info vinden behalve dan dat ze een vergadering hebben gehouden op 18 september in denemarken.