[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:23

anneliesdj schreef:
Maar waarom is dit bijzonder? Was ze niet sociaal dan?
Ik heb begrepen dat zij uit Ierland of Engeland komt, dan kan er veel van gezegd worden maar niet dat ze niet sociaal is. Dikke kans dat ze daar in een kudde liep en dat ze al een aantal veulens heeft gehad.

We denken dat ze al veulens heeft gehad ja. Ze is wel sociaal geweest in de kudde maar net zoals tegenover ons kon ze opeens omdraaien van gedag tegen over andere. Nu doet ze dit ook niet meer.

furyke

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:45

wat een heerlijk veulen!
Ziet eruit als een zeer fijn plekje daar.
Ik vind t ook leuk als je updates blijft plaatsen, ondanks sommige reacties (die imo soms ook te ver gaan).

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 19:12

Wat bof jij toch met al die adviezen, ik heb er bewondering voor dat je er zo netjes op in blijft gaan.
Fijn om te lezen dat je de tijd neemt die je paard nodig heeft, de andere paarden zullen haar voorbeeld zijn en als ik je doorzettingsvermogen zo lees dan zou ik graag willen dat er meer mensen waren zoals jij.
Paard is geen machine met aan en uitknopjes, en ik weet het, heel vaak hebben mensen over de knopjes erop. Maar als het zo zou werken dan bestond bokt.nl ook niet, of in ieder geval was het dan een stuk minder druk op dit forum.

Bewondering voor je liefde voor deze merrie Jessica, en haar mens. Haar mens die haar wil begrijpen en die geheel op eigen wijze de tijd neemt en weloverwogen beslissingen neemt in het belang van het paard.
Knap !
Liefde is niet alleen liefhebben, liefde is voor de ander zorgen omdat ze het waard is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:46

Hoe gaat het nu met Jessica? Alweer vooruitgang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:50

Nee, geen vooruitgang meer. We zijn zelfs weer een stapje naar achter helaas.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:00

Hoi hoezo dan ik vind het er fijn uitzien allemaal ze mag in dr hoefjes proesten met zon leven

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:23

Jammer, maar dat komt wel weer, gaat altijd langzaam.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:28

Ik heb met verbazing dit topic gelezen.
Mensen die een mening hebben alsof ze wonderen kunnen verrichten. Maar kijk je in hun profiel vraag je je af hoe ze het lef hebben om zo te reageren.

Het filmpje ziet er mooi uit. Lekkere ruimte, paard staat er rustig bij.
Soms heeft iets de tijd nodig. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en als de TSer kiest om de tijd te nemen is dat haar goed recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:39

Nou zou je het toch gaan krijgen 8)7 Jessica vandaag... Vanochtend vrijheidsdressuur met mijn 1ne paard en dat wekte haar nieuwsgierigheid (of vooral de snoepjes) snoepjes gegeven. Halster aan, ging fijn. Vanavond weer het zelfde, weer halster aan, vast gehangen, gepoetst, gevlochten. Eerste 10 minuten een bom! Maar langzaam kreeg ze rust en vond ze het wel fijn. En toch heb ik zo een gemengd gevoel... Moet ik dit wel fijn vinden? Mag ik hier zelfs heel blij over zijn? Wanneer is er weer een terugval? Etc... En toch zie ik haar graag.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 4366_n.jpg

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 06:59

Zo te zien heeft zij ook twijfels, ze wil echt wel hoor, maar kan het niet altijd opbrengen.
Kleine dingen laten haar weer terugvallen, dat hoeft niet eens door iets met mensen te komen, wij hebben ook wel eens een baaldag/week.
Op die foto is ze ergens wel trots dat ze dit durft, maar ze vindt het ook wel spannend.
Accepteer de moeilijke dagen en laat ze dan maar een beetje en maak van de goede dagen iets moois zonder te forceren.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:16

Ik ga helemaal met LBLGIPSYCOBS mee. Je merkt al vrij snel of het haar dag wel of niet is. Op de slechte dagen laat je haar gewoon links liggen, dan heb je er zelf ook de minste "erger" aan en doe je leuke dingen met een van je andere paarden.
Je doet het volgens mij hartstikke goed en de ene dag kun je zelf ook meer hebben dan andere dagen.
Je gaat steeds meer aan haar wisselende gedrag wennen waardoor je er vanzelf ook makkelijker over gaat denken en dan gaat zij dat ook doen en doen jullie nu ook al.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:39

als ik alles zo volg kom ik tot de conclusie dat dit paardje al heel wat heeft mee gemaakt in haar leven
met een trauma tot gevolg
het lijkt wel dat ze zich nu langzaam gaat aanpassen en thuis voelen en ook weer plezier krijgt in haar leven
dit zal nog wel tijd nodig hebben maar ik vind het bewonderenswaardig dat jullie haar die tijd ook willen geven
ik hoop dat jullie worden beloont met een geweldig leuk paardje wat haar vertrouwen weer terug heeft en goed past in de groep
het is je gegunt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:59

Volgens mij mag je toch wel heel blij zijn hoor, klinkt wel als een doorbraak. Heb jij nu echt die wilde jessica haar manen zomaar kunnen vlechten ;)
Zoals sneppie zegt zou ik haar ook gewoon op haar slechte dagen links laten liggen en op haar goede dagen van haar genieten en eventueel steeds een stapje meer doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:01

Ja, vandaag bijvoorbeeld heeft ze weer een lichte terug slag. Maar ach... De manen zijn toch al gevlochten :P

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:16

Ik lees altijd mee en vind dat jullie al enorm vooruitgang gemaakt hebben, tis toch een knap ding hé <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:17

In het echt veel mooier dan op foto :D En zeker in de zomer... ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:31

Ze heeft gisteren een enorme stap voorwaarts gedaan dat moet ze ook weer verwerken allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:48

Ook ik volg jullie nog steeds, fijn dat het stapje voor stapje toch wat makkelijker gaat allemaal.
Ik snap wel dat ze soms een kleine terug val heeft, had vd zomer een jaarling shet die schuw was tam gemaakt en daar merkte ik het ook, ging het de ene dag met een sprong vooruit, was het de keer daarna weer een tegenslag. En als je het beestje nu ziet, helemaal op zn plekje en super aanhankelijk.
Niet helemaal te vergelijken met jou paardje maar denk wel dat het echt wel goed gaat komen.

Freya101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:11

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 18:57

Ze lijkt er iniedergeval erg veel op, haar aftekingen komen overeen.......

Ts ik ben trots op je dat haar een kans geeft, maar als je haar verkoopt begrijp ik het ook!

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:06

ik denk dat terug brengen naar de handelstal geen zin heeft dit paard heeft rust en eel liefde nodig maar apsoluut geen andere baas

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:34

TS ik heb veel respect wat jij tot zo ver hebt gedaan voor Jessica, erg goed! Het is een begrijpelijke keuze. Ik hoop alleen wel dat je tot Jessica verkocht is, wel met haar door gaat. Wel haar aandacht blijft geven e.d.

Succes in elk geval!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:10

Ik heb geen respect.
Voor 750 euro de ellende verkopen naar iemand anders ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:35

Go hé, jij hebt echt niks beters te doen zeker ariebren?
Waarom verbaasd mij het nou niks dat jij altijd iedereens topic moet verzieken omdat je zogenaamd alles beter weet en alle ervaring vd wereld hebt?

Ts, ik hoop toch niet dat je op hem gaat reageren want deze gast zit meer op bokt mensen te stangen als dat hij volgens mij uberhaupt iets met paarden te maken heeft in real life!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:37

Sorry, de ervaring heb ik. :7