[TI] Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:11

Maar sommige stamboeken gaan wel weer een stamboekpapier uitgeven naast het paspoort ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:00

balen dat je zadel niet meer past! Ik heb inmiddels wel een idee wat ik zou willen voor Diaz.. maar dat is voorlopig nog even sparen aangezien ze er niet 2de hands zijn..

de Freeform Western
Afbeelding

Of een startrekk western
Afbeelding

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:06

Ja nou, ik wil eigenlijk echt een BM trailrider.
Ik heb een BM barrel gehad, maar dat zit veel te opgesloten vind ik.

Maar momenteel kan ik niet echt schappelijk iets vinden.......ik hoef geen duur showmodel, als het maar een trailmodel is.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:11

Wat balen dat het zadel niet meer past Angela...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:13

Ja jammer hè..... nu moet ik de Crates gaan verkopen.
Das wel balen want ik zit er echt heelijk op :\
En...ik kan nu niet rijden.......

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:21

Goh balen angela ...

Diaz vanwaar nu wel ineens de startrekk??
Had je de mijne toen ook al aangeboden en toen wilde je niet ?
Vanwaar de verandering van gedachten

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:53

Jouwe is zwart :P als ik uiteindelijk voor een zadel ga die wat duurder is wil ik hem helemaal op smaak zegmaar..

Hoop dat je snel wat vind Paintlinger!

Schim_meltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:49

Ariebren schreef:
dapperdier schreef:
Er staat een stuk over in de nieuwsbrief...
http://wran.eu/nieuwsbrieven/previewb.php?blockid=24

Ik heb niet zo veel verstand van stamboek dingen, maar wat is het verschil tussen stamboekpapier en een paspoort?
Quote:
Kruisingen en niet herleidbare rassen komen daarbij in een mix-groep. Geen kopij, geen titel.

Heel veel stamboeken geven geen stamboekpapier meer af.
Het huidige paspoort van een geregistreerd ras paard heeft de zelfde gegevens als het oude stamboek papier.

Beetje ouderwetse gedachte gang van de WRAN om een stamboekpapier te vragen.

Canis schreef:
Hoi allemaal,

Via een tip kwam ik achter dit topic.

Gelukkig, want blijkbaar is niet alles duidelijk over de rassencompetitie.
Natuurlijk is bokt in het algemeen niet de beste weg om correcte uitleg te krijgen, omdat het altijd van horen zeggen is. In het algemeen is het altijd beter om direct contact te nemen met de persoon of vereniging in kwestie. We kennen vast dat kinderspelletje "telefoontje" nog wel.
Maar in dit geval ben ik dat toevallig.

Het is de bedoeling dat je kunt aantonen met een officieel document dat je paard is ingeschreven bij een bepaald ras. Bijvoorbeeld je stamboekpapier. Maar het gaat ons niet op de afstamming van je paard, maar om de indeling van het ras. In je paspoort, dat je hebt aangevraagd voor transport, veterinaire zaken e.d. staat ook om welk ras het gaat. De meeste paspoorten zijn namelijk uitgegeven door een stamboek. Nou, als je dus niet in het bezit bent van officiele stamboek papieren dan maak hier een kopietje van, stuur hem op naar de ledenadministratie en alles komt in orde. We moeten alleen je paard in kunnen delen in een rasgroep en dat moet zodanig gebeuren dat bij twijfel of onenigheid we terug kunnen vallen op een officieel document. Paarden die helemaal geen raspapieren kunnen aantonen of die in het paspoort staan als rasloos of bedenkt het maar... die komen in de mix-groep. (The Dutch Dustbin Horse.)

Zoals aangegeven is het iets nieuws en we zullen ook vast tegen bepaalde punten aanlopen.
Op zo'n moment moeten we gaan zoeken naar een mogelijke oplossing.
Mocht je dus problemen hebben of iets is onduidelijk, maar je wil wel graag meedoen, neem dan gewoon even contact met mij op. Dan heb je de informatie uit de eerste hand en wij weten weer wat er speelt.

Enneeeh..., als je vindt dat we als WRAN achter de feiten aanlopen, wijs ons er dan gewoon even op. Ik begrijp namelijk niets van je opmerking en dan kan ik er ook zo weinig mee.

Groetjes,
Laja

Ik ben blij met de uitleg van de WRAN. Ziedaar: inderdaad biedt direct contact snel helderheid.
Zou je vaker kunnen doen, nietwaar Ariebren?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:01

Waarom moet ik jullie problemen oplossen ??
iedereen heeft een telefoon of mail.

En Leonoor, wordt het stamboek papier gekoppeld aan het chip nummer ??

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:42

Ik had er even bij moeten zeggen dat de detail mij nog niet duidelijk waren. Ik dacht gewoon even rustig afwachten tot ik meer hoor en tadaa! hahahaha

Bedankt voor de ophelderingen. Ook dank aan Dianne M.
Ik ga geloof ik maar eens een kopietje opsturen aan de WRAN.

LoekaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:06

bianca23 schreef:
hoi iedereen,
mag ik me hier aanmelden als aankomende redelijke vaste bezoeker/meeprater. ik zal waarschijnlijk alleen in de weekenden bijlezen en meepraten want voor me werk zit ik veel in het buitenland. ik ben bianca en heb een tinker van 6jaar Job. Job ik een grote tinker van 1,60 en een echte schat!! ik heb ook een quarter die is net zo lief alleen op zijn eigen manier, hij is te koop. maar door de quarter ben ik gaan westernrijden wat is dat een super sport!!! ik rij alleen recreatief hoor en job is engels ingereden, maar we zijn samen begonnen met de basics van het westernrijden.
hoe hebben jullie dat gedaan?? western gereden tinker gekocht of zelf geleerd? of laten veranderen door de trainers?? en rijden jullie ook nog weleens engels? ik wil kijken of hij het allebei gaat kunnen alles op een recreatief nivo hoor!!
groetjes bianca en job.

Hoi bianca23!
Mijn tinker is engels ingereden, maar we zijn nu ook bezig met western, vinden het beide erg leuk om te doen! Soms nog wel heel erg wennen.
Maar ik rijd ook nog steeds een beetje dressuur en springen, alles recreatief. We kunnen allebei steeds beter 'schakelen' en ik merk dat hij de afwisseling ontzettend leuk vind. <3 ik ben benieuwd hoe het met jou en Job gaat :)

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:09

hoi loekalove: mij lijkt juist dat schakelen vrij moeilijk voor het paard, maar ik begrijp dat dat bij jou dus wel mee valt?
ik wil ook lekker recreatief rijden, en dan vanalles wat. (ik heb denk ik geen springtinker.. balkjes lukt wel maar waarom springen als je er ook doorheen kunt banjeren??)
heb vandaag dressuurles gehad en ook dat gaat steeds beter, gister heerlijk in de bak bezig geweest met het western sturen en dat pakt hij echt goed op!! alleen de achteruit is een drama! iemand tips hoe ik hem dat ga uitleggen??

groetjes bianca

LoekaLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:44

bianca23 schreef:
hoi loekalove: mij lijkt juist dat schakelen vrij moeilijk voor het paard, maar ik begrijp dat dat bij jou dus wel mee valt?
ik wil ook lekker recreatief rijden, en dan vanalles wat. (ik heb denk ik geen springtinker.. balkjes lukt wel maar waarom springen als je er ook doorheen kunt banjeren??)
heb vandaag dressuurles gehad en ook dat gaat steeds beter, gister heerlijk in de bak bezig geweest met het western sturen en dat pakt hij echt goed op!! alleen de achteruit is een drama! iemand tips hoe ik hem dat ga uitleggen??

groetjes bianca

Nouja mijn tinker gaat zich heel snel vervelen en door hem deze afwisseling te bieden, blijft hij het trainen een stuk leuker vinden, zo ben ik met hem een beetje van alles gaan doen. :o
Oh, die van mij is helemaal gek op springen! :D haha en dat acheruit lopen is bij mij ook een drama :+

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:44

Achterwaarts veel aan de hand oefenen. Het is in basis `gewoon`wijken voor druk en hoe lichter ze op druk worden hoe beter. Bij ons was achterwaarts ook moeilijk en nog steeds heb ik hem nog niet helemaal waar ik hem hebben wil, maar de hulp is licht. (de reactie mag nog wat groter)
Geef jezelf de tijd.. stapje voor stapje..

Ik heb ook geen spring tinker, maar ik merk wel dat lope-overs trainen helpt bij het springen. Én een springles doet ook wonderen. Ik beheers de springtechniek zelf namelijk ook niet.

Tqueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 20:27

Ik ben nu bezig met mijn verzorgtinker Western aan te leren, en de andere tinker rijdt al western, wij hebben geen problemen gemerkt.

Maar deze twee zijn echte zigeunerpaarden dus ze moeten nog echt leren te ontspannen en dan is western zeker het beste voor.
groetjes Topaz

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:34

Gisteren meegedaan aan de eerste oefenwedstrijd met mijn nieuwe tinkertje! Ik ben erg tevreden. Ze vond het natuurlijk wel erg spannend, maar deed alles erg netjes. Ze ging zelfs over de brug wat we nog nooit hadden geoefend. Ok, de sidepass lukte niet echt en bij het draven aan de hand draafde alleen de baas :o maar ik ben super tevreden over dit begin!

Afbeelding

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:56

Hey cool je hebt ook een witte!! :)

Leuk dat het zo goed ging!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 17:51

Leuk! Ik wil met Diaz ook echt eens beginnen met in hand onderdelen

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:40

Jammer de foto doet het niet meer :(:) Ik ben te laat.

Ben erg achter het net aan het vissen wat wedstrijden betreft. heb er dit jaar geloof ik nog maar 1 tje gereden. We gaan wel voor het NK en we trainen thuis natuurlijk nog uitgebreid..

Hoe is het met de andere westerntinkertjes?

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:53

@Paintlinger: Nou ja wit, erg wit is ze niet. Ik geloof niet dat ik ooit een paard heb gezien dat zich zo smerig kan maken -O-

@Diaz: In hand is erg leuk. Om te kijken vond (en vind) ik het erg saai :o Maar om zelf mee te doen is erg leuk!

@dapperdier Foto is hier nog te zien: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NMGX4TNV.jpg

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:36

Hooi :wave:

Max gaat erg goed!!

Ben vooral offroad met hem aan het oefenen zodat het hopelijk ooit nog een trail paard wordt _O-
Ik laat hem dus van de paden gaan in het bos (grote foei, i know) en laat hem zelf de problemen oplossen die hij tegenkomt.
Erg leuk om te doen!!

Verder zijn we lekker aan het fine-tunen.
Hij wordt steeds scherper op de hulpen, het begint echt een fijn paard te worden!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:01

Trail heb je dan dus ook in hand? Wat nog meer?
Nog specifieke spelregels?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:22

Wij organiseren een Western weekend op het werk dit weekend.
In samenwerking met verschillende mensen en de manege in de buurt. Staat allemaal wel op www.dierallin.nl
Vanavond dus een kennismakings clinc voor niet Western ruiters. Erg leuk! En zeker omdat er erg weinig Western ruiters in de buurt zijn.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:48

Ich bin dabei! :D

Je bedoeld wat er nog meer 'in hand' is Leon?
Niet heel veel, dan kom je in de showmanship en Halter...

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 18:07

Ich bin da auch bei! (waarom ineens in het duits? hihi) Lekker veel tinkers in 1 oefen wedstrijd!!

In hand trail is er inderdaad naast showmanship en het halteren. Ik vermoed dat Leon blij verrast is dat trail er ook in hand is! Verder heb je ook leadline Leon. Dat is een kind op je peerd en dan er zelf voor de zekerheid naast lopen. het liefst in het zelfde glitterpakje als kind natuurlijk! :P
De regels zijn voor al deze onderdelen terug te vinden in het regelboekje van de WRAN op wran.eu

Wat en Uberschattige foto (weer halfduits) Morwhen!

Zin in zaterdag, toch onverwacht nog een wedstrijdje weten in te plannen.... wordt gezellig oefenen! Eens kijken of ik nu de versatileproef wel uit mijn hoofd tussen de pionnen kan rijden en niet mijn brave knol de verkeerde kant op stuur!