[TI] Hengstenkeuring ICS in Schijndel, 1 maart 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:01

Snowville schreef:
Het was inderdaad een hele gave dag met mooie hengsten!

Ook ik wil Miranda, Jose, Yves en Dianne bedanken, we hebben het super gedaan!
Huub beterschap!

En Richard (en anderen) niet te vergeten voor de coördinatie!! dat was ook echt super!

Red was geweldig mooi!!

_janet_

Re: Hengstenkeuring ICS in Schijndel, 1 maart 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:03

ik vind miley ook zon schatje. Wat een leuke uitstraling heeft hij zeg.
Billy vond ik helemaal super, net zoals Hugo. Je hebt 2 super mannen (gehad) lies!

Leo was erg machtig om te zien, alleen daar mogen wel hee wat kilo's spekkies af.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:06

2e premie is zeker netjes +:)+ vond Jordy alleen de laatste keren veel volwassener tonen en er zaten wat meer spiertjes op. Vandaar ;)
iemand foto's?

En cecille; ik kom binnekort een keertje kijken, ben superbenieuwd naar Red. (En uiteraard naar Kenyi!)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:09

Berdien schreef:
Denken jullie eraan dat er een maximum van twee foto's geld? Als je meer foto's wil laten zien dan kan dat in een apart fototopic op ITP.

Maar in het fototopic mogen er toch ook maar max. 2 foto's of ben ik nou in de war?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:10

Niet het topic Tinkers ITP, maar een topic op het subforum ITP (In The Picture), Nuage ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:21

:)* :o

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:22

Ik vind het zo leuk dat jullie Red zo leuk vinden. Toen ik vorig jaar vertelde dat ik ermee ging dekken verklaarde jullie me allemaal voor gek (nou is dat ook moeilijk beoordelen van een foto). Ik ben heel benieuwd wat veel sok x veel sok als veulen geeft :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:24

Ik ben nog altijd bij mijn mening gebleven vwb Red hoor ;)
Maar vind het voor de eigenaren uiteraard geweldig leuk!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:26

Red vond ik veel leuker dan op foto's. Hij was echt een klein schatje :)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:33

Mariska_28 schreef:
Ik vind het zo leuk dat jullie Red zo leuk vinden. Toen ik vorig jaar vertelde dat ik ermee ging dekken verklaarde jullie me allemaal voor gek (nou is dat ook moeilijk beoordelen van een foto). Ik ben heel benieuwd wat veel sok x veel sok als veulen geeft :D

Dat weet ik idd ook nog :D ben heel benieuwd wat Fagan x Red brengt.
Onze ' jonkies' zijn btw een dag na elkaar uitgerekend :):)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:37

Ik was bijzonder gecharmeerd door Jordy trouwens!

Maar met stip op nummer 1 was voor mij Otis... wauw!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:38

Ik vond red vele male leuker als dat ik hem op de foto's had gezien. Maar als ik heel eerlijk ben was ik er niet zo onderste boven van als andere mensen. Niet mijn smaak zeg maar. Vond hem wel leuk klein, maar vond zijn rug niet zo geweldig, en ook zijn hoofd vond ik minder leuk. Maar nogmaals dat is echt mijn mening en kan me ook zeker wel voorstellen wat andere in hem zien.

Zo vond ik Yellow bijvoorbeeld ook wel erg zwaar, daardoor kreeg hij zo'n klein koppie, wel een hele leuke kleur en verder lekker compact.

Is alles stabiel/goed met Huub?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:41

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:43

De dochter van Huub heeft me vanochtend gebeld. Gisteravond ging het nog steeds goed met hem alleen hij moest wel plat blijven liggen en hij had veel pijn op zijn borst. Verder is er nog niks bekend of hij geopereerd moet worden of niet. Ik ga er vanmiddag naartoe samen met olga en fleur. We hebben op het moment ook 6 tinkers te koop staan dus ik ga ook even vragen wat hij daarvoor wil hebben want die kunnen nu maar het beste zo snel mogelijk verkocht worden.'
Snowdon bedankt voor de foto's.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:44

Ik ben net gebeld door de familie van Huub en de nacht is goed gegaan. Het is nu even afwachten wat het behandelplan zal worden.
Vanmiddag gaan we (Ginger18, ik en de andere verzorgster) even kijken of we op bezoek kunnen komen. Al is het maar voor 5 minuten.
Ik heb alleen nu een gesprek waarbij besloten wordt of ik toegelaten wordt voor mijn opleiding die in september gaat starten. En daar zie ik nu echt tegenop want ben niet echt een een juiste stemming daarvoor. Je beseft je pas later wat er allemaal echt is gebeurd.

Ik heb trouwens soms echt prachtige hengsten gezien die dan afgekeurd werden of een 2e premie kregen. We vreesden ook echt voor Maestro omdat ze nu echt een stuk strenger zijn en het alweer 4 jaar geleden was dat maestro was gekeurd (toen ook 145 punten maar ter vergelijking, hij heeft ook 154 punten gehaald toen 2 jaar eerder!).
Ik vond Djengish ook echt prachtig! Ben benieuwd naar de foto's!

Edit: Kim is me net voorgeweest :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:47

Ik blijf gewoon helemaal weg van Cameron, zo'n heerlijke hengst. Maar dat vond ik al toen het nog een piepklein veulentje was.

Veel leuke hengsten voorbij zien komen, ook veel van bokt eigenaren. Sommigen die wel doorgingen en sommigen die niet doorgingen.

En gelukkig had ik eindelijk eens het idee dat er strenger gekeurd werd. Ook hebben ze (in mijn ogen) eindelijk goed gekeken of de paarden correct in elkaar staken. Dat was mij bij voorgaande keuringen altijd een doorn in het oog.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:49

Het is denk ik maar goed dat jullie er zijn, de familie zal wel wat anders aan hun hoofd hebben dan de paarden. kan me voorstellen dat het voor jullie enorm moeilijk is.
Super van jullie!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:02

@ Snowdon, je hebt het in je uitslagen over een 3e premie goedgekeurd voor eigen fok, maar dat is toch veranderd?????? Nu mag een hengst met een 3e premie gewoon dekken MITS hij geen 7 heeft voor een onderdeel. Ze hebben vorig jaar nml de punten veranderd. Eerst was een 2e premie van 143 tot 128 punten. Dit hebben ze veranderd omdat het gat tussen 1e en 3e premie te groot was.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:06

Er gaat een lampje branden, je hebt (denk ik nu) helemaal gelijk.
Zat het al op te zoeken na een opmerking van iemand anders, maar kon het niet terugvinden hoe het nu zat.

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:11

Ook van mij even een bericht over gisteren. Eerst natuurlijk over Huub en hoe blij ik ben dat we met een groot team van mensen het zo goed af hebben kunnen laten lopen. Sommigen van jullie heb ik al even een bedankje gestuurd maar in alle hectiek weet ik ook niet meer precies wie nou wie is hier op bokt.

We hebben zelfs een compliment gekregen van de ambulancedienst en politie of we een rampscenario hadden want alles was zo snel en professioneel gegaan. Niet alleen het reanimeren van Huub maar alles wat er omheen gebeurde. De weg die vrij werd gemaakt voor de politie en ambulances, de mensen die buiten en binnen met walkie talkies elkaar op de hoogte hielden en zorgden voor vrije doorgang, 112 die direct gebeld werd. Die eerste 6 minuten, die zijn zo belangerijk bij een hartstilstand en die maken echt het verschil tussen leven en dood en die 6 minuten hebben wij gisteren als team de doorslag kunnen laten geven tot leven voor Huub! Iedereen enorm bedankt!!
(En dat geldt ook voor de mensen die nog wilden komen helpen maar geloof dat ik ergens tussen het reanimeren door iedereen die niet medisch onderlegd was weg heb gejaagd)

Ik heb net al een mailtje gestuurd naar de meiden van Huub maar bij deze nogmaals, echt respect en petje af dat jullie Maestro nog hebben voorgebracht. Ik vind het enorm knap dat jullie dat nog konden en ik denk dat er op dat moment bijna niemand meer was die traanloos aanwezig was. Ik denk dat ik hier wel mag schrijven dat wij als jury ook zwaar geemotioneerd waren en ik op dat moment ook echt de microfoon af heb gegeven omdat ik geen woord meer uit mijn keel kon krijgen.

Ben wel erg blij dat we de keuring uiteindelijk toch nog hebben afgemaakt en ik denk dat we met z'n allen terug kunnen kijken op een iets anders lopende dag als verwacht, maar zeer zeker geslaagde ICS hengstenkeuring 2009.

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:53

hey mensen, ik heb me ooit voorgesteld in die topic, maar nooit meer gepost.. Ik ben dus Eline:)

Wat een dag gister.. M'n knapperd(Tolkien) goedgekeurd, een heleboel mooie paarden gezien!

Ik wens Huub heel veel beterschap, en de rest veel sterkte. Ik denk dat ik namens heel veel mensen spreek als ik zeg dat het allemaal goed is afgelopen!

Ik kijk terug op heel Hengstenkeuring om nooit te vergeten!!

tinkermurphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:00

Het was zeker een spannende dag, heb het einde niet meer meegemaakt maar kan me voorstellen dat het veel impact heeft gehad op iedereen die daar nog was! Hoop dat alles goed komt!

Heel trots was ik dat de papa van ons aankomende veulen, Meadows Denver ook is goedgekeurd!, hij had 135 punten en een derde premie, net 1 puntje te kort voor een 2e premie maar dat drukt onze pret niet.
Denver heeft zich volgens mij goed vermaakt daar in Schijndel, hij moest wel even laten zien dat hij er ook was :D en dat hij kon vliegen in de ring (zag daar al een mooie foto van voorbij komen :o ).

Als iemand nog een leuke foto heeft van Denver zou ik het leuk vinden om die te zien!

Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde goedkeuringen en premies!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:13

Ik heb me ook goed vermaakt gister..
Mijn persoonlijke favorieten waren: Billy the Kid, Red, ITS Douglas en Tolkien :j
En Miley was wat mij beteft winnaar in de categorie: schattig :+: Wat een poepie zeg!!

En Tosca en Jordy zijn wat mij betreft het meest in positieve zin veranderd in vergelijking met vorig jaar....

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:17

Net als Tinkermurphy hou ook ik (eigenaresse van Denver) me aanbevolen voor fotoos van Meadows Denver.
Ons mannetje had de dag van zijn leven met al die mooie mannen om hem heen. Eenmaal thuis gedraagt hij zich weer als zijn altijd zo relaxte zelf. Hij heeft al zijn eigen merries weer lief begroet en is tevreden in zijn stal gaan liggen. :z
En inderdaad Annelot de 3e premie hengsten zijn goedgekeurd voor de fok (approved for breeding) voor alle merries.
Dus een ieder is welkom in Friesland om Denver in zijn vertrouwde omgeving te zien. Daar is het namelijk niet zo'n praatjes maker :D

Denver ( lees Wij ) ZIJN WEER EEN HELE ERVARING RIJKER, HEBBEN PRACHTIGE HENGSTEN GEZIEN !!!
Gefeliciteerd iedereen met de behaalde premies. En diegene die minder hebben gescoord: geef niet op !

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 12:22

annelot schreef:
@ Snowdon, je hebt het in je uitslagen over een 3e premie goedgekeurd voor eigen fok, maar dat is toch veranderd?????? Nu mag een hengst met een 3e premie gewoon dekken MITS hij geen 7 heeft voor een onderdeel. Ze hebben vorig jaar nml de punten veranderd. Eerst was een 2e premie van 143 tot 128 punten. Dit hebben ze veranderd omdat het gat tussen 1e en 3e premie te groot was.

Zo zit het dus ! :) Ik vroeg het me al af.

Fijn dat Huub stabiel is ,veel sterkte aan hem gewenst !

Paulien gefeliciteerd met Denver *\o/*