[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:10

Ik heb zelf eigenlijk dat probleem niet... Heb een zware jas die ophoudt bij mijn heupen. En in de zomer soms een trainingsjack met body, maar die zitten ook strak vanonder... Maar dan heb jij een vrij lange jas? Denk dat je dan idd met zo'n stiekje moet gaan werken.

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:17

Kan me voorstellen dat het lastig is om te reageren op al dat gezwets van overdag Tinkermuts Heb geen ervaring met zadelknoppen en lastige jassen...

Mooie foto's Boya!

Klinkt cool Maya, die grote kerstbomen!

Jeetje Draaakje, nog een jaar klussen

Boya, doordat ik nu al dat water drink zal er niet veel bijkomen We snoepen op het werk sowieso bijna elke dag wel van traktaties, en ik kan geen nee zeggen

I-L proost! Tegen een kater kun je best nog een glaasje nemen!

WenK, Mauricio is volgens mij nog niet zo lang geleden gecastreerd...

Vanaaf ook niet gereden met Chubje. Heb haar staart en manen alvast een x gewassen. Daarna een half uurtje door de bak aan de hand gestapt, waarbij madam toch wel ff gek wilde doen...
Ze had niet buiten gestaan vandaag, manegehouder vertrouwde zijn stagaires nog niet met het buitenzetten van Chubje en had er zelf geen tijd voor. Ze moesten haar wel ff in de bak loslaten en in beweging houden (stappen). Echt fijn zo'n stalhouder!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:28

Ik hou t niet meer bij hier... veel te druk

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:30

Geeft niks Jel, gewoon weer lekker meedoen vanaf hier!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:30

Tinkermuts schreef:
Vandaag weer lekker gehobbeld met knollie, ff een heel blonde vraag, ik zit steeds vast met mijn jas aan de westerknop, wat kan ik daar aan doen......ik weet dat een andere jas aantrekken een optie is, maar dit is mijn regen en winddichte warme jas en wil geen ander aan, maar misschien hebben jullie nog andere ideetjes.

DAT is dus de reden waarom ik een Endurancezadel had, en nu de Barefoot Trail in plaats van de Barefoot Western......

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:36

goedenavond.....
ben bekaf en het zit weer even niet mee, heb wel bijgelezen maar even geen puf om te reageren, sorry

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 21:53

voor Silas!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:56

Silas, inderdaad

Ik ga hond uitlaten en slapie doen... Morgen nog een dagje werken en dan is het lekker weekend!

En dan rijd ik mijn eerste wedstrijd met mijn eigen paardje

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:19

silas

Ben er weer.

Beetje verdietig

blij om meiden te zien

mar toch beetje verdrietig

ga bijlezen nu, tot later

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:23

Maya: grappig zag me naam staan , en ik denk uhhh, is dus iemand van je werk hahha.

grid: ziet er goed uit die site!!!

fjordkootje: wel positief allemaal, gelukkig maar.

SuperRoos: die knie, en wat een mooie fotos weer van fig

Tinkermuts: heb precies het zelfde gehad, met een western zadel, maar zie dat je al een oplossing heb

irish_lady: wat een manen heeft Rohanzeg, heb gereageerd in je topic.

Boya: gaaf die foto, moet je net geluk mee hebben he.

Chubby: succes met de wedstrijd.

Jellie: druk druk druk.

silas

Jean: kan me voorstellen dat het moeilijk is die dubbele gevoelens, waneer zie je hem weer?

vandaag ook een drukke dag, naar de kliniek geweest met stalgenoot.
Kaya Heeft dus pattella luxatie, maar het zal allemaal goed komen.
het is echt een scheet, hinnik naar alle merries die hij tegen komt, echt lachen.
gelukkig komt het goed met dit mannetje, hij heeft zo veel pleeg moeders op stal, en word echt verwend.
Ik heb Damian gemeten vandaag maar de meetlat werkte niet echt mee, dus ga het van het weekend met leonoor nog een keer doen om zeker te weten dat het klopt.

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:25

sjietahh welkom!

arme Jean, je spreekt Terry vast snel weer

ppppfff gisterenavond het marathontuig van Tommie met zadelzeep bewerkt,nu net alles in het vet gezet,djezussss wat een werk,doe het ook maar eens per jaar trouwens

morgen naar Friesland,mijn zus uit dipje trekken
eerst naar Antwerpen om dochters fiets te laten repareren,je je hij komt uit Antwerpen hahahahaha
kwam vandaag pakket van de Neckermann,en daar zat me toch een leuke broek in!!
en het beste van al,ik pas hem,hoe bestaat het hahahaha meestal pas ik hetgeen ik echt leuk vind namelijk niet

ik ga nu even de frietpan bekijken,manlief heeft hem schoongemaakt en is nu trots op zichzelf,dit gedrag moet ik natuurlijk uit en te na bejubelen dus ik ben weg ik ga juichen (waarom moet ik dat doen eigenlijk?? doet ie ook nooit als ik klotekarweitjes pknap hahahahahhaa)

edit: Tm ik heb ooit eens aan mijn knop gehangen nadat ik ongelukkig afsteeg,ik had toen ook een aussie en moest (let op dit is een tip) altijd mijn linkerhand op de knop houden bij het afstijgen,deed ik dat niet dan bleef ik gegarandeerd hangen met mijn jas.....
die dag deed ik dat dus niet,wipte van mijn zadel en......
daar hing ik,had een waxjas aan welke helaas niet scheurde (mijn waxbodywarmer scheurde een eerdere keer wel ),ik hing een eindje boven de grond met mijn voeten Pepper bleef gelukkig stilstaan maar ik heb me daar rare toeren uit moeten halen om mezelf te verlossen hahahahhahaa
en ik intussen maar bang zijn dat er iemand om de hoek zou komen die me zag hangen hahahahahahahhahahahahaha (tranen rollen over mijn wangen bij de herrinnering) met een hoop gepruts kreeg ik uiteindelijk de singel los waardoor het zadel door mijn gewicht verschoof en ik eindelijk weer grond onder mijn voeten had!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:41

peetorlan, thanx

indezz, gewoon een westernzadel voor fig met een diepe zit en een heerlijk bontje haha
zit nu je foto's te bekijken, zal zo antwoorden

TM, thanx voor je leuke reactie op fig
dat met die knop, haha dat heb ik wel eens met afstappen, 1 optie, knop eraf hakken zou het niet weten ook

IL, rohan is een leukerd!

sjietaah, welkom hier, sorry
ff 2 daagjes niet zo geweest hier

boya, thanx
heerlijke foto's van jou ook!

draaakje, spannend met nieuw huisje hoor in de toekomst

chubby, fijne stalhouder zo te horen ja! fijn hoor
en je eerste wedstrijd met chub zondag, duim voor je hoor

jellie, we beppen lekker verder via pb!

silas zit weer niet allemaal mee dus

jean dubbele gevoelens dus...

annick, haha dat jij mn foto's mooi vind, dat zie ik dan maar als een eer haha, ney je zal dat blonde menneke wel bedoelen en niet mijn foto kunsten haha
arme kaya, weet hoe het voelt, patella luxatie... is alleen niet te vergelijken denk ik he

FK, moet voor fig ook weer een nieuw zadel binnenkort, zal ook maar iets zonder knop nemen haha, hij bokt toch niet

nu ga ik weer, word misselijk als ik lees, zal wel weer nieuw zijn ofzo
echt niet lekker
neem die activia dingen ook enzo nu maar lijkt niet te helpen voor mn spastische lichaam hahaha

bij fysio gister spier verrekt, ga maandag terug als het niet over is
in mn slechte been zeg maar die nog moet
kom de trap weer af als een malloot met 2 gipskokers haha

en paps dan morgen 50, niks verklappen he haha

welterusten iedereen!

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 22:54

grid: ik kan ook niet wachten om een kerstboom te halen hoor!

Tinkermuts: ik kan me zelfs een verhaal herinneren van een tinkerbokker die steeds met haar bh aan die knop bleef hangen, het kan dus nog erger!

Irish_lady: poets die knol toch eens verdomme!

sjietaah: Welkom!

Boya: wat een prachtige foto's!

Maya: ik is blond, wat is een manitou?

Chubby: is ze zo moeilijk dan met buitenzetten? En een tipje voor je wedstrijd: altijd blijven lachen!

Annick: hoeveel meette je dan?

Dessilies: mannen, zijn net kinderen he!

Pff gelukkig al weer een beetje bijgekomen! Die hele fles wijn was iets te veel van het goede, ik was niet vrolijk vanochtend! We hebben de hele avond zitten drinken met een heer die zichzelf helemaal geweldig vond en enorm veel bekende vrienden had, bla bla bla. Maar we gaan WEL op zijn uitnodiging naar een modeshow van een bekend merk ( vraag mij niet welke).

Ro is gisteren geent, de da was zwaar onder de indruk van hem, zo groot al en ook zo lief!

Morgen ben ik weinig online, heb het hele weekend een Reiki cursus, Reiki 1 voor de bekenden. Ik ben erg benieuwd!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:16

Jellie een beetje in een dip?

Mooie foto's gezien en Jean weer terug op honk. Lekker bij de meiden en paardjes.

Ik had ook troubles met die knop, vind hem wel stoer maar zonder knop vind ik makkelijker.

Patella luxatie is wel erfelijk, ik weet dat nog van bepaalde hondenrassen. Met bepaalde dekreuen mocht ook niet meer gefokt worden, logisch eigenlijk.

FK, weet niet van welke site ik die foto's van die tinkers had.

Niet fijn Chubby van dat de hele dag op stal staan! Een beetje stappen in de bak is geen compensatie voor frisse lucht vind ik.

Ben benieuwd naar kerstsfeer rond jullie woning Maya, picjes straks!

Hebben jullie ook Madonna gezien op Veronica? Om half 12 blik in d'r privéleven. Nou ja, ik ben al jaren een fan maar jullie vinden er misschien wel niks aan

Welterusten, ik ga de was nog maar even ophangen, gaaaaap....

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 05:33

Goedemorgen allemaal,

He weer in het Nederlands, ook wel lekker.

Ja is even erg wennen maar wel weer heel leuk met de meiden bijgekletst en de kadootjes voor iedereen die je meeneemt is ook altijd leuk om te zien, leuke kleine Ierse dingetjes, kun je de meiden helemaal blij mee maken.

Roos, ja zo zien mijn knieen er ook uit en dan aan beide 2 x, heb jij straks ook, noem het altijd kluts knieen, hahaha

Chubby gelukkig een mailtje zeg.

Desillies, hoop ik wel, gisteren maaar 2 x 2 minuten, hij zat weer in County Wicklow tussen de bergen, waar dus geen enkele dekking is op het mobiele gebied, f*******k, zei die, hahaha maar is wel zo, lastig elke keer valt verbinding weg en dan gewoon niet bereikbaar, zal vandaag vast beter gaan. Terry kennende chartert hij een jeep en gaat naar de top van de berg om even te bellen.

Zie je al hangen aan die knop, hahaha, heeft Kristel ook een keer gehad, hing ze een halve meter boven de grond, pas toen ik uitgelachen was kon ik haar losmaken.

Annick, weet ik niet waneer, zo gauw mogelijk dat weet ik wel.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 06:44

goedemorgen,

thanks voor de reacties, ik ga voor het koortje,
Des, vriendin van mij stapte ook een keer van Chuck en bleerf ook aan de zadelknop hangen, we moesten allebei zo verschrikkelijk lachen, dat zij haar been niet omhoog kreeg en ik niet de kracht had haar op te tillen omdat ik bijna in mijn broek pieste
uiteindelijk toch gelukt.

IL, met je bh blijven hangen....is niet best, maakt rare manouvres

fijne dag allemaal.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 07:25

Soxje schreef:
Hebben jullie ook Madonna gezien op Veronica? Om half 12 blik in d'r privéleven. Nou ja, ik ben al jaren een fan maar jullie vinden er misschien wel niks aan

Goedemorgen allemaal!! Net mijn man en ene zoon de deur uit gewerkt. Vandaag weer lekker vrij! Ga straks denk ik de meiden even in de wei zetten... Zo eerst mijn oudste zoon naar school brengen...

Soxje : ik heb de laatste CD van Madonna gehad van onze goede Sint en ik moet zeggen hij is heel erg goed! Maar ik houd wel van dance-music..
Het is wel boeiend om te zien het leven van Madonna, persoonlijk vind ik het een hele goede artiest! Dat ze zo lang mee doet in de top en zelfs op haar leeftijd muziek kan maken voor de jeugd vind ik heel erg goed....

Ach, daar komt mijn jongste spruit uit zijn bed..... Eerst dat ventje voeren en dan kom ik hier vanmorgen nog wel een keer terug....

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 07:27

Goedemorgen allemaal (probeer wakker te worden).
Laatste dagje van de week en daarna lekker weekend. Ben vanavond pas weer in de gelegenheid te 'bokken'. Moet vandaag retourtje Almere en eind van de middag komt de hoefsmid.
Niet te veel kletsen jullie hoor! Ben net zo blij, dat ik het eindelijk allemaal bij kan houden

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:17

Haha Smurf heeft dat ook eens gehad, dat ze met haar jas of trui aan de knop bleef hangen. En de boer maar lachen. Ik was op dat moment helaas niet op stal, denk dat ik niet meer bij was gekomen van het lachen...

Silas....

Nog 1 dagje mensen, en dan is het weekend!!! Oh wat heb ik daar zin in!!!

Het was gister ook weer veel te laat (maar wel weer gezellig) dus ik ben geloof ik niet op mijn best...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 09:35

Lonneke, ik weet wel dat je blond bent hoor, maar don’t worry, ik ben gewoon gewend om de merknamen en types te zeggen, dus lag aan mij. Normale mensen weten daar niet vanaf nee. Een Manitou is dus een merknaam, het is zo’n verreiker. Eehmz, nou twijfel ik of je dan weet wat ik dan bedoel Mijn oom heeft constructiebedrijf, en zo’n verreiker is zo’n ding met een hele lange telesooparm, met daaraan een bakje waar een paar mensen in kunnen (1,5 * 3 m). Je kan er dus vér mee reiken!!! (ik word melig, en dat ’s ochtends vroeg… : + Maargoed, gezien ons boompje zo’n vijf meter hoog is, en je in naaldbomen niet zo lekker kan klimmen vandaar dus dat ding…

Weten jullie waar ik mij soms over verbaas? Over het intelligentieniveau van medegroepsgenoten…. We moeten voor ons halfjaarstage een bedrijfs- en functievergelijking doen. Moet je eerst je stagebedrijf op een aantal punten goed beschrijven. En daarna worden die dingen onderling vergeleken. Het was eerst heel lang wachten op het verslag van de heer H. en nu ik het heb, kan ik gewoon zien dat ie het in een half uurtje afgeraffeld heeft… Mja, dat hij zijn persoonlijke verslag van zo’n slechte kwaliteit wil inleveren is mij best. Maar ik vrees voor het gezamenlijke hoofdstuk over de vergelijkingen…

En dat taalgebruik ook, echt enorm vreselijk veel spreektaal, kromme zinnen, halve zinnen, veel spel- en typfouten. Zijn verslag was 3 pagina’s in totaal met 2 grote plaatjes van de organisatie. Mijn verslag voor dat onderdeel dan… telt 11 pagina’s. Verslag van de heer J. meet 6 pagina’s, maar is tenminste wel nog van enig kwaliteit en onderbouwd. Mevrouw M (not me) heeft een verslag van 7 pagina’s wat gewoon ook wel fatsoenlijk

We zitten nu op een HAS, zijn derdejaars, ik verwacht van de anderen nu ook enig blijk van enige hersens… van enige taalontwikkeling. Van enig benul dat ie iets de afgelopen3 jaar geleerd heeft… of ben ik nou gek?

Anyway, zonnetje schijnt, ik zit helemaal scheef omdat door de kerstboom het raam waar de zon door komt, ik niet bij de rolluiken kan, en daarnaast kan ik ook nie thet gordijn dicht doen, dus zit ik tegen de zon te kijken

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:01

Goedemorgen!

Ik lig dubbel om die westernzadelknoppen!

Maya, ik herken je verhaal. Een van de redenen dat ik het op het HBO niet naar m'n zin had eigenlijk. PGO gestuurd onderwijs is niet cool als je groepsgenoten geen fatsoenlijke teksten kunnen schrijven bijvoorbeeld.

Jean, welcome back!

WenK, ik heb ook zo'n zin in het weekend! Nog een paar uurtjes werken...

I-L, Chubje is gewoon "jong en wild" volgens de stalhouder. Hij kan het wel apprecieren, dat wilde gedoe. Beetje karakter en energie mag er wel in zitten volgens hem..

Precies Sox, PL is erfelijk. Net als HD bijvoorbeeld. Was het de bedoeling om die kleine in te gaan zette voor de fokkerij Annick?

Beetje los in de bak is inderdaad niet te vergelijken met lekkere buitenlucht, maar toch beter dan 24/7 op stal.

Heb toevallig dit weekend een CD gecopieerd met alle superhits van Madonna van vroegah. Ook de nieuwste CD gecopieerd, maar die heb ik nog niet geluisterd.

Ik werd daarnet 'domme gans' genoemd door een collega secretaresse. Heb gisteren een mail doorgestuurd naar alle secretaresses van de werkmaatschappijen, met het verzoek mijn vraag door te sturen naar de juiste persoon. Ipv dat zij de mail doorstuurt naar de juiste persoon, replied ze naar mij *oeps* Met als tekst "ze snapt nog steeds niet dat deze info naar jou moet, domme gans"

Moet nog ff gaan bedenken hoe ik hierop ga reageren...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:10

wat weer een bijzondere ervaring FK, heel mooi!! en wat fijn dat je knollies zo opknappen zeg?

silis, jellie, jean, roos....

figje met lichtjes, lief hoor!

lonneke, alvast heel veel succes met je inwijding, ik hoop dat het je net zoveel mooie dingen opleverd als dat het mij heeft gebracht en nog steeds brengt...

sox er zit nog geen schot in mijn poepkwestie, de klusser die eergister zou kijken is nog niet geweest. ik met hem ook vragen of hij wat stenen hokjezooi van een betonnen plaat wil slaan, daar moet dan nog wat beton aan en wordt mijn poepplaatje...
voorlopig ben ik ff aan het oppotten.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:28

Maya --> ken t zat ook op HAS en sommigen leken echt geen hersens te hebben gelukkig konden we meestal zelf groepjes kiezen voor projecten enzo en dan had je teminste wat goeds

Zou de gezamelijke stukken dan nog eens goed doornemen en naar inzicht aanpassen , zo deden wij dat tenminste ook bij een meid die wat taalblind was of zo.
Zeer leuke inteligente meid en ze deed er genoeg moeite voor, dus daar konden we t wel van hebben maar ze schreef echt letterlijk uit boeken over enzo, kon er geen eigen stijl aan hangen, dus als t bijna af was gingen we er gewoon effe samen voor zitten en het een beetje aan de zelfde stijl van de rest aanpassen
Leverde ons altijd zeer goede punten op

Sommigen waren ook veel meer bezig al met vaders bedrijf e.d. dan dat ze enige moeite deden voor iets op school maarja daar hebben ze zichzelf mee

IL --> Rohan heeft al veel haar zeg en hebben vanavond hopelijk leuke kerstspulletjes gevonden

roos --> ik vind je er toch echt wel bijhoren hebt altijd leuke verhalen met fig enzo --> zal fig anders wel even verven in tinkerkleuren manen ben je al aan t kweken, zag de schattige vlechtjes in je topic

Jell --> nog lekker met flan gereden/ gemend enzo ...

Chub --> en wie is er hier dan de domme gans zoiets naar de verkeerde te mailen
repl- tje naar haar zo van: dan moet je wel naar de goede doorsturen

Pell --> succes met de poep nog! een betonnen plaat zou mooi zijn

Pensioneigenaresse vond het trouwens leuk dat jullie de site ook goedgekeurd hebben

Gister weer lekker gereden en ook weer veel gekletst Sayla was in ieder geval erg goed uitgestapt (en had haar nieteens zo intensief gereden) ...

Morgen dus eerst de smid en dan mijn konijnen en mams hondje ophalen.
Had de konijnen nog steeds niet verhuisd .
Mam gaat nu een week naar Duitsland en dan passen wij dus op t hondje en kunnen de konijnen natuurlijk ook niet daar blijven

Hopelijk vandaag aan eind van de dag nog wat licht zodat ik het hoekje voor de konijnen af kan maken

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:53

Chubby schreef:
Precies Sox, PL is erfelijk. Net als HD bijvoorbeeld. Was het de bedoeling om die kleine in te gaan zette voor de fokkerij Annick?

Hmmm, ik weet niet hoe het bij paarden zit, maar bij katten is het polygenetisch, wat wil zeggen dat beide ouders genen voor de afwijking hebben. Stel dat je 10 genen er voor nodig hebt, en de ouders hebben ieder bv 2 en 3 genen ervoor. Dan geven ze de genen dus wel door, maar zonder zelf de afwijking te hebben. Op een gegeven moment kan het dan gebeuren dat de afwijking toch zichtbaar naar boven komt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:57

Pellie schreef:
wat weer een bijzondere ervaring FK, heel mooi!! en wat fijn dat je knollies zo opknappen zeg?

Lekker he. Alleen had ik gisteravond toen ik bij ze was een losgemaakt net geen pijn gevoel in mijn onderrug, wat bleef tot een half uur nadat ik bij ze weg was. Heb geen idee of ik het nou zelf was (heb geen gekke dingen gedaan) of Mira.....