[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:21

Ik ben echt pissed man ging net lekker rijden kom ik letterlijk een ponypletter tegen. Ik ga echt uitzoeken wie dat was en het aangeven bij de dierenbescherming. meisje van ruim 1.70 reed effectief op een minitje van 60cm? Ze kon per been om en om mee stappen want ze was net iets te kort om helemaal mee te lopen. Ik heb ze heeeendig uitgescholden -:(- Ze is afgestapt en weggerend.

Anyway, Aurora de pearl is geleverd! Schitterend veulen echt waar :~ En vandaag met rijden is Chi's hackamore geknapt tijdens de rit :') Dus maar terug gelopen met een geknoopte touwteugel... Het was me het dagje wel.

@Dott ik wil er toch wel hebben voor lange ritten nu :o Normaal nooit gene gebruikt. Maar het kan geen kwaad!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:56

Nee das zeker waar hoor.

En groot gelijk. Die had ik ook wel de waarheid verteld :o

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:59

Nice Lor!

Ik gebruik ook geen transportbeschermers :)

Pff... Walgelijk zulke mensen Chimello.
Foto van het veulen!!

Ik heb een super les gehad met Feike vandaag!! Hij deed weer goed zijn best :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:01

Ik heb er nog geen gemaakt ze had bij transport een wond op haar been gekregen dus we hebben ze niet buiten gezet vandaag. Eigenlijk zou ik een shoot doen van de veulens. Maar we laten haar maar ff kalmeren en morgen ff been afwassen, nu wilde ze niemand aan zich hebben daar. Ze is wel echt mooi, zo'n speciaal kleurtje ook, kan ook niet echt beschrijven hoe... En blauw/groene ogen. Ze is wel lief, geeft kusjes <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:52

Oeh. Ben benieuwd :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:37

Idd Dott, de cob versie :j

Ik heb nog nooit in mijn leven peesbeschermers, kogelbeschermers of transport beschermers gebruikt, dus geéén idee hoe dat met maten zit.

Binnenkort wel een foto plaatsen hoor, van je moeders 'pakketje' ben zeer benieuwd (en een beetje jaloers dat jullie zoveel pareltjes in de weide hebben staan).

Wat een knapperts heb je verzorgen Kim!

Vandaag Gijs om te oefenen op trailer gezet, Hij gaat er zonder problemen op en af. Hij moest alleen eerst even bedenken hoe je het beste op de klep kon stappen.. of eh stampen in zijn geval, echt dat voorbeen eerst omhoog en dan BAM! lolbroek (en dat ook gewoon vol blijven houden :') )
Om bij de trailer te komen, moest ik eerst langs een merrie. Stalhoudster zei gewoon doen, hij doet echt niks en als de merrie te dichtbij komt geef je die gewoon een zwieper (merrie is heel braaf, laat zich makkelijk wegsturen).
Inderdaad hij is écht wel héééél braaf, loopt zo met me mee met die merrie op 2 meter afstand, zonder lintje ertussen <3.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:39

nu heb je me ook nieuwschierig gemaakt chimello.

ik heb voor eros ook een nieuwe set peesjes gekocht.bruine,die passen een beetje bij een vn mijn dekjes.

vandaag een actieve dag:eerst 6 km wandelen voor unicef,toen naar eros en daarna nog 15 km gefietst.netjes toch?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:48

Hier ook nog nooit beenbeschermers gebruikt, dus werkelijk geen idee.

Die pletter, arme pony :(.

Hier veel te veel gedaan vandaag nog, hok van de rammen verzet en dan dat anders hok gefixt, mocht ik met stoeptegels zeulen pfft. Nu ben er geraakt en de nijnen zijn blij, daar gaat het om :).

Morgen heel de dag les en ga dan dinsdag eens wat met de pony's doen, ik denk om Finn of als handpony met Jack of met de fiets mee te pakken en met Jack een ritje te doen dan. En Cup zie ik nog, eventueel even gaan wandelen een blokje om.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:24

Hoorde dat de pony al 18 was en vaker gereden wordt... Veel mensen kennen ze maar niemand zegt wat :(

Goed van Gijs!! Bones wordt ... enthousiast van alle paarden, niet alleen merries :') Helemaal macho doen maar hij is in de hand te houden, tis echt meer uitsloven en grootspraak.

School ook weer volle bak bij jou Lor? Jammer he :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:34

Nou volle bak, heb niet zoveel les eigenlijk ga nog tot juni volwassen onderwijs doortrekken. Wel vanaf januari enkel nog grafische dingen of fotografie :D.

De maandag is gewoon een zware is van 8u30 les tot 21u30 s'avonds.
Dinsdag geen les en dan de woensdag en donderdagavond (18u10-21u30).

Dus op zich niet veel hoor en ben ook zoveel mogelijk bezig overdag, probeer een stuk te minderen met online mij "vervelen"(ben daar nogal goed in doelloos zever lezen). Dinsdag werk ik af wat vandaag niet lukte (vogelhokken en nog 3 nijnen kammen), dan met de pony's eens wat actief doen. Meer dan genoeg in huis zelf ook dus ik weet mij voorlopig bezig te houden.

In september volgend jaar vlieg ik er wel in van hogeschool dat wel maar er zijn gewoon nog zoveel dingen dat ik volgend semester wil volgen :o (videobewerking, illustrator 2, indisign2, combicursus van die dingen, nog extra bewerking, .... dreamwaver 2/3 etc ga nog moeten kiezen) :')

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 23:39

Hier met Pip aan de lange lijnen naar buiten gegaan. Echt waar ging goed tot we langs een hele rij met vlaggetjes konden die tussen de bomen liepen gaf ie niets om. Maar een weiland waar koeien instaan die gaan drinken... Meneer had zoiets ik ga weer terug dus weer vooruit laten lopen en in het bos was meneer zo ontzettend druk dus lekker lange stukken draf meegepakt. Daarna in de buiten bak nog uitgestapt al dacht pip daar eerst anders over zo soms hé?! ~~}> :')

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:09

Welkom Kim!

Wat een aankopen hier allemaal :') (ik moet me ook steeds inhouden hoor)

Leuk Feike in uitgelicht! Fijn dat de Galop steeds beter gaat!

Welkom Kim!

Hopelijk loopt Gijs terug beter, ben altijd zo overbezorgd als er eens 1 mankt. Eigenlijk ben ik gewoon altijd overbezorgd :')

Ben beniewd naar jullie nieuwe veulen Sheryn!

Hier een druk weekend gehad, mijn ouders zijn een verlengd weekendje weg dus alle werk is even voor mij en men vriend, gelukkig kan hij na bijna 2 jaar prima overweg met de paarden en luisterd hij naar mijn tips :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:29

Wat leuk al die nieuwe spulletjes, en bij Chimello zelfs een nieuw paardje erbij :D

Brave Gijs die netjes de trailer in stampt :D

Lori nog een heel konijnenhok verplaats, en veel plezier vandaag met wandelen en rijden :)

Pip die een beetje fris was zo te lezen.

Wel gezellig zo met z'n tweetjes Clocloken :)

Hier gister vroeg opgestaan om lekker een lange rit met de paarden te maken. Onderweg nog naar een restaurantje geweest om een broodje te eten. Daar was mijn man ook naar toe gekomen en die heeft deze foto gemaakt.

Afbeelding

Met de nieuwe poes gaat het heel goed:
Afbeelding

Khaleesi is alweer hard op weg een lekker beertje te worden
Afbeelding

En nog een foto van mijn kuifhoen Einstein, omdat hij zo grappig is.

Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:49

Whahahahaahaha einstein.. wat een onwijs passende naam!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:59

Khaleesi ziet er goed uit zeg! Hier krijg ik nog steeds Cup zijn buik niet weg maar heb de indruk dat het wel terug verminderd is, denk zelf dat het met het voorjaar wel terug in verhouding zal zijn maar in tussentijd de ontworming nog eens herhalen :).

KimW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 16:54

Chimello dat kan echt niet! :n Goed dat je ervoor op bent gekomen hoor, arme pony. Ben erg benieuwd naar je nieuwe aanwinst!

Zelf ook geen peesjes-fanaat. Gebruik ze op school wel voor de pony die ik daar verzorg maar voor de rest bij de Tinkers geen ding wat ik gebruik! Vind het onnodig.

Gijs was braaf! :))

Pip was niet zo blij van de koeien! :') Herkenbaar, die van hier zien er soms ook spoken in.

Wat een prachtige beessies Draaakje! :oo

Vandaag een drukke dag gehad. Een vriendin ging op Bobo rijden dus die gepoetst en klaargemaakt, daarna ook nog een ander paard klaargemaakt voor haar waar ze op ging, ondertussen onze vaste menner geholpen Charly op te tuigen en in te spannen en daarna nog een jonge net voor de kar beleerde pony ingespannen met onze vaste menner. Ook nog 4 stallen uitgemest en s'middags nog op Duke gereden. Ook Tinkerhengst Ice nog gelongeerd omdat die momenteel niet zo veel loopt en even wat beweging moest hebben. En dat allemaal in een dag. Vind ik erg knap. :j

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 18:30

Haha die vogel is echt geniaal gaat hij gewoon op de hand zitten?

Lieve gijs! spannend zo'n keuring!

Peesjes gebruik ik met springen wel. Xaffier heeft niet enorm veel sok en wel ijzers voor dus ik vind zelf toch verstandig dat hij voor wel peesbeschermers om heeft. in de trailer ook vaak voor wel om. geen transportbeschermers omdat hij braaf is op de trailer.

Zaterdag oefenparcours gehad bij ons. Eerste rondje was hij echt niet te houden. We deden 90 cm. Toen wat tips gehad en geholpen door staleigenaaresse. Ik mocht hem best goed op de plek zetten tussen de hindernissen en goed rechtop gaan zitten. 2e keer ging erg goed. 2 balkjes maar ach rust is belangijker!
Afbeelding

Morgen voor het ecchie *D Is altijd even wennen van buiten weer naar binnen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:18

Stoere actie-foto!

Ja, alle kipjes die hier uit het ei zijn gekomen zijn enorm tam en komen dus ook op mijn hand/arm/in mijn nek zitten :PAfbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:22

Die hebben wij ook gehad. Lieveke en Chanolleke. Lieveke was blind en een keer bijna dood geweest maar ze heeft het altijd gehaald. Ze zal zeker 15 jaar zijn geweest toen de vos is langs geweest ;( Hok was op slot en alles... Maar ik blijf het zielige kippen vinden, ze zien echt helemaal niks.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:29

Het is wel weer iets mafs bedacht door mensen ja... Net als naaktkatten en mini-hondjes...

Als ze goed gefokt zijn, dan blijven de ogen mooi vrij van veren. Dit is de enige die ik heb, en tot nog toe kan hij goed zien, als er meer veren voor zijn ogen komen dan knip ik het netjes bij.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 20:40

Maar als ze ouder worden valt het toch wel tegen. Wij bleven maar knippen en knippen maar het bleef groeien. Ik vond het echt zielig. Maar ja wat konden we er verder nog aan doen...

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 21:14

Haha echt schattig gewoon <3

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 22:52

mooi kipje,lekker hip kapseltje.

baal enorm,mijn telefoon wil in ene niet meer laden.morgen na mijn werk dus met spoed een andere gaan kopen.dan merk je dat je niet meer zonder kan.... :o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:52

Herkenbaar probleem. Mijne heeft daar ook kuren mee. Moet nog wachten tot mei..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 00:29

De reden dat batterij vervangen al maanden wordt uitgesteld hier :')

Heb 3 uur foto's zitten bewerken en selecteren... Ik ga eens slapen nu. Morgen ga ik wel fotospammen!