las iets over dekens.. Heb dit jaar king ook onder een deken gehad, want dan had ie minder vacht en zou ie minder zweten.. uhm ja helaas ging dat niet op, meneer had nog steeds veel haar en staat inmiddels zonder deken, hij heeft zoveel haar! Onder zn deken was ie meer aan het zweten als zonder deken.
Hij krijgt volgend jaar geen deken meer op. Als ie zweet, dan ff goed uitstappen en lekker laten rollen, is veel beter dan een deken lijkt mij. Nu mag ie niet nat onder een deken, want dan slaat t nat naar binnen, kan ie t maar beter zelf afvoeren. Zoveel dunner wordt zn vacht niet en hij zweet nog steeds..
owh was nog helemaal vergeten een stukje erbij te schrijven. Hoe trots ik de vorige keer was, hoe k*t t vandaag ging! meneer was zo aan het drammen!! En ik sloeg helemaal dicht. Gelukkig kon ik een stalgenootje lief aankijken, zij overrompelde hem en hij liep zo braaf. het ging ook heel goed, tot ik wilde draven en daar stonden we weer in het midden van de bak met een drammend paard. Echt ik kon wel janken! dit was weer voor het eerst sinds mijn besluit king niet te verkopen dat hij zo aan het drammen was. Ik snap dus niet waarom hij zo deed. Ok het zadel lag voor geen meter, het schoof alle kanten op(en kon niet strakker) ik had spierpijn, maar hele goede zin om te rijden. Ik hoop dat t komt omdat meneer veel te veel energie heeft door het zoveel op stal staan, dat als ie straks meer weidegang heeft en een grotere stal dat t dan over is! en misschien toch iets met zn voer doen, alleen maar eten als ie gewerkt heeft. hij krijgt nu 2 handjes brokken met knoflook, zeewier, een boterham, lijnzaadbrokken en zonnebloemolie. Maar hiervoor kreeg hij eigenlijk nooit eten, alleen als ie gewerkt had en dat was dan een halve kilo slobber of een kwart schep brok..
Ik ga dan zoveel twijfelen over alles! En ook heel erg aan mijzelf.. Weet ook wel dat ie t alleen drammen is en meneer echt niet gemeen doet, alleen maar kijken waar de grenzen liggen, maar man o man wat voel ik me k*t op dat soort momenten!
zo dat moest er ff uit!!
Clover heeft trouwens een heel leuk toetje zeg! ze kijkt zo vriendelijk!
marjootje
Geplaatst: 11-01-12 20:17
Wauw die aftekening op Clovers hoofd..........heel mooi
Lieve Sandra, lees je berichtje eens terug King staat veel op stal, krijgt een zadel op z'n rug die niet lekker ligt en vervolgens gaat er iemand op z'n rug zitten die eigenlijk heel onzeker is. Dat maakt het het voor hem ook wel lastig natuurlijk en ik denk niet dat je dan de wereld van hem kan verwachten. Ik bedoel het heel goed hor, maar probeer het probleem niet bij hem neer te leggen, maar de punten aan te pakken die makkelijk aan te pakken zijn. Goed liggend zadel en lekker energie kwijt kunnen iedere dag.
Mallow, colver heeft echt een leuke bles zo. Lief koppie. Aan Mona dr manenkam zit ik regelmatig idd ff aan te trekken etc en voelt mijn inziend gewoon goed. Zal m morgen even vergelijken met een ander paardje...
Sandra, ik ben het idd met Mallow eens. Altijd eerst naar jezelf kijken of daar niet iets is wat kan blokkeren voor het rijden en waarom hij zo kan doen... Is er een nieuw zadel op komst? Hoe oud is die eigenlijk? Heb je ook les? En niets os negatief bedoeld hoor, probeer mee te denken
Als hij hard en dik wordt dan heb je kans dat ze teveel suikers binnen krijgt of daar te heftig op reageert. Dan krijg je vaak jeuk aan de manen kam
Jayney
Geplaatst: 11-01-12 20:40
Sandra denk inderdaad dat het goed is om hem voor het rijden misschien even zijn energie kwijt te laten raken door wat longeren of los gooien:) goed liggend zadel zou ook al wonderen doen denk ik. Zoals de andere ook zeggen niets aanvallend bedoeld naar jou, puur meedenken. Kijk waar het fout gaat en probeer die dingen op te lossen
Mallow (wat is eigenlijk jou echte naam?) Drum is haar opa: (foto was gemaakt door zijn eigenaar)
Eva, jeuk is gelukkig niet in dr manenkam, maar erlangs aan de kant waar de manen niet hangen en op dr kaken en tussen de kaken in. Dus weet niet of het dan ook met suikers te maken kan hebben>?!
Jayney
Geplaatst: 11-01-12 20:46
Eva ja dat klopt
Heb je eigenlijk al een hengst op het oog voor Clover? (je wou haar toch laten dekken?)
Tamadine
Geplaatst: 11-01-12 20:48
Jayney schreef:
Eva ja dat klopt
Heb je eigenlijk al een hengst op het oog voor Clover? (je wou haar toch laten dekken?)
Is An Rua een zoon van Drum? Of is Drum van moeders kant?
Nee ik heb me er de afgelopen weken ook even niet meer in verdiept. Er is een dierbare overleden dus mijn gedachte zijn echt even overal en nergens de afgelopen tijd.
Ja het is ook een beetje raar... Als ik de kruiwagen in de paddock zet dan gaat ze altijd schuren met dr kaak aan de handvaten. Is ook de enige plek dan. Dat ze naast de manenkam schuurt dat zie je omdat ze echt een kale rand heeft, maar ze schuurt het weer niet kapot ofzo...
Jayney
Geplaatst: 11-01-12 20:53
Ohh Eva wat vervelend nog veel sterkte met het verlies toegewenst
Fenore (Erynn's moeder) is de dochter van Drum
Die lijkt in mijn ogen weer totaal niet op Drum het heeft een generatie overgeslagen.
Forrest is een mooie hengst. Elmo die driekleur waarvan ik foto's heb geplaatst op de vorige pagina is een half broer van Forrest (zelfde vader)