[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:38

gaaf al die verhalen.. hihi Berdein wat geinig hoe je Jessie hebt gekocht Lachen Leuk geschreven ook trouwens Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:38

Kzal zo mijn verhaal eens schrijven.. Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:46

Doei!

Vandaag drie uurtjes gewerkt, morgenochtend werken. Moet om zes uur beginnen, tot.. 12 uur? Of als ik eerder weg kan, dan is het wat korter. Ga dus ook zo maar naar bed Clown de wekker gaat om kwart over vijf Gaaaap

Oh ja! Vork Ik heb op het NK een lidmaatschap van de WRAN aangevraagd, zometeen een startnummer aanvragen en dan gaan Jes en ik de wedstrijden onveilig maken *LOL*

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:06

Nou.. Mijn verhaal.. Lachen
Bereid je maar voor, het kan lang worden.. Bloos

Mijn paardenverhaal start eigenlijk al sinds ik geboren ben. Mijn oom en tante hebben een grote stal net over de grens bij Breda en mijn ouders gingen daar heel erg vaak met mij heen.
Mijn eerste contact met paarden was eigenlijk toen ik een half jaar was en in de maxicosi zat en mijn tante met Moonlight (Welsh pony) langs kwam. Moonie dook gelijk met zijn neus in de maxicosi en ik zat gelijk met mijn handjes om zijn neusje geklemd om te knuffelen. Mijn passie en mijn band met Moonie was geboren.

In mijn jonge kleuterjaren ging ik altijd in de grote vakantie naar mijn oom en tante op vakantie.. Toen ik 2 jaar was maakte ik mijn eerste bosritje met Moonie.. Geweldig vond ik het.. Tot mijn 8e waren Moon en ik onafschijdelijk.. Elke zomer opnieuw was ik bij hem te vinden.. Helaas werd hij in 1994 ingeslapen, hij was oud en versleten.. Ik heb het dr soms nog wel eens moeilijk mee..
Ik kon in die tijd niet meer op Moon rijden dus reed ik thuis op de manege en als ik bij mijn oom en tante was reed ik op Stardust, Fiabella en Emir, allemaal grote WPN'ers waar ik onwijs veel van geleerd heb.. Ik sprong toen nog heel erg graag. Later ging ik bij mijn oom en tante ook echt op niveau springen, was erg leuk.. Totdat ik eens goed was gevallen, toen was ik 11. En heb de springsport vaarwel gezegt.. Knipoog

Ik was ondertussen thuis ook van manege nieuwvliet naar de manege in Oostburg verhuisd en heb daar div. verzorgpaarden gehad. Dufa, een FjordxWelsh. Pascha, een NRPSveulen. En later Fabiola (Shet) en Nestor (Fjord).. Joy (NRPS) en Kyra (Arabier). Ik hielp erg veel op de manege, maar deze paarden zijn me het meest bijgebleven.
Toen ik Fabiola verzorgde was zij drachtig, ze beviel 22 April 1998 van een prachtig voshengstje.. Norbi.. Dat werd mijn eerste eigen pony.. Ik kreeg hem van mijn vader, ik was toen 12.. Omdat ik natuurlijk nooit op Norbje zou kunnen rijden bleef ik Nestor bijrijden, daar heb ik ook western op leren rijden. Ik heb Norbi gehad tot mijn 16e gehad. Toen heb ik hem moeten verkopen wegens tijdgebrek.. Of ja, heel eerlijk heb ik nooit begrepen waarom hij weg meost eigenlijk, had prima de tijd.. Maar goed..

Toen begon de hele rits aan verzorgpaarden, heb een haflingerxfries verzorgt.. Emma.. Daarmee heb ik altijd lekker mee buiten gereden.. Heerlijk door de polder samen met een vriendin en haar Fjord..
Ondertussen had ik ook een bijbaan op de Paardenmelkerij hier op het dorp. Daar heb ik 5 jaar rondgelopen.. Mijn lievelingspaard daar was Lilly.. En niet al te grote Bels merrie met een superkarakter. Ook met haar heb ik onwijs veel polderritten gemaakt.

Ik begon toen in die tijd met de Paardenhouderij opleiding in Goes, paardloos.. Op het praktijkbedrijf reed ik eerst altijd op Happy go Lucky of Jolly coeur.. Goed aangereden paarden waar ik lekker op kon rijden. Later reed ik op een witte hengst, Kobus.. Mooi dier, kon lekker lopen. Ook Ibrahim, een barokke hengst had ik graag onder mijn kont in de schoollessen!
Tijdens deze opleiding heb ik oa stage gelopen bij Rieky Young waar ik mijn passie voor westernrijden weer helemaal terugkreeg.. Het was een supertijd daar! Toen wist ik het zeker, later als ik groot ben, wil ik een mooie quarter hengst.. En dan het liefst zo eentje als Ollie, die daar stond.. Palomino hengst van 2 jaar.
Maar, een nakomeling van Taris Skeeto, of Skeeto zelf mocht ook mijn stal wel komen opfleuren.. *LOL*
Helaas ben ik moeten stoppen met deze opleiding.. Maar toen had ik ondertussen mijn ex en Amy al leren kennen! Tong uitsteken

Over mijn ex ga ik het niet verder hebben, de meesten van jullie kennen het verhaal wel hoe ik aan Amy ben gekomen. Amy is in Nov. 2005 naar mij gekomen. Dus ze is nu bijna 3 jaar bij mij..
Amy is absoluut niet het type paard waar ik toendertijd op zou vallen.. De vlekken konden dr mee door, maar al dat haar.. Nou.. Ik vond het op zijn zachts gezegt niet zo mooi.. Bloos
Maar, verstand groeit met de jaren zeggen ze wel eens.. Nu is ze het mooiste en liefste paard wat ik me ooit heb kunnen wensen. We hebben al zoveel gedaan en meegemaakt en onze band werd sterker en sterker.. Een aantal hoogtepunten zijn toch wel dat ik mijn angst heb overwonnen voor haar, ik was in het begin doodsbang van Amy. Met dank aan Maya heb ik deze angst overwonnen. Toen konden we de wereld aan.. We hebben zo ongeveer alles gedaan, maar het allerleukste was toch wel het weekend naar Loon op Zand. Maar ook onze eerste wedstrijd (met 1e prijs) en gewoon de ontzettend mooie en leuke ritten die we hebben gemaakt. Maar ook het dieptepunt begin dit jaar, waardoor het vertrouwen in elkaar als in een sneltreinvaart achteruit holde, het ongeluk met de wagen. Dat heeft nu achteraf gezien toch meer impact gehad op ons dan dat ik had gedacht. Maar ook uit dit dal komen we wel! We werken er iig heel hard aan! Zeker wat het buitenrijden betreft.
Als nu alles met de dracht goed gaat heb ik volgend jaar echt de bekroning op alles geloof ik.. Lovers

En toen ja.. Shania.. Ook totaal niet het type paard waar ik op val.. Oke, zoals ze er nu uitziet zou ik dr voor de volle 100% voor vallen, maar toen ik dr voor t eerst zag had ik niet echt het wow gevoel. Maar anderzijds toch ook weer wel, gewoon door het ondeugende koppie met de ontzettend lieve ogen in dat koppetje.. Lovers
Ja, en hoe kom ik dan aan Shania.. Nou.. Ik heb Shania bij de C1000 vandaan.. Clown Ze hing daar op met een adverentie.. En ik heb gelijk gebeld en ben samen met Maya wezen kijken.. 13 Mei 2007 hebben we haar opgehaald.. En de rest van ons verhaal hoe dat allemaal loopt krijgen jullie dagelijks te horen eigenlijk! Haha!

Ik ben dus heel blij met mijn paardjes, ze horen bij me, het heeft zo moeten zijn.. Lovers

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:13

Heerlijk al die verhalen.... Grappig zoals ieder op een andere manier aan zijn eigen lieveling komt....
Misschien probeer ik het ook nog wel eens op te schrijven...

Maar ben vanavond pleitte.... En pas laat thuis....

Misschien waai ik nog effe aan en misschien niet Haha!

Doei!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:14

Leuk om te lezen Sita! Ja hoewel het meeste al wel bekend was *LOL*

Bloos! Leon! volgende week gaan we al naar ITS! Gaat Ingrid nog steeds mee? En hoe laat zijn jullie hier?
zin in! Go jij! Go jij!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:22

*LOL* Ik klets hier ook al veelste lang mee he.. Tong uitsteken

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:46

Berdien schreef:
Leuk om te lezen Sita! Ja hoewel het meeste al wel bekend was *LOL*

Bloos! Leon! volgende week gaan we al naar ITS! Gaat Ingrid nog steeds mee? En hoe laat zijn jullie hier?
zin in! Go jij! Go jij!

Welke dag gaan jullie?
Kom je ook nog even bij mij buurten? Haha! Is toch maar 100 meter verderop

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:49

Vanavond nog even met onze adviseur gebeld wbt het huisje..
En, het staat er mede door die financiele crisis voor ons goed voor..

De stichting zou graag willen investeren in onroerend goed omdat dat zijn waarde behoud. Moesten hier straks ook banken failliet gaan steken ze hun geld liever in onroerend goed dan dat ze het op de bank laten staan..

Ook ligt de huizenmarkt boven de 150.000 nu aardig stil, dus voor concurrentie moeten we niet bang zijn, niemand durft op dit moment nog een lening etc. te nemen..
En.. Het huis word morgen bij de open huizen dag van de NVM makelaar ook niet opengesteld. Ook weer een pluspunt!
Dus toch best positief..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:14

Klinkt positief, Sita !
Zou jij voor mij 'ns in het tinkerfotoboek willen kijken, of Kyara en Eowyn er in staan ? Zou een paginagrote foto in moeten staan, maar als ze er niet in staan bestel ik het boek ook niet Bloos Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:19

Ja, die staan er in! Ja
Die ene foto waarbij Eowyn onder Kyara dr buik doorkijkt.. Er staat bij 'Clan of Rebels Eowyn' en dan je naam..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:25

Leuk al die paarden verhalen zeg!

Mijn verhaal:

Mijn zusje en ik (zij was toen 8 en ik 10) wilde met alle geweld op paardrij les. Mijn ouders zijn helemaal geen paarden mensen, maar mijn opa wel. Daardoor waren wij aangestoken.

Toen ik 12 was (we zaten dus 2 jaar op les) vond mijn vader het wel tijd voor een eigen pony. We gingen van les af, en we gingen kijken naar een pony.
We kwamen uit bij een welsh B hengst, 3 jaar oud en kende niets. Mijn vader heeft hem gekocht, haha zie je wel dat hij niet veel verstand van paarden had.
Wij hebben de welsh pony (Danny) zelf beleerd samen met mijn opa. Mijn zusje had veel lef en ging overal met Danny mee naar toe, ik was een beetje bang voor hem en er was geen klik.

Op een dag fietste ik naar het dorp verderop, en kwam een meisje op een pony tegen. Ik knoopte een praatje met haar aan, en ze vertelde me dat haar pony te koop stond.
Ik ben weer naar huis gefietst en zij het tegen mijn vader.
De volgende dag hebben we de pony gekocht, Stipke. Een haflinger van 16 jaar ou de ideale leerpony. Ze was Z dressuur en M springen. Sinds dien hadden we Stipke en Danny, Danny een pony voor Anne en stipke voor mij.
Danny hebben we 3 jaar later verkocht omdat hij toch wel wat klein was.
We konden toen een twee jarige kwpn-er kopen van een kennis. Dit hebben we toen gedaan. Ze heete emmelie. Ze is ingereden door mijn buurman en uitgebracht in springwedstrijden.
Anne had inmiddels een beetje een afkeer van paarden gekregen. Ze was puber en vond het niet meer leuk en stoer. Ik had absoluut geen klik met Emmelie, kon niet met dat beest over weg. Ze was veel te groot, en te snel.
Toen Emmelie verkocht was, hebben we een lieve dravers merrie gekocht. Eigelijk wilde ik toen al heel graag een tinker, heb ook met mijn ouders bij Mollema gekeken. Maar ze vonden het te duur.
Olivia de draver was erg lief, maar moest nog even goed doorgereden worden onder het zadel. Dit zou mijn buurvrouw doen, maar dat is er nooit van gekomen.
6 jaar geleden werd ik gebeld door een andere buurman of ik Ziggy (o'conner toen nog) wilde kopen. Natuurlijk heb ik hem gekocht, niet helemaal precies wat ik zocht.
Maar ik heb Ziggy geboren zien worden en reed toen al regelmatig op de shire hengst van mijn buurman (de vader van Ziggy).
Olivia, de draver, hebben we toen verkocht. Ze is naar Limburg gegaan. Helaas reagerden de nieuwe eigenaren niet op mijn mailtjes dus weet ik niet hoe het nu met haar is.

ziggy is met 7 maanden oud naar ons toe gekomen. Een lomp hengst veulen alleen in de wei gaat natuurlijk niet. Hij werd onhandelbaar, en we hebben hem met een jaar laten castreren. Ik kon toen 2 grote geiten gekregen, Ziggy was er helemaal weg van.
Uiteindelijk bood Angela mij Dundee aan, omdat ze hem een goed huisje gunde maar ze wilde hem niet uit het oog verliezen. Zo is Dundee bij mij gekomen 3 jaar geleden. Angela wilde Dundee in 2 span met haar andere hengstje, maar omdat Dundee erg ziek is geweest, is hij te klein gebleven.
Ik heb overgenomen, en we hebben de afspraak als hij ooit hier weg moet om wat voor reden dan ook dat hij terug zal gaan naar Angela.

Ziggy en Dundee zijn een magisch duo. Ziggy gaat nooit van zijn hele leven hier meer weg. We zijn helemaal op elkaar ingespeeld.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:26

Thanks, Siet Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:27

Hoe is het dan met Stipke gegaan Janet? Is zij ook verkocht? Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:37

Stipke is bij ons dood gegaan. Was erg moeilijk.
We hadden de dag ervoor nog op haar gereden. Lekker gegalopeerd langs de weg enzo, heerlijk.
De volgende ochtend vond mijn opa haar op stal. Ze lag helemaal te zweten en te trillen. We hebben de DA gebeld, ze had acute nierfalen. We hebben toen gelijk besloten om haar in te laten slapen. Ze is uiteindelijk 20 geworden ofzo.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:41

Agosh, wat sneu.. Het klonk als een enorm lief paardje..
Heb je ook foto's van haar..? Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:45

Ik zal wel een keer foto's inscannen. Er komen nu allemaal herinderingen boven, zit weer met tranen in mijn ogen.

We galopeerden langs de weg, over de dijk. Ik zond altijd liedjes voor haar tijdens het rijden. Als we aan het hooien waren thuis. Stoven Stipke en ik langs de wagen en trekkers met hooi in volle galop. Heerlijk.
Ik heb lang gezocht naar een paardje wat op Stipke leek, maar besefde later dat het me toch nooit zou lukken. Gelukkig komt Ziggy een heel eind in de buurt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:47

Ach gut Het was vast een heerlijk dier zoals je het beschrijft!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:48

Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:56

Idd bekend verhaal van Siet. Goh, dat je Amy al bijna 3 jaar hebt... Djiez, de tijd vliegt toch echt, het is voor mij nauwelijks "vorig" jaar in m'n beleving dat ik we 's avonds in het donker samen met haar gingen rijden, op dat ene zadel Clown Ik herinner me nog 1 bok goed, vooral omdat ik er toen bijna voorover eraf vloog en op de omheining klapte. Toen moest ik ook heel erg slikken om door te zetten. Uiteindelijk toch helemaal goedgekomen Clown En als ik dan nu lees dat Rebecca haar in de goeie galop krijgt zonder gedoe... Dan denk ik Haha!

Lies : mocht je er tijd voor vinden : leuk! Ben ik ook erg benieuwd naar Ja Lachen

Janet ook een haffie in het verleden Haha! Leuk! Wat erg trouwens wel... Ach gut Heb je nog een foto van jou met haar op de pc? Kan me voorstellen dat je nu er emotioneel van wordt... En inderdaad, als ze aan het hooien zijn, in galop langs het materieel vliegen... deed ik destijds ook altijd met Aman, zonder zadel tussen de rijen hooi vliegen terwijl ze druk aan het persen zijn. Machtige herinneringen zijn dat.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:56

Jammer sdat mijn pc nou net kapot was en ik dus geen foto's kon sturen.
Dus mijn meiden staan er niet in.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:58

En niet alleen Rebecca, maar ook ik krijg Amy vrij vlot in de rechtergalop.. Haha! Dus dan denk ik dubbel.. Haha! Haha!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:59

Morgen begint het tinkerweekend.......
Zenuwen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:00

Ja idd Siet, gewoon dat feit op zich Ja Dat dat gepaard gaat zonder rodeo of veel gedoe Clown

Tinkerweekend? Is dat binnen of buiten eigenlijk? Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:01

Inderdaad.. Ja