[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JPTinkers

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:00

super cijfers hoor kaat , jammer van dat ene maar kom op daar kan je aan werken he , je zegt t al zelf

ik rij eigenlijk alleen maar buiten maar doe buiten wel dressuur oefeningen met ze

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:47

Hier ook een goed rapport trouwens, ben super slecht in talen en ben dan ook enorm blij dat ik voor frans maar gebuisd ben met 1puntje en voor Engels een 50,5 heb. Zeker voor Engels had ik niet verwacht er door te zijn had 16 pagina's vocabulair samengevat en woorddefinitie's... nog van die woorden die niet makkelijk in je hoofd blijven hangen ook.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 13:33

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes :)

Dat ik me eerder moet luchten, had mijn vriendin ook al gezegd. Echter zegt een ander weer dat ik het gewoon voor mezelf moet houden.. Ik volg trouwens de richting Toerisme, dat is TSO (Technisch Secundair Onderwijs). Het ligt lager dan ASO, maar betekend niet dat het gemakkelijker is. Niveau loopt beetje achter op ASO en wij zien gewoon meer praktijk.

Mijn 'docent' is trouwens diegene die het dus gaan zeggen is tegen een andere leerkracht, die er eigenlijk niet eens mee te maken heeft. Zij heeft het woord gedaan en de andere leerkracht heeft me erover aangesproken en heeft het genoteerd. Zogezegd 'voor mijn ouders', maar die wisten al wat er aan het handje was. Ik vind het gewoon belachelijk dat mijn 'docent' zelf niet het woord gewoon kon doen. Die andere leerkracht heb ik namelijk 6uur in de week, word ik dus constant mee geconfronteerd en ik maak me nu altijd zo snel mogelijk uit te voeten zodat ze de kans niet heeft om me er nog over aan te spreken.

Die keer dat ze me erover aansprak, had ze de pérfecte dag uitgekozen. Net een dag waarop ik ambetant liep en echt niet rustig kon blijven. Ik was die dag al gaan praten over mijn problemen (ik ging wekelijks praten) en dat verliep ook niet goed. Die medewerkster zei ook al dat ze me nog nooit zo gezien had, dat ik zo gefrustreerd was over alles.. En dan, als je verwacht naar huis te mogen gaan, houden ze je tegen om te zeggen dat 'je dingen voor jezelf moet houden soms, dat als ik zo doorging àl mijn vrienden ging verliezen' etc etc. Hele harde woorden. Vooral dat laatste. Want ik probeer juist respect te tonen naar iedereen toe, dus ik voelde me nogal verloren en op mijn tenen getrapt. Ze zei trouwens wel dat me nog wou helpen, maar dat aanbod had ik afgewezen. Na zoiets had ik geen zin om bij haar te gaan met mijn problemen. En ik ging al bij iemand praten, en dat vond ik al genoeg. Maarja, ik ben dus keihard beginnen huilen. Voelde me echt verschrikkelijk. Zeker aangezien ik nog zo in die staat de hele speelplaats over moest en vervolgens nog door het stad om naar mijn trein te gaan.. Nooit meer van mijn hele leven, bah.

Maar goed, ik moet het maar gewoon loslaten zeker? Gelukkig heb ik daar nu de tijd voor.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:53

Kaat toch :(:) . Heb in mijn 1ste jaar ook enorm problemen gehad met school heb dan 1 iemand gehad die ik nog iedere dag dankbaar ben die me altijd door alles heeft heen getrokken hoe moeilijk het ook was.

Is het bij jullie ook zo het is licht maar lijkt alsof het binnen een kwartier donker zou zijn... terwijl het pas bijna 13u is ? :?

Heb trouwens stro korrels besteld moet ze nog betalen natuurlijk maar ze zijn wel al besteld, na betaling afspreken voor thuis te leveren en dan stalletje maken... dat zal al erg veel schelen met de viezigheid die er altijd ontstaat. :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 13:58

Tis dat ik nu alweer 4 jaar met probleempjes zit, maar ik het nooit achterwege heb kunnen laten en het dus dit jaar zodanig geëscaleerd is geweest dat het echt niet 'gezond' meer was..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:15

Ik heb mij er stil aan achter kunnen laten, 1ste jaar zag ik vaak het echt niet meer zitten zelfs het hele leven niet. 2de jaar ging redelijk tot een of andere make-up del het nodig vond met terug zwart te maken en haar vriendinnen gewoon meededen. Maar goed was enkel laatste maand, 3de jaar ging het steeds beter begon mijn mond open te trekken wat ik eerder nooit gedaan had. En 4de jaar had ik beste klas ooit ondanks dat er mensen inzaten die me in het 1ste het leven zuur hadden gemaakt.

2de x 4de in Brugge achter af bleek ik met enkele (niet allemaal hoor) achterbakse mensen in de klas te zitten die jaloers waren op mijn foto werk... :') . Nu 5de beste klas ooit enorm hecht zijn er voor elkaar wil echt mijn 6de uitdoen met dit klasje. <3

In het 3de is mijn grootste omdraai ooit geweest van altijd de stille naar de gene dat ze wisten dat ik niet veel zei maar ik wel mijn mond open deed als ze mij irriteerden %) .

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:42

Geficiteerd met de mooie rapporten! Succes met de hele situatie Jackytje.

Het is inderdaad grijs. Begint net te sputteren, gelukkig klaar met rijden.

En daar heb ik een vraagje over. Net weer een buitenritje gemaakt (nadat ze 1,5 week rust heeft gehad) en Aranka loopt nog steeds niet lekker. Een maand geleden heeft de singel geschuurd en daar had ze een klein plekje van. Ik heb haar een goede week laten staan zodat het goed kon helen en daarna 2 verschillende singels geprobeerd, maar ze blijft onregelmatig lopen in draf. De fut is er ook een beetje uit, waar ze eerst graag wilde gaan, sjokt ze nu achter haar maatje aan. Dus het zadel van mijn stalgenootje geprobeerd, maar daarmee was het alleen maar erger en voelde ik haar been tegen de singel aan stoten zeg maar. Is dit nog een reactie op de schuurplek van een tijdje geleden of moet ik verder gaan zoeken? Ze loopt niet kreupel, alleen licht onregelmatig in draf, in stap is er niets aan te merken. Maar het belangrijkste verschil vind ik het verschil in looplust.
Ze is drachtig en begin nu een mooi buikje te zien, dus daar zou het natuurlijk ook nog mee te maken kunnen hebben.
Ik rijd met een Barefoot zadel. Ik zal vanavond voor de zekerheid de pommel er nog eens uithalen om te checken of daar iets in veranderd is. Morgen ga ik haar even longeren om te zien hoe ze dan loopt.

Wat vinden jullie? Wat is de volgende stap? Nog meer rust, een ander zadel aan laten meten, nog een andere singel proberen, de dierenarts er naar laten kijken? Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat een dierenarts iets vind omdat het zo minimaal is. Misschien hebben jullie een ander briljant idee.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:58

Kan het niet zijn door de warme van der vacht ? Op vlak van looplust dan schijnt dat veel paarden minder looplust hebben als ze dik in de vacht staan. Merk er zelf weinig verschil in hier maar misschien jij wel :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:59

hetlevenwint schreef:
Kan het niet zijn door de warme van der vacht ? Op vlak van looplust dan schijnt dat veel paarden minder looplust hebben als ze dik in de vacht staan. Merk er zelf weinig verschil in hier maar misschien jij wel :).

Vriendin haar haf had hier ook last van en die is voor het eerst geschoren dit jaar nou je zou haar kwa looplust geen 21 geven ~~}>. Zelf heb ik er geen last van die van mij loopt wel :=

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:00

Ik verwacht het niet, want een maand geleden zat ze ongeveer net zo in de vacht als nu alleen was het buiten warmer. Ze zweet ook niet meer zo snel als toen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:05

Nou nja wat anders dan inderdaad waarschijnlijk.

Aah bah wil gaan rijden maar dit weer bah bah bah ziet er uit alsof het ieder moment kan gaan gieten zit er aan te denken morgen te gaan rijden dan heeft die maar 1x moeten lopen deze week en dan volgende week terug meer te gaan rijden. Ga zoizo zo dadelijk mij aankleden en hem uitgebreid poetsen is zo donker al buiten -O- . Nu zo dadelijk dan poetsen misschien dat ik toch nog me zelf zo ver krijg er op te kruipen en anders snijd ik vandaag nieuwe inlage's voor onder mijn barefoot arizona. :) .

Trouwens @Chimello proficiat *\o/* :#

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:17

Nieuwsgierigheid, waar snijd je die inlages van?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:23

Een slaapmatje, is prima bij Jack heb inlage's die erbij zaten maar echt die zijn prut. Vind het pad zelf ook niet van het dat mijn 2 singelringen (western) komen niet mooi op het leer te liggen van het pad {:)-:( .
Jammer is geen geld voor een nieuw pad (nou ja wel geld maar spaar al voor een koets) vraag me echt af waarom die nou niet gewoon op die leren stukken wil liggen :? .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:05

Joanne, hoe zijn haar hoeven? Niet kort of zacht?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:53

nou kaat vooral niet alles binnehouden hoor , als je je ei kwijt moet dan moet je dat kwijt , anders ga je er zelf aan onderdoor

mijn meisjes zijn zo uitgehongerd
krijgen namelijk nooit wat te eten

Afbeelding

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:46

joanne, weet niet hoelang ze al drachtig is, en wanneer ze naar de smid is geweest. Als de hoeven te kort zijn wat goed zou kunnen dan moeten er ijzers onder zodat het weer wat langer kan worden. Anders kan het aan de zwangerschap liggen. met een maand of 6 bij vrouwen begin de buik zo hard te groeien dat alles meer moeite kost. Zou haar dan meer rust gunnen en nog even kijken naar het bijvoer wat ze nodig heeft. ze heeft meer vitamine's en minerale nodig.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:50

Hé eigenlijk van hoeven gesproken hoe pakken jullie dat aan als de sokken nat zijn van je tinker en de hoefsmid komt? Wil de hoefsmid het overige van de barst laten uitkappen nu maar zijn sokken zijn zo vieshhh en natthh :') .

Ik ga kijken voor de stro korrels te betalen dat gaat al schelen als ze er eenmaal zijn maar nou tja.
Laatst bijgewerkt door Lori op 21-12-13 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 18:53

Naar mijn idee gaat een paard niet niet-rad lopen van een dracht, dan is er wel iets meer aan de hand. Minder looplust is zeker mogelijk.
Desondanks geen grote hoeveelheden krachtvoer in pompen, een diesel rijdt niet goed op benzine ;)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:30

Ach gossie, arme paarden...

Goed idee van de hoeven. Had ik niet aan gedacht omdat ze het ook doet op (mul) zand. Ze zijn sowieso niet lang, ik ga straks even kijken. Hopelijk kom ik heel weer terug, ghehe... Lastpost.

Denk dat ik haar toch ook laat scheren zoals hetlevenwint zegt. Ze staat toch al onder een deken. Dan kan ik meteen kijken of er eventueel nog een plek zit van de singel. Met die lange haren kun je er ook werkelijk niks van maken.

Dat én eventueel ijzers, hopelijk lost dat het probleem op. Het ging net zo lekker... -O-

Ze krijgt niet zoveel aan voer, voldoende hooi en 3kwart schep brok per dag. Ze is naar mijn idee mooi op gewicht, niet te dik, niet te dun.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:58

Lastig Joanne, het kan inderdaad zo veel zijn. Goed idee om eerst deze dingen uit te sluiten, als je dat nagekeken hebt kun je altijd nog eens bloed laten trekken om te kijken of ze bijv. geen tekorten heeft.

Gezellig met zn alle aan de maaltijd bij Joella :)

Is kerst al bijna voorbij {:)-:( ;)
Heb het wel weer even gehad met werken, vandaag was een vermoeiende dag, morgen en maandag nog en dan heb ik wel lekker 3 dagen vrij.
Vanmiddag gelukkig wel nog even tijd gehad om na het voeren met Khaleesi te knuffelen. Ze is echt zo lief, heel bescheiden en gezellig.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:24

Dat scheren best beginnen met bijvoorbeeld een smal jachtmodel.

Wondje heb ik jaar jaar geleden de winter gehad zijn lange haren bleven steken tussen de randjes van de singel met gevolg dat hij tijdens het rijden een epileer buurt kreeg :(:) . Toen een neopreen gekocht en nu met dat ander zadel terug een neopreen ademt wat minder maar blijft tenminste niet steken aan zijn vacht.

:D

Trouwens voor de genen die me niet hebben op facebook dit was Jack in augustus op vakantie bij vorig paard (kom goed overeen met nieuwe eigenaar). Owja zoek de paarden :')
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:54

Ik heb nog een neopreen singel van 50 cm liggen, enkele keer gebruikt, als het de goede maat is en je het wil proberen mag je hem voor een zacht prijsje overnemen, hij ligt hier toch maar te liggen.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:26

Fijn die goeie rapporten! :)
Wat een heerlijke foto's!

Hier weinig nieuws, Roos vandaag in de bak beetje an het werk gezet moeten toch nodig les gaan krijgen. Maar goed dat doen we in het nieuwe jaar dan maar

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:44

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:56

Ook namens mij voor iedere bokker in dit topic eigenlijk gewoon iedere bokker die dit ziet:
Afbeelding

Wil deze foto (zonder tekst) trouwens laten natekenen of een foto afdruk van (laten) maken. :o