Ik heb zo het vage vermoeden dat Clover al ontmaagd is.. Hoop alleen niet dat het al te vaak gebeurd.. Zou niet zo goed zijn voor de rug.. Gaan ruinen / hengsten er helemaal niet of als de merrie niet hengstig is?
Wat een haar , moet zeggen dat ik haar op eerdere foto's slecht in dr vacht vond zitten maar dat is alweer bijna helemaal weggetrokken Leuke foto's Karlijn! Die laatste, helemaal moe van alle indrukken Dr manen groeien ook mooi aan he! Leuk stel zijn jullie
TurboTinker
Geplaatst: 11-01-12 14:36
Diaz Wat fijn dat het zo leuk ging!
Mallow, Waarom ik zo snel op hem zat? (en ik geloof in de vuurdoop, het werkte tot nu toe bij 3 van mijn warmbloed stuiterballen.) Hij was te braaf gewoon, even kijken wat hij deed op hangen, helemaal niks. Deed mij zeer aan mijn ribben en hij stond te slapen. dus toen ben ik maar gaan zitten.
Haar vacht is gewoon nogsteeds een chaos Ze had erg veel moeite met een wintervacht aanmaken, en nu bestaat het uit verschillende lagen zegmaar.. een soort fluffy ondervacht, en dan langere haren eroverheen.. op allerlei plekken verschillend in dikte.. nogsteeds niet mooi.. en ze is hier zelfs al gepoetst hahahaha
Manen gaan zeker goed! Ben ik erg blij mee! Mijn lieve kleine meissie Lekker moe en voldaan idd
Ik heb namelijk nog nooit een paard onder een deken gehad.. Maar haar vacht was dof en niet gelijk, er zaten wat happen in.. Dat is nu mooi bijgetrokken. Ik vind Diaz er goed uit zien
Dit is mijn eerste dekenloze paard erg wennen, maar tis wel ideaal. Maar goed, volgend jaar zal hij meer in het werk staan,dus waarschijnlijk een deken op.
Als ik clover een half uur intensief aan het rijden ben in de bak zweet ze nog geen druppel.. Als ze wel zweet is ze met 5 minuten weer droog op de huid
Diaz zweet al als ze stil staat in stal.. niet te geloven.. Toen ik vanochtent kwam was haar hals, oksels en flanken kledder.. Na het bezig zijn natuurlijk nog erger.. maar ze mocht na het na-poetsen lekker naar buiten. (niet dat dat haar droger maakt met dit weer hahaha)
Het was nu ook best warm in de stal.. Maar ze regelt haar vacht gewoon niet zo lekker.. het is zo ontzettend dik nu.. vooral die ondervacht. En als het dan niet waait, is het al snel te warm natuurlijk..
TurboTinker
Geplaatst: 11-01-12 16:06
Tis ook een beetje lastig met het wisselende weer nu he.
Waarom onder een deken, omdat als hij zo'n vacht krijgt als dit jaar,en ik wil toch wel in training zijn,er een jachtmodelletje over heen zal gaan
Tenzij hij niks doet, dan is het een ander verhaal natuurlijk
Jeeeeeetje Mina, wat gaan jullie ontzettend snel zeg... Ik weet nieteens meer wat ik allemaal gelezen heb, sorry. Wel lees ik steeds mee hoor, maar dan gaat het zo snel en dan reageer ik een x niet en dan raak je achter haha... Vanaf nu zal ik wat actiever gaan regaeren ook
Nou hier gaat alles wel goed eigenlijk, weinig te melden. Voorbenen van Mona mag ik nu gewoon met alle rust oppakken. Alleen de tijdsduur moet ik nog gaan uitbreiden. Achterbenen mag ik ook volledig aanraken en dat oppakken ga ik dan binnenkort uitbreiden. Ze moet even wat minder panisch worden mbt dr achterbeneb (als er bijv iets even tegenaankomt springt ze 4 meter vooruit/opzij gelijk. Maar ik heb laatst takken in de paddock gelegd en merk dat dat wel deels heeft geholpen, omdat die takken natuurlijk ook tegen dr benen aan komen. Tsja verder ben ik veel aan het werk en zorg ik dus voor Mona...
Hebben jullie paardjes op het moment ook wat last van jeuk? Mona heeft het op dr hals, maar ook op dr kaken en op dr voorhoofd en tussen de kaken in aan de onderkant. Ik heb dr krachtvoer gelijk drastisch verminderd en zijn nu van kuil overgegaan op hooi. Ik heb 1 iemand anders er ook over gehoord en kwam bij die persoon grotendeeld door het vrij warme weer en de ontzettende dikke vacht die ze heeft. Ze zweet bijv ook wel eens een beetje op dr onderhals als ik aankom smiddags...
Jayney
Geplaatst: 11-01-12 17:08
Mallow, staat Clover met ruinen dan die dekgedrag vertonen? Leuk vorig paard had je trouwens
En Luna ontmaagd door Thigor haha ach sommige ruinen, mijn vorige tinker Sweeney (was toen 3 jaar oud en iets van 1.45 hoog vond het ook hoog nodig een kwpn merrie van 1.70 te ontmaagden..... hoop dat jullie je kunnen voorstellen dat ik me suf gelachen heb was een beetje te hoog gegrepen voor hem )
Diaz een moeilijke vacht sommige hebben daar inderdaad erg veel last van. Leuke foto's moet zeggen dat Diaz er steeds mooier uit gaat zien (in de zin van ze word al wat minder puppy)
Mona veel jeuk, denk inderdaad dat het door het weer komt ze hebben allemaal een vrij dikke vacht aangemaakt de 1 wat meer dan de ander, en dat is met sommige dagen nu gewoon veel te warm zwetend vachtje kan gaan jeuken. Eten kan er inderdaad ook mee te maken hebben te veel eiwitten kan ook zorgen voor flink wat jeuk, had mijn vorige tinkertje ook last van toen gaf ik hem minder krachtvoer en was ik overgegaan op enkel en alleen muesli en van kuil naar hooi overgegaan de jeuk was toen gauw over dus wie weet werkt het voor Mona ook!
Lot klopt ik vind mijn dame ook iedere keer meer op haar opa lijken ben ook super benieuwd hoe ze uit gaat groeien!
Gisteren weer even bij Elmo en Brighton geweest. Na 2 weken de heren niet gezien te hebben moest ik ze uiteraard uitgebreid poetsen en tsjaa als je zelf een kabouter bent van 1.62 en een paard op zijn kont moet poetsen van 1.62+ moet je creatief zijn soms....
Brighton werd gepoets door Milou:
Elmo is trouwens 3,5 jaar oud en ongeveer 1.64 en Brighton is 8 jaar oud en ongeveer 1.48 hoog