[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Snowville

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:42

Lekker bezig dus Leon Knipoog Pas op met wat je schrijft he het kan tegen je gebruikt gaan worden Tong uitsteken

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:46

goeiemorgen! wat leuk om te lezen allemaal, hoe het begon Lachen

ik ben begonnen toen ik 10 was ofzo, lekker lessen.. nouja, vond het soms doodeng hoor.. ik was al zenuwachtig als ik met mijn cap op ( Lachen ) achterin bij mijn moeder in de auto stapte, op wie ik moest en of we dan ook gingen galloperen enzo.. Lachen
Toen ging ik over naar een andere manege, die was net nieuw toen. Daar heb ik toen mijn nu beste vriendin leren kennen, oen we samen in de les kwamen. We mochten toen ook altijd zelf bepalen op wie we gingen rijden, dus dat was af en toe strijd. Ik en een ander meisje waren helemaal gek van een c ponytje, maar gelukkig kreeg ik eht bijna altijd voor elkaar dat ik er op mocht Lachen

Daarna kwamen er twee tinkermerrie's. Ik en mijn vrienin moesten daar toen voor het eerst op.. Dat was haast neit te doen, ze waren zo kleverig aan elkaar dat je in je eentje neit eens 1 grote volte kon rijden, want de ander kwam er dan direct weer achter aan.. Een tijdje later zijn we toen even gestopt met lessen.. 1 van de tinkermerrie's bleek drachtig en daar kwam Misty uitgerold.. Lachen Een paar jaar later zijn we helemaal gestopt met rijden maar kwamen nog wel om kinderen te helpen en te truttelen. Op een gegevn moment ging de manege dicht en toen besloten mijn vriendin en ik om toch weer te gaan rijden.. Ik had voor die tijd al weer veel op Misty gereden dus wilde graag weer met haar verder. Mijn vriendin koos voor Tinker (Misty dr mams) en zo begon het weer.. Nu hebebn we ze dus al weer een hele tijd voor ons zelf, en dat is super fijn Lachen Tinker & Misty wilden zelfs niet gevangen worden in de wei, toen ze nog lessen liepen.. Maar nu staan ze al bij eht hek zodra we met de auto de dam op rijden.. Lachen En vorig jaar mochten we er dus een veueln bij fokken.. en ziedaar onze eigen paardjes Travis en Diaz zijn geboren. Lachen

10 jaar geleden samen begonnen in de les en nu allbei een eigen paardje gefokt uit onze beste maatjes Lachen

Lang verhaal, maar had zin om het te vertellen Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:57

Leuk Dagmar! Haha!

Marleen van fjorden naar tinkers, die wisten we al *LOL*

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:10

Vervolg...

Cazelma leerde me dus een hoop, maar ook prikkelde het steeds meer om aan een eigen paard te beginnen.
Al eerder was het eens ter sprake gekomen, toen kwam onze thuiskapster met een tweejarige kwpn-ruin aanzetten, inteeltongelukje, dus goedkoop... Maar ik was te onzeker en onervaren voor een jong paard, dus dat werd niets.
Toen zat ik ondertussen op het HBO voor dier- en veehouderij met voornl paardenmeiden en 1 + 1 = 2 en na veel internetgestruin kwam ik uit op de tinker ipv de haf, fjord, ijsco, shire en belg... een bonte koudbloed, met wat formaat.. dat zou het worden en zo kwam ik op de tinker. Niet wetende en nog steeds niet concluderende dat die lelijke saaie lompe knollen bij Cazelma op stal ook tinkers waren Bloos Ik had meerdere adressen om te gaan kijken, maar bij Mollema in augustus 2001 (ik was 17) kwam de zoektocht tot een eind... geen twijfel mogelijk meer, ik had m'n soulmate. Voor het eerst dat ik zo zeker stond, ik mocht het lelijke eendje 'meenemen'. Alsnog een jonge ruin en dat formaat? Mwah hij was op dat moment 1.48m Huilen van het lachen Totaal niet wat ik zocht, maar wel de perfecte keus. Samen met Snowdon groeide en ontwikkelde ik mezelf en zo sta ik hier nu zelfverzekerd en een durfal op paardengebied Knipoog

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:40

Dat is leuk om te lezen, zo zullen er vele verhalen zijn.

Ik zat als kind op ponyrijden en had het geluk altijd wel een verzorgpony te hebben waar ik op kon rijden. Ik en anderen verzorgden hele dierenweides en dat waren ook meteen "hangplekken", heel gezellig. Ik heb op van alles gereden, shetlanders, new-forest, fjord, fries, huis-tuin en keuken paarden enz. Nooit sportgericht, gewoon lekker bezig zijn. En soms zo heerlijk onverantwoordelijk bezig zijn, zoals een slee met touwen achter een pony knopen, of een bolderkar. De slee overleefde het, de bolderkar niet. Tja, je bent jong..

Op mijn 17e kwam de eerste haflinger, ik woonde op kamers, dus kon alleen in het weekend rijden. Ik reed mee in een carousselgroep. Deze was ver weg, dus besloten we met vier vriendinnen een haflingerviertal te beginnen. We maakten zelf muziek, de kleding, de proef, zochten een instructrice enz. Hiermee hebben we op shows en evenementen gereden. Superrrrleuk!!! Eerst reed ik op Norbert, hij is vanwege zomereczeem naar de zee verhuisd. En toen kwam Bert, alweer 13 jaar geleden.

Bert heb ik ook gekocht. Mijn allergrootste maatje, ik ben zo gek op dat paard en mis hem enorm. Doet soms echt pijn. Afgelopen juni is hij overleden na 5 weken ziekte.
Bert blijft voor mij altijd bijzonder. Zo'n heerlijk opgewekt beestje, nooit chaggie, altijd sociaal. We hebben zoveel gedaan en meegemaakt; viertal, vakanties, buitenrijden en we reden in de M2 bij de KNHS, lekker rondwandelen. We hebben hoogtepunten gehad, maar ook dieptepunten. Zo was hij erg vluchterig en had hij bij zijn vorige eigenaar geleerd hoe hij zich sterk kon maken. Maar met rust en geduld kregen we steeds meer plezier met elkaar. Ik heb altijd gedacht hem nog jaren te hebben, helaas is dat niet gebeurd.

Ik mistte Bert en zat ook zonder hobby, hing depri op de bank ipv al die dingen te doen waar ik nu tijd voor had. Dus heb ik voor een nieuw paard gekozen. Ik kon niet voor een nieuwe haflinger gaan, dan zocht ik een tweede Bert. Maar het moest wel een robuuste klein paard worden. Ik zag foto's van Vince en was verkocht. Ik heb hem nu een paar weken en hij heeft al een plekje in mijn hart. Hij is zo ontzettend lief en hij is een knapperd. Wat Vince en ik nog allemaal gaan doen, we zullen het zien....... Maakt mij niet, als we maar plezier hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:08

He wat leuk om te lezen zeg!

Tja.. op mijn tiende begonnen op de manege, na drie jaar daar gestopt omdat het toch niet echt was wat ik wilde, en ritsen verzorgpony's gehad. Eerste Tinker die ik in levende lijve zag was ook een vzpony, bij de kinderboerderij.
We mochten het land uitmesten, poetsen, het land uitmesten, soms wandelen met de shet, het land uitmesten, tuig poetsen, het land uitmesten en als we tijd over hadden, konden we altijd nog gaan uitmesten. Dat was 'm dus niet Haha!
Toen nog bij een shetje die bij veel te rijke mensen stond, die er niks, maar dan ook niks aan deden.
En toen ging ik, zoals dat vroegâh nog ging, op de fiets door de boerenbuurten met een vriendinnetje, vragen of we de paardjes mochten verzorgen Haha! Tja, je bent jong en je wilt wat Vork

Toen ben ik terecht gekomen waar ik nou nog ben, ik ging de oudste shet, Polly verzorgen. Polly was 30+, was hoefbevangen en had een moordkarakter. Heb wel zo veel lol beleefd met die pony Lovers Zal eens zien of ik nog foto's daarvan heb.
Polly werd ouder en ouder, dus ik deed ook wat shetjes erbij. Vriendinnetje werd gepromoveerd van shet tot Fjord, en andere meisjes kwamen en gingen.

Toen mijn vader een grote financiële meevaller had op zijn werk, mocht ik op mijn 14e een eigen paard Go jij! Go jij!
De eerste was een Tinkermerrie, lief ding, maar als ik haar nou zie op foto's dan denk ik "waaaaaarrrooommm?????" totaal niet mijn type Nagelbijten / Gniffelen
Die is klinisch afgekeurd en teruggegaan.
Toen kwam het grote drama met Aislinn en Heaven. Leon weet wel waar ik op doel Knipoog Merrie en veulen afzonderlijk gekocht toen het veulen nog geboren moest worden. Was een ontzettend leuk merrie-veulen, wat na een goeie week bij ons kwam. Moeders had wel een flinke scheur in haar hoeven, maar, zo werd ons verzekerd (ik als 14-jarige en mijn ouders die net een Tinker van een Fjord kunnen onderscheiden Knipoog ) dat kwam wel weer goed.
Volgens mijn DA niet, dat werd een gebed zonder einde, daarnaast was het beenwerk slecht én was ze te klein verkocht.
Dat is nog een hele nare zaak geworden, waarna ik zei "geen Tinkers meer, die rotknollen zijn allemaal kapot, ze zijn te duur of gewoon lelijk."

Dus zodoende, Berdien op zoek naar een normaal, góed paard. Oh boy Clown In Noord-Holland een merrie die al een jaar niet was bereden omdat het meisje niet meer durfde. Ik stapte erop en kwam er huilend vanaf. Dat werd hem niet Haha!
Daarna een merrie van 1.75m, lief dier maar veeeeeeel te groot Clown Clown

En toen.. op een hele, hele warme dag in juli keek ik op MP. En zag daar een niet eens zo hele mooie ( Nagelbijten / Gniffelen ) merrie staan, zwart bont, 1.55m en weer bij ITS. Dus, wij op weg.
Ik twee rondjes gereden daar, Henk ging ondertussen eten "je weet de weg he? veel plezier."
Nou Clown daar ging ik. Op een nukkig, niet te bereiken paard wat niet echt knap was Nagelbijten / Gniffelen maar hé, ik paste erop, ik viel er niet af en wat maakte het uit dat als ik op de weg wilde, zij in de berm móest en andersom?
Dus haar maar gekocht Huilen van het lachen Paps en Henk hadden net handjes geschud toen er nieuwe kopers voor haar kwamen.
En zo kwam Jessie in mijn leven. Een nukkig, boos paard. Ze wilde niet in de bak, dat was één streep naar de uitgang en daar bokken en steigeren. Naar buiten wilde ze wel, maar niet alleen. Op onze eerste buitenrit alleen is ze honderd keer omgedraaid, er vandoor gegaan en heeft ze me tegen een boom aan gedrukt.
Maar hé, het was wel míjn paard Cool

En nu na zes jaar, een veulentje en vele avonturen later gaat ze noooooit meer weg Lovers Lovers Lovers
Het veulen overigens ook niet Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:12

Geweldige verhalen om te lezen Lachen Cazelma herinner ik me nu wel nu je het er weer over hebt Lachen

Grit (met een t Haha! ) je verhaal met Bert klinkt fantastisch Lachen Jammer dat je afscheid van hem hebt moeten nemen... Ach gut

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:32

Is idd heel leuk om te lezen hoe iedereen uiteindelijk bij z'n tinkie of hafje uitkwam...! Mooie verhalen!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:13

Haha! idd leuk om dat allemaal te lezen Ja

Ik probeer in het weekend ook nog iets te typen Knipoog

Haha! Weet wel dat ik toen ik klein was BONT (met weinig wit) al leuk vond Tong uitsteken Droomde nl als kind vaak dat ik zonder zadel over de vlakte reed op die BONTE pony uit de strip van dat kleine indiaantje Clown (Hiawatha was dat volgens mij) --> had ook iets met indianen *LOL*

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:17

Wat leuk om allemaal te lezen zeg! Haha! Ik zal vanavond ook eens mijn verhaal opschrijven.. Ja

Ben trouwens weer thuis.. Lachen Was een leuke week!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:34

Ah weekje alweer voorbij ... moet je nu ook meteen weer werken of ?!

Heb je niet gemist hier Clown

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:36

Huilen van het lachen Nee, nou valt me tegen dat je me niet hebt gemist? Tong uitsteken

Maandag moet ik weer werken.. No Cheer
Gelijk weer een volle week.. Gaaaap

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 14:42

Ach gut pff meteen weer vol aan de bak Whoosh! Succes vast!!

We hebben trouwens taart Vork gewoon omdat het vrijdag is Huilen van het lachen (heeft collega ineens verzonnen)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:10

Kheb dr nie echt zo heel veel zin in nee.. Maar nog 2 weekjes en dan mag ik terug naar 24 uur.. (Volgens de papieren dan.. Knipoog )

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:12

Da's wel lekker als je dan ook echt terug gaat naar 24u en dan 1 dag naar school of ?!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:13

Ja, 24 uur + 1 dag school.. Het moet er echt van komen, ga niet voor me lol terug (ga er ruim 300 euro op achteruit) maar het moet gewoon.. Mijn gezondheid begint echt op te spelen.. Krijg steeds meer klachten.. Scheve mond

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:15

Kan je dan niet gedeeltelijk afgekeurd worden ofzo? En wat voor gezondheidsproblemen heb je dan, als je 't niet wilt zeggen niet doen hoor... Knipoog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:19

Ach gut ja da's natuurlijk wel minder Zij zijn groot en ik is klein! maar zo kun je het denk idd beter combineren met school en zo te lezen zorgt Hotze ook wel goed voor je Knipoog en als dan straks je school klaar is kun je altijd nog zien Knipoog of dan zit je al gesettled in Friesland Dromen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:20

Nee, dat wil ik absoluut niet.. Als ik gewoon kan werken wil ik gewoon werken, ik heb het afkeuringsproces van mijn moeder meegemaakt en ik wil dat niet..

Ik heb dus een longaandoening, valt onder COPD, die was ik overgroeid maar die is deze zomer ontzettend verergerd terug gekomen.
Verder heb ik tegenwoordig overal last van hele irritante pijntjes, in mijn enkels, nek, rug en duimen.. Dus in mijn gewrichten. Ik ben bang dat ik op een gegeven moment hetzelfde krijg als mijn moeder, zij heeft osteoporose.. Dus daarom maar eerst de keuze om rustig aan te doen, afkeuren kan altijd nog. Maar ik ga voorlopig niet door die malle molen, tegenwoord is het een hel eer je eens geloofd word als je wat mankeert.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:22

Ik ben in Dec./Jan. klaar met school.. (hoop ik)
Dan ben ik vrij in wat ik wil gaan doen en kan ik evt. ook ander werk zoeken, bijv. lichter werk. Want bij Intertoys is het dikwijls veel sjouwwerk en tillen enzo.. En natuurlijk volgend jaar als alles mee zit lekker verhuizen! Ja Denk dat dat ook al een hoop rust in me brengt als dat allemaal achter de rug is.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:34

Ach gut idd dat wil je niet ken dat ook en je kunt beter niet gedeeltelijk afgekeurd zijn: of Hélemaal of NIET en dan maar zelf zorgen dat je licht werk hebt enzo Ja

Wie weet is dit stapje terug al meer dan genoeg Knipoog *duim voor je*

Vandaag op tijd naar huis Cool

en dan is het WEEKEND AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:52

Grit schreef:
Dat is leuk om te lezen, zo zullen er vele verhalen zijn.

Ik zat als kind op ponyrijden en had het geluk altijd wel een verzorgpony te hebben waar ik op kon rijden. Ik en anderen verzorgden hele dierenweides en dat waren ook meteen "hangplekken", heel gezellig. Ik heb op van alles gereden, shetlanders, new-forest, fjord, fries, huis-tuin en keuken paarden enz. Nooit sportgericht, gewoon lekker bezig zijn. En soms zo heerlijk onverantwoordelijk bezig zijn, zoals een slee met touwen achter een pony knopen, of een bolderkar. De slee overleefde het, de bolderkar niet. Tja, je bent jong..

Op mijn 17e kwam de eerste haflinger, ik woonde op kamers, dus kon alleen in het weekend rijden. Ik reed mee in een carousselgroep. Deze was ver weg, dus besloten we met vier vriendinnen een haflingerviertal te beginnen. We maakten zelf muziek, de kleding, de proef, zochten een instructrice enz. Hiermee hebben we op shows en evenementen gereden. Superrrrleuk!!! Eerst reed ik op Norbert, hij is vanwege zomereczeem naar de zee verhuisd. En toen kwam Bert, alweer 13 jaar geleden.

Bert heb ik ook gekocht. Mijn allergrootste maatje, ik ben zo gek op dat paard en mis hem enorm. Doet soms echt pijn. Afgelopen juni is hij overleden na 5 weken ziekte.
Bert blijft voor mij altijd bijzonder. Zo'n heerlijk opgewekt beestje, nooit chaggie, altijd sociaal. We hebben zoveel gedaan en meegemaakt; viertal, vakanties, buitenrijden en we reden in de M2 bij de KNHS, lekker rondwandelen. We hebben hoogtepunten gehad, maar ook dieptepunten. Zo was hij erg vluchterig en had hij bij zijn vorige eigenaar geleerd hoe hij zich sterk kon maken. Maar met rust en geduld kregen we steeds meer plezier met elkaar. Ik heb altijd gedacht hem nog jaren te hebben, helaas is dat niet gebeurd.

Ik mistte Bert en zat ook zonder hobby, hing depri op de bank ipv al die dingen te doen waar ik nu tijd voor had. Dus heb ik voor een nieuw paard gekozen. Ik kon niet voor een nieuwe haflinger gaan, dan zocht ik een tweede Bert. Maar het moest wel een robuuste klein paard worden. Ik zag foto's van Vince en was verkocht. Ik heb hem nu een paar weken en hij heeft al een plekje in mijn hart. Hij is zo ontzettend lief en hij is een knapperd. Wat Vince en ik nog allemaal gaan doen, we zullen het zien....... Maakt mij niet, als we maar plezier hebben.

OOh jij was van het haflinger viertal,heb jij niet eens in bit gestaan of zo?misschien ander blaadje?Ik heb je verhaal toen gevolgt...wat rot voor je van bert. Ach gut

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 16:53

geweldige verhalen hier zeg!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:00

Inderdaad! Ik heb met een glimlach op mijn gezicht de verhalen zitten lezen Haha!

De mijne kennen jullie al, die hebben jullie live meegekregen Knipoog

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 17:24

Inderdaad, en da's ook een leuk verhaal Puchje!

Net gemest en heerlijk geknuffeld, 't worden al echte beertjes. Kascha was zo lief, hele poos bij/tegen gehangen en genoten van haar.... Lovers