Pas op met wat je schrijft he het kan tegen je gebruikt gaan worden
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pas op met wat je schrijft he het kan tegen je gebruikt gaan worden

) achterin bij mijn moeder in de auto stapte, op wie ik moest en of we dan ook gingen galloperen enzo..

Een paar jaar later zijn we helemaal gestopt met rijden maar kwamen nog wel om kinderen te helpen en te truttelen. Op een gegevn moment ging de manege dicht en toen besloten mijn vriendin en ik om toch weer te gaan rijden.. Ik had voor die tijd al weer veel op Misty gereden dus wilde graag weer met haar verder. Mijn vriendin koos voor Tinker (Misty dr mams) en zo begon het weer.. Nu hebebn we ze dus al weer een hele tijd voor ons zelf, en dat is super fijn
Tinker & Misty wilden zelfs niet gevangen worden in de wei, toen ze nog lessen liepen.. Maar nu staan ze al bij eht hek zodra we met de auto de dam op rijden..
En vorig jaar mochten we er dus een veueln bij fokken.. en ziedaar onze eigen paardjes Travis en Diaz zijn geboren. 

Ik had meerdere adressen om te gaan kijken, maar bij Mollema in augustus 2001 (ik was 17) kwam de zoektocht tot een eind... geen twijfel mogelijk meer, ik had m'n soulmate. Voor het eerst dat ik zo zeker stond, ik mocht het lelijke eendje 'meenemen'. Alsnog een jonge ruin en dat formaat? Mwah hij was op dat moment 1.48m
Totaal niet wat ik zocht, maar wel de perfecte keus. Samen met Snowdon groeide en ontwikkelde ik mezelf en zo sta ik hier nu zelfverzekerd en een durfal op paardengebied

Tja, je bent jong en je wilt wat 
Zal eens zien of ik nog foto's daarvan heb.
Merrie en veulen afzonderlijk gekocht toen het veulen nog geboren moest worden. Was een ontzettend leuk merrie-veulen, wat na een goeie week bij ons kwam. Moeders had wel een flinke scheur in haar hoeven, maar, zo werd ons verzekerd (ik als 14-jarige en mijn ouders die net een Tinker van een Fjord kunnen onderscheiden
) dat kwam wel weer goed.
In Noord-Holland een merrie die al een jaar niet was bereden omdat het meisje niet meer durfde. Ik stapte erop en kwam er huilend vanaf. Dat werd hem niet 
) merrie staan, zwart bont, 1.55m en weer bij ITS. Dus, wij op weg.
daar ging ik. Op een nukkig, niet te bereiken paard wat niet echt knap was
maar hé, ik paste erop, ik viel er niet af en wat maakte het uit dat als ik op de weg wilde, zij in de berm móest en andersom?
Paps en Henk hadden net handjes geschud toen er nieuwe kopers voor haar kwamen.

Cazelma herinner ik me nu wel nu je het er weer over hebt 
) je verhaal met Bert klinkt fantastisch
Jammer dat je afscheid van hem hebt moeten nemen...
idd leuk om dat allemaal te lezen 
Weet wel dat ik toen ik klein was BONT (met weinig wit) al leuk vond
Droomde nl als kind vaak dat ik zonder zadel over de vlakte reed op die BONTE pony uit de strip van dat kleine indiaantje
(Hiawatha was dat volgens mij) --> had ook iets met indianen
Ik zal vanavond ook eens mijn verhaal opschrijven..
Was een leuke week!
Nee, nou valt me tegen dat je me niet hebt gemist? 
pff meteen weer vol aan de bak
Succes vast!!
gewoon omdat het vrijdag is
(heeft collega ineens verzonnen)
)
ja da's natuurlijk wel minder
maar zo kun je het denk idd beter combineren met school en zo te lezen zorgt Hotze ook wel goed voor je
en als dan straks je school klaar is kun je altijd nog zien
of dan zit je al gesettled in Friesland
Denk dat dat ook al een hoop rust in me brengt als dat allemaal achter de rug is.
idd dat wil je niet
ken dat ook en je kunt beter niet gedeeltelijk afgekeurd zijn: of Hélemaal of NIET en dan maar zelf zorgen dat je licht werk hebt enzo 
*duim voor je*

Grit schreef:Dat is leuk om te lezen, zo zullen er vele verhalen zijn.
Ik zat als kind op ponyrijden en had het geluk altijd wel een verzorgpony te hebben waar ik op kon rijden. Ik en anderen verzorgden hele dierenweides en dat waren ook meteen "hangplekken", heel gezellig. Ik heb op van alles gereden, shetlanders, new-forest, fjord, fries, huis-tuin en keuken paarden enz. Nooit sportgericht, gewoon lekker bezig zijn. En soms zo heerlijk onverantwoordelijk bezig zijn, zoals een slee met touwen achter een pony knopen, of een bolderkar. De slee overleefde het, de bolderkar niet. Tja, je bent jong..
Op mijn 17e kwam de eerste haflinger, ik woonde op kamers, dus kon alleen in het weekend rijden. Ik reed mee in een carousselgroep. Deze was ver weg, dus besloten we met vier vriendinnen een haflingerviertal te beginnen. We maakten zelf muziek, de kleding, de proef, zochten een instructrice enz. Hiermee hebben we op shows en evenementen gereden. Superrrrleuk!!! Eerst reed ik op Norbert, hij is vanwege zomereczeem naar de zee verhuisd. En toen kwam Bert, alweer 13 jaar geleden.
Bert heb ik ook gekocht. Mijn allergrootste maatje, ik ben zo gek op dat paard en mis hem enorm. Doet soms echt pijn. Afgelopen juni is hij overleden na 5 weken ziekte.
Bert blijft voor mij altijd bijzonder. Zo'n heerlijk opgewekt beestje, nooit chaggie, altijd sociaal. We hebben zoveel gedaan en meegemaakt; viertal, vakanties, buitenrijden en we reden in de M2 bij de KNHS, lekker rondwandelen. We hebben hoogtepunten gehad, maar ook dieptepunten. Zo was hij erg vluchterig en had hij bij zijn vorige eigenaar geleerd hoe hij zich sterk kon maken. Maar met rust en geduld kregen we steeds meer plezier met elkaar. Ik heb altijd gedacht hem nog jaren te hebben, helaas is dat niet gebeurd.
Ik mistte Bert en zat ook zonder hobby, hing depri op de bank ipv al die dingen te doen waar ik nu tijd voor had. Dus heb ik voor een nieuw paard gekozen. Ik kon niet voor een nieuwe haflinger gaan, dan zocht ik een tweede Bert. Maar het moest wel een robuuste klein paard worden. Ik zag foto's van Vince en was verkocht. Ik heb hem nu een paar weken en hij heeft al een plekje in mijn hart. Hij is zo ontzettend lief en hij is een knapperd. Wat Vince en ik nog allemaal gaan doen, we zullen het zien....... Maakt mij niet, als we maar plezier hebben.