[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:55

Goedemorgen allemaal..... Weer flinke verhalen geplaatst.....
Fjordkootje : wat sneu voor de eigenaresse van Daaf, lijkt me vreselijk om je paard te moeten missen, maar snap wel dat het rust geeft als je aan het gezicht ziet dat het genoeg is geweest....

Maya : lekker blijven zwammen.... is gezellig....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:59

Dju, Annick is terug... moet ik gaan werken

grid

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:19

* sorry nog niet bijgelezen va blz 344 *

Maaruh ... Sayla staat op de website van de pensionstal
op foto aan rechter kant

http://www.paardenhoeveceres.nl/

We hadden wel Jills dekje wat netter mogen hangen en van die andere 2 ook wat meer mogen vouwen --> of ben ik dan weer pietlut

moet weer weg ...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:47

grid schreef:
* sorry nog niet bijgelezen va blz 344 *

Maaruh ... Sayla staat op de website van de pensionstal
op foto aan rechter kant

http://www.paardenhoeveceres.nl/

We hadden wel Jills dekje wat netter mogen hangen en van die andere 2 ook wat meer mogen vouwen --> of ben ik dan weer pietlut

moet weer weg ...

Ziet er prachtig uit zeg! Mooi...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:55

Ziet er inderdaad heel mooi uit Grid!
En ja, je bent een pietlut

Maya, we zijn toch wel met een behoorlijk hecht groepje, al een hele poos he. En dat er af en toe eens nieuwelingen bijkomen maakt het wel afwisselender, anders blijf je echt in een cirkeltje hangen steeds.

Klinkt wel stoer zeg, die knollen! Je hebt het echt getroffen met je stage! Hoe lang moet/ mag je nu nog?

Heb afgelopen dagen alle dringender (rot)klusjes afgewerkt en ben nu op m'n gemakje bezig met wat leukere zaken. Zometeen nog even wat vergaderschema's voor volgend jaar opstellen. Dan ben ik lekker bij...

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:04

zooo ik heb de hele afdeling hier mooi in kerstsfeer De collegezalen hebben zelfs allemaal hun eigen kerstboom, de studenten hebben ook kerst toch?

@ Grid: wat een prachtige pensionstalling zeg! Echt heeeel mooi! leuke foto van je tink!

Ik kom uit het prachtige Twente dus ik kom de provincie overijssel ff ondersteunen. Tequila komt uit Enschede toch????

Ik hoop dat ik dit weekend weer een buitenritje kan maken! heerlijk door het bos... Dat heb ik sinds de sneeuw hier niet meer gedaan, ik hoop alleen dat het niet meer zo gevaarlijk is met kans op afbrekende takken. brrrr dat was wel eng. Door de sneeuw hingen sommige heeele dikke takken nog maar vast aan een heel klein stukje...ff niet meer het bos in duss, wat ben ik weer een ontzettend banketstaaf aan het ophangen.... :S
ik ga maar weer verder werken en straks lunchpauze houden, tot later!

hetlarixbos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:28

Wie kan me helpen. Ik heb Mauricio zelf ingereden (stap,draf, galop en links en rechts) maar hij moet nog goed doorgereden worden en hier heb ik de tijd niet voor. Weet iemand nog een betrouwbaar persoon die dit doet. Liefst in Drenthe, Overijssel of Gelderland. En voor een normale prijs, bekent met tinkers/koudbloeden en het belangerijkste paardvriendelijk en eerlijk.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:43

Zo, heb net weer even 2 uurtjes gedaan alsof ik hard werkte. Een paar stapeltjes weg gewerkt dus nu even die schijn nog ophouden en ondertussen hier wat neer zetten.

@ mamauba: damn... als ik nou (vooral) de ruimte had dan had je hem wel bij mij mogen brengen. Had ik tenminste weer een slachtoffer gehad om wat serieuzer mee te trainen ipv Flet die ik nu alleen nog op conditie wil houden.

@ stees: werk jij soms bij UT ofzo?

@ Grid: ziet er goed uit die site van jullie stal. En ja, je bent een pietlut.

@ Maya: werk ze

Hee, krijg een mailtje binnen... damn, werk

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:53

@ flettie: Jaaaa:D
ik loop stage op de UT! Hoe wist je dat??

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 12:57

stees schreef:
@ flettie: Jaaaa:D
ik loop stage op de UT! Hoe wist je dat??

Nou ja, als je zegt dat je uit Twente komt en kerstbomen in collegezalen hebt neergezet dan werk je of op de UT of op de/een Hogeschool
Nog een faculteit in het bijzonder?

Marcella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:01

mamauba schreef:
Wie kan me helpen. Ik heb Mauricio zelf ingereden (stap,draf, galop en links en rechts) maar hij moet nog goed doorgereden worden en hier heb ik de tijd niet voor. Weet iemand nog een betrouwbaar persoon die dit doet. Liefst in Drenthe, Overijssel of Gelderland. En voor een normale prijs, bekent met tinkers/koudbloeden en het belangerijkste paardvriendelijk en eerlijk.

Als ik er tijd voor zou hebben zou ik het graag willen doen voor je, maar stalling hier in de buurt is ook niet zo goedkoop. En heen en weer rijden is mij ook een beetje te ver.

Ben in principe tussen kerst en nieuwjaar vrij, maar zoals het er nu alweer uitziet ga ik gewoon 1 of 2 dagen werken.

Tot op heden gaat het met die fjord van me goed, maar moet regelmatig zemelen en olie blijven geven om zijn darmen goed op gang te houden.

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:03

hahaha, nou ik loop dus stage op de UT. Faculteit TNW, opleiding Technische Geneeskunde.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:05

Noord Brabant is niet echt in de richting he Mamauba... Alles oke verder?

Flet Aan het werk jij!

Net lekker een broodje met kaas- omelet op Nu weer ff aan de slag...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:20

Chubby, ik zit hier in principe nog tot eind januari, laatste week daarvan is tentamenweek dus dat niet, maar moet nog even bekijken of ik de week erna (doorgaans vrij) nog naar stage ga of niet Hangt beetje van dagen af…

Vanochtend hele tijd met etiketten zitten prutsen, ouwe zijn op, niet meer te leveren, dus ze had een ander pak gekocht, maar DB-Fact wil ze er niet goed op steken… en liep ook steeds vast als ik alles wilde bekijken… Achja

Straks ga ik foto’s maken, een of andere hengst onder het solarium, en nog een leuke weifoto ofzo… Voor aanvulling op website. Denk dat ik dat nu maar ga doen, nu schijnt de zon goed!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:39

Eyla? Zitten jullie nou?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:48

Hiero!!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:58

Hier!

Donderdag 8-12-2005: Eveline Hekkenberg is weer bij Kootje en Mira geweest.
Vanwege het verlies van haar ponymaatje Daaf gisteren was stalgenote Tanja er dit keer niet bij.
Mira was veel opener tegenover Eveline dan de vorige keer, keek niet zo bezorgd. Mira's onderrug was niet helemaal los, maar veel losser dan voor de vorige sessie. Het emotionele punt net achter de schoft was helemaal soepel, geen verharding meer te vinden. Er zaten op dit moment geen emoties echt dwars. Heel diep ver weg zit nog wel wat verdriet, eenzaamheid en een gevoel van niet begrepen worden, maar dat is allemaal uit het verleden. De onderrug is weer heel zachtjes los gemanipuleerd. Ik heb gevraagd wat Eveline nou precies deed, en ze legde me uit dat er altijd een beweging in de wervels is, er hoort altijd doorstroming te zijn. Op het moment dat er een blokkade zit, voel je geen beweging. Ik moet zeggen dat ik die minimale beweging niet echt voelde, maar het manipuleren (voor mij het best te vergelijken met hoe een rups zich voortbeweegt, maar dan in de achteruitstand) wat ik even bij Mira deed, (na correctie van Eveline, want je moet het minimaal doen) deed duidelijk wat. Haar hoofd, oren en ogen zakten direct in volle ontspanning naar beneden. Op een gegeven moment hadden we door een tussendoor komend telefoongesprek even pauze en toen Eveline daarna weer door ging kreeg ik het gevoel alsof er 3 bakstenen in mijn maag lagen. Ik vertelde het Eveline, en het bleek dat ik net als de vorige keer weer het e.e.a. van Mira oppikte. Ik wist niet dat je zo veel verschillende gevoelens in je maag kon voelen, het veranderde steeds, van bakstenen, tot een wringend/knijpend gevoel, tot een boer (burp, sorry) tot een golf van misselijkheid. Aan het eind kwamen er heel veel emoties los en werd het even heel heel heftig, en kreeg ik het gevoel alsof iemand met megakracht heel mijn lichaam, maar vooral mijn maag naar beneden duwde, mijn maag was niet blij Dit gebeurde 2x achter elkaar, en toen werd Mira wakker/alert, draaide haar koppie om om mij aan te kijken alsof ze me wou vragen "gaat het, mam?" en dat was het eind van de sessie. Na nog even 3 soorten voer te hebben getest waar toch weer de Equiral structuurmix (ondanks de melasse die erin verwerkt zit) als beste uitkwam heb ik haar in het landje gezet. Toen we met Koot bezig waren leek het even of er een aardbeving aan de gang was, maar het bleek Mira te zijn die bokkend en galopperend door het landje ging. Dat was heel bijzonder, want ze heeft in de tijd dat ze bij ons is (7 1/2 week) nog nooit helemaal uit zichzelf gebokt of gegaloppeerd of lekker gek gedaan.
Kootje zijn koker, die de vorige keer veel talgachtige klonten verloor (normaal alleen in het weideseizoen) en opgetrokken was, zag er weer normaal uit, en sinds een week of 2 komen daar geen grote talgklonten meer uit. De Mercurius die hij daarvoor gekregen heeft heeft dus gewerkt. De pancreas is nog niet in orde, maar dat is blijkbaar al langer aan de gang dus heeft wat langer druppels nodig. Eveline heeft nog gecontroleerd of het misschien door een foute rugwervel kwam, maar de wervel die op de hoogte van de pancreas ligt was goed. Verder was met Koot alles in orde. Toen ik Mira uit het landje haalde kwam ze vrolijk met haar oortjes naar voren naar me toegelopen.
't Was weer een bijzondere ochtend, nu, een paar uur later, is mijn maag gelukkig weer tot rust gekomen

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:01

Maya schreef:
Eyla? Zitten jullie nou?

Ik moest van Chubby aan het werk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:02

Toch mooi om te lezen zoals jij het ervaart

Lekker dat Mira zich zo heeft kunnen uitleven

Flettie, geen smoesjes!

Maar het werkt wel, jullie komen

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:08

Maya schreef:
Flettie, geen smoesjes!

Maar het werkt wel, jullie komen

sorry, ik zit al half-half een opfokadres te regelen voor baby-Flet Ja, ik weet het. Beeb moet er eerst nog uitkomen:D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:13

Marlien, da's wel heel erg op tijd!

Vanmorgen worstenbrood, tussen de middag 'n lekker broodje en nu weer chocoladetaart... Woog vanmorgen nog netjes 74,5 (= niks erbij, vind ik al heel wat!), maar dat zal straks wel anders zijn...

FK, mooi verhaal en blijkbaar helpt het allemaal ook nog.

Ben beetje druk met dingetjes regelen hier... Werkt wel lekker vandaag!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:19

Chocoladetaart?? Wat was de gelegenheid?

Ik snoep ook elke avond nog marsepein (al is dat nu op ) maar de chocola ligt er nog... en daar ga ik ook gewoon van genieten, over een maandje gaan we wel weer streng doen over de tussendoortjes hoor

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:20

Heel bijzonder Fjordkootje..... Mooi eigenlijk om zo met je paard mee te leven en te voelen, al is je maag daar minder blij mee...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:47

Och, mijn maag is weer normaal, Indezz

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:22

FK, mooi geweest weer dus, mira dus stukken opgeknapt en jij echt heel gevoelig met wat je van haar oppakt, mooi hoor...
en wat heerlijk dat ze daarna in het weilandje zo gigantisch uit haar dak ging... super, ook voor het eerst zo
koot ook lekker opgeknapt met die talgklonten enzo, alleen zn pancreas nog niet top maar als dat langer speelt is het idd logisch...

vanmiddag ff foto's gemaakt met fig

ook 1 van mn been, blegh
Afbeelding
als iemand weet wat voor vorm het is mag iet het zeggen

en...
Afbeelding
onze zogenaamde kerstfoto haha, met de lampjes aan he, helaas slecht te zien

andere foto's zet ik misschien wel ff op itp, of ook nie, weet nog niet