[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:34

A het is van onder af gefilmd lijk zo mega groot. Mijn sokje word dan groter had familie kunnen zijn. Haar mama en papa komen ook uit England. Sox haar vader en moeder zijn wat groter

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:40

Tja wie zal het zeggen kan van veel paarden op bokt familie zijn ik kan jammer genoeg niet zeggen van welke... of wie.

Die is al 2.5/3 jarige naar Nederland gegaan en ik heb 'm daar nu iets meer dan 2 jaar geleden gekocht en die is gebracht naar België samen met mij. :D

Ik zie 'm echt steeds liever en liever als ik hem zie is het altijd terug een grote glimlach :) .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:48

kan ik me voorstellen. dat je hem graag zie mijn kleintje lijk erop maar er zullen heel veel paarden er op lijken. Jammer dat je dat niet weet. ken paarden die bij mccloud vandaan komen en je zie dan dingen in hun tekenening terug. dat kan dan niet missen.
zwart is lastiger. Maar de grote kan het wel een broertje of halfbroertje zijn van mijn oude tinker. vind hem erg leuk..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:04

Oh ik geloof het meteen hoor sweetsox, en ik denk ook dat het een heerlijk zacht bedje is :)

Ah, leuke foto's Niene, super schattig met dat roze :)

Ook wij willen iedereen fijne feestdagen en een heel mooi 2014 toewensen.
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:21

Sweetsox mijne komt van Kanters vandaag :). Zwart is inderdaad moeilijker je hebt er vrij veel enige indicatie dat ik heb dat de mijne anders maakt is enkele witte vlekjes op zijn kaak en die heeft een litteken op 1 van zijn achterbenen zitten die die zou opgelopen hebben in Engeland nog. :)

Van karakter is het een heerlijk dier en een echte grapjas je kan er een klein kindje opzetten hij gaat niks doen of een onzekere ruiter maar ook een gevorderde ruiter dat hij wel eens durft grapjes mee uithalen. :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:48

Wat schattig Niene! Dat ze op zo'n 'groot paard' kruipt!

Sweetsox jij ook sterkte en fijne feestdagen.

Morgen ga ik eens kijken voor ander voer voor Cheyenne. Heb nu een paar waar ik voor ga kijken.

Zo, ga weer eens aan m'n deadlines werken. Vandaag was kerstfeestje op school, was wel gezellig. Docent was tevreden met haar thee dus ben blij. 5 praktijk opdrachten voor na nieuwjaar en dan examens. Ik ga wat langzamer zijn op bokt maar zal stil meelezen! :)

Iedereen in ieder geval alvast fijne feestdagen gewenst. Lekker eten en vieren. En hopelijk heelhuids het nieuwe jaar in.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:35

Ik lees altijd mee maar heb nu jullie mening nodig.
Kato heeft mok ineens. Iom DA ook behandeld voor mijten, bye mite. Vandaag voor de 3e keer gewassen dus zou nu mijtvrij moeten zijn.
Huid is rood, kale plekken ontstaan er nu. Open plekjes gaan nu dicht. Werden gesmeerd met hydrocortiderm en sudocreme.
Verder veel schilfers, van die plakkerige witte. Dikke korsten daarvan in knieholte. Flink uierzalf opgesmeerd en laten nu wel los.

Moet ik nu geduld hebben en gewoon doorsmeren met zalf? Smeer nu 2 weken. Open plekken zijn bijna weg. Las iets over zwavelbloem in zonnebloemolie, iemand ervaring?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:51

jorretje schreef:
ah wat lief Noah op Roos!

Jaron is een flinkert, die kan best wat trekken hoor!
Wij trokken met 2 tinkers een voorwagen op houten wielen met kanon erachter...
http://www.bastionra.nl/index.php/fotos/image/33-#fwgallerytop

Hij is 160, die kan wel wat hebben

Gaaf zeg! een kanon zal wel veel wegen?

Noah en roosje zijn <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:51

Julllie ook draakje! mooie kaart!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:25

(ik keek even naar de foto van de kar met kanon(leuk!), mijn virusscanner geeft aan dat deze website een virus bevat (trojan). kleine tip voor de mensen zonder virusscanner)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:28

Hier gaf hij het ook direct aan op die site.

Wat zouden jullie doen stro korrels of direct de losse vorm de pulver dus ?
Het scheelt 20 euro dat de korrels goedkoper zijn dan het pulver zelf. Dat is te overzien is 1000kilo.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:35

korrels zou ik dan doen. misschien anders meer een bende en stof

diana ik zou vooral ook de lucht er bij laten komen. en goed in de gaten houden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:37

Ik zal het doorgeven aan de webbeheerder!
Leuke kaart!

Ik zou ook voor de korrels gaan, dat lijkt mij handiger werken (heeft de wind minder vat op, stoft minder) en als het dan ook nog goedkoper is...

@dianalamboo, Ik heb er geen ervaring met korstjes, maar als de diagnose mijten juist was zou het nu moeten wegtrekken. Je hebt de oorzaak nu weggenomen, maar de huid heeft natuurlijk nog even nodig om weer tot rust te komen en te helen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:41

Ga voor de korrels gaan dan even nog hier bespreken of mam niet wil betalen en ik haar dan afbetaal in stukjes (binnen een maand is het afbetaald normaal).

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:52

ff foto's van de oppotstallen gemaakt. plaats ze zo

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:57

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:52

Ik ga gewoon voor de korrels hier is stro niet zo ideaal met de mijne in combi met het weer het neemt te weinig vocht op en 1x zo een hoeveelheid op de mesthoop gooien zijn ze niet blij mee :o .

Nu het is 0.247 per kilo die korrels dat kan ik wel nog aan :')

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:05

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 19:41

Leuk topic hoor Niene87, zal zo ook wel even reageren in het topic zelf!

Ik kwam trouwens net dit topic tegen, misschien leuk of jullie ook wat toe willen voegen! Denk er namelijk zelf in ieder geval veel te kunnen leren, anderen hoogstwaarschijnlijk ook! :D
donnar @ [TI] Dressuur met een tinker, welke RT problemen?

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 20:30

leuke foto hoor maartje

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 21:32

dressuur is voor mij niet echt weggelegd.
mijn stinkerd wilde ervandoor omdat mevrouw Tjitske met Anna mee zag gaan. kleine draak was behoorlijk doorzettend in haar zin door te drijven ontsnapte de muts en moest met al mijn kracht en mijn dochter haar in de kudde terug zetten. Want mevrouw dacht ze lekker aandacht kreeg.

kon niet anders. maar vind het wel sneu dat ik haar nu links heb laten liggen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 21:45

Ik doe dressuur wel graag, zo tussendoor eens. Maar ik wissel graag veel af. Momenteel maak ik zo goed als alleen buitenritjes en heb ik 1x in de maand les. Dit aangezien het niet bepaald makkelijk en handig is om altijd naar die piste te rijden etc. (Je bent halfuur onderweg, dus in totaal snél 2u30mijn kwijt. En dat zonder poetsen etc erbij..) Nu het vakantie is, kan ik me dat wel eens permiteren :) En ik denk dat ik het ook wel eens ga doen.

Heb vandaag rapport gehad, en ik werd voor mijn werk beloond :D Heb geen enkel tekort en het laagste punt ligt in de 60, hoogste in de 90. Enorm tevreden dus, ouders ook. Enkel echt kl*te van minattitude punt over een kwestie waarbij die ene leerkracht niet eens bij was... Ik zat ook gewoon behoorlijk slecht in mijn vel toen. (Ik ging wekelijks praten, niets ging lekker.. ) Gelukkig gaat het nu weer stùkken beter met me, ook aangezien ik nu even lekker stoom kan afblazen. Ik heb nooit heel graag naar school gegaan. Mits ik periode's gepest ben geweest en ik vaak het gevoel heb dat ik er niet helemaal bij hoor, maar anderzijds ook niet goed overweg meer kan met mensen. (Ook door vertrouwen etc dat gewoon verscheidene keren keihard is misbruikt geweest, als ik van iets of iemand hou ga ik door het vuur. Als ik een doel heb, ga ik daar ook gewoon voor. Alleen wordt dat enorm tegen mij gebruikt soms..)

Wat er dus concreet staat is dus dat ik geen respect heb voor mijn medeleerlingen. En dat doordat ik één uitspatting had, doordat het me gewoon allemaal écht te veel werd en ik eens mijn mening heb gezegd. En dit gewoon op een fatsoenlijke manier.. En toch word ik weer gestraft omdat ik mijn mond heb opengedaan. Vreselijk. Wat moet je dan doen? Zwijgen en lief kijken? Ik weet het niet meer, maar ik denk dat ik dat maar voortaan ga doen.

^Sorry voor dit egomomentje. Wou het eventjes kwijt..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 22:57

Hier doe ik niet graag aan dressuur maar heb daar ook mijn volledig paarden outfit aan aangepast. Had ik maar eerder aan horse beads gedacht trouwens het pakket dat "zeker voor de feestdagen" ging toekomen is er nog altijd niet (komt bij klasgenoot aan maar had het nog niet). Snap dat het druk is maar op de site/facebook stond wel van voor .. besteld is het er voor de feestdagen dusja. Is ook niet dat het naar België moet klasgenoot woont in Nederland |o

Morgen let's go for a ride with the camera O:) . We gaan eens zien is een trainingsrondje dus ga ook niet meer doen dat het "schema" toe laat stap en draf dus.

Volg een schema dus wil om te beginnen Jack terug in conditie hebben stil aan (tegen April/Mei toch een mooie basis conditie terug) en wil ook eens weten hoe ver ik kan raken met Jack. Is een schema die voor endurance ruiters word gebruikt. Op een gegeven moment (je bouwt het eerst op) heb je momenten dat je 30min draaft even stapt en terug 30min draaft ~~}>

Ging normaal naar de kerstmarktjes in Antwerpen morgen avond maar zie het eigenlijk steeds minder zitten denk heel misschien gewoon uurtje of 2 te blijven en dan al naar huis te gaan of het volledig afblazen bedoeling is wat gaan eten en drinken maar heb nu geen geld om uit te geven met dat ik aan het sparen ben zou me dan beter niet in zo een situatie zetten denk ik :\ .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 08:20

Super van je cijfers zeg! Wel jammer van die opmerking, maar blijf vooral je zelf. Respect voor andere is natuurlijk belangrijk, maar jij verdient ook respect, en als je gewoon netjes hebt gezegd wat je dwars zat naar waarheid dan zou dat in mijn ogen moeten kunnen.

Ik rij bijna nooit in de bak, (zeg maar, dat is per jaar op 1 hand te tellen ;) ). Maar in het bos probeer ik Izzy wel recht en soepel te houden. Tot nu lukt dat erg goed :)

Wat jammer van je pakket zeg... Hopelijk komt het toch nog op tijd.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:54

mijn sox is een en al ik weet wat ik wil periode. En ben streng voor haar, maar wel liefdevol. zo moeten we de puber fratsen doorkomen.

jackytje, fijn dat je hier kan uitrazen even dat lucht op. Ik weet niet wat voor opleiding je doe. Maar alleen ja knikken schiet je niks mee op. ik denk dat je moet proberen je eerder te luchten. En ik zou me daar niet zo zorgen om maken. verkeerde plek op de verkeerde tijd heb je je nu gelucht en daarom staat het in je lijst... Zal hier gewoon een mail over schrijven naar de docent.
Je heb super cijfers wees daar enorm trots op. Respect is heel belangrijk maar dat moet ook van de andere kant komen. Zou me daar nu niet druk om maken. Kijk naar je doel en focus daarop dan kom je er wel.

fijn dat jack weer conditie krijg. pittig schema hoor.