[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Oona

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:24

Ja, je moet als het ware de laatste rib tekenen dus volgen naar de wervelkolom toe en die loopt idd schuin gebogen naar boven. En dat punt aan de wervelkolom is waar je je moet op baseren.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:04

Oke, dat is duidelijk.
Ik had Jack zondag gelongeerd, ondanks het vele water in de longeercirkel.
Jack is geslaag voor zijn A-diploma. Hij heeft een hekel aan water en wilde eerst de bak niet in.
De modder zat tot halverwege zijn buik, op zijn neus en oren _/-\o_
Nu gaan we morgen oefenen voor zijn B-diploma, dan moet hij 7 meter onder water :D Heeft iemand een paardenduikbril?? :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 16:34

helaas zoek ik er ook een.ruana vindt dat water maar niks.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:59

Ik ga morgen eens kijken of ik die laatste rib kan vinden :j
Thanks voor de duidelijke uitleg!

Jack geslaagd voor zijn diploma, braaf!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:30

Jayney leuke kiekjes zeg *-:) <3 , ze ziet er goed uit

Zadels gewoon zoals al werd gezegd.

Jack is ging in het begin ook liever rond plassen maar nu zoekt hij ze zelfs soms op, gaat ook niet altijd meer er rond en heeft zondag.. in een mega plas blijven staan om te spetteren :D :~

Proficiat gewenst met jou Jack z'n A-diploma :)

Oke ik ga echt een manier moeten vinden om wat licht te hebben bij het uit te mesten.. ik zie nu echt niks %) misschien een "werk" lamp gebruiken en mijn hoofdlamp zoizo.. . Ik hoop zoveel mogelijk er uit te kunnen halen :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:40

gewoon op de tast :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:41

Snackie schreef:
gewoon op de tast :P

:')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:00

Jayney heb je al wat kunnen kijken met je moeder wat je gaat doen met je studie ?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:35

Dana heeft touwens een wintec isabel werth cair 17,5 inch.
super fijn zadel :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:34

Goede avond :D

Wat een leuke foto's van Erynn. Je ziet echt dat het een doerakkie is, maar wel een heerlijk doerakkie <3

Meer tinks die lekker door het water gespetterd hebben.

Verder allemaal bezig met zadels. Gelukkig heb ik daar nog een jaar voor voordat ik mee kan praten. Nu mogen jullie het eerst allemaal uitzoeken, haha.
---

Ik heb gister mijn laatste praktijktoets gehaald van stage. Helemaal blij *\o/* Ga ik over een week of 2 met meer vertrouwen mijn eindbeoordeling in.
Met Kayleigh alles goed. Lekker losgegooid en ff gewandeld. Morgen komt de hoefsmid weer.
Verder ben ik bezig met een nieuwe site voor mijn tekeningen / schilderijen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:08

he he eindelijk goed nieuws van deze kant.Vanavond voor het eerst los gereden op ruana zonder dat iemand haar vast hield of er voor liep.ze was hartstikke braaf.ikke een beetje onvast op het zadel,maar ik ben blijven zitten.Ze was al ingereden en ik heb haar een aantal rondjes uitgestapt.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:55

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:56

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:02

Goed bezig Ellie!

Simone ook lekker bezig geweest, en gefeliciteerd met je opdrachten, duimen voor de eindbeoordeling dus!

Diaz, grappig en toch vervelend, gewoon flink kwaad worden, plaatjes van google stelen is 1..

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:21

haha ach is leuk toch! Diaz is een droompaardje voor dat meisje :P

[KS-ITP] Vosbont draakje is terug!

Lori ik weet het nog niet ik ga morgen een gesprek aan op school met mijn slber daar moet ik wijzer van worden hoop ik...

Verder weer veel gelezen over zadels.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 04:43

Wat een leuke filmpjes Simone! Brave Kayleigh! +:)+
Besef nu maar weer eens hoe verwend ik ben, ik weet niet beter dan dat de paarden op een steenworp afstand van bos/heide staan. Heb alleen (helaas) niet zo'n geweldige waterplas, en voor de loslopende paarden moet ik aan de andere kant vd stad zijn, maar ik moet zeggen, ik ben wel blij dat die bij stal niet lopen := Luna reageert trouwens precies hetzelfde op koeien als dat Kayleigh op het filmpje doet, alleen dat snurken kan Luna veeeeeeel beter :+

Wat leuk, Tinky naar de keuring, maar ik vrees voor mij toch echt te ver om te komen kijken. Als het gaat zoals ik hoop dan mag Luna komend seizoen twee keer :o En ook nog een trektocht, gaaf hoor!

Jemig, heftig Jolanda :(:) Fijn dat Dana je wat steun kan geven! Je kan hier ook gewoon je hart luchten hoor!

Fijn hoor Rebecca, een eigen trailer :D Nu moet je ook maar een keer hierheen komen he, kunnen we met ons jong en wild het bos door 8-)

Hihih Andrea, kan Jaron al kussen inmiddels? Luna die doet hier niet anders, is haar manier van bedelen :P Tja, mn eigen schuld he, maar ik wacht nog maar ff met dingen als steigeren aanleren.... Maak je eens een foto van jou op Jaron? Ik sta doodsangsten uit op paarden zonder ho, ik ben niet snel bang, maar ik heb iets met ruinen en kapotte ho's, de laatste ging bijna over een ijzeren hek in zijn turbomodus, gelukkig struikelde hij over een steen anders weet ik niet wat er gebeurd was, maar sindsdien heb ik het er al helemaal niet meer op. Bij Luna is de ho het eerste en meest getrainde van alles, hij doet het ook erg goed, het is haast een time-out inmiddels. Als ik erop ga zal daar in het begin ook de nadruk op liggen. Aan de andere kant ben ik wel weer zo dat ik groene dieren gelijk los mee naar buiten neem, hangt van het dier af of dat alleen of met een ander paard erbij is. Alleen hengsten zorg ik dat die vast gehouden worden, gezien het nog maar de vraag is hoeveel overmacht je hebt als je erop zit en hij een merrie tegen komt. Maar ik heb daar gelukkig nog nooit problemen mee gehad, ben wel op het Dwingelderveld eens iemand tegen gekomen die daar blijkbaar wat minder over na had gedacht, gelukkig was ik met aanspanning, had dat dier niet graag achter in mn nek gehad.

Balen van je zadel Karlijn...
Weet je zeker dat Diaz maar 1.34 is? Gezien Roos haar meer dan een jaar terug op 1.42 schatte, en haar rug dus net ietjes langer is dan Luna vroeg ik me dat af. In verhouding tot de pootjes lijkt Diaz ongeveer even lang, Luna zit nu denk ik rond de 1.45.

Brave King!

Erynn <3 Duiveltje }> Ik zei het in het topic volgens mij ook al, maar ik vind haar behoorlijk veel op haar opa lijken, dat was ook een tank, vooral die knotsen van benen!

Carolien, geen ervaring, maar wel naar dat hoofdstel gekeken, omdat hij er leuk uitziet. Maar een side-pull ligt over het algemeen al snelle instabiel dan kaakgekruisd, en deze side-pull mist ook nog de driehoekjes die die stabiliteit enigszins waarborgen. Daarbij vind ik de neusriem best scherp, helemaal in verhouding met het hoofdstel wat je nu hebt. Dat heeft Luna's hoofdstel ook, daar heb ik dus ook een bontje om gedaan omdat als madam het effe in dr kop kreeg en er druk op kwam ze gelijk een kale plek op dr neus had :(:) Maar wie weet ervaar jij het wel anders. Die instabiele ligging had het stalhalster waarmee ik ooit ben begonnen natuurlijk ook, en die deed het toch prima, totdat ik in de bak figuren ging rijden, een kleine volte was praktisch onmogelijk.

Sandra1984 schreef:
ik denk dat hoogte niet altijd iets zegt over de ruglengte. Als je een kortere rug hebt in verhouding met je hoogte..

Is zeker zo hoor, Luna is erg kort, rastypisch gezien vind ik dat prachtig, functioneel gezien is dat lastig. Wss gaat een BF maat 1 net passen, maar dan ben ik ook dik tevreden hoor.

http://www.groothandelruitersport.nl/sh ... gal-notice

Jack en Jack de zeepaarden.

Wat goed zeg Ellie! Mag je trots op zijn hoor *\o/*

Gefeliciteerd Simone!

Haha Karlijn, lol. Kan geen kwaad toch? Ik zou het lekker laten gaan, meisje wordt vanzelf wel ouder en wijzer.

Ik heb genoten van mn vrije dag hoor :D Onwijs brave Luna +:)+ Onwijs snelle Mel :D Men, wat kan die hard, t lijkt wel of ze iedere keer nog ff een extra versnelling vindt, en dan bij haar de oortjes erop en bij mij de big smile :D Als ik dan onder haar hoeven plonsplonsplons hoor en thuis kom met modder achter mn oren is het feest compleet :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:22

Ik heb al eerder een niet charmante foto geplaatst onder een spoiler.
Kussen komt er al een beetje in, hij doet nu iig zijn hoofd in de lucht, en kijkt dan echt zeeeeer eigenwijs, dus ik heb gister veel gelachen.

Ho moeten we zeker wel aan werken, maar bij gebrek aan een rijbak... moet dat allemaal aan de hand. daarom zat ik zo snel buiten,want het ene weiland is blubbertje, en het andere is nog enigzins droog, dus daar wilde ik hem graag op houden.

Afbeelding

Knappe luna, sta jij zo dicht bij het bos? ideaal, dat had ik op mijn vorige stal ook, helaas is daar geen plek meer.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:00

Kaat wat een leuke foto van jou en tinky :) Ze is ook zo lekker fluffie!
Achut die foto van de keuring.. Zonde dat ze haar zo hebben aangeboden aan de Jury..

Wat vervelend dat je opleiding zo tegenvalt Jayney.. Ben zelf niet zo thuis in de opleidingen met dieren :o Weet wel dat de eerste eigenaresse van Mallow iets in Goes deed. Daar schijnt een hele dieren school te zitten?
Als ik zo lees wat je allemaal moet terugbetalen zou ik toch even doorzetten meid.. Mijn MBO diploma viel na een jaar ook zo ontzettend tegen, maar ik heb toch doorgezet. Je hebt teminste een diploma, dus meer kansen, en als je al begint met het terug betalen van je schuld en je hebt daarnaast niets lijkt me dat ook niet alles.. Jeetje lastige situatie!
Aan dat stalgeld zitten we hier ook :o
Staat Erynn tussen alleen maar leeftijd genootjes? Draakie :D Wauw wat een bekkie he <3

Leuk is dat Lotte, studeren in Antwerpen. Vriendinnetje van mij heeft het ook gedaan. Maar ze schijnen zegmaar geen genade te hebben :D Als je t niet kan wordt je zonder pardon weggewerkt en dat is met de scholen in Nederland dan weer anders. Maar als je het kan lijkt het me een fantastische mogelijkheid :j
Jaartje werken heb ik ook gedaan.
Leuke foto's van Luna! Knap kind.

Ik heb eerst 1 jaar VWO gedaan, toen een jaar HAVO, toen na 2 jaar VMBO-T mijn diploma gehaald. Vervolgens 4 jaar MBO4 interieurstyling gaan doen. Diploma behaald en toen even een jaartje niets. Wilde iets in de psychologie gaan doen maar kon gewoon geen opleiding vinden die bij me past. En toen 2 weken voor het nieuwe schooljaar begon toch tegen de opleiding aangelopen die ik nu doe. HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.

Wauw genieten zo in het bos Simone <3 Wat is ze ontzettend braaf zeg! En ook gewoon stoer het water getrotseerd. Super leuk! Leuke ervaring :)
Eigen trailer zou lekker zijn inderdaad. Vind die krengen alleen altijd zo duur in aanschaf :o
Gefeliciteerd met het behalen van je toets!

Er zijn hier dus wel meer mensen die geen ruimte hebben om echt lekker buiten te rijden. Hier weet ik heb niet eerlijk gezegd, maar zal vast wel loslopen. Het is hier een en al boederij en groen :D

Jeetje Jolanda dat is niet niks :(:) Wat zal jij je rot voelen..
Maar wel een buitenritje gemaakt met Dana. Dat is wel genieten dan :) Super leuk! Leuke foto van Dana :)

Becs gefeliciteerd met je aanwinst!

Andrea leuke foto's van je knappe vent!
Zou je eens willen uitleggen waarom je er zo snel op geklommen bent? Ben wel heel erg benieuwd naar jouw gedachte daarachter :).
Laatste rib bij je paard kun je zelf gewoon voelen inderdaad :j

Haha Karlijn, die staart groeit weer aan voor je er erg in hebt :D.
Echt balen dat het niet lukt een zadel aan te schaffen..

Wat goed van je Sandra :D Super!!!!

Tinkerplein ik heb dit hoofdstel gehad, maar ook weer verkocht. De neusriem lag niet vast en ging veel schuiven. Nee ik vond het geen prettig hoofdstel. Maar wel prachtig mooi :j

Clover gaat goed :j Kan niet wachten tot ons nieuwe zadel er is :D Rijden ging eergister echt heeeeeerlijk! Een boos paard + regen = heerlijk rijden :D
Ze was een beetje boos aan het worden omdat ze veel buiging moest rijden van mij. Dat vind ze moeilijk :j Overal in de bak 8jes gereden en voltes gemaakt. Op een gegeven moment werd ze helemaal nagevelijk en kon ik haar op 2 pinken de bak door sturen! Ben zo gezegend met die knol <3
Laatst bijgewerkt door Mallow op 11-01-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:14

Mallow schreef:
Tinkerplein ik heb dit zadel gehad, maar ook weer verkocht. De neusriem lag niet vast en ging veel schuiven. Nee ik vond het geen prettig hoofdstel. Maar wel prachtig mooi :j

Hoofdstel bedoel je O:)

Fijn dat Clover zo braaf is! Jullie gaan nu echt lekker vooruit, ofniet?
Heb je nog wat foto's?? :)) O:)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:23

Ja sorry, zit nogal met m'n hoofd in de zadels :')

Ja we gaan best wel de goede kant op :j Alleen dat puberen.. Elke keer weer een andere grap die ze bedenkt. Nu is het weer heel leuk om constant weg te draaien als je wil opstappen. Heel grappig.... ahum.

Foto's, umm nee eigenlijk niet :) bedoel je rij foto's of bedoel je foto's met een bepaalde vosbonte uit de kudde ;) Die 2 zijn onafscheidelijk trouwens.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:27

Allebei is leuk, maar ik bedoelde de laatste. Grappig dat ze zo close zijn, zou dat komen omdat Cloof m aan Luna doet denken?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:33

Ik heb echt geen idee.. Hij vind het alleen niet zo leuk als ik Clover meeneem. Heb Clover ook nog nooit zo meegemaakt moet ik zeggen. Ze is altijd erg op zichzelf en een beetje blijf van m'n lijf, maar hij is toch wel echt haar maatje.
Ze doen me altijd een beetje hieraan denken : :D
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:36

Dan wens ik je sterkte als Clover hengstig wordt _O-
Wel erg leuk voor beiden dat ze een maatje gevonden hebben :)

Ik ga maar eens werken, ben alweer gebeld langer te blijven. T komt nog best wel goed met mn uren deze maand :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:37

Dat is ze momenteel.. Dus ik ben benieuwd :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:38

Thig weet erg goed hoe dat werkt, hij heeft Luna ontmaagd :Y)