[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:49

inderdaad.
Ik zocht gewoon een klein tinkertje, en kom met een groot lomp veulen van 7 maand thuis. Die toen al bijna de maximale stokmaat had die ik voor ogen had. Achja, soms lopen dingen zo.
Heb er ook absoluut geen spijt van, het is gewoon mijn maatje. We hebben een super band, en zijn voor elkaar gemaakt (dan niet in stokmaat - mijn lengte want ja dat scheelt nog al wat haha)

grid

Huilen van het lachen aan het moddergooien hier

Haha! ja hier nog 1 Clown rare ijslander heb ik ROFL

uh ja was een beetje saai, maar geloof dat ik hier nog wel een tijdje werk Gestoord krijg vanaf deze maand een schaal bij Geld, geld! Hyper! Nagelbijten / Gniffelen nu ben ik helemaal bedorven Rolleyes
Alleen wel kans dat alles straks naar Utrecht gaat Bloos! weet nog niet wat ik dan doe Zij zijn groot en ik is klein!
... ach we blijven gewoon rondkijken Haha! Sigaar

fijn dianne Cool
Laatst bijgewerkt door grid op 02-10-08 21:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Clown Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:51

Shania is ook echt de ultieme cuttinggefokte buckskin gekleurde quarter.. Ja
Amy kan nog wel door voor een trail paint.. Dat is het probleem niet.. Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:53

haha ik heb ook trail oefeningen met Ziggy gedaan, bij angel thuis.Was zo grappig hij vind alles heel leuk, maar past bijna niet over onze zelfgemaakt brug. Hij bleef bijna klem zitten, haha.
En hij struikelde telkens heel vrolijk over de balkjes heen.

Anoniem

Mijn Clown Haha! Was nog op Leon...

Ik riep altijd, voor mij nóóit een Tinker Vork Echt nooit! Al die verknipte en geschifte beesten.
En Aman... een gegeven paard kijk je niet in de bek.

grid

Maaruh Doei! ga jullie weer verlaten Gaaaap Slapen nog ff met hubbie bankhangen Haha!

Was alleen ff op net om iets te zoeken Bloos , maarja kan t dan niet laten om nog ff te kijken wat er geschreven is Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:54

Ik weet nog mijn eerste reactie toen ik Amy zag, die ik natuurlijk netjes ingeslikt heb, als ik dat hardop had gezegt was me misschien wel een enkeltje zeeland beloofd.. Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:54

ik duik ook mijn nest in, truste!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:55

Trusten! Doei!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:56

EN die DRAF he Maya Tong uitsteken

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je voor ogen had, vóórdat je Amanda in je leven had, van wat je ooit wilde? Al wel haffies?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:56

Sita_ schreef:
Ik weet nog mijn eerste reactie toen ik Amy zag, die ik natuurlijk netjes ingeslikt heb, als ik dat hardop had gezegt was me misschien wel een enkeltje zeeland beloofd.. Tong uitsteken

Ow dat heb je wel eens verteld ja... was wel erg extreem hoor Vork

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:02

Bloos Ach, mijn mening van toen was echt een typisch gevalletje van een keihard vooroordeel.. Knipoog
Weet nu wel beter.. Elke dag als ik haar zie dan denk ik, wat ben ik toch blij met je.. Lovers

Iemand zin in toastjes met brie en pate enzo? Het moet op, vind het zonde om weg te gooien.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:05

snowdon schreef:
EN die DRAF he Maya Tong uitsteken

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je voor ogen had, vóórdat je Amanda in je leven had, van wat je ooit wilde? Al wel haffies?

Shut up... ben er na 3,5 jaar nog niet aan gewend. Clown

Jij weet echt teveel van me No Cheer

Zal ik eens wat bekennen? Ik wilde stoppen met de paarden... Ik vond het op de manege niet leuk meer, moest altijd op die rotbokken (voornamelijk Haflingers en Fjorden dus) omdat ik die aankon en de rest niet Clown Ik was een jaar of 14, op de manege kwam ik niet verder, op de paarden voelde ik me niet thuis (terwijl ik van de manege rond die tijd meer richting de paarden gestuurd werd vanwege m'n lengte). Voor Clothilde (New Forest van 1.28 dus) werd ik ook wat lang en te zwaar. En ik vond er gewoon niet meer zoveel aan...

Op de manege reed ik veel met ponies, Haflingers, Fjorden, kruising Arabs en vuilnisbakken. Daarvoor had ik een New Forest als verzorgpony. Mijn voorkeur neigde eigenlijk naar een een bepaalde manegepony. Die, hoe verrassendm Rakker heette. Was een vuilnisbak van onbestemd ras / uiterlijk. Clown Rond de 1.50 hoog, niet zo iel als een arab-kruising, meer een grote Engels-achtige pony eigenlijk. De wendbaarheid van een pony, maar wat eleganter en groter dan een Haf of Fjord.

Mijn nicht (zelfde leeftijd) heeft een paar maanden daarna een Welsh Cob gekocht / gekregen, die vind ik ook erg leuk.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:10

Nou... ik zeg maar niets over hoe ik was tussen de paarden voor ik Snowdon kocht Tong uitsteken
Maar je bent er dan (heelhuids Tong uitsteken) goed vanaf gekomen na enkele jaren haha, lang leve Amanda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:11

Ja eeh hallo? Ikke de boel op tafel gooien, jij ook Tong uitsteken Ook leuk voor de rest om te doen? Haha!

Ik denk wel dat voor een volgend paard ik een heel andere richting op zou gaan.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:12

Ik ga nog ff typen dan, wilde eigenlijk op tijd naar bed.. maar dat kan ik vergeten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:14

Nou ben jij braaf Vork

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 22:16

Klinkt goed Dianne....

Sita... heb jij wel eens op een fryso zadel gereden/gezeten?

Ikke ga wel richting bedje ook... Lees jouw story morgenochtend wel met een bakkie koffie erbij Tong uitsteken Ben benieuwd, hoewel ik een klein deeltje weet geloof ik...

Trusten allemaal....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:35

1x raden Clown Had het gisteravond beter in Mozilla of Word kunnen typen... heb lopen tieren en vloeken haha, nachtje erover slapen heeft me weer tot rust gebracht hoor Tong uitsteken

Zal zo s typen alsnog, toch extreem rustig op het werk Knipoog

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:37

Moggeh...

Was ik toch bijna de eerste om het licht hier weer aan te doen... Haha!

Zit je nu al op je werk Leon? Tjeee... dan begin jij ook vroeg....

Hier is het flink aan het onweren.... Vanacht en nu nog... Straks toch maar eens kijken of die paarden naar binnen kunnen. Ze geven niet echt behoorlijk weer op....

Snowville

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 07:40

Moet jij niet op pad Leon Knipoog Ik ga maar eens naar de briefing en mijn dagelijkse dingetjes doen. Tot later hier!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:00

Oooooit lang geleden (lijkt het...) gingen wij met het hele gezin jaarlijks naar de minicamping in Zeeland (Grijpskerke). Daar hadden ze naast heel veel katten en schapen ook enkele paarden. Zeeuwsche Trekpaarden, wpn'rs en kruisingshetjes. Die Zeeuwsche Trekpaarden trokken toch wel het meeste mijn aandacht, maar de shetjes waren ook wel goed voor heel wat vertier aldaar... als 3 jonge jochies de boer op met bijna alleen maar meiden... dan weten jullie het wel hoe het er aan toe ging met die arme beestjes...
We speelden daar ook volop een of ander balspel (buskruit), maar als de bal in de open stal van Bea, het grote massieve maar enorme Trekpaard, kwam... was ik de enige die de stal niet indurfde Huilen van het lachen Uit voorzichtigheid volgens mijn moeder, in mijn ogen gewoon uit enorme angst voor die grote kont en stampers Bloos
12 jr... Vakantie op Texel, de eerste rit te paard.. zo'n beginners stap- en drafrit Clown Ik zat op een paard wat nogal chaggo naar de anderen was en heb heel die rit niet stilgezeten... moet het nog horen van m'n broers vandaag de dag.
Maar een passie was geboren ondertussen? Als 13-jarig jongetje begon ik met manegelessen, vanwege mijn lengte op de grotere pony's of paarden. Ik vond die paarden echter nog veel te hoog en te grote passen maken, wat ik geen goede combi vond met mijn hobbelzit en onzekerheid Clown Vork Mijn favoriet was naast de hafjes en fjordjes Argon, een D-pony schimmelruintje... extreem braaf en optimale kinderpony Huilen van het lachen Daar durfde ik wel mee te galopperen Knipoog De snelle racepony Memory vond ik veel te snel Bloos! de grote lompe Pronto was een goed leerpaard om mee te springen.... 10 cm uiteraard Tong uitsteken
Hoe meer moeite ik moest doen om iets voor elkaar te krijgen (soms onder echte dwang met tranen en knallende ruzie en al Bloos!), hoe minder eng ik het uiteindelijk vond... Ow mijn god, als ik er aan terugdenk.... ik kreeg totaal geen goede basis mee, maar deed het uiteindelijk toch allemaal. Owja toen kreeg ik ook wel eens pony's waar je de zweep op kon kapot slaan en zie bleven nog versteend... daar begreep ik toendertijd helemaal niets van en toen ikzelf eenmaal eens een zweep kapot had geslagen, viel bij mij een kwartje (of eigenlijk een grote rijksdaalder...) zo wilde ik het niet!
Ben toen veel gaan lezen en wat meer gaan nadenken over alles, ben zelfs bij twee maneges gaan lessen en poosje later heb ik een leasepaard genomen. Alles ging in sneltreinvaart, mijn ogen waren geopend en ik snapte opeens hoe ik met de paarden en pony's om moest gaan. Ik durfde steeds meer en stapte zo op alle bommetjes en hittepetitjes.
Mijn leasepaard was een bejaarde sok, Cazelma, waar ik alles mee mocht proberen. Beestje was zo stijf als een plank... maar dara heb je het weer he... hoe meer moeite ik moest doen, hoe leuker ik het vond! Cazelma werd mn maatje... heb er veel mee zonder zadel gereden en gesprongen en los in de bak mee gespeeld. Op het paard kon ik de hele wereld aan ondertussen (dacht ik he), maar NAAST het paard was het nog altijd een drama Bloos Cazelma was een echte pismerrie, dus was op stal en met opzadelen echt uitkijken... dus niet echt bevorderlijk.

*wordt vervolgd* duty calls

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:01

Jaa ik begin om half 8 Tong uitsteken
Zit hier semi in pak op t werk, half 1 gaan we op pad Knipoog
Maar heb opeens allemaal mailtjes haha, nog niet verwacht eigenlijk

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:23

En hier.... van jongs af aan in de fjordjes gezeten, die m'n vader nu nog heeft. Oh, eerst op een shet trouwens, van m'n opa. Die betaalde de lessen, omdat de shet te dik werd. Haha!
De eerste fjord was van ons allemaal (4 meiden), dus hadden we regelmatig ruzie. Vork Maar doordat ze regelmatig heel vervelend was, haakten twee zussen al gauw af. Haha! En daar heb ik eigenlijk echt op leren rijden. Ze is er nog steeds bij m'n ouders, veel te klein voor me nu. Maar daar heb ik heel wat bosritten op gemaakt en ook mee gemend.
Ik hield dus juist altijd al wel van koudbloeden, hoe zwaarder hoe beter.
Dus toen ik hier kwam wonen waren we op zoek naar een.... je raad het al, fjord of haflingertje ofzo. We kwamen thuis met een tinker, die overigens erg mooi was. Ravello heb ik moeten verkopen, en toen wilden we een echte mooie tinkermerrie. Met veel behang Clown , driekleur, gewoon heel erg mooi! Tja, en toen kwam ik thuis met Mirthe. Een echte tinker toch? Vingers aflikken We waren en zijn allebei dol op haar, ook al is niet echt een rastypisch knolletje. Maar dat geeft niet, voor mij is ze ook zo'n simpele, lompe knol, met een fantastisch karakter. Wel een echt karakter waar ik soms ook gek van word, maar echt mijn paard!
Dat heb ik met Banbay ook, en met Kascha moet dat nog steeds wat groeien...