[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:55

Soxje schreef:
Skeetje.....Keevagirl, jij komt toch ok nie uut Grunning?

Nee Sox, rasechte Brabantse, maar met Gronings inlevingsvermogen

SuperRoos schreef:
ney snap hem al, geen tink he haha
hoor hier ook helemaal niet rond te hangen

Roos de Noord, DURF jij hier 'ns weg te blijven . PB je me trouwens nog even je E-mailadres, heb FOTO'S GEMAAKT !!!!!!!!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:58

Haha, moet je wel over grenzen heen......

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:59

nee man sjoee sjoe gauw wegwezen jij

lekker ding hoor dat toetje, met zijn mooie brede bles!

wie is odilia maya?

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:13

Jellie is ook Zuid-Holland!

Verder welkom aan de nieuwe, weer leuke tinks gezien!

Chub sterkte met alles (veel drinken, geen blaasontsteking en mannen )

Verder weinig nieuws. Kom net terug van een verjaardag in Middelharnis. Pffff.....

Trusten voor strakkies

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:17

Odilia was ook een van de hoofdpersonen uit die prachtige Britse serie "Brideshead revisited". Zij was de jongste dochter. Na allerlei herhalingen van prutseries mag deze serie wat mij betreft opnieuw worden uitgezonden.
Ik probeerde net eens naar het topic In the picture te kijken, mijn pc loopt dus gelijk vast. Zag wel een merrie te koop van de stal waar Black Shadow van is met een enorm lange rug. En ook een andere merrie zonder sok die voor een tinker moet doorgaan. "t is maar goed dat pc vastloopt af en toe.
Pellie, heb je nog vooruitgang geboekt met je mestafvoer?

Las in De Sprengen dat je pas mestboek hoeft bij te houden vanaf 7 paarden, tot dat aantal ben je hobbyist. Bij mij kunnen ze over hun 5 hectares de mest gewoon verspreiden. En dan tel ik de 2 paardenweilanden niet daarbij. De mesthoop groeit met nu 4 paarden op stal behoorlijk snel, ook al staan ze op vlas.

De champignonkwekerijen nemen wel mest af maar dan met name mest op stro. Zijn er überhaupt wel champs kwekerijen in het noorden?

Maya, complies voor het snelle uitvogelen. Volgens mij zijn de brabo's in de meerderheid. Als ik een regeling kan treffen met het uwv ben ik ook snel vertrokken naar het zuiden. Sta al een aantal jaren ingeschreven in Breda dus een woning zal ook niet snel een probleem vormen. Maar....het buitenrijden is hier zó geweldig.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:24

IndianaJones schreef:
oooow en omdat ik nu de smaak te pakken heb, nog eeeeentje hoor (ik beloof jullie, dan hou ik op)...Toetje z'n laive koppie!

Erg leuk die videos, heb ze alledrie bekeken !!

Maya - goed je best gedaan hoor, opgeteld zijn dat 73 tinkerpraters.... wel veel toch....!!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:44

sjietaah: welkom hier, weer een zeeuw erbij
wat een mooie tink hebben jullie.

dobbel: fijn dat alles goed was in het ziekenhuis.

Soxje: vervelend die situatie op stal.

Baileys: waneer kom je kijken naar Kaya???

peetorlan: mooie foto's wat een lekker ding is het toch.

Bonte beterschap.

IndianaJones: aaaaaach wat een koppie zeg, geweldig .

Spetter: beterschap, klinkt heel bekend wat je heb .

hier gaat alles goed, niet veel te melden, deems is weer aan het groeien, en heeft last van z'n tanden, valt ook niet mee om een grote vent te worden
Morgen gaan we naar de veearts met Kaya, hij heeft verschijnlijk, eigenlijk wel zeker patella fixatie, (knie slaat op slot)
hoop dat het allemaal meevalt, arm ventje.

Annick

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 00:11

Zal ik de Noord Hollanders maar op gelijke hoogte brengen met de Brabanders? Het staat niet in mijn profiel, maar als Alkmaarse woon ik nog steeds in Noord Holland

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 01:11

Soxje schreef:
Zag wel een merrie te koop van de stal waar Black Shadow van is met een enorm lange rug. En ook een andere merrie zonder sok die voor een tinker moet doorgaan. "t is maar goed dat pc vastloopt af en toe.

Waar zag je 't dan? ITP of Tinkers ITP?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 06:48

goedemorgen, heb bijgelezen, helaas geen tijd om te reageren, wel welkom voor Sjietaah.
fijne dag allemaal.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 07:54

Goodmorning allemaal,

Nieuwe tinkermensen erg welkom.

Zo dit was het dan bijna weer, beetje jammer , moet Terry weer achterlaten , maar ga weer naar de meiden , is een erg dubbel gevoel hoor.

Gisteren geen tijd meer gehad om online te komen , nee, nee, denk nou niet gelijk te slecht over me, heb een video foto bewerkings programma leren gebruiken voor de website, samen met Tery dat gemaakt gisteravond, zodat ik het thuis ook kan doen, heb ik opgeslagen dus kan ik jullie laten zien als ik thuis ben, geweldig, je maakt van div foto's een filmpje met muziek en alles.

Dat is zijn andere werk, naast piloot/communicatie in de luchtmacht, video fotograaf op bruiloften en zo. Maar goed, hij slaapt nog dus ik de kamer uit gesneaked net en even reageren. Heb wel bijgelezen, ga thuis wel reageren. O ja en als hij dan nog eens vrij heeft, werkt hij af en toe in een bar, hahaha, een wonder dat we elkaar nog zien niet?

Kijk mocht hij nou ooit naar NL komen heb ik wel een echte Ierse barman, .

Wel ik ga hem zo maar eens wakker maken, en dan ontbijten, dan drop ik hem bij de basis waar vandaan hij weer naar Dunnigole gaat om deel te nemen aan de oefening, erg imposant trouwens al die helicopters en vliegtuigen, zijn best groot zag ik.

Dus tot later allemaal en een fijne dag voor iedereen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:12

Goedemorgen!

Supertje komt ook uit Brabant dacht ik?

En Jellie komt toch uit Hardinkxveld Giessendam? Dat is maar heel net Zuid Holland hoor

Jean sterkte zometeen...

Annick, wie is Kaya? Patella is niet zo mooi

Sjietaah welkom!

Bonte, kiezen laten trekken ofzo? Sterkte meid!

Filmpjes kan ik beter niet bekijken hier op het werk.

Gisteren nog een lief sms-je gehad en vanmorgen een skattige mail van m'n VUTter... KOmt misschien toch nog wel goed...

Gisteren eindelijk weer eens prive-les gehad met Chubby. Ging wel aardig. Ze was iig goed moe. Vanaaf alvast staart en manen in de voorwas zetten voor zondag

Verder ff niet goed onthouden waarop te reageren.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:22

Chubby schreef:
Goedemorgen!

Supertje komt ook uit Brabant dacht ik?

Ook goedemorgen allemaal,

Supertje is Hoekse Waard en dat is Zuid-Holland

Vandaag een dagje thuiswerken sinds lange tijd. Pffff. Die laatste lootjes tot 't eind van 't jaar duren altijd zoooo lang.
Nog twee weken buffelen en dan wordt 't eindelijk weer rustig.

Fijne dag allemaal
Laatst bijgewerkt door Schafstall op 08-12-05 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:22

Goedemorgen allemaal !

Jean, geniet van je laatste uurtjes met Terry (nouja, voorlopig dan) !!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:44

Mogge allemaal!
Mijn ogen zijn zo moe dat ze mijn contactlenzen nog maar net kunnen houden. Moeie ogen => slecht tegen fel licht kunnen, dus ik zit nu even met mijn ogen dicht te typen, 't beeldscherm schijnt effies te fel.

Weinig te melden, ga nu naar stal. Stalgenote zal er niet bij zijn als Eveline zometeen weer komt voor Koot en Mira, want Daafje's lichaam ligt er nog, en we weten geen tijdstip wanneer hij wordt opgehaald. Heb gisteren nog even gekeken en zijn hoofdje was zo mooi. Moelijk uit te leggen maar 't oude en bezorgde is er van af. 't Is goed zo.

Vanmiddag werken, vanavond weer naar Koot en Mira. Verder weet ik niets......

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 08:58

Ow FK, ik lees je berichtje en van dit soort verhalen zitten mijn ogen ook altijd gelijk dicht
Tijd voor nieuwe lenzen dus... Heb sowieso de laatste tijd weer wat meer moeite met m'n ogen (branderig)...

Ik snap wat je bedoeld met de gezichtsuitdrukking van zo'n paardje wat niet meer lijdt...

Laat je ons even weten hoe het met Eveline was deze keer?

Boya, thuis werken is wel lekker! Hier is het ook erg hectisch, maar schijnt na de kerstvakantie weer een paar weken stiller te worden.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:06

Annickfjordkootje, aaaach Daafje, fijn dat hij nu geen pijn meer heeft.

Jean: leuk gehad dus in ierland zal vast door het landschap komen daar, hehehe.

Chubby: Kaya is het mini paardje, van een stalgenoot, hoop dat het allemaal mee valt.

zo nu snel naar stal want Damian wacht op z'n ontbijt
Annick

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:12

Dat kleine stippeltje waar je laatst foto's van plaatste?
Aaaaaaccchhh

En Damian zal wel honger hebben als 'ie weer zo aan 't groeien is!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:18

Goedemorgen!

Chubby, is het niet wat om het hem gewoon op de man af te vragen wat zijn bedoeling nu is geweest? Ik zou dat persoonlijk wel willen weten. Dan kun je hem meteen vertellen wat jij daarvan vind. Misschien dat ie dan met zijn neusop de feiten gedrukt en gaat ie (klein kansje waarschijnlijk) er eens over nadenken???
Wel k*l*t*e hoor!
@ lees net dat het misschien nog goed gaat komen?! Zolang je maar duidelijk tegen elkaar kunt zijn toch? Suc6, we lezen het wel weer.

Welkom Sjietaah!

Heb gisteren eindelijk weer op Cody gereden.
Heb haar op de trailer gekregen, niet van harte, maar is wel gelukt.
En, NikitaGoGo, op het moment dat ze er in stond heb ik haar muesli gegeven als beloning. Zaterdagmorgen ga ik weer, dus dan eens zien of het geholpen heeft.
Het rijden ging super, brave knol wat dat betreft. Al heeft ze wel moeite met het van huis weggaan en liep ze telkens te hinniken. Komt goed.
Verder heb ik niet zoveel te melden.

Fijne dag allemaal!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:28

Morguh,

Sorry afgelopen dagen druk gehad met de maandafsluiting, de nasleep daarvan en met Harald onze accountant die ons kwam lastig vallen Hihihi, maar wel lachen die vent. Kan ik mijn hart ook weer even ophalen met een rasechte Tukker erbij op het werk

Sjietaah: welkom! Meer info over mij en mijn peerdkes in mijn profiel

Verder weinig te melden. Paardjes leven nog. Flet heeft nog steeds een dikke buik en had gisteren energie voor 10 bij het longeren. Sta je daar 10 keer achter elkaar Hola te roepen en madam maar door blijven denderen Ach, zo lang dat door blijven denderen vrijwillig gaat vind ik het wel best
Flet zit vandaag trouwens op 29 weken (=203 dagen) Nog een weekje of 19-20 te gaan... Time flies when you're having fun

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:44

hallo allemaal!

jeeeetje wat een verhalen allemaal! ik dacht dat ik gister alles bijgelezen had en nu zijn we alweer 3 pagina's verder, heb geen tijd om overal op te reageren. Tis nogal druk hier en moet zo onze afdeling ff in kerstsfeer brengen!

@ Chubby....blij dat het nu wel weer goed gaat...mannen....pfffff snapt ze soms echt nie. En idd er zijn maar een paar uitzonderingen en daarvan zijn de meesten idd bezet of homo
Maar hoop voor jou dat deze tot een uizondering behoort waar je wat aan hebt

Ik zal kijken of ik straks nog tijd heb om te reageren op iedereen, ga eerst ff een paar afspraken maken voor de baas en dan heeeerlijk de kerstboom optuigen

Tot later en een fijne dag allemaal!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:52

Yarka, dat heb ik dus gisteren ook gedaan

Hij vindt het blijkbaar een beetje eng om iets te hebben met een collega, en weet niet zo goed wat voor een houding aan te nemen. Na, dat probleem ken ik

Goed idee om Cody na het laden te belonen. Dat zal wrs best helpen hoor, na wat pogingen... Chub is gelukkig heel makkelijk te laden (zo makkelijk dat ik de laatste keer helemaal niet oplette en zelf in de trailer stond en Chub ernaast met zo'n uitdrukking: )

Hey Flettie, jammer dat je het zo druk had op je werk. Rust weer een beetje weergekeerd nu? Fayette had dus ff de kolder in de kop, ze kan het dus best nog

Stees, de avond-TP-ers hadden inderdaad veel bijgeschreven. Maar stel je toch eens voor dat je overdag niet bij kunt lezen.. Pfff..

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:09

Jean - sterkte met je afscheid van Terry, zal best wel moeilijk zijn, hoop dat je een fijne week hebt gehad, maar weer terug naar je mooie en lieve kinders

Sjietaah - jij ook welkom hier

Hoeveel tinkerpraters nemen eigenlijk deel aan dit forum? Ik kwam gisteren door Maya d'r voorwerk uit op 73

Chubby - ben benieuwd wat er uit komt bij je VUTter

Flettie - niet te hard werken he meissie

Lekker weer is het hier trouwens, niet koud en weinig regen hier.

Verder allemaal een fijne (werk)dag !!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:30

Euhmz, de tinkerpraters wisselen nogal, ik heb me trouwens niet tot Tinkerpraat beperkt, omdat ik dan de helft vergat (heb enkel eerste 10 pages van dit topic bijgescrolld voor de namen) en toen ben ik verder gaan kijken naar Tinkermensen. Dus echt verzorgers of eigenaars van paarden, of anders een sterke link met Tinkers (zoals Bonte). Superroos hoort wel bij dit topic maar een echt Tinkermens vond ik haar niet als je puur kijkt naar mijn criteria. Dat van gister was even snel en vlot gedaan, niet echt nauwkeurig of betrouwbaar. Kijk, op de eerste 10 staan ook berichten van Esme_27, Kiara, Cayuse, Jeanie, Tarmine etc. en die hebben we hier al lang niet meer gezien maar nog wel elders op het subforum Tinkers. Ook crazyfunky, annepaardoes zien we minder… Kon niet echt een duidelijke onderscheiding maken. Als ik me vanavond weer verveel zal ik wel eens zien of ik het praktischer/overzichtelijker kan maken.

Denk ook niet dat er een echt vaste groep van Tinkerpraters te benoemen is, misschien een kleine harde kern, en veel aan en afloop

Trailerladen… Heb eigenlijk Dewi nog nooit op de trailer gehad Zal het volgend jaar wel merken… Heb er zelf ook geen dus ja. Amanda vindt er niet zoveel aan, ze heeft een periode gehad dat ze het echt verdomde, geen angst of paniek, maar gewoon *neus optrekken, en een air van je dacht toch niet dat ik gek was he?* Gewoon puur geen zin Maar heb het trucje van de longeerlijnen ontdekt, en dat werkt super. Wel is het altijd zo, als we ergens zijn, en we moeten terug, dan loopt ze er bijna gelijk op

Krijg trouwens volgend jaar hopelijk een bijdrage voor mijn 21e verjaardag voor mijn E-rijbewijs, moet nog steeds gaan oefenen hier thuis… Kan wel met de trekker en karren of twee wagens rondsturen, maar dat is veel makkelijker dan met een auto. Weet iemand eigenlijk hier wat de bijzondere verrichtingen zijn die je op het examen moet doen? Bochtje achteruit via een korte slalom? Achteruit inparkeren met eerst een haakse bocht? Dat moest ik nl doen voor mijn trekkercertificaat, dus dat zit er redelijk in…

Anyway, zit te wachten tot Annick terug is met nieuwe velletjes voor etiketten… Heb nog wel een opdracht liggen, maar Filip heeft nog steeds mijn theorieboek en eigenlijk heb ik er geen zin in op het moment

Momenteel hebben we trouwens hier drie knollen lopen voor naar Colombia. Zijn jaarling trekpaarden, sodeju, die beesten hebben nu al een stokmaat van 1.60 Zijn twee keer zo breed als mijn pony’s. En zien er gewoon al groot en volwassen uit, maar in de omgang zijn ze heel anders. Tabby, een zwarte merrie, is een beetje een verwende tante, maar heerlijk om mee te kroelen en te knuffelen. Dan hebben we Lonny nog, een zwartschimmelhengst, dat is volgens mij echt de jongste, echt zo’n baby nog een beetje, heel makkelijk in de omgang, maar kent gewoon zijn kracht niet zo, maar hij is niet vals ofzo. Lonny en Tabby staan nu samen op de grote wei, en het is ZO schattig hoe ze met elkaar spelen en kroelen, ze hebben beiden een beetje soort huidschimmel iets, dus als ze elkaar poetsen vallen ze bijna neer van genot, en verder gewoon een stelletje schattige kleuters van enorm formaat

En dan hebben we Sax nog, ook een hengst, maar die heeft dat al ontdekt eigenlijk. Het is een prachtige vos, gaat al meer richting de 1.65, en is echt een stuk groter. En mooi dat ie is, maar verder een klootzak in de omgang. De stalmedewerker Stijn, die neemt serieus zo’n bijl-steel (zonder bijl dan he ) mee als hij dat beest moet gaan verzetten van stal naar paddock. Dat om hem op de borst aan te tikken dat ie blijft stappen… En geloof me, niks maakt indruk op m, bij voeren vorige week kon ik m ook maar met een enorme brul, waardoor ie me verrast aankeek, maar tegenhouden van mij omverlopen en pletten Zijn neus, de voorkant dan tussen de neusgaten, daar past mijn hand geheel op. Hij heeft een touwhalster om, want niks pastte meer.

Maar mooi dat ie is! Maar ben wel blij dat ie naar Colombia gaat, want er valt echt niks mee te beginnen…

Hmmz… flink gezwam weer

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 10:47

NikitaGoGo schreef:
Flettie - niet te hard werken he meissie

Ach, zo af en toe moet ik even net doen alsof ik hard werk he? De eindejaarsbonussen zijn nog steeds niet overgemaakt dus....

Trailer laden is bij Fayette dus ook absoluut geen probleem. Die loopt elke trailer in waar je haar maar in leidt. Is ook wel eens anders geweest hoor Toen we haar met 2 jaar uit de opfok haalden wilde mevrouw er ook niet in Maar twee longeerlijnen en dikke winterpeen voor haar neus deden wonderen Toen ze eenmaal bij de Kerkhoffjes stond haar eerst 2 maanden met rust gelaten en daarna elke week op dinsdagavond (als ik toch Cynthia en Lowara naar de club reed) met Fayette geoefend. Gewoon rustig aangedaan. Stapje op de plank - belonen - stapje terug vragen - weer 1-2 stapjes naar voren - belonen - weer terug. En dit net zo lang gedaan tot ze in de trailer stond met stang erachter en klep dicht. De week erna een klein rondje met haar alleen in de trailer gereden. Geen voet verzet. Week daarna mee genomen naar de club samen met Lowara. Weer hartstikke braaf en een paar weken daarna samen met Lowara naar de keuring in Dalen destijds. Sindsdien echt nooit een probleem met haar gehad.

@ Chubby: ik wilde dus eerst zonder zadel gaan rijden maar ze was met ophalen al .... euhm... fris Dus toch maar besloten om de longe er aan te knopen. Ik kruip er vanavond wel weer op.