[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:06

Hahahaha wat gaaf

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:13

Ik rijdt ook in een spiksplinternieuwe Volvo V40 8-)
Daar ga ik ook in afrijden :D
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:38

Nice!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:59

Ik leste in een Lexus. :D

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:06

Vet Nientsje. :)

Beterschap chimello.

Mooie poezels Mandyy

Als ik nu naar Noeka kijk, zou ik bij een volgende aankoop ook laten keuren. Ik heb Noeka niet gekocht, maar ze mankeert wel wat, ook al zie je het niet op het eerste gezicht. Laatst las ik ook iets over iemand die een paard had gekocht en het binnen een paar maanden kon laten inslapen. Leek allemaal goed. Gelukkig altijd geluk gehad, maar mensen zijn niet altijd even eerlijk...

Zeg een vraagje. Zijn jullie wel eens naar een fotomeeting geweest? Wat kreeg je dan aan foto's? Heb er 5 in webformaat gekregen en de rest moet je bestellen, voor best hoge bedragen vind ik. Stond niets van bij in de OP

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:20

Mandyy schreef:
Ik leste in een Lexus. :D

Ik in een Audi A3 destijds. Al 9 jaar geleden :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:21

Hier in een mercedes gelest maar vond die auto vreselijk, veel te veel snufjes. Ik heb liever een auto die redelijk basic is :') .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:22

JoanneE schreef:
Vet Nientsje. :)

Beterschap chimello.

Mooie poezels Mandyy

Als ik nu naar Noeka kijk, zou ik bij een volgende aankoop ook laten keuren. Ik heb Noeka niet gekocht, maar ze mankeert wel wat, ook al zie je het niet op het eerste gezicht. Laatst las ik ook iets over iemand die een paard had gekocht en het binnen een paar maanden kon laten inslapen. Leek allemaal goed. Gelukkig altijd geluk gehad, maar mensen zijn niet altijd even eerlijk...

Zeg een vraagje. Zijn jullie wel eens naar een fotomeeting geweest? Wat kreeg je dan aan foto's? Heb er 5 in webformaat gekregen en de rest moet je bestellen, voor best hoge bedragen vind ik. Stond niets van bij in de OP

Ligt aan de regels van het topic. Maar geloof dat 10 - 15 op webformaat per fotograaf normaal is.

Ik heb t met mn fjord ook gehad..tussen dag van aankoop en dag van inslapen zaten exact 4 maanden. Oorzaak: atrose
Was er waars met een buigproef wel uitgekomen..
schade en schande word je wijs

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:31

Bij de fotomeetings dat ik fotograaf was waren het er 15/20 in webformaat. De rest moest je bestellen en dan klein formaat vaak 3/4euro, middenformaat 5/6 euro en dan groot formaat kon zelf oplopen tot 10euro per foto.

Nu ik vond dat er over als fotograaf (maar het is niet eerlijk naar de andere toe om openbaar je prijzen een stuk lager te zetten) en als een model mij benaderde dat ze meerdere foto's wou maakte ik gewoon een prijsje.

Nu ondertussen sta ik niet meer zo te springen voor fotomeetings want vaak verdien je slecht er aan (hoe zou het ook zo duur!), ben je veel tijd kwijt, vaak dezelfde modellen en krijg je weinig dankbaarheid.

Als model zou ik ook geen fotomeetings willen doen :n .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:37

Ik heb 1 fotomeeting gedaan met Zac.. ben nog steeds dankbaar voor de foto's. Maar hebben van 2 fotograven nooit iets gehad. En t was best ongeorganiseerde chaos.
Heb t een keer meegemaakt, maar was me eerlijk gezegd de moeite niet :o denk dak liever geld uitgeef aan een fotograaf die bij mijn smaak past.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:44

Foromeetings zijn tijdverspilling. Ik heb een slechte ervaring via bokt. Ik doe het niet meer. Ik kreeg van 2 "fotografen" niet eens foto's. En een was zo desperate ons foto's te verkopen die niets voorstelden. Er werd niet naar bouw of behang gekeken. Ik maak betere foto's en noem me geen fotograaf. Ik ben nog boos. Ik doe moeite mn paard te wassen en er een uur mee te rijden en dan krijg je nog geen foto van 2/5 fotografen. Zo respectloos en onprofessioneel. Dus ik maak de foto's liever zelf :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:18

Das dus niet heel uitzonderlijk blijkt dus..

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:49

Bedankt voor de reacties. Ik ben ook behoorlijk teleurgesteld. Al die moeite voor niks blijkt nu. Nou ja. Leer voor de volgende keer. Maar wel erg jammer. Had er best een paar van willen hebben maar ga geen vijf tot tien euro per foto betalen.

Voel je je weer wat beter?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:39

Haha 5 tot 10 euro voor een neppe fotograaf? Nog niet misschien.. Er zijn maar enkele mensen (op bokt) waar ik geld voor zou uitgeven. Nog maar te zwijgen om de vreselijke logo's die foto's helemaal verzieken. Als je goed bent herkennen mensen je logo toch wel, dan is zo'n overdreven logo nergens voor nodig.

Ik voel me nog steeds beroerd en ziek :D Spierpijn van het eeuwige kuchen en hoesten. Bah!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:44

Beterschap Chimello.

Ik heb datzelfdr hoor. Vind nikki de kerf bijvoorbeeld erg mooie foto's maken. Haar sfeer staat me aan.

Toch schrik ik ook wel van de prijzen van sommige fotograven hoor.. 150 euro voor een fotoshoot.. en dan krijg je 5 foto's. Rest moet je kopen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:52

Ikr :n Het is zelfs een beetje grappig.

Ik zou zelf graag Minh Dan Vu of Silent Shiver wel eens gebruiken. Maarja, heb geen geld liggen voor foto's, kan ik zelf voor de website maken als het nodig is. Misschien niet de mooiste foto's maar als ze duidelijk zijn ook prima :+

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:59

Silent shiver vind ik ook mooi ja :)

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:11

Pff mijn laatste jaar zal er in ieder geval niet minder druk op worden... man wat een plannen 'nu al'...
maar we slaan er ons wel doorheen!

fotomeetings ben ik ook niet echt voor.

Ik leer momenteel in 3 verschillende auto's rijden maar vind simpel ook makkelijker :j terwijl de Mitsubishi lancer van mijn vriend toch wel het leukst is om mee te rijden maar ik heb gewoon schrik dat ik ergens tegen bots..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:47

Ja dat klopt Nikki en silent shiver maken prachtige foto's <3 .

Heb hier ondertussen al in 4/5 verschillende auto's gereden en mijn rijbewijs nog niet :') . Nu zal dan wel eens doordoen, hopelijk voor het einde van het jaar...

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:03

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:08

Tja foto meetings, ik durf er toch (nog) niet heen ... heb geen trailer .. en geen rijbewijs...
Wel een lieve vriend met een mooie trek auto, dat dan weer wel. :P

Krijg nu echt de zenuwen voor de hengstenkeuring.. Heb nog geen bevestiging binnen, moet nog vervoer regelen, moet trailerladen nog een keer oefenen, maar ja dan moet ik eerst een trailer 'lenen', en hoe ga ik Gijs ooit schoon krijgen en houden, moddervarken...
Rondje wandelen / van het erf af staat wel al in de planning.
Dinsdag toen ik op de hoefsmid aan het wachten was de cowboymagic greenspot remover eens geprobeerd op de manen en staart, nou dar werd het echt 5 tinten witter van +:)+ dat is in ieder geval een geruststelling, daarmee ben je snel klaar.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:14

Hoe heb je dat gedaan dan? Inspuiten en uitspoelen?
Heb t wel eens op gewone poepvlekken geprobeerd op de vacht, maar ik zal wel iets verkeerd doen, want t word vooral een grotere lichtere vlek :')

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:31

zo'n moddervarken ken ik maar al te goed :')

Cas doet het aan de longe reeds super met zadel en hoofdstel. Laatste keer heb ik het op en af stappen met hem mogen oefenen. Hij vond de druk op het zadel wel raar maar bleef mooi staan! Ik ben blij dat we alles zo rustig aan doen, het vertrouwen dat hij in ons heeft is nu echt enorm zichtbaar.

Even een paar foto's van de veulentjes op de weide ook :j stuk voor stuk echte schatten :+: Mochten jullie iemand weten die graag een maatje voor het leven wil!
Afbeelding
Muppet met zijn prachtige sokken <3
Afbeelding
Afbeelding
Delphine, het schatje van de bende!
Afbeelding
Katinka de imposante grootste dame.
Afbeelding
Luna met haar mooie blauwe ogen .
Afbeelding
En Lieve Yannicka die altijd het korste gras opzoekt :+

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:34

Ze staan nu heerlijk achter ons huis, en ik vertoef er nu dus vaak meerdere malen per dag :D
Vooral wanneer je 1 van de 3 maaltijden komt brengen ben je plots enorm geliefd :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:54

Topper die Cas!
En die veulens <3
Ik ga Muppet stelen :))