[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:36

IndianaJones schreef:
Wat wel jammer is, Jacolientje gaat ons "verlaten".

is dat die leuke fries X haflinger???
word die weer verkocht dan of dat niet??

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:44

Het lukt me toch weer beter om alles bij te lezen....

Sox - je moet volgens mij een keer echt flink uit je bol gaan, dat je al die kinderachtige opmerkingen echt meer dan ZAT bent. Smijt een keer de deur keihard dicht of geef een keer een flinke trap ergens tegen aan. Dan zullen ze wel een keer van je schrikken en voortaan dimmen hoop ik, anders gooi je nog maar een je borstel ergens naar, weet ik veel. Dan ben jij het kwijt.

En zeg erbij dat ze beter naar de kleuterklas terug kunnen gaan, met al die kinderlijke opmerkingen en dan sloesch.

Weten ze in ieder geval hoe je over ze denkt.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:47

Hoi allemaal..

*Sorry dat ik zo kom binnenvallen hoor*

Maar ik heb het topic over tinkers dan toch ook eindelijk eens gevonden
Na lang twijfelen of ik ook een wat zou posten doe ik dat nu bij deze!

Ik zal mezelf even voorstellen.. dat is misschien wel zo netjes..
Kben dus Conchita, 19 jaar.. Woon in Oostburg.. Heb een Tinker samen met mijn vriend. Ze heet Amy en is 9 jaar..
Verder ja.. ik zit nog op school.. Groen college Goes Paardenhouderij opleiding..
Nou dit was het wel

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:58

Welkom Conchita! Ik had Amy al eerder gespot hier op Bokt... very nice!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:00

sjietaah welkom op tinkerpraat

Gisteren toen ik op stal kwam stonden Lonan en Biggels al samen in de grote stal het is nog even wennen maar volgens mij gaat het wel goed komen zo,

Gisteren wel weer aardig gereden waar ik erg blij om was,

Verder weinig mee gemaakt,

Vandaag voor controle in het ziekenhuis geweest en zag er tot nu toe nog goed uit, vrijdag weer heen,

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:05

Dankie..

Zou kunnen dat Amy al gespot is.. Ze is al beroemder als ik!
Ik ga ook wel eens met Maya rijden.. Is super gezellig..

Vanmiddag ben ik ook wezen rijden.. Ze zijn bij ons alleen langs alle bermen buizen aan het leggen.. een hoop geparadeer tussen kranen, trekkers en vrachtwagens door

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:16

Hm, het is er maar één, Nikitagogo. Zo'n NH-typje dat alles zielig vindt voor je paard. Dekens, hoefijzers, bitten, bezweet raken etc etc. Heb vandaag mijn bijrijdster maar eens gemailed over afgelopen zondag toen sox "zóó vreselijk druipend van het zweet" van de rit met haar terugkwam. Ze heeft gewoon lekker gereden en lang uitgestapt. Wat ik ook al dacht want het is gewoon een ervaren ruiter. Maar door het gebemoei kun je trammelant krijgen met je bijrijders. En dan ook vragen van "wie zijn dag is het vandaag?" als je net de stal binnenkomt. (We hebben namelijk vaste dagen afgesproken om te rijden of te verzorgen). Gaat haar toch geen fluit aan. Ook opmerkingen als ze binnenkomt en onze paarden met stal- of zweetdekens op ziet staan, zoals "och kijk die koukleumen eens staan". Ik ben er echt flauw van hoor. Heb het wel gemeld aan stalbazin dus als de bom eens barst komt dat niet als een complete verrassing
Ik reageer nu nukkig en kortaf. Maar zal proberen geen rookwolkjes uit mijn neusgaten te laten komen. Ik vraag me af of ze die stomme opmerkingen ook maakt als de kwpn-meiden er zijn. Met eentje ervan zit ze namelijk al een tijdje in een soort mailgroepje heb ik begrepen. Het liefst zou ik zeggen dat ze d'r domme bek moet houden maar daar ben ik dan toch te netjes voor en ik heb echt een hekel aan ruzie.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:19

Welkom Sjietaah.
Lees maar even over mijn post heen want ik maak nu even geen reclame voor dit topic Dit heet stoom afblazen.....

Dobbel.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:22

Haha ooh dat geeft niet hoor..
Ik lees het gewoon en ik kan meer wel wat bij voorstellen..
Kweet dan wel niet waar het precies over gaat.. maar toch. Stoom afblazen mag altijd toch..
Als het oplucht moet je dat gewoon doen!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:24

@ Soxje: denk dat het eerdere advies van eens tegen de bemoeial uitvaren wel goed is. Dan ben jij het ook kwijt, want nu knaagt de ergernis over haar bemoeizucht toch aan je.
Kan mij overigens ook prima voorstellen dat je je probeert in te houden, je wilt het tenslotte 'gezellig' houden op stal. Maar als de bom barst vrees ik dat het dan even minder leuk is dan wanneer je nu duidelijk aangeeft waar het op staat.
Overigens, misschien eens met gelijke munt terugbetalen? Dus met iemand luid en duidelijk staan praten hoe ongelooflijk irritant het bemoeiende gedrag van sommige mensen toch niet is

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:27

Hai sjietaah, nog een Zeeuw op TP. Leuk!

Sox, je kunt toch zeggen dat je er prijs op stelt als ze haar commentaar in 't vervolg voor zich houdt? Dat je het beste met je paard voor hebt en geen waarde hecht aan haar mening (of wiens mening dan ook) en hem dus ook niet steeds hoeft te horen. Dat is best uit je strot te krijgen op neutrale toon en je voorkomt dat je straks knallende ruzie hebt. Wel irri zeg, zo'n mens...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:31

die gaat idd wel ver in d'r opmerkingen. heb je al eens voorzichtig bij de andere kwpn-ers gehoord hoe die het ervaren?

sjietaah welkom hier op tinkerpraat!!

verder niet zoveel zin om te reageren

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:44

Nou sjietaah, stoom afblazen wordt hier volop gedaan, haha. Maar er komen ook veel leuke dingen aan de orde hoor. Ga zo her en der maar eens teruglezen. Maya zal je misschien ook wel wat ins en outs kunnen vertellen De zeeuwen komen wel in de meerderheid geloof ik

B & B, ik ben al eens tegen haar uitgevaren omdat ze zich bemoeide met Sox d'r deken of zo. En toen was het van "ik bedoelde het niet zo en je begrijpt me verkeerd" . En dan toch maar doorgaan

Ik heb echt geleerd in de jaren dat ik op pension sta, bemoei je nooit met andermans paard tenzij je er uitdrukkelijk om gevraagd wordt.

Nee Pellie, die staan er amper een week maar voordat ze kwamen had NH-er al d'r mening klaar over veel op stal staan, dikke dekens bla bla. Dat is ook wel zo maar dat is onze zaak niet. Moeten die meiden zelf weten.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:57

Ja Sox..

Ik sta zelf dan nog niet zo heel lang op pension.. maar heb wel altijd paarden verzorgt op een pensionstal.. Er was ook altijd mot onderling.. ook door opmerkingen van een ander..
Die opmerkingen die jer dernet gaf over die zweetdeken en welk dag is het vandaag etc.. die ken ik als de beste..
Het beste is inderdaad wel dat jeje niet met een ander gaat bemoeien..

Nogmaals ik zal eens terug lezen dan weet ik waar het ongeveer over gaat

Enne hoeveel zeeuwen zitten hier dan wel niet als ze in de mederheid beginnen te komen..?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:01

...beginnen te komen??? Ze zijn al in de meerderheid!!

Leonoor, coydog, Annick, desillies, Maya, jacky2, sjietaah... etc maar zo, met dit aantal, zijn ze al in de meerderheid geloof ik!

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:03

Jaaa.. ik tel wel voor 2

Uhm wat zal ik nog eens vertellen..
Ik heb nog niet zoveel meegemaakt met Amy eigenlijk.. Dus ik weet heel even niks te melden verder..

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:08

sjietaah schreef:
Jaaa.. ik tel wel voor 2

Uhm wat zal ik nog eens vertellen..
Ik heb nog niet zoveel meegemaakt met Amy eigenlijk.. Dus ik weet heel even niks te melden verder..

Ach dat komt vanzelf! En er wordt hier erg veel over niet-Tinkerzaken gekletst... dus dat maakt niet uit

Enne.. je mag hier oneliners posten hoor, het is een 'Huiskamer'-topic binnenin het subforum

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:11

Sja Leon... feit is gewoon dat Zeeland goed is!

Sita, welkom hier Je vermeld hier niet dat je voor eerst zonder de slof buiten gereden hebt Vind ik trouwens wel goed van je hoor zie je wel dat je zonder kan? Maar leuk dat je hier ook zit

Sox... probeer Oostindisch doof? Of ga eens met een vette grijns op je gezicht naar haar zeggen als ze dat weer doet. Dat je het zeker waardeert al die goede raad, maar dat je nou gewoon graag dingen op je eigen manier doet zoals je dat zelf verkiest. Wat dat betreft had ik het wel makkelijk Ik hoor het gepraat achter mijn rug niet.. al geloof ik niet dat dat ook veel voorkwam... heb het iig niet echt gemerkt ofzo.

Ik ben verder de hele middag dus bezig geweest met die etiketten te printen... How exiting!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:13

Ik heb ook niet voor niets een Zeelander aan de haak geslagen!

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:34

Haha.. Jij weet wel waar de goeie zitten dan

Jah Maya zonder slof gereden.. Ik was em eigenlijk vergeten.. Kwam omdat ikzo blij was dat de regen eens was gestopt.. Hup borstel erover en rijden..
Maja.. Amy is wel een goed leerpaard voor mij.. helpt mij over al mijn in de tussentijd opgedane angsten af!!
Eerst het springen.. Ik ben dr wel al 4 keer afgevallen zowat maar ik blijf het nu leuk vinden..
En nu ook mijn 'buitenrij zonder slof angst' weg.. Toch kunnen he voor zon mini-Tink

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:36

welkom alle nieuwe tinker mensjes hihihi.

niet veel te melden
enkel dat ik lekker gereden heb met whis vandaag.
heb geoefend wat ik maandag in me les heb geleert.
en dat ging prima vandaag.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:44

Welkom Sjietaah, Amy is een leuk paardje. Ze ziet er lief uit.

Niet veel nieuws te melden, hoop morgen dan toch écht éindelijk op m'n Barefootje te klimmen ...

Zeeuwen in de meerderheid ? Misschien 'ns een keer gaan turven, hoe we met z'n allen verdeeld zitten over de provincies. In Brabant : Chubby, Snowdon, Grid, Tricky (toch ?), Keevagirl ( ) ......

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:56

Afbeelding

Whisper in de bak op de nieuwe stal.

Afbeelding

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:57

Keevagirl schreef:
Welkom Sjietaah, Amy is een leuk paardje. Ze ziet er lief uit.

Niet veel nieuws te melden, hoop morgen dan toch écht éindelijk op m'n Barefootje te klimmen ...

Zeeuwen in de meerderheid ? Misschien 'ns een keer gaan turven, hoe we met z'n allen verdeeld zitten over de provincies. In Brabant : Chubby, Snowdon, Grid, Tricky (toch ?), Keevagirl ( ) ......

Ik ben ook een Brabander
Op het moment een beetje een stille maar ik lees wel lekker mee..
alleen druk druk druk hier om alles bij te houden

Sjietaah welkom

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:59

sorry.
ik hoop dat dit zo lukt
Laatst bijgewerkt door Whis_Serada op 07-12-05 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt