[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 15:20

Hmpf volgend jaar een zwarte deken voor madam halen. Had een lichtblauwe opgedaan en die is nu grijs...

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:07

Kerry_Tinker schreef:
Gekke paardennamen, tja Kerry.. Ik ben er nu wel aan gewend, maar liever iets stoerders gehad.. Kerry komt bij een handelaar vandaan en toen ik het kantoortje uitkwam nadat ik voor hem getekend had stond er iemand bij hem te knuffelen.. Oohh kip Kerrie kip kerrie, wat ben jij een lekker ding kip kerrie..
Ik dacht als je nog een keer kip Kerrie zegt dan.... _-:( _-:(
_O-

Moest er toch wel even stiekem om lachen hoor Kip Kerrie :D

Rare namen, heb ik geen ervaring mee. Sally heette Sally toen ze hier kwam en vind het een mooie naam.
Al was ze dag 2 al gebombardeert tot Muts. En noemt iedereen haar op stal zo. Tis zelfs al zo erg dat ze beter naar Muts/Mutske luisterd dan Sally :+ Brengt ook altijd van die leuke reacties teweeg als je zegt: Ik heb op me Muts gereden of ik heb me Muts zo hard in het zweet gewerkt :+
Maar hier raken ze er al aan gewend.

Niene87 schreef:
Gister was ik in mn uppie op stal.. toch wel eng (angsthaast dat ik ben)
Ging ik stal uit mesten eerst 1 kruiwagen vol ga ik gewoon nieuwe pakken uiteindelijk had ik er 3 bij de deur staan en heb ik ze snel met hond naast me naar de mestplaats gebracht :oo
Brrrr haat aan donker en bos en zo...
maar goed ben er nog dus alles overleefd, tzit gewoon tussen me oren.
Daarna Roos nog even gevlochten en weer naar huis.

Hier op stal is het 's avonds ook zo donker, geen lantaarnpalen en midden in de polder. Dichtsbijzijnde huis is 500 meter verderop.
We hebben ook geen licht op stal. Dus 's avonds sta ik met een zaklampje heen en weer te lopen.
En weet je wat dan nog het stomste is, ik ben niet bang dat er ineens een vent achter me staat. Maar wel dat ik ineens op een vos schijn. Dat je die oogjes ziet oplichten en floep ze zijn weg.
Heb ooit op youtube filmpje gezien dat iemand door een vos werd aangevallen en dat blijft in me hoofd zitten. Zeker ook omdat er in de directe omgeving van stal meerdere vossen zitten.

Nog meer mooie tinkertjes in dit topic :D
Volgens mij zit jij toch ook op het Heavy Horses forum? Je paardjes komen me van naam bekend voor.

Sokkenwasrit, lijkt me heel leuk om aan mee te doen. Heb stiekem voor mezelf als doel gesteld dat ik voor die datum mijn e-rijbewijs wil hebben dat ik zelf met de trailer kan rijden daarheen.
Mogen daar ook niet tinkertjes aan meedoen? Want ik heb voor mezelf heel veel steun met nieuwe/enge dingen aan de aanwezigheid van stalgenootje met haar fjord. En met zoiets wil ik die er ook het liefste bij hebben :) En merk dat Sally ook veel aan fjordje heeft.
Anders gaan we keer met z'n tweeën naar het strand. Maar met zoveel tinkertjes is het natuurlijk nog veel leuker :D

Ik heb me niet kunnen inhouden en alvast een verjaardagskado voor Sally gekocht. Ze is 1 januari jarig.
Een mooie roze zweetdeken :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:11

Caily schreef:
zondag 6 april, Serooskerke

Oostkapelle, seroos heeft geen strand :D

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:29

Welkom JPtinkers en Becs! Leuke paardjes.

Hier mogen we ook nergens rijden, maar we gaan hier voor wat niet weet wat niet deert ;) Niet zoveel controles. Dat zal wel niet overal gelijk zijn.

Mooie deken voor Sally hoor! Grappig dat je een cadeautje voor haar koopt. Zijn er meer die cadeautjes aan hun paard geven op de verjaardag?

En de sokkenwasrit lijkt me ook erg leuk om eens aan mee te doen. 2014 Wordt niet wat, Aranka is eind april uitgerekend. Mijn eerste doel is volgende winter eens mee te doen aan een wedstrijdje, nog nooit gedaan en ik rij al zo lang paard. Wordt toch wel eens tijd :D Maar eerst maar eens wachten op het veulen en de keuring, das ook erg leuk!

Ik hoop dat de presentatie goed is gegaan Chimello!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:44

Gezellig Joella!

Strand is iets wat me helemaal niet trekt. Ben ik een veelste grote angsthaas voor, zo'n grote open vlakte, brrr.
Gelukkig hebben we hier enorm veel bos en heide :)

Dat zal wel stil geweest zijn ja Niene, als er normaal +- 28 mensen zijn :)
Hier ben ik geregeld in het donker op stal, maar dat is zo'n vertrouwde plek, dan ben ik echt niet bang.
(mesthoop is ook in het bos, en er liggen geen huizen in de buurt behalve het huis van mijn ouders)

Gezellig Becs, hoe is het met je Cait :)?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:33

Ahhh presentatie ging super goed *\o/* Ik was zo gestresst, we waren 5 minuten te laat want we kregen het moodboard maar niet geprint.
Dadelijk even aan een paper werken maar eerst de paarden binnen zetten voor de hoefsmid. En dan nog eventjes met Wesson lopen. Morgen komt de DA hem even checken en nog even bij Cheyenne binnenwandelen en vrijdag heb ik eindelijk eens vrij en dan kan ik misschien weer eens gaan rijden. Heb ik wel zin in dan :)

Nou, komende uurtjes ff aan de overkant. Maar dan zijn de voetjes ook weer fijn in orde.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 19:52

_Patrick_ schreef:
Caily schreef:
zondag 6 april, Serooskerke

Oostkapelle, seroos heeft geen strand :D

Moet je Leonoor op dr vingers tikken, niet mij ^)

Rare namen. Hahahahaha, ik wil nog niks zeggen, maar als Caily een hengstveulen krijgt win ik de competitie. Deze naam zal niemand ooit vergeten. En das ook de bedoeling :')

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 20:57

Caily schreef:
Moet je Leonoor op dr vingers tikken, niet mij ^)

Rare namen. Hahahahaha, ik wil nog niks zeggen, maar als Caily een hengstveulen krijgt win ik de competitie. Deze naam zal niemand ooit vergeten. En das ook de bedoeling :')

Ik denk dat de parking in Serooskerke is :j
Oeh, Lotte, je maakt me nieuwsgierig nu! :))

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:24

Sokkenwasrit ben ik al gevraagd mee te gaan volgend jaar maar eerlijk is eerlijk al dat gedoe met regelen van vervoer.... voor een rit van maar amper 2uur vind ik eerlijk gezegd niet zo de moeite. Zou iemand moeten hebben die me wil meenemen met Jack maar zo typisch als het kan zijn woon ik terug net uit de buurt voor de tinker mensen die ik ken |o .

Examens zijn hier ook gedaan, morgen nog naar Antwerpen terug voor naar de cinema te gaan met school. De 2de van de hobbit gaan kijken en in de middag dan een ritje doen met Jack :)ddd

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 21:43

jeetje wat is er veel geschreven.

helaas nog nooit op het strand gereden. En mijn kleine meid is daar nog steeds niet aan toe met haar 8 maanden. en met de andere paarden ook nog nooit gedaan. Zou dan wel een heel mak paardje moeten zijn met een goede rem. en eentje die niet bij de kop van de groep wil horen.

rare tinker namen. hihihi mijn eerste tinker heette sterling, mooie naam tot dat ik wist dat het een metaal fabriek was. We hebben hem toen naar mijn grote paarde vriend genoemd toen ik 13 was kreeg ik een verzorg paard die andor heette zo doopte ik hem op. hihihi mijn kruising fries tinker heette isha reageerde daar heel naar op. vijandig en heel krengerig, ze heet nu tjitske. en mijn kleine meid heette sweet sox en dat vond ik een hele leuke naam. past ook bij haar.

trouwens wat is bandit een leuke naam en een lekker ding... is hij groot of klein. ben weer benieuwd.

Mijn kleine meid weer gemeten en is 132 vorige keer verkeerd gemeten. was helemaal blij, ze is kleiner dan we dachten.

wat schrijven jullie veel. foto's hebben jullie die

lijk me heel leuk om een keer af te spreken zonder paarden dan kunnen we met zijn alle mee.

zelf wil ik ook naar de keuring met mijn kleine meid. ben erg benieuwd of het dan een leuke dag word. maar wil ook zonder haar een keer naar de keuring, gewoon kijken naar alles en het leuk te hebben

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:00

Parking is ook niet in seroos

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:38

ik ben juist van de aparte namen hou niet van gewoon ,
bandit is rond de 1.64m dus best wel aan de redelijk grote kant :)

aah ik zou t er wel overhebben hoor voor de sokkenwasrit , al is het maar 2 uurtjes rijden het is super gezellig , ook daarna nog lekker kletsen en hapje eten
ik wil ook zo graag maar zowel evolet en wilgje zijn op 3 april uitgeteld dus tja dat is mijn grootste probleem

ow maartje t is eigenlijk best wel super hoor om op t strand te rijden

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:42

Als ze nou allebei iets te vroeg gaan, kan je met Frie of Bandit komen :D

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:44

haha ja dat wil ik wel t liefst
wilgje heeft normaal een speling van 4 dagen
en evolet tja is afwachten wordt haar eerste he

wil zo graag met bandit komen maar dat ligt ff aan t vervoer ook , [en frie is zo langzaam]

bandit weet al wat hij met carnaval wordt
pipi :+

Afbeelding

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:50

hahaha lig dubbel wat een kop trek hij. vind hem erg leuk maar ook erg groot hihihi. sox gaat al groot worden. was blij toen ik haar weer met de meetstok ernaast stond dat ze gekrompen was. 3 cm. stond te springen. mijn man en dochter dus niet goed gemeten.... 1.32 is de kleine. verwachte stokmaat is 1.58 ongeveer ik hoop onder de 1.55 ideale maat voor mij.

zou heel graag komen als ik een paard had die er klaar voor was. en de 2,30 uur rijden heb ik er wel voor over.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:15

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:43

Hallo Becs!Lang niet gehoord,fijn dat alles goed gaat.

Ik vind de sokkenwasrit ook wat te ver.

Daar is Bandit weer!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:51

Pff balen! waarom is het nou nooit een keer hier op het strand in noordwijk of katwijk..
Dan doe ik weer niet mee dit jaar!

Ik heb afgelopen zaterdag geslagen door een ruit.. met een hechtwond aan toe..
maar ik zit even met een probleem en vind het doodeng.. iemand een idee?
[MW] Sinds kort een hechting, maar me huid is verdooft..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:55

Van half 8 tot half 11 is de hoefsmid geweest, wat een werk :( kan gelijk naar bed nu. Warmtedekentje fijn aan en slapen, morgen van 9 tot half 8 weg. Bah, woensdagen zijn echt vreselijk lang voor school.

We hebben voor atelier met 8 man namen getrokken voor een kleinigheidje als kerstkadootje, iemand een idee wat je een nieuwe docent koopt ik heb nl haar naam getrokken en we kennen haar nog niet goed en ik wil toch wel iets leuks kopen.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:15

chimello, misschien is het een idee om leuke kaarsen te kopen op een leuke onderlegger. of zo'n potje met kaarsje eronder met van die geurchips erin.

ik hoop dat het vandaag laat donker is. want wil met sox effe wandelen.
ga me vandaag een beetje verdiepen in western rijden. wat de basis daar van is. al heel lang wil ik daar meer over weten. over de basis van western rijden

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 08:20

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 10:32

Heb het gezien, jaar met veel leuke en ook minder leuke gebeurtenissen :).

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:29

Rijden aan het strand lijkt me echt heerlijk met Caitje. We hebben het ook als stal-uitje op de planning staan, maar hoe, wat en wanneer is nog niet duidelijk.
Ik zou heel graag meedoen met de sokkenwasrit maar vind het ook wel een heel eind voor 1 rit.

Cait heeft ook een hele rij rare namen en hoe langer je haar kent hoe meer ze er krijgt :P. Officieel heet ze Welsh Sienna van stoeterij de Ierse tinker, maar bij Sienna denk ik echt aan zo'n hoogblonde petieterig meisje en aangezien ze bij aankoop net uit de opfokwei kwam en geen benul had dat ze zo heette werd het dus Caitlynn. Verder noem ik haar vaak mijn draakje, spekje of als ik mijn geduld begin te verliezen word het Caitlynn Welsh Sienna, dan kijkt ze ook echt als zo'n betrapt kind en is vaak ineens weer braaf, hehehe.
Verder noemt een stalgenoot haar vaak Caity Hilton omdat ze zo lekker verwend kan kijken, dan is het echt kin de lucht en paraderen.
En dan hebben we nog Caitje sekreetje, bedacht door de staleigenaresse. Past ook absoluut bij haar als ze weer eens spatjes heeft.

@draakje: Wat een mooi overzicht met echt hoogte- en dieptepunten. Afscheid moeten nemen van lieve Arya, maar ze leeft wel voort in haar mooie khaleesi. Hopelijk heeft 2014 het nu weer wat beter in petto voor jou, je hebt toch al een hoop ellende meegekregen.

@chimello, moeilijke vraag een cadeautje voor iemand die je nog maar net kent. Moet je je nog aan een bepaald bedrag houden?

@juul: Het klinkt als een zenuwbeschadiging, bij mij heeft er een zenuw klem gezeten in mijn pols en daar heb ik dat ook bij gehad. De osteopaat heeft hem toen behandeld en het gevoel is na een tijdje weer teruggekomen. Bij mij was de huid alleen niet kapot dus dat is misschien weer anders.

@joella: Jouw hartje is echt een plaatje, ben heel benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Blijf maar veel foto's spammen.

Zo intussen al een heel verhaal getypt hier, heb bokt toch wel gemist geloof ik :P

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:55

Wat leuk weer nieuwe topics! :)
Nou ja die van jou Draakje heeft natuurlijk niet zo'n hele leuke wending aan het einde maar je hebt er wel een mooi verslag van gemaakt een mooi aandenken!

Whahhaahah Bandit is het niet eens met zijn kapsel _O-

Juulx wat verrot van je arm! hopelijk geneest het snel en goed!

Chimello voor hoeveel geld doen jullie?
Dit is erg leuk : (te koop bij intratuin)
https://www.worldofscentchips.com/nl/nl/

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 12:36

Juul, wat rot! Beterschap!
Leuke overzichtjes!
hihi die bandit

Tja kan je niet even iets van thee doen van de Simon Levelt (juffenthee is erg lekker en toepasselijk).

Rijden over t strand met Gijs is wel een toekomstdroom, maar eerst moet ie nog 3 worden en eens kijken wat de hormoontjes doen en hoe hij het onder zadel doet.