Wat er ook gebeurt Erynn blijft van mij ik verkoop der voor geen goud!

Edit:
Het is al laat, ik ga maar is gauw slapen moet morgen nog veel doen.
Wat gaan jullie allemaal doen morgen ?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Tamadine schreef:Ik zal later even bijlezen en reageren (jullie gaan erg snel), maar heeft er hier iemand een idee voor paardenspeeltjes voor in de paddock. Die niet weg kunnen waaien. Of heeft iemand een idee waar ik bomen/takken voor de paarden vandaan kan halen? Mona begint zich wat te vervelen haha.
Bedankt.
Snackie schreef:hoe komen jullie aan de wormkuren btw?
Sandra1984 schreef:ja king heeft ineens ook een dikkere staart! hij groeit nu goed. Ik knip hem altijd een stuk af(soms iets te kort) en nu wordt ie alleen maar dikker en dikker.
King zn manen had ik te kort geknipt. ik begon te recht en toen had ie niets meer. het groeit heel mooi terug. het is nu veel dikker, alleen het laatste stuk wil niet echt groeien(nu helemaal niet met die stomme deken)
ik heb ook eens een topic van king aangemaakt:
[EJL-ITP] king en ik in een bewogen 2011
Jayney schreef:Vind het zelf ook altijd moeilijk om te zeggen. Vind het erg belangrijk dat er gewoon naar de ontwikkeling van het paard gekeken word en het karakter.
Je hebt van die 2 jarige die zich al gauw gaan vervelen en echt grondwerk en veel wandelingen moeten gaan maken om ze bezig houden. Sommige paarden zijn met 3 jaar gewoon mooi stevig gebouwd en kunnen wel wat hebben. Zo weet ik van Jack (die van Lori) dat die met 3 jaar gewoon prima aan het werk kon hij was super stevig gebouwd en echt een enorme goedzak die graag wat voor je deed zo vond hij buitenritjes maken echt geweldig! Maar ook in de bak deed hij alles braaf, verder ook niet veel van hem gevraagd we deden altijd stappen draven sturen en voor die naar Lori ging ook de galop erin geoefend.
Als ik dan naar Luna kijk vind ik ook dat je het prima aanpakt erop zitten is helemaal niet belastend het is gewoon spelenderwijs dingen leren is alleen maar goed.
Zo zie ik ook bij mijn eigen nu 8 maanden oud dat er een karakter opzit niet te geloven! als ik die uit de opfok haal met 1,5 jaar moet ik gewoon grondwerk gaan doen en wandelen, en haar gewoon basis dingen leren uiteraard alles ernaast vanaf 2 jaar /2,5 jaar oud afhankelijk van je paard kun je er best af en toe een paar meter op gaan zitten ze kennis laten maken met hoofdstel en zadel is ook zo slecht nog niet. Paarden die je voor de kar wilt kun je op die leeftijd ook al mooi laten wennen aan een tuig en lange lijnen.
Maar nogmaals verschilt per paard zie er namelijk ook wel is een paar die nog zo puppy zijn in uiterlijk en gedrag dat ik die pas met 6 zou gaan beleren en rijden.
Vond net een foto terug van toen Erynn 5 maanden was![]()
Mallow schreef:Ik heb clover ingereden buiten, had totaal geen angst en ben er bitloos helemaal alleen mee naar buiten gegaan. Is lang goed gegaan tot ze een keer ontplofte en ik er af viel. Ben pijnlijk gevallen en opgehaald door de ambulance. Ik heb er een beschadigde zenuw in m‘n onderrug. Ik heb er een flinke angst door ontwikkeld en heb op dat moment besloten eerst in de bak de knopjes te bevestigen. Toen dit grotendeels gelukt was ben ik weer buitenritten gaan maken. In augustus zelfs op vakantie geweest op de veluwe. Nu ben ik in oktober weer verhuisd en is clover begonnen met puberen.. Niets ernstigs, maar neem liever geen risico meer. Als het straks weer wat rustiger gaat gaan we weer lekker naar buiten. We gaan nu met uitstappen steeds al een stapje verder richting hek van het terrein. Voor van de zomer staat er weer een paardenvakantie gepland