[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:09

Dankje komt vast goed :)

Wat er ook gebeurt Erynn blijft van mij ik verkoop der voor geen goud! *D

Edit:

Het is al laat, ik ga maar is gauw slapen moet morgen nog veel doen.

Wat gaan jullie allemaal doen morgen ? :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 01:23

Ik geen idee, alles klaar zetten voor school en misschien een ritje gaan maken met Jack.. nu ga het morgen nog zien :).

Ga offline nu

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 03:46

Knappe, brave Jaron! Je bent wel fanatiek he Andrea? :P

Erynn is een ernome bonk zeg, jemig, ben benieuwd hoe die verder gaat groeien!
Is het geen mogelijkheid om bij een van jouw banen (of combi) fulltime aan de slag te gaan? Ik weet niet wat je betaalt aan huur/stalling etc., maar ik kon/kan daar zelf redelijk mee rond komen (hoe ouder je wordt, hoe makkelijker het gaat :+ ). Rijk is anders, maar ik word ook niet rijk met geld, ik ben rijk sinds ik mijn eigen bont in de wei heb staan :D

Ik heb zelf idd HAVO diploma, vorig jaar via sprint gedaan. Ik heb eerst zes jaar vwo gedaan (2x vwo 5), maar ik kon gewoon echt niet meer thuis blijven wonen. Ben toen op mezelf gegaan, overdag school en 's avonds werken (vandaar de keuze om naar HAVO over te stappen). Ik kreeg toen al snel Thigor erbij. Kon het allemaal redelijk bolwerken, deed zowel werk als Thig met veel plezier, dus energie genoeg, financieel gezien zelfs wat ruimte om te sparen. Toen ik jarig was geweest (en dus meer loon kreeg) kwam Luna erbij. Dus toen had ik twee paarden, een fulltime baan en "ff" een sprint HAVO ernaast. Ik ging hoe langer hoe minder naar school, maar zolang mn cijfers OK waren was dat geen probleem. Helaas moest ik in mei/juni onverwachts verhuizen, het pand waar ik woonde werd afgekeurd als woonruimte (was ook eigenlijk de verbouwde bovenverdieping van een autowerkplaats). In Assen helaas geen kamers te krijgen, dus ik woon nu in Groningen. Huur betaal ik ongeveer evenveel, stalling voor Luna alleen nu iets meer dan eerst voor beide paarden samen (vandaar dat ik Thigor dus weg heb moeten doen), er is alleen een knelpunt; ik verdien nu minder. Sowieso is mijn uurloon lager, maar ik kan hier ook minder uren maken. Heb het daar al een paar keer over gehad, en dat samen genomen met dat ik volgens mijn werkgever erg goed werk lever heeft doen besluiten dat ik de managementkant op ga; en meer uren en meer uitdaging, en ook nog eens meer loon. De reden dat ik niet ben gaan studeren is niet in een zin uit te leggen. Kortweg komt het erop neer dat ik eerst de rust moest vinden in mn koppie, de tijd nemen om dingen die gebeurd zijn een plekje te geven. Als ik iets doe wil ik er volledig voor gaan, een studie moet, vind ik, een hoogstaande prioriteit zijn, en dat was het bij mij niet, dus maar beter nog niet aan beginnen. Momenteel zie ik mezelf ook geen fulltime studie meer gaan doen, ik heb straks een baan die best netjes betaalt, en met nog meer doorgroeimogelijkheden. Ik heb wel iets anders op het oog, maar dat hou ik nog liever even weg van de wereldwijde wereld, duurt toch nog minstens 1,5 jaar voordat ik eraan ga beginnen. Een thuisstudie doen is ook altijd nog een mogelijkheid.

Brave Tinky! Mooie foto. En ook een brave King met mooie foto's!

Geslaagd voor een trailer Becs?

Ben benieuwd bij wat voor zadel je uitkomt Eef! Heb je nog eens wat foto's, ook van die rooie?

Mooie Kayleigh <3 Voetjes in het meertje, ben toch bang dat jij dan eerst een paar natte voeten moet halen :D
En een prachtige armband!

Wat ik morgen ga doen; in mn bed blijven tot ik wakker wordt. Ik heb de nare gewoonte om extreem laat te gaan slapen. Vind dat 's avonds/ 's nachts nooit vervelend, maar 's ochtends ben ik moe, of zo laat eruit dat de dag al half om is. Maar morgen mag dat, ik moet om 16.00 werken, en hoef verder lekker helemaal niks. Dan werken tot 22.00, dan poging tot op tijd naar bed, en dan maandag weer om 10.00 op t werk zijn. Daarna misschien even langs Luna, hangt ervan af hoe laat tentamen van vriendin is afgelopen. En samen met vriendin eten, brainstormen over ons crewfeest, verwacht niet dat dat heel vroeg naar huis wordt (hopelijk wel eerder dan vorige week, toen werd het al bijna licht). Dan dagje naar de paardjes, stalletjes doen, Melody rijden, met Luna wandelen. En alle paarden van stal moeten hun enting hebben, dus ik geen Carolien en de dierenarts ff een extra paar handen :)

Kaatastrof

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 09:17

Lol, daarom stond er dus banketstaaf in mijn topic :+

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:39

Lot mag ik vragen wat voor werk je doet? heb je hier ook plezier in?
Woon je echt alleen of heb je nog huisgenoten?
Vind het zelf namelijk in het Noorden iets te leuk om nou werkelijk helemaal terug te komen naar het gooi een ongeluk te werken om enkel en alleen mijn paard te betalen zie ik niet zitten (je bent in het gooi rond de 350 per maand kwijt voor een paard...)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 11:32

Zo dan lot, dat is een heel druk bestaan.
Petje af.
Paard houden is voor iedereen duur, maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die 3 slagen in de rondte werkt voor een paard ;)
En nu met een eigen huis werd het wel wat lastiger,maar daarom ook gekozen voor een simpele boer met geen luxe. kan ik wel heerlijk ontspannen.

Sandra, wat fijn dat king zo braaf was! leuke foto's ook!

Jackytje, ook een leuke foto!

Jayney, het gooi is ook enorm duur, ik weet niet wat je vervoer is, maar je kunt ook kiezen voor goedkoper maar dan iets verder weg.
Scheelt dat jou dame nog jong is,en ook in de opfok zou kunnen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:19

goedemorgen allemaal... nou ja middag.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 13:28

Zo Lot, lekker bezig bijtje!

Ik kom net van stal. Eerst eff wat oefeningen in de bak gedaan en toen lekker in het zonnetje buitengereden :-) Grace was erg braaf. Iemand op stal heeft haar E rijbewijs gehaald. Binn eeen jort maar even oefenen oo de trailer en richting strand! Heb daar onwijs veel zin in! Zover rijden zitten wij niet van bos en strand. Geloof zo'n 20 minuten.
Ga nu lekker even met de hondjes op pad en vanmiddag werken tot 23.00 uur.

Fijne dag allemaal!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:50

jij ook ik ga zo Jack z'n uitloop gaan mesten, 'm borstelen en misschien eens gaan rijden er mee :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:16

Jayney, het meeste weet je al, maar ik woon met 2 huisgenootjes, zie ze alleen vrijwel nooit, en in het weekend heb ik altijd het huis voor mezelf. 375 aan stalling, jemig, daar kan je er hier op zijn minst drie voor houden.

Ik doe het nu heel wat rustiger aan de vorig jaar hoor, maar raad eens; ik vind dat onwijs jammer.
Geef mij maar dagen/weken waarin ik tijd tekort heb.

Fijn dat Grace zo braaf was! :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:30

Goedeavond :)

Jeetje Lot, dat is idd een drukke week. Lastig dat je geen geschikte (leuke) studie kunt vinden.

Jayney: voor jou hetzelfde. Jammer dat je niks geschikst kunt vinden om te leren.

Zelf zit in nu in mijn 3e jaar van mijn opleiding. (vd 4) Heb over 3 weken mijn eerste half jaar stage erop zitten. Moet zeggen dat ik die stage ook echt nodig had om enthousiast te kunnen blijven. Vind de praktijk echt heel leuk. Wil niet weer nog een jaar naar school.
Ik doe trouwens Ergotherapie .

Jess: Als het goed gaat op het strand wil ik ook wel een keertje mee !! :D Kom uit de buurt van rotterdam / dordrecht. Als we een keer met de paarden naar het strand gaan is het bij Oost-Voorne. Naar welk strand ga jij dan ?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:37

Oke heb vandaag nog een ritje gemaakt met Jack.
Hij was wat op tempo in het begin maar zoals ik gewend ben van hem heel erg braaf. Heb nu eens gepasseerd aan die 2 zwarte tinkers om te kijken of het echt tinkers zijn en ja volgens mij wel. Jack is dus de trent zetter van het dorp *\o/* <<)

:~

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:38

goedeavond trouwens :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:41

Dagje naar het bos is helemaal geslaagd. Dik en dubbel geslaagd zelfs. :):) *\o/*

Op stal gekomen, weer begroet met een hinnik <3
Daarna gepoetst, eventjes terug de paddock in. Konden wij de trailer gereed zetten. Nou je had Kayleigh haar hoofd moeten zien, alleen maar ff gepoetst en dan weer terug zetten. Dat kan toch niet.
Toen ze de trailer zag gelijk draaien bij het hek, mevrouw wilde wel mee.
Eerst het andere paard. Daarna Kayleigh in 1x erop !!! (sorry Andrea :P )

Bij het bos aangekomen had Kayleigh veel gegeten uit het hooinet. Ze was niet bezweet en had heel de weg netjes stil gestaan. Uitladen ook geen probleem.

In het bos veeeeel paarden tegen gekomen. Poeh dan heb ik het altijd even moeilijk. Mevrouw blaast zich dan helemaal op en gaat stoer doen.
Daarna nog is een wilde kudde paarden die ons ging pesten. (vanaf 0,25 ongeveer)

Kayleigh nog met de voetjes het water in gegaan. Duurde 5 minuten, maar uiteindelijk stond ze erin :) Van de zomer terug, maar dan met bikini

Na bijna 2 uur wandelen weer terug gegaan. Lekker even laten grazen en toen weer in 1x de trailer op en terug. Ben helemaal trots op d'r :o

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:51

Lijkt me een super wandeling, SiemxFunny! Wou dat ik zo'n leuk bos in de buurt had (Er is er een, maar paarden niet toegelaten :( )

Tinky doet dit jaar misschien nog eens een keurinkje :) Moeder begon er zelf over, want we zijn allebei nieuwsgierig hoe ze het nu zou doen, nu ze véél ronder én gezond is! :) Helaas haalde ze bij haar laatste keuring maar een 3de premie, maar was érg te begrijpen; ze stond mager, en op dat moment moest ze al krampen gehad hebben van de koliek die ze de dag erna kreeg |o
Edit; Tinky is trouwens een STER merrie.

Dag van de keuring, helemaal leeggezogen door haar veulen, in deze staat kochten we haar ook;
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:53

Jack een trendzetter :P :)

Jackytje : Voor ons was het ook 3 kwartier met de trailer. Wij hebben hier ook geen bos in de buurt.
Zou wel leuk zijn nog een keer een keuring toch.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:56

Ja, tuurlijk! Kijk er helemaal naar uit! :) We gaan een poepie laten ruiken in Augustus!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 19:56

aah heerlijk was wss leuk vandaag. En die kudde :oo... ik vindt het altijd jammer dat ik niet bij een bos woon met veel paden door. Hier zijn maar een paar bossen en 2 paaden die eigenlijk meer wegen zijn die door het bos lopen |( . (het bos zelf kun je ook niet echt bos noemen |o ).

Heb wel tijdens de buitenrit heerlijk zitten spetteren met Jack in een plas (plaats waar heel het weggetje onder stond) water :):) .

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:00

Leuk, hetlevenwint! Hier hebben we enkel zo'n klein bosje, ideaal om te springen, maar dat durf ik toch nog niet met Tinky :o En in de stad, halfuur hier vandaan is er een bos waar paarden wel toegelaten zijn met een ruiterpad. Ik kan altijd eens vragen eens daar te gaan rijden, maar aangezien we geen trailer hebben ...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:00

Leuk zeg Kaat hopenlijk gaat het door om eens naar een keuring te gaan :).
Simone lees net dat je ook even moet rijden voor een goed bos.

Ik weet niet echt bossen zijn met veel paden behalve dan naar waar m'n vorige tink gegaan is... heerlijke bossen daar :~ met veel (zand) paden echt heerlijk. En een vriendin die daar in de buurt woond heeft in het bos dicht bij haar zelfs een speciaal aangelegd cros terein voor paarden :j.
Laatst bijgewerkt door Lori op 08-01-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:02

Zelfde probleem hier Kaat trailerloos :D. Of je moet al een huren en dat zie ik niet zitten. Je mag Lor zeggen trouwens :)

Springen met Jack heb ik ook nog niet gedaan.. ga het misschien eens tijdens het grondwerken doen (kijken of ie me volgt als ik over iets spring :') ) maar ben nog niet meer van plan.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:09

Oké :) Heb net Natuurpunt een mailtje gedaan om te vragen of het raspaillebos misschien dan toch toegankelijk is te paard. Ben benieuwd, maar vrees voor de zaak. In de lente ga ik trouwens een trektocht doen met Tinky, samen met haar oude eigenaars. Die doen elk jaar een hele dagtocht, wat me echt super lijkt. Ze gaan ook mee met de koets, dus als je even moe bent, hupsa de koets op :) En ze doen die dagtochten altijd in de streek, dus meteen enkele nieuwe wandelpaden, mooi meegenomen !

Trailerloos, pff. Soms haat ik het. Maar als ik een trailer had, zouden mijn ouders er toch nooit de weg mee durven opgaan :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:10

Tamadine schreef:
Ik zal later even bijlezen en reageren (jullie gaan erg snel), maar heeft er hier iemand een idee voor paardenspeeltjes voor in de paddock. Die niet weg kunnen waaien. Of heeft iemand een idee waar ik bomen/takken voor de paarden vandaan kan halen? Mona begint zich wat te vervelen haha.
Bedankt.

een traktor band of evt auto band?

Snackie schreef:
hoe komen jullie aan de wormkuren btw?

Volgens mij hier via de dierenarts. Hier doen ze alle paarden in een keer ontwormen met hetzelfde middel. Iedere 3 maanden weer een ander middel..

Sandra1984 schreef:
ja king heeft ineens ook een dikkere staart! hij groeit nu goed. Ik knip hem altijd een stuk af(soms iets te kort) en nu wordt ie alleen maar dikker en dikker.
King zn manen had ik te kort geknipt. ik begon te recht en toen had ie niets meer. het groeit heel mooi terug. het is nu veel dikker, alleen het laatste stuk wil niet echt groeien(nu helemaal niet met die stomme deken)

ik heb ook eens een topic van king aangemaakt:
[EJL-ITP] king en ik in een bewogen 2011

Bij Dana doe ik alleen de puntjes. manen knip ik niets af. heb wel laatst wat dooie punten weg gesneden, maar dat was het dan ook.
Leuk dier zeg!

Jayney schreef:
Vind het zelf ook altijd moeilijk om te zeggen. Vind het erg belangrijk dat er gewoon naar de ontwikkeling van het paard gekeken word en het karakter.

Je hebt van die 2 jarige die zich al gauw gaan vervelen en echt grondwerk en veel wandelingen moeten gaan maken om ze bezig houden. Sommige paarden zijn met 3 jaar gewoon mooi stevig gebouwd en kunnen wel wat hebben. Zo weet ik van Jack (die van Lori) dat die met 3 jaar gewoon prima aan het werk kon hij was super stevig gebouwd en echt een enorme goedzak die graag wat voor je deed zo vond hij buitenritjes maken echt geweldig! Maar ook in de bak deed hij alles braaf, verder ook niet veel van hem gevraagd we deden altijd stappen draven sturen en voor die naar Lori ging ook de galop erin geoefend.

Als ik dan naar Luna kijk vind ik ook dat je het prima aanpakt erop zitten is helemaal niet belastend het is gewoon spelenderwijs dingen leren is alleen maar goed.

Zo zie ik ook bij mijn eigen nu 8 maanden oud dat er een karakter opzit niet te geloven! als ik die uit de opfok haal met 1,5 jaar moet ik gewoon grondwerk gaan doen en wandelen, en haar gewoon basis dingen leren uiteraard alles ernaast vanaf 2 jaar /2,5 jaar oud afhankelijk van je paard kun je er best af en toe een paar meter op gaan zitten ze kennis laten maken met hoofdstel en zadel is ook zo slecht nog niet. Paarden die je voor de kar wilt kun je op die leeftijd ook al mooi laten wennen aan een tuig en lange lijnen.

Maar nogmaals verschilt per paard zie er namelijk ook wel is een paar die nog zo puppy zijn in uiterlijk en gedrag dat ik die pas met 6 zou gaan beleren en rijden.

Vond net een foto terug van toen Erynn 5 maanden was <3
Afbeelding

Leuke kleur zeg! :D

Mallow schreef:
Ik heb clover ingereden buiten, had totaal geen angst en ben er bitloos helemaal alleen mee naar buiten gegaan. Is lang goed gegaan tot ze een keer ontplofte en ik er af viel. Ben pijnlijk gevallen en opgehaald door de ambulance. Ik heb er een beschadigde zenuw in m‘n onderrug. Ik heb er een flinke angst door ontwikkeld en heb op dat moment besloten eerst in de bak de knopjes te bevestigen. Toen dit grotendeels gelukt was ben ik weer buitenritten gaan maken. In augustus zelfs op vakantie geweest op de veluwe. Nu ben ik in oktober weer verhuisd en is clover begonnen met puberen.. Niets ernstigs, maar neem liever geen risico meer. Als het straks weer wat rustiger gaat gaan we weer lekker naar buiten. We gaan nu met uitstappen steeds al een stapje verder richting hek van het terrein. Voor van de zomer staat er weer een paardenvakantie gepland :)

Jeetje zeg, dit is ook niet niks hoor :(:)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:11

Ik ga in de zomer (en anders volgend jaar) serieus nadenken over misschien een eigen trailer. Lijkt mij ideaal ! Huren is ook elke keer 35 euro, exclusief alle tijd die je hebt om de trailer op te halen.

Kaat: klinkt leuk zo'n dagtocht. :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:28

Zo, ik ben even afwezig geweest.

Mijn relatie is beïndigd na bijna 5 jaar verkering, Hij was al een tijdje niet meer verliefd en dat doet pijn. zeker als je altijd aan hem bent blijven hangen en veel meer bent gaan geven als je terug krijgt. Nu vallen die dingen pas op. Vind het nog steeds jammer, maar ooit zal er ook iemand voor mij zijn die ook moeite voor mij zal doen. We zijn wel gewoon vrienden gebleven en ik blijf ook in de vriendengroep.
Het is even moeilijk en vooral de gewenning is raar. Ik ben met hem opgegroeid, ik was 16 toen we iets kregen. Maar nu moeten we gewoon verder. Eerste dagen waren ontzettend klote. Ik snapte er niets van, was kapot, gebroken. Ik heb ook in die dagen niets gegeten. Met als gevolg dat ik nu 6 kilo kwijt ben (ook weer positief) en een flinke blaasontsteking.. Maar na een goed gesprek heb ik duidelijkheid en kan ik verder. Hij zoekt iemand die zijn passie deelt, (festivals) en daar geef ik gewoon niets om. Ik zoek iemand die ook met mij dingen wil doen en die ik niet steeds hoef te vragen of hij iets wilt doen, maar zelf initiatief toont. Het is wel dubbel afentoe. Ik mis hem wel, maar mocht ie terug komen zal er véél moeten veranderen. En de vraag is, of ik hem dan nog wil. Inmiddels zijn we nu 2 weken verder (2e kerstdag heeft ie het uitgemaakt, klote dag maar hij kon niet meer en wilde mij ook niet voorliegen. Ik heb wel respect voor hem aangezien hoe moeilijk hij het ook gehad heeft hij mij nooit wilde kwetsen) Maar het is gewoon over. Nu ga ik verder met mijn eigen dingen die ik (te veel) aan de kant heb laten staan..

Vandaag heeft Dana mijn dag goed gemaakt. Voor het eerst een buitenrit gemaakt. Samen met een stalgenootje en haar pony. Mevrouw is nog nergens anders geweest dan in de binnen of buiten bak.
Ze keek gewoon helemaal nergens van op! naja misschien de drempels die hadden van die rare witte strepen, of een prullenbak is ook wel spannend. Ze ging er zonder zeuren langs, geen bok, geen weg ren moment en ook geen opzij spring moment. Ze deed het gewoon super. Zelf op de zandvlakte even gegalopeerd. Ze wist niet wat ze moest doen. Oren naar voren, adrenaline vloog omhoog bij haar. Maar zodra ik wilde dat ze stopte deed ze dat ook. Ook over de weg geweest, aso auto's doen haar niets, wel die riool put deksels waren apart. Ben echt zo trots op haar. Buggy's waren ook wel leuk, en andere paarden waren ook interresant. grote groep wandelaars met 20 pitbulls waren niet interessant. Ik had niet verwacht dat ze het zo goed zou gaan doen. Ik weet al wat ik van de lente veel ga doen :D