[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:58

goedemorgen.

Knuffel voor prada!~

Lucy ook drukjes maar bijna einde in zicht van de verbouwing Lachen

Arjan nieuw spelletje gevonden als tijdverdrijf haha. Lachen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:00

Vriendjes zijn? Sorry Siet bedacht me gister rond de middag ineens dat ik nog CM moest hebben dus ff kijken daar Nagelbijten / Gniffelen
Verward Snap alleen niet waarom je langs Nistelrode bent gekomen is toch makkelijker via A73 naar A50 naar Heteren Verward --> Bloos O ja tuurlijk je kwam van Roermond ...

Ik vind Den Bosch veel leuker/ knusser/ gezelliger dan Tilburg Knipoog

Lucy druk, maar einde verbouwing in zicht Cool Pling

Berdien ook paardjes verhuisd en vroeg uit bed Gaaaap
Janet ook om half 7 --> hier ook meestal Knipoog

Ach gut Joyce PM box staat altijd open Knipoog (en tel staat ook aan Ja)

Arjan met 3 nationaliteiten, verslaafd aan spel en goede sfeer OK dan! ook nog steeds lachen Haha!

Hier staan ze in winter ca 8u per dag 3 dagen op zand en dus 4 dagen op de (bos)wei (totaal ca 3-4 ? hectare verdeeld in stukken). Zomer alle dagen ca 12u op wei 3 dagen op kleine weitjes bij huis en als er geen dazen zijn 4 dagen op grotere weide (en met dazen dus 7 dagen per week op klein weitje)
MAAR Bloos misschien gaat Say dus verhuizen Nagelbijten / Gniffelen (John moet plekje nog "goedkeuren" en dan nog beslissen wanneer we willen verhuizen Knipoog zowiezo 1 mnd opzegtermijn), want dan kan ik serieus gaan denken over VEULENTJE fokken Cool Dromen
Dan is het 24/7 op wei (totaal denk zo'n 10 ha) met inloopstallen (met stuk verhard) Pling --> in winter mogen ze 1 stuk kapotlopen Knipoog Verder zijn er ook paar stallen bij, mooi groot afdak Cool en aangelegde buitenbak met licht en ook weer tegen het bos ...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:59

We zijn Dinsdag langs Borneman gekomen toen we van Ikea in Son af kwamen.. Knipoog

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:05

Grid; ben nieuwsgierig, niet dat ik op zoek ben naar een ander stekje. Mijn vriendinnen op stal kan ik toch niet missen.
Maar is dit paradijsje bij ons in de buurt (mag ook per pb)???

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:15

grid schreef:
Hier staan ze in winter ca 8u per dag 3 dagen op zand en dus 4 dagen op de (bos)wei (totaal ca 3-4 ? hectare verdeeld in stukken). Zomer alle dagen ca 12u op wei 3 dagen op kleine weitjes bij huis en als er geen dazen zijn 4 dagen op grotere weide (en met dazen dus 7 dagen per week op klein weitje)
MAAR Bloos misschien gaat Say dus verhuizen Nagelbijten / Gniffelen (John moet plekje nog "goedkeuren" en dan nog beslissen wanneer we willen verhuizen Knipoog zowiezo 1 mnd opzegtermijn), want dan kan ik serieus gaan denken over VEULENTJE fokken Cool Dromen
Dan is het 24/7 op wei (totaal denk zo'n 10 ha) met inloopstallen (met stuk verhard) Pling --> in winter mogen ze 1 stuk kapotlopen Knipoog Verder zijn er ook paar stallen bij, mooi groot afdak Cool en aangelegde buitenbak met licht en ook weer tegen het bos ...

Betekend misschien dat nieuwe plekje ook dat je Say aan huis kan houden of begrijp ik t verkeerd? Clown

Ik geloof dat we op stal ook wel zo'n 7 HA.. 2 HA word gebruikt voor hooiwinning dus zie je, als je het niet weet, eigenlijk niet liggen achter de weides..
5 HA is voor de paarden.. Ze staan dus in de zomer volop buiten, ;s nachts op stal.
Nadeel is wel dat alles volle kleigrond is, dus met dit weer kunnen ze er al gauw niet meer op ivm kapottrappen en slippartijen. Ze staan daarom met dit weer op ruime paddocks (daarin kunnen ze ook even lekker de benen strekken) met een flinke bult hooi.

Op ons hopelijk toekomstige stekkie hebben we 6 HA mooie droge weidegrond. Doordat het oude terpen zijn zijn het een soort van heuvels en dus vrijwel altijd droog, wat zou betekenen dat ze het hele jaar door buiten kunnen blijven.. Dromen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:29

Nagelbijten / Gniffelen Clown Nee dat zit er de komende jaren zeker nog niet in Knipoog Ben zeer tevreden met ons huisje Lovers en hebben het ook nog maar 3 jr Knipoog dus nee niet verhuizen --> misschien over 10 jr Haha! Dromen

Ik wil gewoon graag dat John het ook een geschikte stek vind Knipoog. Ik kan niet zo goed uitleggen hoe het daar uitziet en hij wil niet dat het iets "ala TF" is Bloos Nagelbijten / Gniffelen en ook omdat ik het verder op dit moment goed naar mijn zin heb en het dus voornamelijk is omdat het daar een idealere situatie is om veulie te fokken enzo Knipoog en stiekum vind ik 24/7 toch het fijnst Dromen ook voor der voeten en omdat ik toch niet meer echt op wedstrijd ga enzo dus gebruik de laatste tijd de faciliteiten toch al bijna niet...
Reden dat ik toen eigenlijk voor huidige stal gekozen heb (had ook nog andere opties) was omdat het zo ideaal was omdat ik meer wilde trainen/ lessen en op wedstrijd wilde enzo Ja (binnenbak en goed gedraineerde buitenbakken, wasplaats met warm water en solarium, stal met dikke laag stro, altijd droge paddocks, goede instructrice enz enz ...)
Dus als John ook weet hoe het er uitziet kunnen we er (beter) samen over bakkeleien Haha! Clown wil trouwens dan wel blijven lessen op huidige plek Ja (en af en toe ritje of zo met stalgenootjes)

Nieuwe plekkie klinkt al GOED Siet Cool Dromen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:13

Hoe was het trouwens bij Divoza Heteren? Nog iets gekocht Cool

Bloos! Zie nu trouwens dat ik foto's van Debora helemaal over het hoofd heb gezien Vriendjes zijn? Stoere Sil Cool

Ik verveel me Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:19

Oohw, ik dacht 'nieuw stekkie' als in nieuwe woning.. Sorry! Bloos! Bloos

Ja, was leuk in Heteren! Heb een nieuw jack van Equitheme gekocht, 200 grams regendeken, sokken van Kingsland en een bruin/vanille dun dekje van Pagony. Was in de opruiming en kan prima voor longeren.. Lachen

Vandaag naar Nijmegen geweest ipv Tilburg..
Lekker geshopt, deze keer eens voor mezelf ipv voor anderen.. Huilen van het lachen Veels te veel centjes uitgegeven Bloos maar ik kan weer de winter door met mijn nieuwe kleertjes.. Lachen

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:27

Ik was ook een beetje onduidelijk Nagelbijten / Gniffelen

Cool Geld, geld! Goed inkopen gedaan dus Haha! lekker nieuwe kleren voor de winter Pling

Had je nog beetje goed weer in Nijmegen? Is ook wel gezellig daar hè Cool

Doei! Tijd om naar huis te gaan Hyper!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:48

Ja, het is daar zeker gezellig!
We hebben best goed weer gehad, een buitje alleen.. Toen we terug in het park kwamen toen had het hier flink gehoosd.. Dus die bui zijn we mooi ontweken! *LOL*

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:59

Valentijn schreef:
Er is vandaag een klein deel binnen gekomen, de rest komt zeer binnenkort, dus houdt dit topic in de gaten!

Eurostar Heavy Cord Brown
Afbeelding

Kwijl

Sinterklaas kapoentje... Muziek!

Schijnheilig

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:27

Vind die oranje veel leuker en mooier Tong uitsteken

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:40

Clown Ja, maar die stond niet op Shan.. Tong uitsteken Hier zit ook beetje Oranje in.. Schijnheilig

*Zit te wachten totdat de fonduepan warm is.. Lachen
Laatste avondje alweer in CP.. No Cheer

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 17:44

Mooi dekje Sita! Laatste avondje weer Ach gut
Lekker middagje vrij gehad, lekker geshopt Lachen Zometeen even lekker naar die bolle Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:45

In CP en dan toch elke dag bokken, da's toch geen vakantie Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:25

Hallotje!

Was vandaag om 5 uur klaar op het werk. Nu staat een lekkere bak lasagna in de oven.

Mooi dekje sita!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:26

Dat klinkt als een ideaal nieuw stekje Grid! Ja Al klinkt je huidige stal ook helemaal niet zo verkeerd. Denk dat het voor Say haar voetjes wel fijn is, de hele dag op de wei Ja

Bij ons staat dus alles 24/7 op de wei, in twee kuddes. Shetjes+ezels 's winters bij de schuilstal, de grote paarden op het grote land. Dat is het enige wat enigzins droog blijft.
En dan 's zomers shetjes+ezels op de andere landjes vooraan, die zijn nogal arm en kaal, dus dat is goed voor paardjes met aanleg om van lucht dik te worden.
Grote paarden lopen dan op allerlei stukken land, dat zijn de lagere stukken die alleen 's zomers belopen kunnen worden.
Niks komt verder op stal. Kan ook niet echt, met 14 paarden en met drie boxen Huilen van het lachen

Haha stiekem niet he Leon. Vakantie = boktloos Tong uitsteken

Ik ga eens aan de studie, eventje zien of ik wat gedaan kan krijgen. Ben nogal gaar, was weer een en al chaos bij de appie vandaag Gaaaap

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:29

Ziggy en Dundee staan zomer en winter buiten, hele dagen, met schuilstal. Alleen die gebruiken ze alleen om in te eten.

Edit
Ik baal.... Ziggy is echt giga goor.... en zondag krijg ik bezoek...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:48

snowdon schreef:
In CP en dan toch elke dag bokken, da's toch geen vakantie Tong uitsteken

Dat heet eigenlijk SOG'en.. Bloos
Elke keer dat ik achter de laptop zit hier in CP betekend dat ik officieel aan school hoor te werken.. Anders mocht ik niet op vakantie van school/ouders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:07

ROFL

En dat dekje?! HEBBUH!!!! Kwijl

Maargoed, ik heb er echt al veels te veel Bloos

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:09

knuffel joyce!~!!

gaaf grid, dat plekje klinkt goed!

mooi dek gezien!!

ga zo lekker even tinkeren Lachen

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:14

Doei! Doei, doei

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:16

Maya schreef:
ROFL

En dat dekje?! HEBBUH!!!! Kwijl

Maargoed, ik heb er echt al veels te veel Bloos

Kopen we hem samen.. Jij de ene week, ik de andere week.. Pling Huilen van het lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:39

Heb me net kapot gelachen.
Wilco en ik stonden in de keuken, zien we een muis voor de koelkast zitten. Hij zat ons heel brutaal aan te kijken. Maar dat heeft hij geweten.
Wilco loopt naar Poekie, die lekker lag te slapen in een doos. Pakt Poekie eruit, die nog half sliep. Wilco loopt met Poekie in zijn handen richting de muis, en gooit poekie rustig richting de muis.
Poekie hield zijn bek open tijdens de vlucht richting de muis, en pakt hem zo in zijn bek.
Poekie met muis in zijn bek naar buiten gedaan, en dag dag muisje. haha was zo komisch om te zien.

Sita wat was die site van Tietse nog iets zadels

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:46