[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jorretje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:37

Ja leuk Leonoor! Ik ga volgend jaar ook lid worden bij jullie, kan ik ook 'meedoen'.

Ik ben Gijs aan het opgeven voor de hengsten keuring :=
Hoop dat ik alles goed ingevuld heb en anders hoor ik het vanzelf wel lijkt me.

Hahah Sheryn,maken we ze allebei blubber kleur, zo komt Gijs toch al uit de wei :')
Je zou vrijheidsdressuur oefeningen met Cheyenne kunnen gaan doen.

Aww lieve snuggle ratjes

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:48

Gaaf dat je met Gijs er heen gaat!

Een ratten dekentje schattig hoor!

Vrijdheidsdressuur zijn hele goede oefeningen voor de buik bij inderdaad. Of ga aan de hand werken zijn vast wel mensen die je erbij willen helpen?

Echt waar die kleine etterbak van mij was losgebroken toen ie naar het land werd gebracht. Meneer krijgt weer teveel praatjes, dus denk er toch aan om parelli te gaan doen met hem. Rijden op de bonte merrie ben ik mee gestopt er sloop onbewust heel erg veel angst in die ik bij mij vorige paard gekregen had. Dus daar ga ik weer vanaf 0 mee beginnen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:32

Wat voor oefeningen? VD is absoluut mijn ding niet. En ik wil er eigenlijk ook niets mee hebben, knap wat anderen allemaal kunnen maar voor mij is het niet weggelegd. Maar als ik oefeningen specifiek voor haar buik kan doen en ook zodat ze wat rugbespiering terugkrijgt dan wil ik het wel overwegen :j

Zal voor je duimen met Gijs, maar joh dat komt vast helemaal goed. Bones die krijgt een extra jaartje om te trainen. Jammer maar helaas. Conditie komt er nu niet goed genoeg in, osteo nog niet geweest... Ach ja.
Wel hoop ik van de lente een keer een oefenwedstrijd te doen, alleen al voor de ervaring voor hem! Ik doe nu momenteel weinig. Loop wat met hem rond, poets hem wat, vindt hij prima, hij hobbelt toch wel achter me aan. Zo is het echt een lammetje. En Sansa kauwt als een gek naar hem :')

Jammer dat je niet rijdt maar je kunt vanaf de grond ook veel doen met haar toch?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:50

Is maar ent wat je leuk vind hoor! Ik ben met Pip er wel heel erg mee bezig niet de grote kunstjes maar wel de jambette,op het blok, flemen, spaanse pas, spagaat dat soort dingen. Spagaat is ook wel een flinke oefening voor rug en buikspieren. Makkelijk aan te leren als je een balkje hebt, Pip kan het nu al zonder.

Gewoon een wedstrijdje meepakken mooie ervaring voor hem denk ik o niet?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:03

Het probleem met VD is dat je de oefeningen niet te vaak mag vragen dus of je echt resultaat gaat zijn is wat anders. Oefeningen zoals spagaat, klassieke buiging, ... werken deels op de rug en buik. Jack snapte het niet met een balkje, de spagaat... de oefening dan een jaar laten liggen en opnieuw gevraagd en die had het in enkele minuten door :') . Maar vraag niet extreem vaak vd dingen van Jack, die is redelijk gericht op voedsel en niet zo gericht op een kriebel als beloningen bv.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:10

Apporteren ben ik nu mee bezig met Pip en de spagaat vraag ik een of twee keer per keer dat ik train. Maak er ook wel eens een longeer en vd sessie van. Nou dat had ik met flemen elke keer lipje mini stukje omhoog. Vroeg ik het een keer weer na een tijd hele lip omhoog zo trots

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:18

Heb er 3 flemen geleerd en 2 van de 3 hadden het na de eerste keer al door. Mijn vorige tinker was extreem snel, 1x gevraagd (gaat nog geen 2minuten geduurd hebben) en het zat er al op, die had het door. Bij zijn eigenaar na mij was dat flemen erg populair :') .

Finn ben ik af en toe bezig met de back knop maar die leer ik voor de rest niks en bij Cup ook geen plannen om dingen te leren voorlopig.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:26

Maar ze staat wat stijf op de achterbenen, gaat dat niet te veel van haar vragen die spagaten en dat buigen? Voor de buik is het inderdaad wel een inspanning :+ Maar of mijn oude ezel dat gaat begrijpen is een tweede _O-

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:29

Gewoon met een klein kunstje beginnen. Flemen of een kus geven. Dat laatste is vragen om ongelukken bij Pip meneer neemt rustig met snoepjes geven een stukje hand mee.... Als ze gemotiveerd genoeg zijn voor een kriebel of eten moet je het wel kunnen leren

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:34

Ik wil ook een begin met VD maken. Vooral omdat hij nog wel dominant kan zijn, dan loopt hij echt zo over je heen. Kusje kan hij al. en van de week even een ronde om de bak gelopen en dat als ik stil stond hij dat ook moest en ook achteruit lopen dat hij mij echt volgde zeg maar. Ik denk wel dat het kan bijdragen.
Ben alleen bang dat als ik hem echt kunstjes ga leren dat hij er ohz misbruik van gaat maken...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:38

Zac kan flemen, dat kon die al.
Heb hem zelf voerweigeren aangeleerd.
Ik zou liggen ofzo nog wel willen aanleren, en schudden enzo. Maar stijgeren zou ik nooit doen, gewoon voor de zekerheid.
Hij kon ook jambette, maar ging random met zn been gooien als ie dacht dat ie een snoepje rook. Heel onhandig. Dat heb ik hem dus afgeleerd.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:39

Daar heb ik dan geen ervaring mee. Amigo mijn vorige kon nee schudden maar deed ie nooit onder het zadel. Alles echt op commando zetten, en negeren als ie het ongevraagd doet

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:41

Hahahaha ik kan negeren tot ik een ons weeg.. hij fleemt ook hoe het hem uit komt :') en dat negeer ik ook maar hij blijft het doen :p

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:43

Kuch doet Pip ook, en kom je met een voerbak aan dan staat ie te piafferen met zijn voorbenen :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 22:50

gefeliciteerd nientsje!wat fijn dat je ook al een baan aangeboden hebt gekregen.

gisteren zijn de chinchilla's bij ons komen wonen.2 lieve dames(zusjes).de ene begon al meteen de kooi te verkennen.nr2 had wat aanmoediging nodig,maar na anderhalf uur kroop ze uit haar schulp.volgensmij zijn ze wel tevreden met kun verblijf.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 07:01

Ah, hopelijk wennen ze snel :D

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 09:53

Vrijheidsdressuur is ook niet zo mijn ding. Maar Silvy heeft haar ogen uitgekeken op horse event. Zij vind dat wel erg leuk. Storm en Woody gaan we langzaam wat kleine dingen leren. Maar Steigeren en de spaanse pas voorlopig nog niet. Er lopen bij ons te veel kindjes rond en wil geen voet tegen hun hoofdjes aan hebben.

Voor de buikspieren kan je ook (hoop dat ik het zo goed uitgelegd krijg) met je hand onder de buik door wrijven en op het "laagste punt" achter de singel een beetje druk geven. Als het goed is trekt ze dan haar buik in en komt haar rug omhoog. En dat zo een paar keer per dag doen.

Even een vraagje: ik ben aan het twijfelen of ik Storm dit jaar zal scheren (nog nooit gedaan). Hij staat 24/7 buiten met schuilstal, ook in de winter. En dan onder een gewone deken. Nu dacht ik, als ik heb eens begin/half oktober scheer en er dan een regendeken op doe, dan heeft hij weer wat haar opgebouwd tegen de echte winterkou. Maar niet zo veel als vorig jaar. Ik wil geen halsdeken enz gaan gebruiken. Hij krijgt normaal ook een regendeken en daarna een 200gr deken op, en dat wil ik nu weer gaan doen.
:)* graag jullie mening hierover. Ben alle voor en tegens tegen elkaar aan het afwegen. En er zijn er hier vast bij die meer ervaring hierin hebben dan ik (ik namelijk helemaal niets hahaa)

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:25

Oeh leuk. Ik kom kijken bij gijs hoor!

Leuk chinchilla's!

Buiging aan de hand met grondwerk is ook goed voor de buikspieren toch? Verzameling aan de hand, veel bochtjes e.d. moet ik met noeka ook gaan doen weet alleen niet wanneer..

Even helemaal wat anders, een van de eieren piept!!! *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:38

Leuk dat je met een piepei zit :D.

Seg wat vinden jullie een goede prijs ik verkoop een fluo reflecterend uitrij deken (zo van die oranje) en nieuw kost dat iets meer dan 50euro. Nu krijg ik biedingen binnen van 15euro maar dat vind ik te weinig aangezien ik het maximum 5x heb gebruikt en er niks van aan beschadigd is, moet enkel eens gewassen worden en dat is alles. Maar welke prijs is dan wel eerlijk ?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 10:56

ah leuk! een piep ei!

Hihi kusje 'makkelijk' ja nou Gijs snapt er geen hol van, die gaat me dan altijd raar aan staan te kijken.
Hij vind sowieso dingen waarbij hij mag bewegen veel leuker.

Het eerste wat hij geleerd heeft is de zweep (nouja 'contactstok' / carrotstick) aanraken met zijn neus. (vind ie nu dus saaaai en stom). Vervolgens de jambette, maar dat vond ie iets té lollig toen ie t net door had (vliegt iedere dat been te pas en te onpas omhoog).
Nu is zijn favoriet 'shake'; schudden met zijn hoofd. Die is een stuk minder 'gevaarlijk'.
Wijken vind ie ook heeel erg leuk. Eerst alleen de voorhand, toen helemaal.
Bij Gijs ook dat ie t eerst niet snapte, toen poos niet gevraagd (3 weken) toen weer een keer geprobeerd en toen deed ie t in 1 keer goed, gek is dat hè?

Sheryn als je vd stom vind, dan is (aan de hand) balkjes draven misschien een idee?

Lor zou de helft van de nieuwprijs aanhouden, 15 euro is wel erg weinig idd.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 11:07

oooh Vrijheidsdressuur dingen zijn zo leuk!!!
ik heb er alleen geen geduld voor

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:42

Rare passen aanleren? Heb ik dadelijk een hoef in m'n gezicht hangen :')
Balkjes draven lijkt me wel een leuk idee. Cheyenne vond springen altijd super leuk ook.

Wat scheren betreft, geen idee, ik wil dit jaar ook voor het eerst een aantal onder dekens zetten. Maar heb er weinig verstand van. Ik had eens gemeten, Cheyenne zou 125/195 zijn, dat is dus geen standaard maat lijkt me? Waarom maken jullie het je baasjes zo moeilijk paarden??

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:41

ik vind VD wel leuk, Feike kan flehmen :+
Maar hij wordt wel vervelend van eetbelonignen, dus ik doe het amper.

Scheren doe ik niet aan :N

Gisteren een enorme leuke verrassing gehad op stage :D
Ze vroegen of ik wat langer wilde blijven, kwamen ze met een prachtige bos bloemen en 2 flessen wijn aanzetten :D Hebben we super gezellig nageborreld, was echt enorm leuk :D
Ik maak deze maand sowieso nog af daar, is veel te leuk hihi
En volgend jaar kom ik natuurlijk terug, maar dan betaald :):)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:16

Scheren moet ik helaas wel doen... Anders krijg ik standaard luizen met Pip helaas. Hij gaat an ook helemaal kaal op de benen na

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:44

Zac heb ik in 2013 en vorig jaar ook deels geschoren. Hij heeft het anders in 5 min al warm en is zeiknat.
Vind niet eerlijk naar hem toe, hij staat dan uiteraard ook onder dekens.

Laat ongeveer een deken zitten qua model. Benen en hoofd blijft ook gewoon zitten