[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

snorremans

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:10

Dat is helaas wel erg verweg.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:20

Voor mij is het ook bijna 2uur rijden, maar vond het zeker de moeite waard! Heb leuke bokkers en knappe paarden onmoet en mogen aanschouwen :D En vooral een deel van uit mogen maken! Jammer genoeg was ik echt zo ontzettend zenuwachtig en zat ik dus helemaal verkrampt op mijn paard. Terwijl ik eigenlijk zoo wou genieten :( Heb dat jammer genoeg vaker, dat de stress alles overneemt..

Ben nu al 3x op het strand geweest met Tinky en telkens heb ik er zo'n leuke herinneringen aan gehouden. Ik wil ook nog altijd eens gaan met mijn shetje.. Was mijn Penny-droom en ik wil het zeker gedaan hebben voor hij er straks niet meer is.. Liefst met de sulky lekker over het strand en veel knuffelen en foto's maken :) Maar dan zou hij eerst weer wat moeten trailermak geraken, toen Oona me kwam halen met Tinky heb ik hem eens op de trailer gezet en dit deed hij sùper braaf, dus vraag me af hoe hij zou zijn moest de trailer rijden.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:25

Op het strand rijden is wel echt een van de leukste dingen die je kunt doen! :) ik ben met jel al 3 keer op vakantie naar een van de wadden eilanden geweest, dat is pas genieten!

Jammer dat het zo ver weg is, lijkt me enorm gezellig om met een heleboel tinkers te rijden!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:26

Dat is wel heel erg balen dan van dat werken als je zo kortbij woont.

Lijkt me best eens leuk wat tinker mensen te ontmoeten. Zo'n sokkenrit lijkt me zo gezellig! Mijn moeder zou sowieso niet meegaan zij rijdt niet veel meer vanwege spierreuma. Misschien ontmoet ik een paar van jullie tijdens een van de keuringen volgend jaar :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:28

Nouja balen, lijkt me leuk om een keer mee te rijden maar het is geen moet.
Ik kan naar het strand wanneer ik wil dat scheeld

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:30

Sokkenrit is me helaas te ver
Wil nog wel keer naar het strand :)
En keuring staat ook nog op de planning maar pas over een jaar of zo :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:30

Idd, dat scheelt een hoop! Ben jaloers joh! Hier enkel boerenwegen waarvan geen enkel ruiterpad is, dus vaak met een hoop rotzooi in én je kan nou maar eens lekker aan het galopperen zijn en plots staan er wandelaar voor je neus :roll: En asfalt :( De omgeving is hier zeker niet lelijk, ik mag eigenlijk niet klagen, maar niet ideaal voor de ruiter.

Keuring ga ik ook terug doen volgend jaar in de zomer. Waarschijnlijk terug naar Brakel. Voel me verplicht te bewijzen dat Tinky en ik wél een rijproef kunnen uitrijden. Of het gaat lukken is nog maar de vraag.. Maar ik ga zien dat ik dit keer al eens op voorhand daar kan gaan oefenen... En wie weet komt Boris mee, maar dat kan ik dan pas beslissen.
Laatst bijgewerkt door Kaatastrof op 16-12-13 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:32

Bij ons hetzelfde hoor Jacky
Of ik moet verhuizen naar een stalling half uur rijden van huis maar vind ik ook niet ideaal...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 23:36

Pff, ja, paardjes staan aan huis hier, mag écht niet miepen. Als ik wil sta ik in mijn pyjama in hun stal..

Ohja, Chimmello; examens gingen lekker! Denk wel dat het in orde is :) Nu lekker met de pootjes omhoog en genieten. Vrijdag nog halve dag school, rapport halen, kerstviering & toneel en dan officïeel vakantie.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:45

Wij hebben een heel mooi natuur gebied achter stal liggen maar zover ik weet mag je daar helaas niet te paard doorheen.
Zo jammer want is een groot gebied waar je lekker door heen kan rijden

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:48

Je hebt in ieder geval het strand nog :p wij hebben modderige bossen waar de paden om een of andere reden met grote brokstukken steen overgoten zijn. Menners kunnen er ook niet meer want ze hebben de wegen met hekjes afgezet. Echt jammer van die stenen, vraag me af waarom ze dat gedaan hebben, er wandelen ook veel mensen en dat lijkt me niet fijn lopen. Misschien is het tijdelijk vanwege de eeuwige werkzaamheden in het bos (aka wegkappen voor meer huizen). Maar sommige paadjes zijn nog goed want daar ligt zand 8)

Ah, jackytje dat wordt even fijn vakantie vieren dan. Mijn examens zijn pas in januari dus leren deze vakantie.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:48

hier ook 3 uur rijden hoor naar de sokkenwasrit maar t is wel altijd heel erg leuk

ja heartbreaker is geweldig gewoon , gaat super met hem en bandit , hij is al lekker in gewicht aan het bijkomen . vandaag kwam hij als eerste naar t hek om me te begroeten om daarna achter me aan te draven door de wei. ook is hij gek op de kruiwagen , daar ligt t voer natuurlijk in als ik dat rond breng dus dat ding volgt ie ook door de wei. ben super blij met de kans die ik gekregen heb om hem te kopen echt een droom die uitgekomen is.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 23:51

Als ik vanaf stal naar het strand zo willen kan ik daar in 5 tot 15 min zijn als ik door het gebied zou mogen te paard.
Nu moet ik om via bosweg dan duurt het denk ik 30 min.
Wij hebben wel strand en bos maar met de menwagen door het bos gaat hier ook niet.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 08:54

1 maart ga ik naar het strand..
En ik woon ook aan de andere kant van nederland.... maar ik maak er een weekendje van. Zaterdag op tijd vertrekken zodat ik die dag het strand nog op kan. Zondags vroeg het strand op en dan weer naar huis rijden.

Welkom hier Joëlla. ;)

Chimello... ik ben nu wel erg benieuwd naar jullie nieuwe aanwinst... kom maar op met de foto 's

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:26

heerlijk vooruitzicht Chantal!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 10:33

Ik kom uit Overijssel en dan is Zeeland wel een uiterste ;) dus sokkenrit lukt niet.
Maar goed een keer een weekend richting Noorwijk is wel een optie :)

Gister was ik in mn uppie op stal.. toch wel eng (angsthaast dat ik ben)
Ging ik stal uit mesten eerst 1 kruiwagen vol ga ik gewoon nieuwe pakken uiteindelijk had ik er 3 bij de deur staan en heb ik ze snel met hond naast me naar de mestplaats gebracht :oo
Brrrr haat aan donker en bos en zo...
maar goed ben er nog dus alles overleefd, tzit gewoon tussen me oren.
Daarna Roos nog even gevlochten en weer naar huis.

Tis wel lekker ook alleen op stal mooi rustig. er staan 28 paarden bij ons.. je kan je voorstellen wat voor kippenhok het is als iedereen op stal is....

Lepel wat een fijn vooruitzicht!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:01

Zitten jullie daar zo afgelegen? Lijkt me inderdaad eng, ik vind het al erg als ik midden in de nacht naar de wei moet lopen als de merries bijna uitgeteld zijn... Alleen doe ik dat ook niet graag al sta ik naast de weg enzo, er kunnen toch wel makkelijk mensen de wei in glippen ofzo. En dan durf ik ook niet goed met de lamp te schijnen want stel iemand ziet je dan bellen ze de politie omdat ze denken dat er inbrekers zijn ofzo. En het erf is aan de overkant van de straat en dat is nog eng zo als het donker is :o

Lekker lepel, ga je met de paardjes dan? Waar stal je ze dan? Misschien is een weekendje met paarden weg wel een leuk idee. En zal foto's uploaden, heb vanavond wel tijd ervoor denk ik. Jij moet ook eens wat nieuwe kiekjes plaatsen he!

Is wel jammer dan, patrick. Kan me wel voorstellen dat je dan graag ook daar had gereden. Toestemming krijgen ook geen optie? Of staat er iets van vee op? Of mogen wandelaars er wel binnen?

Bah, vanmorgen had ik echt last van m'n maag en ik moet een presentatie doen dadelijk voor een bier campagne en we zijn nog niet klaar. Ik wacht nu op de rest van m'n groep. Vorige week ging de presentatie super, hopelijk zijn we vandaag ook weer in vorm. Baselines verzinnen is wel moeilijk :( ik ben zo slecht met copy. Ik moet straks eens de website bijwerken weer en meer nieuwe foto's erop zetten. Maar dat kost zoveel tijd iedere keer. Ik ben ook niet meer zo tevreden over onze site. Ik moet een logo maken en dan hier en daar wat veranderen ofzo.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:10

Wij zitten op een boerderij gebied... en dan hele lange oprit naar het huis en de stallen.
en naast de mestplaats is zeg maar soort van bos zeg maar (ja kan er niet in rijden) staan alleen maar bomen...verder op is een lang zandpad..
Tis wel erg mooi hoor en als er wat gebeurd kan ik kei hard gillen, de stalhouder woont wel op het erf ook maar meer stukje naar voren.. dus hij zal het vast horen maar goed

edit: good luck met je presentatie!!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:53

Hallo iedereen,

Mag ik me ook weer hier melden? Ik heb een hele tijd meegekletst, maar door een hoop drukte kon ik het allemaal niet meer bijhouden.

Voor degene die mij niet (meer) kennen: Ik ben Rebecca, 29 jaar en kom uit omgeving Den Bosch.
Mijn liefste en kostbaarste bezit is Caitlynn, beter bekend als Cait.
Ik heb Cait als 2-jarige gekocht en intussen is ze alweer 4 (wat gaat de tijd toch snel). Foto's krijg ik zo niet geplaatst met mijn mobiel, maar er staan nog een paar oudere foto's op mijn profiel. Ik zal ze op een ander tijdstip weer eens even aanpassen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:27

Hey Becs, long time no see!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:30

Ha Andrea, ik hou jou nog steeds in the picture op fb :P. Met je jaloersmakende setjes. Ik ben dus niet de enige die paars uitstekend vind kleuren bij zwartbont

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:41

Is mn eerste setje. Maar wel 2 jaar naar gezocht :+: maar t staat prima he :+: ik heb al zitten klooien met lightroom met andere kleuren en heb daardoor al.ideetjes opgedaan O:)

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:39

Ik vind lichtgroen ook heel mooi en babyblauw, maar paars is toch wel nummer 1

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:46

waar gaat de sokkenwasrit dit jaar plaatsvinden dan? en wanneer? ik zit door het hele topic te spitten maar kan het niet vinden:(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:49

zondag 6 april, Serooskerke