[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:41

Gefeliciteerd met slagen en je baan!

Leuke foto's hoor, die blooper valt nog mee, is ook hoe de foto genomen wordt, toch? ;)

Heb weinig te vertellen, beetje ambitieus ofzo maar heb mijn wedstrijd set zo'n beetje bij elkaar :') Paard is nog laaaang niet zover haha.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:03

spullen kopen is altijd leuk toch :+

Ik vind de blooper foto ook wel meevallen hoor!

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:11

Dan ken ik wel andere _O-

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:49

Hier eergisteren mijn barefoot arizona pad eindelijk kunnen verkopen, centjuus. :+ Nu hopen dat het dadelijk op mijn rekening staat zodat ik het kan gaan verzenden.

Hier vindt ik de blooperfoto ook meevallen maar ik ben ook meer van principe er over is er over :') .

Hier begin de week mijn slowfeeder voor de pony's ontvangen, ben er blij mee en zou dan voor Finn nog een kaptoom willen bestellen in de hoop dat die past (is een geval van net wel/niet). Een hoefmesje nog zodat ik losse flapjes van de straal zelf kan weghalen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:54

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:21

Nu ook terug mijn fluo deken te koop gezet weer, hopelijk vind ik er eens iemand voor :') .

Goh foto is op een wat ongelukkig moment. :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:24

Ik kreeg vliegles :') ik ging er voorover af :')

(Stukje uitleg, hij had 2x geweigerd, kreeg van mij een tikje en mn instructrice, waar ie heel veel respect voor heeft, gaf een brul van: kom op!
Dus werd ie iets te enthousiast en dat zat ik niet helemaal uit :') )

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:33

:')

Hebben jullie mijn moddervarken al ontmoet ? Dacht ik een minipaard gekocht te hebben...

Afbeelding

Owja en zusje op Jack gisteren terug:

Afbeelding

Bedoeling is Finn als handpony te proberen maar het weer werkt wat tegen buiten...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 10:58

Whoops! Ach ja dat hoort bij de paardensport , soms even ongepland ernaast...

Hihi die Finn! Gijs kan er ook wat van de laatste tijd... verharen die van jullie ook zo? wintervacht komt er écht aan :/

Wat goed Sheryn! Das toch leuk, lekker dromen!
Zullen we samen debuteren met onze woeste hengsten?
Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden en heb dan ook geen wedstrijdkleding. Maar Gijs wil graag graag leren en werken en er zitten leuke gangen (inclusie gestrekte draf) op dus het is een kwestie van tijd en moed verzamelen. Voorlopig is 'thuis' in de bak al uitdaging genoeg.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:00

Gewoon lekker bij ons komen starten dan, als je gaat debuteren :j Kan je via de hengstenregeling ook nog naar officieel toe op termijn ook.
Informeel, behulpzaam, aanmoedigend en gezellig!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:02

Hier zijn ze al gedaan met verharen en is er enkel nog in lengte aan het toenemen :) .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:19

Ohhh ik smeer wat modder op bones dan lijkt hij op gijs kunnen we pas de deux doen heeeeey <<) (zodat bones ook bont wordt trouwens)

Cheyenne is echt stijf de laatste tijd. Bloedwaardes waren op zich goed en geen wormbesmetting. Maar ze heefr diarree en de da vond het wel meevallen. Nu had ik ook een bobbeltje gevonden maar da zei 99% geen sacroid en als het niet erger werd was et prima. Maar zeis veel ouder dan 15 lichamelijk... Ik heb maar 3 veulens met pauzes gefokt, eerste veulen pas op dr 6e en nooit intensief gereden maar ik vind haar er echt nie goed uitzien. Ze staat nu op stal. Da nog maar een keer laten komen, nu de andere eens kijken wat hij zegt. Ik heb niet het idee dat ze heel oud zal worden maar zolang ze geen fysieke pijn heeft blijft ze als grasmaaier hier hoor. Maar ik hoop dat ze wat minder stijf is dit voorhaar dan ga ik gewoon wandelen en lange lijnen doen, hoef niet perse te rijden. Doe ik sowieso al bijna niet met haar. Ik baal gewoon voor dr, deze dracht heeft dr echt moeite gekost. Vandaar dat we sowieso al besloten hadden dat fokken er niet meer inzat. Maar ze krijgt lekker een deken en dan laat ik haar nog maar eens nakijken. Ze is niet mager gelukkig en eet prima. Tanden waren ook in orde. Maar dr buikspieren die zijn echt uitgelemmeld alsof ze 20 veulens gehad heeft :\ da zegt weinig aan te doen maar kan ik echt geen oefeningen doen om het toch een beetje te verbeteren?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:21

Nientsje schreef:
Gave foto's!!

Sorry meiden. Even een egopost :D
Ik ben vandaag geslaagd voot mijn opleiding paraveterinair!! :):)
En daarbij ook nog een baan aangeboden gekregen :D dus volgend jaar ga ik de zwangere assistente vervangen tijdens haar zwangerschapsverlof. En wie weet wat meer :D

Super nieuws! Gefeliciteerd!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:54

Phoe chimello weet het niet zo van Cheyenne, weet dat je buikspieren wat kan trainen terug door longeerhulpen bijvoorbeeld maar in hoe verre het helpt bij dracht buikjes geen idee. Geef je haar iets van vitamine's bij anders eventueel marstall force. Hier geef ik alpengrün mash van agrobs + marstall force + pysilium (en lijnzaad) bij in kuurtjes, dus af en toe eens. Ze eten het met veel smaak op hier. Nu en heuvelop lopen zorgt voor een sterkere achterhand dat weet ik ook maarja.

Zo betaling binnen, zo dadelijk pakket op de post doen.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:45

Gefeliciteerd met slagen en je mooie baan. Goed bezig.

Chimello: ik heb het op film, krijg het alleen hier niet geplaatst. Jammer.
Maar ik kan vol trots zeggen, dat hij ook enkele pasjes verzameld onder het zadel. En dan krijg je een rommelige piaff pasjes eruit gereden. En dat is pas echt gaaf!!!

Hey, zo'n tinker varkentje heb ik ook hahaaa. Storm is echt een vuilak, woody gelukkig niet. Maar die heeft ook veel meer zwart. Dus is ook niet zo storend.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 15:54

Bedankt meiden!

Haha ik ken dat chimello. Stiekem wil ik ook wel wedstrijden gaan doen, ben er alleen nog niet klaar voor :o
Arme Cheyenne :(:)

Haha zwijn Finn en lieve Jack met zusje foto <3

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 16:57

Haha ik vind het zelf wel een blooper, omdat je op deze manier toch echt geen goede stijlpunten krijgt in de B tussen de paarden :') volgende week of over 2 weken gaan wij lekker weer BB starten en dan toch echt wel de startkaart aanvragen.

Jane2, Cool! lijkt me zo gaaf om dat eruit te krijgen. maaaaar zo ver zijn wij nog lang niet

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:16

Gefeliciteerd nientsje! Das goed nieuws! En wat een gave foto.

Wat rot van chayenne. Buikspieren zijn idd wel te trainen, maar als ze niet goed in dr vel zit us dat misschien ook niet goed

Toffe springfoto's!

Die gijs toch. Een echte tinker haha

Brave cas en babys

Lekker toch, vieze pony's, blije pony's? Of geldt dat alleen voor kinderen?

En een vosbont paard gekozen. Hopelijk komt deze wel door de keuring!

Noeka is net als vorig jaar rond deze tijd, weer kreupel. Ze loopt wat kort rechtsvoor. Vorig jaar zag de hoefsmid er niets aan, was het met een goede twee maand weg. Als ik haar achteruit laat lopen knakt haar been. Haar nek heb ik ook wel eens gehoord. T zit me niet echt lekker. Veearts adviseerde grondwerk wellicht te korte spiere. Oid.

Morgen krijg ik de foto's, zin in!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:16

Gefeliciteerd nientsje! Das goed nieuws! En wat een gave foto.

Wat rot van chayenne. Buikspieren zijn idd wel te trainen, maar als ze niet goed in dr vel zit us dat misschien ook niet goed

Toffe springfoto's!

Die gijs toch. Een echte tinker haha

Brave cas en babys

Lekker toch, vieze pony's, blije pony's? Of geldt dat alleen voor kinderen?

En een vosbont paard gekozen. Hopelijk komt deze wel door de keuring!

Noeka is net als vorig jaar rond deze tijd, weer kreupel. Ze loopt wat kort rechtsvoor. Vorig jaar zag de hoefsmid er niets aan, was het met een goede twee maand weg. Als ik haar achteruit laat lopen knakt haar been. Haar nek heb ik ook wel eens gehoord. T zit me niet echt lekker. Veearts adviseerde grondwerk wellicht te korte spiere. Oid.

Morgen krijg ik de foto's, zin in!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:22

poedersuiker van Noeka :(:) hopelijk komt he goed..

Thanks Lor maar vitamines krijgt ze genoeg :P ze had een klein selenium en vit E tekort maar ik denk dat dit inmiddels al meer op pijl is. Mastrall zal ik wel eens bekijken!

Nietsje gewoon doen joh bij nsvt wedstrijden kun je ook met niet tinkers en kruisingen terecht hoor! Super leuk die koudbloed variatie.

Zet het op youtube van storm joh!!
Wil ik zien <<)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:38

Arme Noeka :(:)

Nja Chimello, ik heb geen trailer dusja -O-

Haha moeten jullie de nieuwe slaaphouding van Jan en Klaas eens zien :)) ik lag dubbel _O-Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 18:39

Lekker knuffeleeeee

Wat rot van Noeka. Hopelijk niks ernstigs

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:25

Ik hoop dat ze happy zijn als vuile pony's.

Chimello, had ik gedacht maar meld het liever voor het geval dat :).

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 19:40

Zac is ook een vuile pony, maar heeft nu een deken :') meneer begon alweer aan zn wintervachtje

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:23

Afbeelding
Afbeelding
Deze foto 's zijn uit het filmpje gehaald. Je ziet hem goed zakken achter