[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:25

Aah leuke foto <3 ,

ja idd klopt Jack is lekker stevig gebouwd die was gewoon er klaar voor op die leeftijd. Z'n galop is trouwens echt heerlijk. Lekker lang teugeltje lekker ontspannen.. Net nog effe zitten knuffelen der mee en natuurlijk moet je dan terug kroelen hé.. :~.En hij houd nog altijd van buitenritten net als 5 maandjes geleden O:).

TurboTinker

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:37

Leuke foto! vind haar echt een knap ding!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:38

Dankje wel, ben ook echt super blij met der :o

Pff 5 maanden alweer wat gaat de tijd toch hard!

Ja Jack is een heel relaxt paardje, je hebt er echt een goede aan :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:44

Ja echt.. het lijkt wel of die hier al altijd heeft gestaan. Die past hier echt en ook bij mij. Als ik er op zit ben ik gewoon ontspannen, dat had ik niet bij die haf daar op was ik achteraf gezien echt een gespannen blok meestal. Heb idd echt een goede aan Jack :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 19:52

Ies ook echt m'n leerpaard...binnen echt een korte tijd kon ik gewoon lichtrijden en galop.... :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:57

Vandaag kwam vriendin nog eens langs. En na een super buitenrit hebben we ook even haar touwhalster gepast op Tink. En wat deed Tink het super! Ze luisterde erg goed, en stopte ook meteen als we het haar vroegen. Ze reageerde veel beter dan met bit. Nu begin ik echt wel aan een bitloos hoofdstel te denken...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 23:58

ahh dat is leuk van tink!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:00

Super zeg !
Bij hoofdstellen goed opletten je paard reageert zo te horen op touwhalster goed, kan zijn dat die op ... terug niet reageert goed uitproberen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:01

Maar voor de rest echt super :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:26

Ja weet ik, ik twijfel tussen side-pull en kingekruist, want beide schijnen ze erg goed te zijn.. Ik ben van plan eventueel eens te vragen aan een ruiterwinkel of we zo'n hoofdstel éérst eens mogen testen. Ik rijd altijd buiten, dus als ze niet goed reageert is dat niet bepaald veilig/handig. En ik reed niet met het touwhalster, mijn vriendin reed, omdat ik eerst nog wat bang was dat als ik té hard zou inwerken ik haar zou kunnen bezeren, en mijn vriendin had meer ervaring.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:31

Ik kan me goed vinden in de manier van beleren die Simone beschrijft, ik denk dat ik het op ongeveer dezelfde wijze wil gaan doen. Ik ben al wel aan het oefenen met een bit (alleen indoen en haar laten wennen aan zo’n vreemd ding in haar mond) en dit pakt ze erg goed op. Uiteindelijk wil ik haar bitloos gaan rijden, maar vind het wel erg prettig dat ze ook aan een bit went.
Ik vindt het vooral belangrijk dat ik met haar de uitdaging op blijf zoeken op een speelse manier, ik plan ook nooit van tevoren wat ik wil gaan doen. Soms zie ik dat mensen op stal komen en een vast plan hebben wat er die dag moet gaan lukken en dan zie je naderhand zoveel frustratie bij paard en ruiter door die strakke planning.

@Jayney: Wat een mooie foto van Erynn trouwens, echt een voor boven je bed :D

Morgen ga ik voor een trailer kijken, ben benieuwd of dit hem gaat worden. Wil erg graag met Cait gaan oefenen en dan mag ze thuis ook eens het weiland leeg eten :Y)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:08

Ja snap ik :), ik heb het zelfde met bitloos ik moet ook echt testen en doen want ik moet 100% garantie hebben dat hij de optoming snapt met dat ik ook altijd buiten rij. Nu hij gaat goed op kin ik denk ook dat ie op kaak gaat willen... zou graag ja de nurtural kunnen testen :).

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:25

Dat was mijn plan ook helemaal simone :j Leuk!
Helaas door een ongeluk hebben we niet veel meer buiten gereden, maar van het voorjaar gaan we het allemaal weer oppakken. Ze wordt van 5 en dan gaan we dus naar buiten daar waar alle knopjes bevestigd zijn. Dat is ook wel een heel prettig idee :)
Kayleigh is leuk!

Leuke foto Jayney!

Op wat voor stal heb je Jaron staan Andrea :)?

Zaterdag de 21e komt Karin de Boer langs om een nieuw zadel aan te meten, heb het liefst een bruine, maar het is even afwachten hoe en wat. Daarna ga ik een bijpassend nieuw bitloosje kopen en mag clover weer lekker bitloos door het leven :) ( Als alles goed gaat uiteraard )

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:12

Op een 24/7 weiland

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:48

Lekker zeg dat hij buiten kan staan :)

Wat leuk dat veel hier bitloos willen rijden, wil ik ook graag doen met die van mij als het zover is :D

Vandaag even een heide ritje gemaakt met de tinker merrie Kayleigh van mijn overburen in Hilversum. Paden zijn nog erg goed hier ondanks veel neerslag.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:25

Jayney: Idd een foto om uit te laten vergroten.

Jarom lekker 24 / 7 buiten. Al gepland wanneer je er een stukje op gaat ? Zag er leuk uit die foto met zadel op. Heel relaxt

Eef: was jij ook al opzoek naar een nieuw / anders zadel ? Bruin = <3
Een ernstig ongeluk waardoor je niet meer (tijdelijk) naar buiten kon ?

Rebecca: heb je nog een trailer kunnen vinden ?
Zelf ben ik ook van het spelend leren.

Hetlevenwint (sorry ben even je naam kwijt :o ) : Wel uitkijken met een touwhalster he. Daar mag / kan je niet teveel druk op zetten. Met een lang teugeltje is het geen probleem.

Zoals beloofd de foto's. Voor de 2e keer met het bitloze hoofdstel. Samen met mijn moeder even in de bak 2 rondjes stappen, voordat we naar buiten gingen. Aaah we kregen een uitgebreide hinnik van dr toen we aankwamen :) :
Afbeelding

Afbeelding

Jeeh, morgen lekker weer. Waar we naar het bos gaan zit ook een klein meertje. Ben benieuwd of ze er een paar stappen in wil zetten. :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:36

Ongeluk met clover gehad, daardoor angst opgebouwd en heel langzaam zijn we weer buiten gaan rijden. na de verhuizing is dat er niet meer van gekomen :)

Wat een leuke foto‘s!!! Staat haar ontzettend leuk :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 18:52

Simone@, Lor is m'n naam :).. ik ken de inwerking van touwhalster. Ik gebruik het voor onder m'n hoofdstel of als ik eens ga gaan wandelen maar voor met rijden niet, Jack reageert er op zich wel op maar hij loopt er af en toe doorheen dus niet de gepaste optoming voor ons wat kin/kaak wel is :). Ik rij standaart met een lang teugeltje zowel met als zonder bit altijd een lang teugeltje en ik leg regelmatig ook gewoon de teugels op m'n zadel en rij zonder. :)

Het hoofdstel staat der echt trouwens, erg mooi !

Jayney@ leuk buitenritje gehad, leuk dat de paden goed liggen hier is het nu nog te nat voor veel op velden... te gaan.

Kaat@ Net je topic gezien en even gereageerd natuurlijk :). Leuk zadel loos, ik rij nu vooral met maar ga proberen terug vaker zonder weg te gaan :). Jammer dat je ondaks dat je in België woont toch nog even van me af zit.

Eva/eef@ oei ongeluk gehad ? Hopelijk binnenkort terug vaker naar buiten. :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:02

Ik heb clover ingereden buiten, had totaal geen angst en ben er bitloos helemaal alleen mee naar buiten gegaan. Is lang goed gegaan tot ze een keer ontplofte en ik er af viel. Ben pijnlijk gevallen en opgehaald door de ambulance. Ik heb er een beschadigde zenuw in m‘n onderrug. Ik heb er een flinke angst door ontwikkeld en heb op dat moment besloten eerst in de bak de knopjes te bevestigen. Toen dit grotendeels gelukt was ben ik weer buitenritten gaan maken. In augustus zelfs op vakantie geweest op de veluwe. Nu ben ik in oktober weer verhuisd en is clover begonnen met puberen.. Niets ernstigs, maar neem liever geen risico meer. Als het straks weer wat rustiger gaat gaan we weer lekker naar buiten. We gaan nu met uitstappen steeds al een stapje verder richting hek van het terrein. Voor van de zomer staat er weer een paardenvakantie gepland :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:13

Ow oke das idd minder, hopelijk gaat het een goede paardenvakantie zijn dan deze zomer :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:45

Lor: Dankjewel. Lekker he, rijden zonder teugels / hoofdstel. Deed ik met mijn oude pony ook vaak.

Jeetje. Kan mij voorstellen dat je dan voorzichtig aan doet. Waar ga je in de zomervakantie heen ? :)

--

Vanmiddag mijn paardensierraad, armband van mijn oude pony, binnen gekregen. Hij is echt super mooi geworden !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:56

Wil je een foto laten zien er van Simone ? Ik begrijp het als het gevoelig ligt.

Idd leuk als je zo een eind je teugels op het zadel kan "weg" leggen. Had ook eens klipjes op de teugels gedaan en niet gemerkt dat die niet helemaal rond de bitring sloot. Nu goed ik was onder weg en opeens (had het in eerste instantie niet eens door) reed ik met de teugel maar aan 1 kant vast. Nu goed heb een heel eind door gereden op die manier en dan maar toen ik de drukke weg hier ging over moeten 'm er even terug op geklipt :D. (70km/u weg waar ze 90-100km/u rijden meestal)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 20:06

Ik had geen idee hoe ik het zou vinden om een armband van Fun te hebben, maar vind hem erg mooi. (helemaal als ik van de zomer wat bruiner ben)
ff snel een foto gemaakt:
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:22

Die is zeker mooi geworden Simone!

Knappe kayleigh met haar hoofdstel! staat ook goed :j

Over hinniken gesproken, Jaron hinnikt heel schor _O-
En ook als ik aankom :+:
Wanneer ik had gepland om er op te gaan zitten?... :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 21:27

Jaron was vandaag trouwens bij de smid, wat een draakie,
Even uitproberen dus, dus praampje even op, haalde gelijk geen geintjes meer uit.

Spoiler:
klik
Laatst bijgewerkt door TurboTinker op 07-01-12 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt