[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:22

Ik vroeg me stiekem af wie Ted was :') Ik heb echt op jullie site gezocht en toen snapte ik dat hij een bijnaam heeft hihi
Hij heet Wesson maar we hebben geen idee wat we daar van kunnen maken. Nu ben ik wel nieuwsgierig over zijn naam! Ik zal het vast wel ergens overlezen hebben ik ben ten slotte nog niet zo lang op dit topic. Had trouwens nog gevraagd over of de waardes echt zo slecht waren en of het niet met koudbloeden te maken had en ik heb naar dat middeltje gevraagd maar dat was nu niet nodig (omdat ze dan toch een spuit kreeg). Maar nogmaals bedankt voor de tip. Blij dat er meedenkers zijn die helpen!

Oke, opslaan in raw (wist nooit wat deze bestandnaam voor diende) en lightroom. Ik heb dat geloof ik op mijn mac staan. Maar ik krijg volgende week ergens een nieuwe macbook want deze heeft maar 2GB werkgeheugen en draait photoshop echt heel moeizaam... Ellendig als je voor school affiches moet maken in 300 resolutie en de muis begint te draaien en niet meer stopt met draaien :')

Maaaaaar anyway hij is het afgeleverd! Ik heb foto's gemaakt maar die zijn heel slecht vanwege het donkere licht, ik wist nog niet zo goed hoe ik die diafragma moest veranderen... Hij is wel echt harstikke vies van de wei afgeplukt want er was bijna geen wit plekje meer op z'n lijf te bekennen haha dus nu ga ik snel die yellow out eens halen voor z'n vieze staart. Wat wil ik hem toch graag wassen! Ik ben helemaal verliefd op z'n maanoogjes! Ik heb altijd eentje met blauwe ogen gewild <3
Hij heeft een prachtige bouw echt precies z'n vader, maar hij is nog wat fijn omdat hij nog meer uit moet zwaren. Maar dikke forse knieën en een lekker knap koppie. Alleen doodzonde dat hij op een land met jonge hengsten stond want hij heeft de helft van z'n manen afgevreten gehad. Voorlok is gelukkig niet aangetast en mooi lang maar Guess heeft vele langere, dikkere manen wel. Hij wordt ook niet zo groot als Christine gezegd had, wat ik ook jammer vind want Guess wordt al rond de 140 en deze zal dat ook zo ongeveer worden. Sok ook niet overvloedig maar daar oordeel ik pas echt over als hij gewassen is want hij is écht vies.

Zal denk ik vrijdag pas tijd hebben om hem goed te wassen (staart/sok) dat is pas de eerste dag dat ik vrij heb. Morgen wil ik nog niets doen dat is nog te vroeg, hij is er pas. Ik praat nu echt te veel sorry jongens, ik ben gewoon heel erg happy momenteel hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik zoveel over hem zit te kletsen :+

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:34

Oeh mooie foto's allemaal weer. Dakota is ook knap zeg.

Gefeliciteerd met je dochter Sweetsox!

Mira, ik vind het stoer van je dat het probleem gewoon aanpakt.

Oh, ik herken dat zo met die namen! Ik vind Aranka ook een verschrikkelijke naam, maar kon destijds niets verzinnen. Nu is ze er alweer zo lang dat het toch Aranka blijft. Al had mijn zoontje het laatst over Franka, das misschien al iets beter, haha! Succes hoor. Ik zou er toch voor kiezen direct de naam te veranderen. Later omschakelen is lastig vind ik.
Heel veel plezier met hem in elk geval, fijn dat hij er is!

Quint heeft zich keurig gedragen. De trailer was geen probleem. Hij heeft wel heel wat gehinnikt daar, maar was verder erg braaf. Nu de foto's maar afwachten...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:35

Ah wat is ze toch knap Niene!

Leuke foto's sweetsox

De waardes van koudbloeden en warmbloeden verschillen wel Chimello, maar daar houden ze wel rekening mee met het "uitlezen" van de gegevens. Heb je de uitslag ook zelf ontvangen?

Leuk hoor, dat jullie nieuwe aanwinst aangekomen is :)

Vanmiddag lekker bij de paarden getut, allemaal even laten rennen en wat foto's gemaakt, en veel met Khaleesi geknuffeld.
En de camera was mee :)
Slapende Indy
Afbeelding
Slapende Colenda
Afbeelding
Hé, ik ben wakker!
Afbeelding
Khaleesi is ook wakker
Afbeelding
Khaleesi wordt later een springpaard:
Afbeelding
Afbeelding
Izzy is een lekker vies varkentje
Afbeelding
Afbeelding
Colenda heeft vleugeltjes
Afbeelding
Ontplofte manen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stoere Khaleesi
Afbeelding
Afbeelding

en Indy speelt voor mama:
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 22:39

Rennende Izzie foto is gaaf.
Nee, vergeten te vragen. Morgen komt hij nog medicijnen brengen voor de bronchitis van de katten. Dan zal ik nog eens vragen. Hij zei wel dat de waardes amper verschil toonden en het echt niet ernstig was. Ik vind alleen dat ze wel erg sterk vermagerd is door alleen dat dus ik wacht even af, achter 3 weken moet ik haar ontwormen en dan hoop ik verbetering te zien. Ze eet verder goed dus aan haar eetlust ligt het zeker niet. Maar ze was altijd een rond tonnetje en nu niet meer :(

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 01:06

Ik vind Izzy zooooo leuk!Helemaal mijn tinker :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 08:10

Ze is ook echt super lief :D

Wel handig om ook zelf de uitslag te hebben, stel dat er ooit nog iets is, dan heb je zelf vergelijkingsmateriaal ;)
Als ze een flinke wormbesmetting heeft dan is het vermageren niet zo raar, en dan komt de bloedarmoede waarschijnlijk ook daar vandaan.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 09:59

Wat een heerlijke foto's weer dames!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 10:13

Draakje wat een heerlijke foto's!!
Indy vind ik zo'n gave kleur hebben en wat kan Izzy crossen ;)
------------------
Ik heb gister een buitenrit gemaakt met Roos en een stalgenootje :) We gingen door een woonwijk en kwamen een mega groot wit hek tegen waar we door heen moesten (door een smalle opening) en andere paardje wilde even niet voorop en Roos ging stoer voorop er door heen alsof ze het dagelijks deed! Zo poepie braaf!!
Was de eerste keer hier op buitenrit
Vandaag heeft ze vrij en morgen longeren en dan woensdag heeft mijn dochter weer les op locatie :) dus gaan we weer onder het zadel langs de weg die kant uit stappen. Is zien hoe dat dit keer gaat.
Heb er zin in! Gaat zo super goed met haar en mij natuurlijk! echt super happy!

En kijk dit is ons gewonnen hoofdstel via Facebook like share en win *D Mijn dochter heeft hem voor sinterklaas gekregen dus zij mag er mee pronken op wedstrijd en op les

Afbeelding

en zo staat ze op wei
Afbeelding
vooraan is een beetje blub :') maar goed ze hebben echt een mega lange wei helemaal tot aan de weg (de weg is als je goed kijkt links op de foto, dan zie je een wit bordje (kan ook een auto zijn hoor) daar is dan de weg zeg maar)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 11:17

wat een leuke foto's allemaal. jeetje wat is die zwarte een schatje zeg.
gisteren lekker even naar sox geweest en los gegooid, jeetje wat had die energie over. Slik.... dat veulen kan echt mega hoog bokken. niet normaal en scheuren in galop. Volgend mij word dit de eerste tinker die galop heerlijk vind en mega hard ga en dan nog als cadeau galop wissels doen. hihihi, wil niet een dressuur pony/paard hebben maar is wel gaaf dat ze dit doet.

straks weer lekker wandelen met mijn lieve meid. zo zin in...zo eerst het gesprek op school voor mijn ene zoon. en straks naar kerststuk van mijn andere zoon. verder nog een hoop te doen. maar sox gaat voor vandaag

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:44

Wat een lekkere wintervachten allemaal zeg. Daar wordt het knuffelgehalte toch wel hoog van, zeker bij Khaleesi.
Wat fijn dat de buitenrit zo goed ging! Ik heb haar nog gezien bij waar ze vandaan komt. Leuk dat ze zo goed terecht is gekomen.

Ik kan het niet laten, de eerste foto
Afbeelding

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:46

Wat een heerlijke foto Joanne! :) ben nu al benieuwd naar de rest ;)
mooi wit geworden zo te zien.

Wanneer heb je haar gezien?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:48

Woww knapperd! Mooie wollige foto!

Ohh ik heb ook nog fotos van gisteren :+:

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 13:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:04

Bedankt! Ik ben ook erg benieuwd naar de rest. Ja hij was aardig wit, behalve een dikke vlek op zijn nek aan de andere kant. Je kan niet alles hebben he.

Ziet er goed uit snackie. Leuk dat paars!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:05

Oh ja, ik heb een week of 3/4 geleden gezien, het weekend voordat je haar hebt opgehaald geloof ik.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:14

Quint kijkt wel lekker arrogant! Lekker ventje!

Andrea, je hebt Jaron echt lekker aan het lopen he?!

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:17

Mooie foto's komen er voorbij.
Vind die wintervachten zo schattig.
Khaleesi is alleen maar haar <3

Wat fijn dat je buitenritje zo goed ging Nienke. Hoofdstel staat haar mooi.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:41

Dat hoofdstel.is idd gaaaaaf!!

Txs jorretje. Hij gaat steeds fijner lopen :+:

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:45

Leuke foto's !!

Ik ga morgen middag terug rijden. Deze middag heeft die middagje rust :).

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 14:49

Erge leuke foto's helemaal Super.
fors gebouwd en wollig beter is er niet. Jeetje wat is die wit geworden. Hoe heb je dat gedaan. Mijn bonte word echt niet meer schoon maar staat ook zonder deken.

net met sox heel lang gewandeld en dat was goed. ZE schrok van dingen en was eigenwijs. Voornamelijk het eerst stuk dacht ik, zal ik omdraaien en terug gaan. Toch mijn plan gedaan en een flink stuk gewandeld af wissels met gras eten. Eerste stuk was rennen en steigeren. Dacht toen nee he niet weer zo een paard wat flink kan steigeren en bollen. Maar ze is goed te corrigeren gelukkig. Fijn geweest sta nu weer lekker in de kudde en vanavond lekker poetsen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:14

Die van mij is zilvershampoo wit zn benen mest geel :p

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:33

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:46

Joanne wat een zalige foto. Zeker mee pronken!

Leuk hoofdstel, vooral dat kleurtje erin. En vooral cool dat die echt gewonnen is.

Paars staat hendig goed bij tinkers. Mss m'n volgende halster paars kopeb 8)

Leuke foto van sox!

Straks Wesson los laten in de wei om z'n beentjes eens te strekken. Dan ga ik ook proberen wat foto's te maken. Maar wat moet je geduldig zijn met dieren fotograferen want die staan echt nooit stil :(

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 15:53

mee drama is dat, hebben jullie het ook dat die kop altijd richting gras is of ander eten. daarom is deze foto uniek. ze kan zulke leuk koppie trekken maar ja in je eentje een veulen vast houden en andere hand foto maken is moeilijk zeker als ze dan naar je toe lopen...

paars, rose en zo staan goed bij tinkers. vind blauw ook mooi. mits het een bont paard is. ik hou het zelf op knal kleuren., vind ik erg leuk.

vond het ook al een mooi hoofdstel. zoek nog een leuk halster voor in de paddock. vind dat touw halsters gevaarlijk.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 16:37

Sorry dat ik weer gewoon binnenwandel. Vandaag laatste examen afgelegd, dus als het goed is kan ik nu weer gewoon lekker meekletsen :D

----

Rare paardennamen? Herken het wel. De namen van onze tinkers zijn ook nou eenmaal niet onze smaak. Maar ze reageren erop, en uiteindelijk past het wel bij hun uiterlijk en karakter. Boris vind ik zo'n 'lompe, stoere, stevig gebouwde' naam, en laat dat onze ruin ook gewoon zijn :D Tinky is meer zo poezelig, beetje aan de schattige kant, meisjesachtig. En soms is het echt een dramaqueen, dus ideaal :')

Terecht dat je zoveel praat! Zou ik ook doen met zo'n leuke nieuwe aanwinst! Ben benieuwd naar 'propere' foto's, Chimello!

Top dat Quint zich keurig heeft gedragen JoannE! Die foto <3 Wat een ontzettend lief en aansprekend koppie zit daarop zeg!

Heerlijke foto's Draaakje! Je hebt echt leuke paardjes rondlopen daar (en ik vind je paddock ook echt prachtig). Khaleesi is echt om op te vreten met haar fluffy vachtje :+:

Drukke dag zo te horen sweetsox, enne ik denk dat sox ook de winter in zijn bol heeft :) Toffe foto!

En top Jaron mag ook niet ontbreken. Jullie gaan echt met sprongen vooruit zeg. Heb het al vaker gezegd, maar herinner me echt nog toen jullie van 0 begonnen. Nu wordt Jaron echt een lekker ding!

Tinkers op de foto = drama, whahaha. De laatste keer op shoot was Tinky echt ontzettend chagrijnig, niet normaal. Van Boris valt ook echt geen foto te maken, vindt de camera interessanter en komt pal op je lens staan :+ Of kijkt heel erg boos.

Is idd een leuk hoofdstel zeg! Mijn volgende hoofdstelletje wordt handgemaakt. Wou al een tijdje zo'n mooie keltische zoals enkele vrienden van me hebben. Mijne wordt wel tikkeltje anders. Had alles zelf al besproken qua ontwerp en stond eigenlijk op punt om hem te 'kopen', maar wou toch eerst mijn zadel (die er nog altijd niet is :( ) aangezien dat belangrijker is. Het is dan ook een dure bedoening. Zowel zadel als hoofdstel. Ik ga weer hard mogen werken deze zomer O:) Voor Boris gaan we toch ook kijken naar een hoofdstel. Op de weg is hij heel braaf bitloos, maar in de baantjes kan hij echt de draak uithangen. Vorige keer begon hij te klieren aangezien hij geen gras mocht eten. Meestal gaat het een tijdje goed, maar eens hij één keer gras heeft kunnen eten, mag je het vergeten. Was wel ook weer tijdje geleden dat hij buitenkwam. We hebben wel énorm met hem zitten lachen, op een bepaalt punt kwamen we langs trekpaarden die liepen te showen. Moest je Boris zien! Zette die nek erop en showen maar! Hij maakte gebruik van tapdans technieken (ging heel raar schoppen met zen achterbenen, ik vermoed dat er wat modder aan zen sokken zat, of dat hij jeuk had) en aangezien hij een keertje verschoten was, zat hij te blazen als een draak, haha. Oen! Het is echt zo'n mafkees. Heb me al rot gelachen met zijn acties. Maar om terug te komen op hoofdstellen.. Had dus eentje gezien dat pérfect is, 3 in 1 zowel bit als bitloos. Bokker Magica heeft zo eentje (vroeger het hoofdstel van Caily hier), vind hem echt prachtig! Mama vond hem ook mooi, dus gaan we hem waarschijnlijk in het donkerbruin in huis halen. Als het beter lukt met bit buiten, dan blijft dat ook zo. Maar er gaat wel bitloos met hem gereden worden in de piste.

Zadel zal ook niet snel komen ivm aankoop nieuwe auto. Een Isuzu D-max :D 4x4'tje dus! Ben heel blij, ik ben gek op de auto. Hopelijk komt ie snel ;)