zo ga terug lezen vanaf pagina 331
@ grid ik was wel erg bang dat sil enorm zou gaan schuren en zich zou ontwikkelen tot explosief dier maar dat valt gelukkig reuze mee hij had eer gister avond zelfs het deurtje van het weef rek al los zonder vervelend te doen (ben echt super trots op mijn knolletje (ze vinden hem een schatje
)
wedstrijd:
@ wisky fijn dat herma zo dicht bij blijft een dier weg doen is altijd moeilijk vind ik
sucses met je nieuwe project ziet er wel statig uit voor de jonge leeftijd maar zit nog een hoop werk aan zo te zien
@ silas ik ben er idd erg op vooruit gegaan ik moet zelf meer wennen dan de paardjes
ik heb continu het idee alles te moetten vragen enzo afspuiten ed (zo af en toe schrik ik onderweg oliebol water vergeten !!!!!) terwijl het wel gewoon mag
@ berk nee die van mij stond toen nog in oude willem dat was meer richting diever
die tinks staan wel erg dicht bij mijn huidige plaats
gedonder met de paardjes
hihi zo zie je maar weer onderschad de oude garde niet 
heerlijke foto zeg
(wat een enorm veulen dan zeg !!!
foto's
)
pff je hele huis opknappen maar je zal er wel profijt van hebben
gaaf trouwens dat flint zo aanhalig is geworden
@ timokyana paardje op ontploffen is altijd spannend
voegt zich bij de nieuwschierigen naar de uitkomst 
pff is een birth alarm niet wat voor je ??? werkt niet altijd maar toch zal het mischien je slaap wat verbeteren (mischien dat je er een kan lenen)
sil heeft gewoon een normaal standaard dik trensje in wel een koperen voor de smaak
hoe heb je de lijn dan als je longeerd ??? met bitstukjes en lijn onder langs kan het bit idd doen sharen
je kan het achter het hoofd langs proberen
@ sita ja hebt de koopjes hoek toch niet gemist he in divoza !!!!! (dat is altijd mijn eerst prioriteit
)
drukke vakantie gehad maar wel een leuke zo te lezen 
en eh bem bem is erg leuk toch gaaf zo'n klein ding te bezitten ben ik achter gekomen 
dat lijkt me niet echt normaal gedrag wat collin vertoont hoop dat je er uit komt met hem dat gaat nog wel wat moeite kosten vrees ik
lekker ge tutteld met Shania
lekker dat ze alles zo snel op pakt ondanks haar eerste hengstigheid (mischien wel een voordeel dat ze dan mischien braver blijft als ze weer hengstig is )
heerlijk lijkt me het een strand rit (wandeling)
(nog even geduld en dan kan ik ook met sil) de foto's zien er erg mooi uit
@ Pradaatje
nog geveliciteerd
vervelend van je grootvader (ach denk maar zo ze worden ook weer een dagje ouder en vervelender
)
die van mij ligt op sterven (kanker, dement, etc etc) en is eingelijk ook niet veel meer (was het ook niet meer sins mijn oma overleden is)
trouwens mogelijke nieuwe aankoop ??? jammer van de Schwarzwalder die zijn wel
@ snowdon balen he als de een moet werken en de ander niet en al helemaal als je al plannen heb gelkkig was dat niet jou geval
heb wel slecht nieuws voor je sultan is alweer door verkocht (was geloof ik niet echt in de planning maar toch zo gelopen)
kijkt weg van die verschrikkelijk mooie koppies (heb ouders bijna overgehaals ivm muizen hiero
) wat is figaro een schatje zeg
goed te horen dat er toch langzaam aan verbtering is met je (schoon vader) laat ik het maar zo noemmen 
@ grrr dat zijn idd de echte leuke kleurtjes en kwijl diertjes (maar goed dat ik niet teveel geld heb)
mirthe halen
lekker weer je kudde compleet
en een nieuwe bak pff toe maar weer :p
@ Rais lekker he zo'n tocht het ziet er allemaal erg mooi uit hoor
@ l0rdJ ook op wedstrijd (ik blijf achter geloof ik
)
pff is wel spannend geweest zeg !! jammer dat het laatste onderdeel niet goed ging
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh nog een die naar cavallia gaat (is geweest) voeld zich ernstig tekort gekomen en jaloers 
@ resdiray erg gewaagde dekjes heb je altijd zeg 
vrij springen is altijd leuk
(ik begin er maar niet aan met sil straks breekt ie zijn benen
toen ie een jaar was was 20 cm ook te hoog en moeilijk voor hem
)
@ Berdien
iMac we zullen je missen
MacBook en een hoop plezier van je beleven
(inmiddels ook alweer onder ge kwijld ivm geile tennisers
)
blij dat jess weer goed loopt toch leuk dat ze wel pit toont 
op de bels ge zeten (smily's doen raar) dat rijd best raar he
is was de smalle co gewend toe ik op een shire moest met een enorm zadel waar ik met mijn toen nog smalle kontje in verdween dat was idd ook aandraven en gelijk van laat maar even
die passen pff
@ ziggyjanet schoppen naar iets specifieks werkt nooit bij me ik kom ook altijd met wat anders thuis
leuk he de markt en fijn dat het wel goed ging met ziggy sil en ik moetten er ook hard aan werken dus je bent niet de enige 
@ vlek mooie collage
haalt diep adem gaat naar auto voor blikje gp en gaat zo weer verder 
pff nou nu even mijn verhaaltje
zaterdag vriend ontvoerd (die er voor 80 % zin in had maar mee moest van mij
) voor de shet nu filou
we waren al aan de late kant en ik noest mijn rekening nog plunderen voor stalling oud en nieuw, smid en eventuweel aankoop filou
dus wij daar aan gekomen gelijk maar betaald en gevraagd hij wou eingelijk nog even wachten ivm het ruilen gebeuren.
dus even nog gezellig me de oude heer gesproken (gelukkig niet met syco vrouw die hij zelf een zeur noemd
) en ze konden het wel goed begrijpen dat ik over ging enzo.
even later kwam zoon er ook bij en uit eindelijk kwamen we weer op het shet onderwerp ze was niet lief en moest toch weg en dacht aan een inruil prijs van 50 euro (maar goed dat ik genoeg op zak had) dus ik zo gezegd dat is de prijs die ik ook in gedachte had dus hij nou dan neem je haar toch mee??? ze zijn zo aan elkaar gewend
dus ikke filou maar gekocht (ben stiekum toch wel wat aan dr gehecht)
en intussen stond de trailer al te wachten dus ik wou even snel de paardjes vangen en gelijk maar gaan (niet dus)
(kwam intussen tot de ondekking dat het draad waar sil achter stond plat op de grond lag en de lieverd was nieteens uitgebroken
)
we zijn met 4 man bezig geweest met sil en toen we die eenmaal hadden moest filou nog gelukkig was die makkelijker omdat ze zo hangerig naar sil was.
nou de beesten nog op de trailer sil gelukkig zonder al te veel protesteren en vriend had filou overdonderd door direct er achter aan te lopen dus dat was ook kat in het bakkie 
dus afscheid genomen enzo en op naar de nieuwe plek
onderweg konden we wel zien dat sil wel erg naar filou trok (verder geen aandacht aan besteed)
maar goed daar aangekomen sil uit geladen toen er achter gekomen dat er geen achteruit op filou zat
dus die is ern met wat mk en wat raar uitgekomen ook helemaal overdonderden verbaast wat er allemaal gebeurde
dus ik sil op stal gezet en filou ook nog even wachtende op de smid
ondertussen nog even les gehad met sil in de pin en op stal begon die vrolijk de stal leeg te knagen (had al in 4 jaar geen stro gezien en het smaakte hem wel best)
dus onder tussen met het wachten sil even opnieuw gevlochten en filou een borstel beurd gegeven en er toen achter gekomen dat ze hengstig was (vandaar het happen van sil in de trailer dus sil in trailer naast hengstige merrie
)
(vliegt onder het typen door even een mus door de kamer
dus die ook maar even vriendelijk verzocht weer naar buiten te gaan
)
dus uiteindelijk de smid bij filou gehad
vorige keer was ze niet zo lief dus nu even afwachten maar ze was echt super braaf
achteraf is het een erg lief diertje
nou daarna in de kudde gedaan natuurlijk erg vreemd (voor mij erg eng wan voor het zelfde geld springt ze zo het water in wat diep zat was
) en spannend allemaal dus erg hangerig tot de paardjes gedag kwamen zeggen en er wel rake klappen werden uigedeeld ze was immers hengsting.
maar dat duurde maar even
toen het gesprek veulentje gehad (eigenaar kende nog wel eventuweel een hengstje voor dr als deze niet wat presteerden) dus hoe dan ook mijn eerste veulentje is onder weg
gister weer geweest uiteraad en het rek was los van sil, filou had het naar dr zin echt heerlijk daar
de sta eigenaar kwam nog even naar me vertellen dat sil het wel prima naar zijn zin heeft daar
en dat ie al een aan varing had met de border collie daar
sil wou zo stal uit lopen en hondje vond dat niet goed en zette hem weer op zijn plaats en hij luisterde ook nog !!!!
echt geweldig !!!
het is een schatje zei hij hij wil echt wel leren hij is zo braaf 
dus ikke helemaal in de wolken