Jolandaa_ schreef:Nou ik ben te veeleisend ook hoor. Ik heb behoorlijk wat trauma's opgelopen. Dankzij Dana ben ik er deels vanaf met Dana. Op een vreemd paard durf ik niet. Dana heeft mij vertrouwen gegeven en nu ik dat wat meer heb word ik wat veeleisender. ze moet doorlopen, en nageeflijk, achterhand eronder en doorlopen. Het is of doorlopen bij dana of 't andere.. En tja als ik dan op een dressuur paard zou gaan zou die nooit zo braaf zijn als Dana. Ik ben ook heel blij met Dana, maar ze is ook wel eens wat sneller geweest. Dat was tussen Roisin en Cullan. maar ik vraag ook te veel van mezelf want ik ben toch geen wedstrijd type. Daarom wil ik nu wat vaker de bossen in. Dat ligt mij wel maar liggen nog wat uitdagingen. Ben een mietje. zou echt dolgraag ook alleen weg kunnen.. Maar dat durf ik niet en dat merkt Dana ook. Dan word ze onzeker. En twijfelt ze. Als ik met iemand samen ben kan ik haar wat meer zekerheid bieden en vertrouwd ze mij ook. Dat merk ik aan haar doen dan. Wel of niet langs het enge witte paaltje gaan. Want o die witte paaltjes
Vervelend dat je ziet dat er iets is, maar er niet je vinger op kan leggen.
Hier ook een angsthaas te paard

Alleen buitenrijden zou ik ook graag willen, maar durf ik ook niet. Sally kan het wel, maar niet met mij. Dan raken we beiden onzeker en ik denk dat het dan ook fout gaat. En soms hoor ik rondom me verhalen dat ik denk moet ik dat nou wel doen?
Sally heeft van zichzelf een best wel rap tempo. Als we beginnen met draven gaat het altijd sneller dan ik wil. Ik rijd haar in het begin altijd terug in tempo. Daarna gaat het wel.
Ze klinkt wel als een heel fijn paard. En super dat ze je over angsten heen helpt.
Hier wordt ook niet op ieder paard gestapt. Weet van mezelf dat ik heel veel moeite heb om vreemde paarden te vertrouwen. Daarom duurde het ook een maand voordat ik de eerste keer dat Sally hier stond op haar durfde te stappen

Naast Sally stap ik alleen maar op fjordje van stalgenoot. Maar dat is zo'n dooie, die kijkt nergens meer vanop.
En zelfs die krijg kan ik nog onrustig krijgen door mijn gestress

chimello schreef:Ik ben een beetje sprakeloos want m'n moeder kon de verrassing niet voor zich houden maar we zijn vanaf vandaag de nieuwe eigenaar van een 2,5 jarige cremello tinkerhengst!/quote]
Wauw dat is nogal een verrassingGefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Dat vraagt natuurlijk om foto's.
En een foto gezien. Wat een gaaf kleurtje.chimello schreef:En Cheyenne heeft geen leverschade! Ze had wat bloedarmoede en hij komt haar morgen ook nog een spuitje tegen wormen geven. Ze waren volgende maand pas weer aan een wormkuur toe, wel beetje vreemd dan maar goed ben allang blij dat het geen leverschade is.
Woepie dat is goed nieuws zeg. Wat zal je opgelucht zijn.
Op stal staan de paardjes op stro. Iedere dag worden de vieze plekken eruit gehaald en opgestrooid. En in het weekend worden ze helemaal uitgemest.Lailaa schreef:
Wat een leuke foto's in je topic. Het plezier straalt van de foto's af._Patrick_ schreef:
Ook al van die mooie foto's.
Sally van de zomer met zilvershampoo gewassen, en zag wel dat haar manen witter werden, maar het mocht langer intrekken. De volgende wasbeurt voor haar hele lichaam doe ik pas als het weer lekker weer is. Vind het er nu te koud voor.
Wel vanmorgen Sally haar rechtervoorbeen gewassen met betadine. De rasp speelt aan dit been op.

Verder laat ik haar vacht met rust. Als we gaan rijden poets ik de zadelplek goed. En ga op stap met een vies grauw paardje

Vanmiddag voor de tweede keer haar los gelongeerd in de bak. Het zweet liep van haar hoofd af. Maar ze deed het weer braaf. Galop staat al goed op mijn stemcommando en draf ook. Het rustiger aan doen gaat minder. En van draf naar stap duurt ook een tijdje.
Maar kon haar wel in stap rondkrijgen, dat lukte anders ook niet.
Ben zo blij dat het op deze manier gaat

Na afloop mocht ze nog even in haar pyama uitstappen

Zit alleen te denken om een leukere deken te zoeken. Een mooie roze of een ander opvallend printje.
Mocht iemand nog interresse hebben in een zweetdeken maat 195