[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:41

Moest paar bladzijdes teruglezen. Sorry als ik iets vergeten ben.

Jolandaa_ schreef:
Nou ik ben te veeleisend ook hoor. Ik heb behoorlijk wat trauma's opgelopen. Dankzij Dana ben ik er deels vanaf met Dana. Op een vreemd paard durf ik niet. Dana heeft mij vertrouwen gegeven en nu ik dat wat meer heb word ik wat veeleisender. ze moet doorlopen, en nageeflijk, achterhand eronder en doorlopen. Het is of doorlopen bij dana of 't andere.. En tja als ik dan op een dressuur paard zou gaan zou die nooit zo braaf zijn als Dana. Ik ben ook heel blij met Dana, maar ze is ook wel eens wat sneller geweest. Dat was tussen Roisin en Cullan. maar ik vraag ook te veel van mezelf want ik ben toch geen wedstrijd type. Daarom wil ik nu wat vaker de bossen in. Dat ligt mij wel maar liggen nog wat uitdagingen. Ben een mietje. zou echt dolgraag ook alleen weg kunnen.. Maar dat durf ik niet en dat merkt Dana ook. Dan word ze onzeker. En twijfelt ze. Als ik met iemand samen ben kan ik haar wat meer zekerheid bieden en vertrouwd ze mij ook. Dat merk ik aan haar doen dan. Wel of niet langs het enge witte paaltje gaan. Want o die witte paaltjes :')

Vervelend dat je ziet dat er iets is, maar er niet je vinger op kan leggen.
Hier ook een angsthaas te paard :) Al gaat het de laatste tijd wel steeds iets beter. Ik heb zelf heel veel aan stalgenootje met haar fjord. Daar steun ik echt op. Vooral bij koeien en schapen. Dat zijn echt monsters volgens Sally.
Alleen buitenrijden zou ik ook graag willen, maar durf ik ook niet. Sally kan het wel, maar niet met mij. Dan raken we beiden onzeker en ik denk dat het dan ook fout gaat. En soms hoor ik rondom me verhalen dat ik denk moet ik dat nou wel doen?
Sally heeft van zichzelf een best wel rap tempo. Als we beginnen met draven gaat het altijd sneller dan ik wil. Ik rijd haar in het begin altijd terug in tempo. Daarna gaat het wel.
Ze klinkt wel als een heel fijn paard. En super dat ze je over angsten heen helpt.

Hier wordt ook niet op ieder paard gestapt. Weet van mezelf dat ik heel veel moeite heb om vreemde paarden te vertrouwen. Daarom duurde het ook een maand voordat ik de eerste keer dat Sally hier stond op haar durfde te stappen :o
Naast Sally stap ik alleen maar op fjordje van stalgenoot. Maar dat is zo'n dooie, die kijkt nergens meer vanop.
En zelfs die krijg kan ik nog onrustig krijgen door mijn gestress :+

chimello schreef:
Ik ben een beetje sprakeloos want m'n moeder kon de verrassing niet voor zich houden maar we zijn vanaf vandaag de nieuwe eigenaar van een 2,5 jarige cremello tinkerhengst!/quote]
Wauw dat is nogal een verrassing :) Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. Dat vraagt natuurlijk om foto's.
En een foto gezien. Wat een gaaf kleurtje.

chimello schreef:
En Cheyenne heeft geen leverschade! Ze had wat bloedarmoede en hij komt haar morgen ook nog een spuitje tegen wormen geven. Ze waren volgende maand pas weer aan een wormkuur toe, wel beetje vreemd dan maar goed ben allang blij dat het geen leverschade is. *\o/*

*\o/* Woepie dat is goed nieuws zeg. Wat zal je opgelucht zijn.

Op stal staan de paardjes op stro. Iedere dag worden de vieze plekken eruit gehaald en opgestrooid. En in het weekend worden ze helemaal uitgemest.

Lailaa schreef:
Een jaar overzicht van Sav, voor degene die het leuk vinden;
[EJL-ITP] Savannah een jaar lang!

Wat een leuke foto's in je topic. Het plezier straalt van de foto's af.

_Patrick_ schreef:

Ook al van die mooie foto's.

Sally van de zomer met zilvershampoo gewassen, en zag wel dat haar manen witter werden, maar het mocht langer intrekken. De volgende wasbeurt voor haar hele lichaam doe ik pas als het weer lekker weer is. Vind het er nu te koud voor.
Wel vanmorgen Sally haar rechtervoorbeen gewassen met betadine. De rasp speelt aan dit been op.
Afbeelding
Verder laat ik haar vacht met rust. Als we gaan rijden poets ik de zadelplek goed. En ga op stap met een vies grauw paardje :D

Vanmiddag voor de tweede keer haar los gelongeerd in de bak. Het zweet liep van haar hoofd af. Maar ze deed het weer braaf. Galop staat al goed op mijn stemcommando en draf ook. Het rustiger aan doen gaat minder. En van draf naar stap duurt ook een tijdje.
Maar kon haar wel in stap rondkrijgen, dat lukte anders ook niet.
Ben zo blij dat het op deze manier gaat :)
Na afloop mocht ze nog even in haar pyama uitstappen
Afbeelding
Zit alleen te denken om een leukere deken te zoeken. Een mooie roze of een ander opvallend printje.

Mocht iemand nog interresse hebben in een zweetdeken maat 195 :D

Lori

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:00

Geloof mij een zwart zweetdeken is toch handig hoor! Toont veel minder snel vies :j .

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:12

Die tip met de vuilniszak werkt goed. Volgens mij is het aardig gelukt allemaal, hij is nu redelijk schoon voor de foto's.

Ik verbaas me er steeds over hoe braaf hij is. Zijn alle Tinkerveulens zo makkelijk? Hij heeft geen poot verzet toen ik zijn sokken aan het wassen was. Gepruts aan zijn manen blijft hij ook rustig bij staan, vuilniszak en spuitflessen of niet. Hopelijk blijft dat zo!

Sally ook braaf met pootje in de emmer :D Fijn dat het goed gaat met longeren.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 00:26

Uitzondering bevestigd de regel,maar veel tinkers zijn erg braaf als je ze met respect behandelt,wat je geeft krijg je terug :j

Voor Andrea

Afbeelding
helaas mobielkwaliteit.
Heerlijk met Pearse gereden vandaag,nog een echte puppy,dus hij hoeft ook nog niet veel.
Op stap geweest met bokker Berdien en haar Flynn en Emma,verzorgster van onze Krallissi,braave paardjes <3

Nog wat foto's van Dakota in de bak.
Afbeelding
Afbeelding

Verliefd op Pearse
Afbeelding

Hier gebruik ik altijd groene zeep en daarna zilvershampoo

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 01:02

Ik wil nu ook een bruine tinker <3
Ik kom de jouwe stiekem inladen, goed?

Castiel was direct super braaf met z'n eerste wasbeurt, hij was toen ongeveer een of twee maanden? Moeder is ook een echte waterrat dus het zit in z'n genen. Charity wilde eerst niet en deed even vervelend maar gaf uiteindelijk ook toe. Ik heb nog nooit een lastige tinker meegemaakt (buiten dat sommige echt stronteigenwijs en koppig kunnen zijn). Toen ik nog gestald stond op een westernstal was de eigenaar Cheyenne altijd aan het afkraken omdat zij ooit een tinker in de lessen had die iedereen door de muren beukte en lastig en koppig wzs en ze wilde daarom niet dat Cheyenne er was :+ Terwijl ze blij kon zijn dat haar vervelende, levensgevaarlijke paarden zich zo netjes als Cheyenne gedroegen. Ze heeft nota bene een arabier gehad waarbij ze alle botten in haar lijf gebroken heeft, die op het scherpste bit liep en nog niet te houden was maar dat is beter dan een rustige, betrouwbare tinker :') Maar goed dit was wel al ruim 10 jaar geleden. Toen waren er nog niet zo heel veel tinkers en zij heeft vast echt een hele moeilijke gehad om zo erover te denken haha.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 03:14

Leuke foto caro!

Wassen was hier in t begin drama maar nu een makkie. Tis ook wat ze gewoon worden

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 11:56

Oh wat is Dakota toch mooi.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:37

Gisteren heerlijk gewandeld met sox en tjitske en mijn dochter. Helemaal blij, ging goed af en toe schrikken maar ook op een brave manier. Vind het leuk juist betrouwbare tinkers. Weet je vertrouw dat beter dan mijn arabier was, echt niks voor mij. Dat snelle en moeilijk te stoppen. Hoewel ik ook een tinker heb meegemaakt met een trauma en die was niet te stoppen voor de eerste tijd dat ik hem reed. Maar dat was door dat trauma.

hele fijne dag met de paardjes. Mijn dichter is vandaag jarig dus krijg een huis vol visite.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:52

Jullie zijn me een portie snel gegaan in 2 dagen.. even bijlezen hoor!! :=
Jackytje, wat is die mooi wit zeg <3
Roos staat op Vlas bevalt me wel goed, maar ik ben hardstikke slecht in stal uit mesten dus ben er veel te lang mee bezig. Ik schep elke dag de poep eruit en om de dag de natte plekken. Wij kunnen kiezen tussen Vlas en Zaagsel...
Chimello, ik heb geen KI ervaring dus kan er niet over mee praten, good luck met inwinnen van info
Leuk allemaal foto topics ik ga even kijken zo! :D
Draakje, wat balen maar sterk van je zusje! Wel verrot dat haar paard nu weg moet hopelijk vind die een leuk huisje
Hihi zag leuke fot’s vvan Sally voor bij komen, lekker aan het werk geweest! 
Tinkerplein, heerlijke foto’s!!
SweetSox, gefeliciteerd met je dochter

Zo hier gister weer op Roosje gereden wat doet ze het braaf. We worden al wat rechter en stuurbaarder... alleen is volte nog erg moeilijk.. we vallen of door de bocht of we breken uit over de buitenhand.. maar ach het heeft tijd nodig en niet alles kan in 1x goed. We zijn op zoek naar les, heb nu wel iemand gevonden dus even afwachten of dat wat wordt.

Ik heb nog leuke foto's van Roos gemaakt zal ze straks plaatsen! :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 13:07

Mijn les ging lekker gister. Madam probeerde nog wel te steigeren maar dit was al wel minder dan normaal. En heb haar niet eens gelongeerd van te voren. Ze vond het erg spannend allemaal bij de bak stonden andere dingen plus er reed de hele tijd een vorkheftruck rond. Maar ze was goed te rijden en verder ook wel braaf. Alleen ze lustte de speedibeet die ze erna kreeg niet de muts vond het niet lekker haha. Daarna lekker in het land gezet. Ze is zelfs afgevallen terwijl ze buiten staat en kuil bij krijgt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:14

Gister zelf wat foto's gemaakt, ben niet super tevreden maar ze zijn wel leuk :)
Foto spam:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DAAAAG ;)
Afbeelding

Mira: balen van dat steigeren, doet ze dat vaak?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:23

Doet ze vanaf het begin al. Maar ik nu weet ik wat ik moet doen en heb ik deskundige begeleiding. Ze is al flink veranderd. Ik ben te afwachtend en dan heeft Emi zoiets hmm jij wacht dan kan ik gewoon omhoog. Andere problemen zijn er gelukkig niet meer zoals gericht naar deken singels en met aansingelen gericht meppen. Dat is verleden tijd gelukkig. Dominant is ze nog steeds de dikke buffel :P

Knappe tink heb je! (en mooie volle billen heeft ie!)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:49

Niene wat een super foto's, hoe krijg je die belichting zo lekker warm? Ik ben nu wat aan het oefenen met m'n nikon maar de kleuren zijn nog wat flets.

Mira ben blij dat je les goed ging ondanks dat gekak van dr :+ Wel fijn dat jij de begeleiding zoekt en gewoon blijft rijden. Veel mensen verkopen hun paard dan maar meteen.

Sweetsox dat is de reden dat m'n moeder voor een tinker gekozen heeft. Dat ze zo rustig en betrouwbaar zijn. M'n moeder wilde altijd een eigen paard en heeft toen een volbloed proef gereden die haar alle hoeken van de bak heeft laten zien. Ze was gevallen en daarna bang. Pas jaren later durfde ze voor het eerst weer op een paard en dat was ergens op een ponypark op een tinker. En zo doende. Nu durfde ze zelfs weer op felle paardjes, ze heeft zelfs op een arabier gereden die echt fel was (dat is die wat met scherp bit nog niet te houden was). Allemaal doordat ze het vertrouwen terug kreeg door een tinker.

Hij wordt vanavond geleverd trouwens! *\o/* *\o/* *\o/*
'Hij' is zo stom, we hebben nog steeds geen nieuwe naam voor hem want ik vind Wesson geen leuke naam. Uiteraard blijft op papier die naam toch staan maar wij zoeken nu een leuke naam. Maar we zijn zo kieskeurig haha.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:51

Chimello, ik gebruik ook adobe photshop voor kleine nabewerkingen..
Dat werkt echt super :D
Mira, jeetje ik Kocht een tinker voor het braaf zijn maar blij dat ik dan de jouwe niet heb :oo ... ik was gelijk gestopt denk ik.. bah haat aan steigerende paarden! Bokken of wegrennen heb ik geen moeite mee hoor en er mag best pit in zitten maar steigeren.... bah!
Succes

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:52

Genieten van alle foto's !!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:54

Doe je dat ook bij foto's van een fotoshoot? Ik weet niet of ik dat kan doen bij m'n foto's :')
Ik deed dat wel van de foto's van m'n gewone camera omdat die niet goed scherp stelde dan deed ik dat in photoshop of de foto's wat lichter maken als ze donker uitvielen. Maar deze camera <3 hoef ik niet veel te veranderen maar warmer tintje zou ik wel willen

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 14:54

Vorige week met mn meid aan de wandel:
Ze is echt niet groot, behalve als je buiten ernaast loopt. Genieten die pretkop
Afbeelding

* Vertrouwen komt langzaam steeds meer terug onder het zadel. Voorlopig nog even niet alleen naar buiten. Winter rustig aan doen :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 15:22

Niene87 schreef:
Chimello, ik gebruik ook adobe photshop voor kleine nabewerkingen..
Dat werkt echt super :D
Mira, jeetje ik Kocht een tinker voor het braaf zijn maar blij dat ik dan de jouwe niet heb :oo ... ik was gelijk gestopt denk ik.. bah haat aan steigerende paarden! Bokken of wegrennen heb ik geen moeite mee hoor en er mag best pit in zitten maar steigeren.... bah!
Succes

Mijn is geen tinker maar een bonte kwpn waar ewn kwartje fries inzit. Pittig is mijn merrie zeker maar ik stop niet met rijden bang ben ik niet gelukkig. Kom kleine stapjes vooruit maar ik blijf vooruit gaan. En heb niet bewust voor dr gekozen. Ze was erg braaf dus maar ingeladen tot ik achter dr gebruiksaanwijzing kwam haha

voorn2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 16:36

niene wat een leuke fotos en wat n heerlijke tinkerkont, was ik bij die van mij ook meteen verliefd op <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:00

Net gaan rijden met Jack. Oortjes foto gemaakt bij zijn soortgenootjes :D. Broertje is er ook nog eens opgekropen :D .

Foto's komen later :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:58

Chimello, ik open altijd alle foto's nog een keer in photoshop gewoon om te kijken of ik toch nog mooier belicht krijg... ook dus met foto's van een fotoshoot... maar fotoshoots doe ik niet meer zo veel hoor.. heel af en toe nog.. kost me teveel tijd helaas

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 20:15

Heerlijke foto's komen er voorbij!

chimello gewoon zo laten een roepnaam komt vanzelf Patrick vind ik ook geen leuke naam nu noemen we hem Ted :') waarom geen idee.
Maar de reden achter Patrick zijn naam is wel bijzonder

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:33

hihihi namen ja dat is wel lastig. maar idd je kom er vanzelf wel op.

ja mijn hoop is sox, dat ze redelijk makkelijk is en ik super veel vertrouwen heb in haar en onze band. Daarom gekozen voor een veulen.
of het de juiste keuze is dat weet ik nog niet dat moet de tijd leren.

leuke foto's komen langs heb er ook eentje

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:46

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 21:52

Heerlijke foto's dames!
Ik schiet zelf in Raw, even importeren via lightroom, evt kleuren mooi maken en klaar.