[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kailonne

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:08

Ellie, ik wilde Jack ook verkopen omdat ik vond dat hij " te snel" voor me was.Hij stond al op marktplaats en er zou iemand naar hem komen kijken. Ik een nieuw zadel gehaald. Zelf weer eens een keer gereden en toen was hij heel rustig. Toen heb ik besloten om het nog een keer met hem te wagen. Nu is hij echt superbraaf en ben ik heel blij met hem.
Achteraf bleek dat zijn zadel wat ik eerst had niet goed paste en dat hij daardoor elke keer er tussen uit kneep. Waarschijnlijk omdat het hem pijn deed. Arm paard.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:43

Bedankt nog iedereen!

[quote="elliecuijk"]
@jennifer,ik denk dat je de verkeerde vianen voor hebt.Ik denk dat je vianen bij utrecht in je hoofd hebt,maar ik sta in vianen bij cuijk(nbr).
Ah dan heb ik idd de verkeerde vianen in gedachte O:)
Wat spannend dat er iemand komt kijken! Zoiets is altijd wat spannend, het is dan zeker fijn om zelf nog iemand bij je te hebben :)
Ik weet zelf ook hoe moeilijk de beslissing van verkopen kan zijn... ik heb mijn vorige pony 4,5 jaar gehad (zie profiel), hoewel het een schat van een dier was, botsten we erg met het rijden. Het ging gewoon niet, ik wilde naar buiten toe, niet alleen maar bakhobbelen. Maar zelfs na 4,5 jaar konden we het nog niet. Naja, het ging bijna goed, totdat ze ervandoor gingen in het bos (en bijna over de grote weg terug...) waardoor we weer terug bij het begin waren. Ik heb zo lang zitten twijfelen, voelde me zo lang schuldig bij de gedachte van verkopen, maar ik ben nog steeds zo blij dat ik gekozen heb om hem te verkopen. Hij had al snel een huisje gevonden bij het beste baasje dat hij kon krijgen, iemand waarmee hij zo alleen de weg op kon (ik kreeg m in mn eentje niet eens t erf af..) en waar hij dag en nacht buiten kan staan, aan huis met vriendjes in een mooie omgeving. Hij is denk ik nu gelukkiger dan ooit :)
En voor mij was het ook beter, ik had een ouder dier nodig, een ongecompliceerd dier, eentje waar je na bij wijze van na een paar maanden op de wei zo kunt opstappen en wegrijden. En dat heb ik gevonden in Bart :) en ook ik ben gelukkiger dan ooit.
Het is even moeilijk, maar ik weet zeker dat je het juiste paardje voor jou tegen gaat komen :)

NathalietjeB, wat een leuke foto's! Heerlijk is dat he zo ontspannen buiten rijden :D ik had dus precies hetzelfde met Bart. Door mijn vorige pony heb ik buiten erg veel angst gekregen, die schrok overal van als ik erop zat (ik was erg gespannen en hij erg gevoelig := geen goede combi). Bart trekt me er altijd weer door heen buiten waardoor mijn angst nu weg is :) heel af en toe gaat mn hart nog wat sneller kloppen als er een grote trekker met giertank of grote vrachtwagen dicht langs me moet, maar Bart kijkt niet eens :')

Magica, jeetje 30 km fietsen :oo staat ze zo'n stuk verderop? Een brommertje is dan wel heerlijk :j ik zou alleen idd ook niet voor een snor gaan, zo'n ding heb ik nu := vréselijk...ik hoef gelukkig hooguit 4 km te rijden dus dat valt mee, maar man wat gaat dat langzaam :=

Snackie, wat een heerlijk filmpje! Hij doet het braaf :D is hij nou trouwens zo groot? :oo
De strandrit, gaan jullie naar de duindamseslag? :D Ben daar nu 2x geweest met Bart, daar kun je zo heerlijk rijden! Ik zou alleen niet op een drukke dag gaan ivm de mensen, vooral het naaktstrand :=

Kailonne, wat een onwijs gave tinker is Jack zeg! Wat een heerlijk kleurtje <3 super dat je weer op hem hebt gereden :D

Diaz, jeetje wat zwaar k*t zeg van die bokker :oo kan het modteam niet wat voor je doen? Heb je ook een naam oid van haar dat je haar kunt opzoeken op google bijvoorbeeld?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:46

Thankss. Hij is 160 en ee gaan naar www.manege.nl in noordwijkerhout. En dan bij noordwijk t strand op. Wil eigenlijk binnenkort al gaan maar de weekenden gaan te snel

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:52

Nou, vandaag met Bart richting de manege gereden om te kijken hoelang we erover zouden doen. Was er binnen een uur :D alhoewel we dan ook wel t bos door gegaloppeerd zijn :') Bart had er nogal zin in :P al is hij niet van t harde galopperen, ik vraag soms meer tempo, even een stukje wat harder, maar naaah, Bart houdt t liever op zijn standaard voorwaartse galopje :P die overigens wel echt heerlijk zit.

Op de manege me meteen ingeschreven voor de springwedstrijd op 7 oktober :D heb er zin in!

Daarna nog even langs een vriendinnetje geweest, zij heeft helaas vorige week een wervel gebroken ;( ze ging springen met haar tinkertje maar viel helaas en kwam net verkeerd terecht. Gelukkig kon ze af en toe wel weer wat staan dus ze vond het erg leuk om Bart even te zien. Ze heeft zelf 3 paardjes, maar ze is nu natuurlijk al een week niet geweest en kan voorlopig niet naar stal. Zij heeft overigens Bart zijn oude maatje gekocht :) een tinkerxshire. Zondag ga ik op hem en 2 andere meiden op haar andere paarden ook langs haar huis, zij kan niet naar hen toe dus dan maar de paarden naar haar :) (heeft ze uiteraard zelf gevraagd, dus niet dat we het ongevraagd doen :P ).

Zit zelf wel weer even met een situatie... volgende maand ga ik met 3 bokkers naar Disney, is vanuit een meetingtopic ontstaan. Iedereen had een aanbetaling gedaan en 1 sept gevraagd of de rest over gemaakt kon worden. Uiteindelijk kreeg ik een mail van Oad dat het dus voor volgende week donderdag bij hen op de rekening moet staan := van 2 heb ik het op tijd, maar de 3e....
Die kan ik dus niet bereiken, niet via sms, niet via bellen, niet via facebook, niet via bokt... ook is ze 9-9 voor t laatst op bokt geweest dus ze heeft mn berichtje in t topic gelezen. Uiteindelijk via google gekomen op een nummer, dit bleek haar broer te zijn. Weer het nummer gekregen van haar moeder. Ze was dus lastig te bereiken volgens moeder door omstandigheden en kon op de dag de telefoon niet opnemen. Ze zou vanavond bij haar thuis komen en meteen doorgeven dat ze moest bellen.

Maar nog steeds niks gehoord... ze reageert ook gewoon niet op smsjes terwijl ik duidelijk heb gemaakt dat het spoed is... ik baal vooral omdat het volgende maand al is en zij zelf niet niks heeft laten horen en ik er nu dus achteraan moet...

De beste optie is dat er iemand anders mee gaat, ik heb ook wel iemand die graag mee zou willen, maar het moet allemaal snel snel want donderdag moet t op hun rekening staan. En door extra rekeningen ed (altijd leuk die tegenvallers :=) kan ik het ook echt niet voorschieten voor de 4e persoon. Maarja, ik ben de hoofdboeker dus verantwoordelijk...)

Ik hoop dat ze vanavond nog belt...

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:54

Flink aan de maat dus :D

Ik denk idd dat het dan hetzelfde stuk is. Zo heerlijk daar! En vooral fijn dat je daar altijd mag komen met je paard ongeacht de tijd van de dag en de tijd van het jaar. Het eerste stuk ga je ook door het bos, dan de duinen in en dan naar het strand :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:00

klote, volgende keer niet meer zoiets regelen met vreemden, maar allen voor zich.
Ze heeft wel aanbetaald? dan is ze de aanbetaling kwijt aan annulerings kosten.

Jep dat klopt. ik zit te kijken voor de 28e, das op een vrijdag, heb een auto en trailer, maar ik kan niet alleen ivm laden.. zin om mee te gaan..iemand?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:01

De aanbetaling was maar 45 euro, annuleringskosten 80 plus dat wij dan meer moeten betalen aangezien we dan met 3 op een kamer zitten ipv 4...

Ikke ikke ikke :D wil wel mee! Ben ook op vrijdag vrij :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:01

Nou regelennnn :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:02

ik heb een 2 paards trailer,maar jaron die laad niet op smal :S

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:05

Haaaai :evaw: Wilde even zeggen dat ik nog leef *\o/* *\%/* Helaas erg druk met Mona werk en leren. Lees op mijn werk wel steeds een beetje bij, maar daar blijft het helaas bij. Naast het druk zijn gaat het verder wel erg goed, ook met Mona.
Nou tot later maar weer :D :o

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:16

rustig aan mop,dan breekt t lijntje niet

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 20:19

Calanddra schreef:
De aanbetaling was maar 45 euro, annuleringskosten 80 plus dat wij dan meer moeten betalen aangezien we dan met 3 op een kamer zitten ipv 4...

Misschien toch iemand anders zoeken?
Lastig hoor! Succes!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:24

Calanddra schreef:

nou hop mee gaan :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:10

@jennifer.jij beschrijft t eigenlijk precies zoals ik het zou willen omschrijven.Ik ben ook nogal gespannen doordat ik zelf van mijn vorige pony ben gevallen en met een jong bijna groen dier is de combinatie niet ideaal.ook al ben ik dapper en klim ik er op om haar uit te stappen.stapt ze iets t vlug dan ben ik meteen weer nerveus .staat ze stil en ze ze onverwacht even een stapje dan ben ik al bang dat ze wilt sprinten.ook al gebeurt t niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:12

dan kan t best zijn dat je dat ook bij de volgende hebt.

Een paard is vertrouwen geven..is vertrouwen nemen.. nu geeft ruana jou vertrouwen, neem dat dan van dr aan ;)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:53

Het lastige is idd om dan je zenuwen onder controle te krijgen en te houden. Ik bleef er ook in hangen als het waren nadat ze er gigantisch vandoor waren gegaan. Ik kreeg die angst bij hem niet meer van me af en had ook geen puf meer om er weer jaren aan te gaan werken... uiteindelijk waren we beiden niet happy en dan is verkoop voor beiden beter.

Mijn tip is ook om voor een ouder diertje te gaan, eentje die veel gezien heeft en zich niet laat leiden door de gevoelens en zenuwen van de ruiter. In het begin was ik met Bart ook erg gespannen, maar hij trok zich er gewoon niks van aan en liep gewoon door zonder te kijken :P

Dat heb ik ook een keer gehad met Pride (nu Gizmo :D ). Een vriendin van me zat op Saffron mijn vorige pony en ik op hem in het bos. Saff was het blijkbaar zat en rende zo bijna in galop het bos uit. Mijn hart zat in mijn keel maar Pride...die liep gewoon door alsof er niks aan de hand was. Hij reageerde totaal niet op mijn zenuwen. Toen had ik ook wel het gevoel van dat wil ik ook. Al is het alleen maar om de zenuwen weg te krijgen. Want nu kan ik gewoon weer heerlijk ontspannen buitenrijden, wat we onderweg ook tegen komen. Nu kijken we allebei nergens meer naar :)

Het belangrijkste is je gevoel, probeer ook alles bij het kijken bij een paardje, dus ook naar buiten, alleen naar buiten, liefst dat je wat groot verkeer tegenkomt zodat je ziet hoe hij reageert. Bij mij voelde het meteen goed, alsof ik hem al jaren kende. Hoewel ik altijd van het meerdere malen langsgaan was heb ik deze beslissing in 1 dag gemaakt. (moest ook wel want er waren veel meer mensen die bij m wilden kijken, ik was de eerste). Maar als het niet zo goed had gevoeld had ik het ook nooit gedaan :)

Ik dacht overigens ook dat ik het probleem van gespannenheid zou hebben bij een ander paardje. Maar dat ligt compleet aan het paard en hoe gevoelig deze is. Bart vindt werkelijkwaar alles best, hij heeft zoveel gezien, heeft zoveel gedaan, die kijkt nergens meer van op en trekt zich niks aan van hoe ik erop zit :P

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:56

Owja...eindelijk t meisje te pakken gekregen...wat een gedoe..

Eerst het nummer gebeld die ik van haar had gekregen en die ik gisteren ook van haar broer had gekregen. Ze kende me niet :? ik was niet degene die ze zocht en ze wist niet waar ik het over had. Haar naam wilde ze niet zeggen. Dat ik het nummer had gekregen van iemand vond ze ook maar raar.

Naja, ik haar moeder gebeld en die gaf de telefoon aan haar dochter. En raad eens, ik zou toch zweren dat ik dezelfde stem als daarvoor hoorde... Ze was het vergeten :? naja t kwam er op neer dat t haar beter uit kwam als iemand anders mee ging. Als we niemand konden vinden naja dan ging ze toch maar mee.

Heel eerlijk, ik zit er niet eens meer op te wachten om met zo'n persoon 4 dagen op vakantie te gaan....

Hoe moeilijk kan het nou zijn om te zeggen sorry meiden maar ik kan niet meer? Natuurlijk handig is anders, maar dat was iig netjes geweest. Nu moeten we een maand voor vertrek iemand anders mee zien te krijgen.

Een collega van me wil dolgraag mee, morgen gaat ze vrij proberen te krijgen. Zou echt top zijn! Is een superlieve en leuke meid, ontzettend spontaan en gezellig. Ik weet zeker dat het tussen haar en de andere meiden ook klikt :) nu even duimen dat ze vrij kan krijgen :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:13

Ahhh das fijn! Van je collega.

Whaa was jij van saffron. Dan ook van dat veulen wat bij pride in de stal stond?

Waarom ben je niet terug naar zeist gegaan en sta je nu in houten?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:17

nee met zo'n iemand zou ik ook niet mee willen op een tripje.hopen dat je collega meekan.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 00:15

Dat veulen was idd ook van mij, naja officieel van mn ex. Zij is verkocht aan een oudstalgenootje en kan haar gelukkig blijven zien <3 hopelijk binnenkort weer langs.

Ik woonde in zeist met mn ex. Helaas ging dat uit (hij bleek tegen iedereen in zijn omgeving te liegen en had oa een studieschuld van €45.000....). Uiteraard wist ik dat niet, ik heb er wel duidelijk naar gevraagd, maar hij had geen leningen en schulde meer dus we gingen voor huisjes kijken.

We hadden een heerlijk huurhuisje vlakbij de stal in zeist. En toen ik dus alle post open maakte kwam ik overal achter. Uiteindelijk in januari de knoop doorgehakt en de relatie beeindigd. Ik had gehoopt in t huisje te kunnen blijven, maar helaas ;( ik moest terug naar huis en mn geliefde kittens (mn babies ;( ) moesten ook weg ivm allergie van mn pa.

Alle beestjes hebben top huisjes gekregen gelukkig, maar makkelijk was t niet...

En nu zit ik dus weer bij mn ouders in Houten. De stal in zeist is te ver weg, te duur en hoewel t altijd goed ging tussen mij en de eigenaar sloeg dit om toen t om geld ging. De eerste maand dat ik alles alleen moest betalen ben ik geskimd, alles was weg. Kon zelfs mn huur niet betalen. Ik had nog een borg van saff staan en vroeg of ik dat kon gebruiken voor de stalling van het veulen (€100). Hij gaf geen antwoord en deed moeilijk. Uiteindelijk wel betaald maar later. Het veulen op een gegeven moment ook verhuisd omdat ze echt te weinig buiten kwam. En toen kreeg ik dus ineens mijn borg niet meer terug :? Weg €270.... Ik sta dus ook niet echt meer op goede voet met die stalhouder :=

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:32

Lekker dan. Dan heb je t al zo moeilijk en dan dit..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:45

lekker dat t allemaal zo moeilijk is verlopen calandra...
en idd met zo een persoon ga je ook niet 4 dagen op vakantie

en hier heeft gizmo mij ook al echt laten zien dat we relaxt buiten kunnen rijden terwijl ik vroeger er ook vaak hardhandig ben afgeklapt maar idd hij maakt zich echt nergens druk om dat is wel grappig...

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 09:43

Wat een aparte manier van doen van dat meisje Calanddra |o maar gelukkig is er iemand die wel serieus is om mee te gaan en dan wordt het toch nog gezellig

Ja Luna staat 15 km verderop in Noordlaren en ik woon in Hoogezand. En met de auto ben je er zo en als het Zuidlaardermeer er niet zat en als het fietspontje altijd beschikbaar zou zijn 8)7 dan was het nog maar 10 km (ook wel veel, maar is te doen) maar als Johan dus middagdienst heeft, zit ik met het probleem dat ik niet zo goed naar Luna kan komen. Want 30 km fietsen op een avond na mijn werk valt me toch wel heel erg tegen :o

Maarrrr, ik ben zo blij want ik krijg voor mijn verjaardag volgende maand van mijn vriend en ouders samen een brommertje/scooter (afhankelijk van het budget) en dan hoef ik niet meer te fietsen *\o/* *\o/* *\o/* nou ja in de winter moet ik even kijken hoe het gaat := maar ik kan dan in elk geval meer want als je 's middags om 12 uur vrij bent op donderdag maar je niet naar je paard kan is dat erg frustrerend 8)7 -:(- :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 09:56

Pff Calanddra, ben je lekker mee :(

Fijn Magica dat je een brommer/scooter krijgt! :D Gewoon lekker dik in pakken in de winter! Beter dan fietsen hoor! dan kom je bezweet onder je winterjas aan hihi

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:51

Jess een brommer/scooter, scheelt weer met die km's!

Ik ben in 2 keer geslaagd voor mijn rijbewijs. De eerste keer afrijden was ik net 19. kon nog niet zo goed mijn zenuwen de baas. Niet alleen door examinator, maar gewoon voor heel de ervaring. Ben toen gestopt en wat gaan reizen (kost immers ook wat).
5 jaar later ben ik op een 27 februari (7 jaartjes geleden) mijn theorie gaan doen, erna heb ik een rijschool opgezocht en ben ik 24 maart (7 jaar geleden ook) weer gaan lessen en meteen 21 juli afgereden en geslaagd. Merkte gewoon dat het ouder zijn in mijn voordeel werkte met omgaan met spanningen.

Ik wil eens gaan appen naar de eigenaar van Gracey's moeder. Hij wilde graag mij een keer komen ophalen om samen naar het strand te gaan. Hij heeft een 2 paards. Maar voel me zo opgelaten om te appen. Hij stelde het wel voor, maar ben niet zo brutaal om erop terug te komen :o

Ellie, sterkte met je keuze en alleen de toekomst kan uitwijzen of het de juiste beslissing is.

Gisteren heb ik een 3 hindernissen parcours opgezet. 2x kruisje (1 van 30 cm en 1 van 50 cm) en een oxer van 50 cm. Heb in plaats van zweep een spoortje omgedaan om het net iets te verfijnenomdat ze enorm afremde al op 4 meter van te voren op de tinkerdagen.
bij het springen. Ik weet hoe ik ermee moet rijden dus gebruik het alleen ter verfijning, maar het maakte ongelooflijk veel verschil. Dit keer weigerde ze de eerste maar stapte toch over de 30 cm heen. De tweede keer sprong ze er zowat uit het niets ineens ruim een meter overheen 8-) , dat waren volgens mij de sprongen om te wennen want erna konden we het klein parcoursje achter elkaar in galop doen. Pas toen Gracey moe werd ging ze weer staken. Heb er toen 1 gesprongen en uitgedraafd.
Nu is het alleen het punt wanneer Gracey moe is stopt, terwijl ik dan nog net de ene extra wil om wat conditie erin op te bouwen. Dus zij bepaalt het nu nog helaas, maar ik ben al blij dat we de vaart hadden. Ze krijgt er wel meer plezier in dus dat gaat haar ook helpen het net iets te verleggen steeds. In de bak is ze soms liever lui dan moe *D

Maandag de 24e krijg ik weer prive les en staat in het teken van springen. Wel eerst de dressuuroefeningen, maar erna lekker springen. Is ene uur dit keer ipv aan half uur les. Gewoon omdat je het dan op je gemak met veel rustmomenten erin kan oppakken.