Leuk beestje zeg , Is het een touwhalster die onder het hoofdstel zit ? Ik kan het niet zo goed zien
Jayney
Geplaatst: 05-01-12 21:13
Snackie schreef:
Ja he!
De zoektocht was ook lang niet makkelijk, maar deze bleef zo lang in mijn koppie hangen. Trouwens jou veulenkindje word al groot!
Nou ben blij dat je er eentje gevonden hebt kun je ook eindelijk genieten van het geweldige ras!
Die foto is nog van 2 maanden geleden me kindje is ondertussen nog veel groter,dikker,gemener zoveel eigenwijzer en heel vies
Lori
Geplaatst: 05-01-12 21:21
oke de kwaliteit is flop en het is op een heel slechte plaats getrokken etc. maar het gaat om z'n lief koppie en vindt de foto wel geinig... http://www.mijnalbum.nl/Foto-VGYMWRIA.jpg en hier nog Jack z'n oog echt totaal geen kwaliteit van foto maar het gaat om z'n oog (ze zijn van een week geleden ergens denk ik maar kwam ze tegen in m'n album)
Ja, die hebben we wel ff 20cm ingekort, ideaal een zwarte staart. Alleen zijn manen zijn gekortwiekt helaas, want hij had dreadlocks Maar dat groeit wel weer aan.
Wij gaan ook gewoon naar de apotheek De mijne gaan ongv. morgen eens Equest krijgen.
Wat een leukerd, snackie! Tegen de zomer zal hij vast nog mooier staan
Becs
Geplaatst: 05-01-12 22:52
@Jayney: Welkom!! Ik ben ook niet zo’n trouwe antwoorder, maar lees wel alles. Mooie paarden trouwens!
@snackie: Wat een mooi hoofd, kwijl kwijl
Vandaag weer flink aan het poetsen geweest en Cait liet voor het eerst zien dat ze het toch wel lekker vond. Ze stond met haar oogjes half dicht te genieten. Op een gegeven moment kreeg ik zelf een knuffie terug
Lori
Geplaatst: 05-01-12 22:53
Jack heeft ook staart voor minimum 4 paarden te voorzien (en heb de laatste tijd de indruk dat die nog een beetje is verdikt met in het begin ). Die hangt ondertussen tot de grond . Z'n maantjes is die ook goed in voorzien en vindt ze nu ideaal van lengte niet te lang om nog los te laten hangen maar ook niet te kort
ja king heeft ineens ook een dikkere staart! hij groeit nu goed. Ik knip hem altijd een stuk af(soms iets te kort) en nu wordt ie alleen maar dikker en dikker. King zn manen had ik te kort geknipt. ik begon te recht en toen had ie niets meer. het groeit heel mooi terug. het is nu veel dikker, alleen het laatste stuk wil niet echt groeien(nu helemaal niet met die stomme deken)
Heb gereageerd . Ik knip niet echt aan manen en staart, manen zeker niet staart nu het hangt op de grond maar ook weer niet te veel dus knippen is niet echt nodig.. Het hoeft ook niet veel dikker meer te worden nu gebruik ik serum van de action voor z'n staart en doe het 1x in de week volledig uitkamen, zo gaat het goed. Ik denk het morgen nog eens volledig uit te kammen.
ik wilde zn manen eerst ook niet knippen, maar ze waren zo verschrikkelijk dun en klitte al als ze een uur uit de vlechten waren. dus toen heb ik er eerst een stukje afgeknipt en dat ging goed. Toen wilde ik nog een stukje, maar knipte toen veel te veel af. moet zeggen dat t nu wel heel mooi terug groeit dus is het gelukkig goed uitgepakt.
van zn staart kreeg ik als tip om die te knippen, hij ging er vaak op staan en trok er hele plukken uit!
Hallo allemaal, Zal me even netjes voorstellen: Ik ben Sofie, 27 jaar en helemaal nieuw in het paardenwereldje en op bokt (snap er nog niet veel van...) Heb afgelopen mei mijn eerste paardje gekocht, een tinker (DIESEL) ruin van 14, 13 jaar hengst geweest. Zonder enige kennis van zijn verleden heb ik mijn hart gevolgd. Helemaal gelukkig Leuk een tinker-klets-forum... Hopelijk kan ik hier veel leren!! Zijn er bijvoorbeeld eigenaren met een niet-knuffel-tinker???
Ik knip de staart van Jack ook af en toe om te voorkomen dat hij erop gaat staan. Zijn manen zijn al lekker aan het groeien. Ongeveer 20 cm in een jaar tijd.
Het is nog niet op lengte dat hij gaat staan, zou er anders ook een klein stukje van halen zou dat het geval zijn. Ben veel te trots op z'n staart. Zijn manen hebben nooit veel knobbels en vindt ze ideaal van dikte en lengte .
Bij m'n vorig paard heb ik nooit echt gedacht aan knippen omdat die niet veel staart had en ik er ook geen risico's mee wou nemen. Die is wel dikker geworden het laatste jaar dat ik 'm had moet ik zeggen.
Jack z'n manen ga ik wel over een goed half jaar kunnen zeggen of ze nu veel of niet veel gegroeid zijn in een jaar tijd. Via het vergelijken op foto's.
Jack is een super knuffel.. die moet ik soms vastleggen tijdens het uitmesten omdat ik anders niet meer aan het uitmesten raak . Die komt zodra die me ziet en die zou ook pogingen doen tot kroelen gelukkig is die wel voorzichtig genoeg dat ie niet z'n tanden ergens in zit bij "kroelen"