Cheveyo schreef:Met dat andersom vlechten wordt dus bedoeld dat je in plaats van de nieuwe plukken er bovenop te leggen je de nieuwe plukken er onderdoor legt in je handen. Dus in plaats van de ene pluk over de ander doe je de ene pluk ONDER de ander en zo doorvlechten. Misschien eerst even proberen in een pluk manen en dan een enkele vlecht maken op die onderhandse manier.
Dan kan je ook nog zo doen dat je hem idd bovenop de manenkam legt en dus van beide zijden steeds nieuwe plukken pakt (zo ligt hij dus bovenop de manenkam, net als bij een mens wat ingevlochten wordt).
Dan kan je ook nog aan beide zijden een hengstenvlecht maken door de manenkam in een nette strakke scheiding te leggen en dan (vind ik het mooiste, een onderhandse) hengstenvlecht te maken.
Ik meen dat ik ooit van Leonoor eens een foto heb gezien waarbij Pollo op de rug van Baggio zat om zijn manen op de laatste manier te vlechten. Kan dat rond de hengstenshow NSvT zijn geweest van dit jaar?
Amy, Pollo doet het vlechten niet
Maar idd Baggio wordt gevlochten vanaf de rug en krijgt een dubbele vlecht boven op de manenkam. Kan wel eens gaan zoeken naar die foto!