[TI] Tinkerdagen Leusden 2014!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Tinkerdagen Leusden 2014!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:17

nadeel is dat roxana heel goed is, klink raar maar ze zit op internationaal niveau, en ze moet wel begrijpen wat ik zelf wil. Ik moet echt een grens over, voor mij is 40 cm al heel wat. Dus greppels daar denk ik nog niet over na.
Maar morgen heeft mijn dochter spring les van haar. dus dan maak ik een praatje met haar.
Aan de andere kant weet ik niet wat mijn pony kan. Wil ook niet me zetten op spring en cross maar wil het wel gedaan hebben zodat ik nooit spijt ga krijgen het niet gedaan te hebben. Mijn sweet sox mijn enter was nog geen jaar en die raced al keihard hindernissen over voor de lol. Toen ze in de crosswei aan het grazen waren. Dan worden gevaarlijke dingen afgezet. Brak er twee paardjes los iemand zette onhandig een paardje in de kudde kan gebeuren. Maar toen ging de kudde aan de haal. Mijn sox ging dus crossend de hindernissen over, greppels, heuvels en sprongen. Dan denk ik alleen maar help als dit een voorbode is en zij het leuk vind kan ik beter er nu al kennis mee maken.
grappig veulen heb ik....

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:01

sweetsox schreef:
lees nog steeds mee. maar pff zie er nog steeds tegenop.

ten eerste heeft mijn merrie enorme angst voor de trailer.
Ten tweede nog steeds erg angst op proeven en zo.

Maar kom denk ik wel terug op om dressuur officieel te rijden. Nog niet aan toe met mijn pony, ze kan niet eens recht richten. Ben daar nu mee bezig en stelling te geven... Ik ga dus nog steeds voor september misschien een dressuur proef te doen.

Van de week voor het eerst gesprongen met haar, een heeeeel klein kruisje hahaha. En op de crosswei geweest en nog een heel laag boomstammetje gesprongen. en van heuvel gereden was echt wel steil. vond me zelf erg stoer. De waterbak ging gisteren ook al wat beter. Maar mijn kleine meid is wel een angstig dametje. Maar ik hoop dat ik haar vertrouwen kan krijgen tegen die tijd.

Ik hoop niet dat ik de enige ben met geen ervaring daar met proefjes, want ben al zenuwachtig genoeg bij het idee en ik hoop dat mijn dametje tegen die tijd niet trillend in de trailer staat en er uit komt. Dat ze betere ervaringen krijg.

Gewoon meedoen!! Vooral voor de ervaring! Gaat het echt niet kan je altijd afgroeven! En je hebt heus wel steun /hulp op de tinkerdagen! We staan daar allemaal voor elkaar klaar!! Gaat goed komen!! Ik durfde ook nooit te springen maar spring ondertussen thuis al een meter! En dag mede dankzij de meiden op de tinkerdagen die je aanmoedigen dat je het echt wel kan!

Kortom! Tinkerdagen is voor de lol! Niks moet alles mag!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:09

Hoe zit het met de beginners en gevorderden cross qua hoogstes? Want ik vind de crosstraining onwijs leuk, twijfel om springen om te zetten naar cross namelijk.

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:14

Ik geloof dat baby Max 40 was.
Beginners Max 60 cm
En alles daar boven is gevorderden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:34

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:12

WenK ze is leuk zeg.
Destiny88 Ik er ook niet van uit dat er haat en zo daar is. Anders had ik er niet eens over nagedacht om te gaan.
Durf me nog niet echt te betalen met inschrijven. weet ook niet wanneer dat moet. Maar meer omdat ik nog niet zeker weet wat ik wil.
Cross lijk me heel leuk maar oei wat vind ik dat eng. Springen net mijn eerste les gehad en kan nu niet zeggen dat ik een natuur talent ben hahaha. eerste keer in galop gesprongen deed ik met mijn ogen dicht. Zo eng vond ik dat.
Zit me dus nu vooral onrustig omdat ik dus ook niet weet hoe die dagen ingedeeld zijn. Wil niet te veel van mij zelf eisen en zeker niet van mijn pony. Heb haar nog zo kort en haar conditie is ook niet zo als ik het wil.

Dan spreek ik nog niet dus van de reis er naar toe en of we wel start gerechtigd zijn.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:22

Andrea dacht idd dat puppy tot 40 cm is, beginners tot 70 en gevorderden 80/90 cm.

De hindernissen die tot nu toe bij de gevorderden gebruikt zijn is bijv de afsprong, grote kruis, grote picknicktafel, boogje van hout en dan t water in, kar met stro (die zondag naast de grote picknicktafel stond) en de grote bezembak. Je hebt ook nog n lijntje achter de lijn waterbak dikke boom dikke boom. Maar die is ook goed te doen eventueel (diepe waterbak, klein muurtje, kleIne opsprong).

Alleen heb je wel bij beginners en gevorderden dat hek tussen die weides :') ik vibd die wat eng haha zeker omdat je zo'n grote aanloop hebt. Maar als t de eerste x niet gaat draai ik gewoon 3 rondjes en gaat ie weg :')

Bij de puppycross had je echt alleen de simpele boomstammetjes en bij de boomstam in n boog (naast grote kruis) n mini bezembak.

Wat daartussen plus de puppy zit is beginners :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:33

bezembak klink al eng hahaha hoe diep is die waterbak en hoe erin en eruit. als dat net bij ons is durf ik dat wel.

40 cm is wel voor te trainen dat zou ik nog misschien voor kunnen trainen in 4 maanden tijd.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:40

Hmmm dat word nog spannend. Ik vind sommige dingen toch net eng :o

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:56

ik heb een oplossing gevonden. vrijdag is het kijk dag voor mij en mijn knollie. En dus ook voor mijn dochter en haar knol.

Zaterdag 2 proeven officieel HEEEELLLP hahaha en dan eind van de dag bosrit. Zal wel heel veel voor haar worden. Maar ach zie tegen die tijd wel of de bosrit wel door gaat.
en zondag hindernisbaan.

hoop dat het zo kan. Heb besloten dat ik het hindernis parcour rustig kan doen is niet echt wedstrijd gewoon lol hebben en kijken hoever ik kom.

Dan kan ik vrijdag zonder haast naar leusden in plaats dan ook al gelijk te moeten starten.

als ik zeker weet dat ik de stal heb voor mijn pony en paard dan ga ik over op betalen en ja hihihi dan kan ik niet anders meer.

moet wel nog even lid worden van de knhs en dan dat ook weer ergens naar toe sturen. maar dat kan later.

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:11

sweetsox schreef:
ik heb een oplossing gevonden. vrijdag is het kijk dag voor mij en mijn knollie. En dus ook voor mijn dochter en haar knol.

Zaterdag 2 proeven officieel HEEEELLLP hahaha en dan eind van de dag bosrit. Zal wel heel veel voor haar worden. Maar ach zie tegen die tijd wel of de bosrit wel door gaat.
en zondag hindernisbaan.

hoop dat het zo kan. Heb besloten dat ik het hindernis parcour rustig kan doen is niet echt wedstrijd gewoon lol hebben en kijken hoever ik kom.

Dan kan ik vrijdag zonder haast naar leusden in plaats dan ook al gelijk te moeten starten.

als ik zeker weet dat ik de stal heb voor mijn pony en paard dan ga ik over op betalen en ja hihihi dan kan ik niet anders meer.

moet wel nog even lid worden van de knhs en dan dat ook weer ergens naar toe sturen. maar dat kan later.

Top dat je komt!! En dat van daarvoor bedoelde ik ook niet zo hoor :) was meer als steun voor jou en je paardje dat we jullie er wel doorheen slepen! Ik moet er ook niet aan denken om te crossen hoor vind ik helemaal niks(in mijn hoofd) misschien vind me paard het geweldig, maar dat mag Leonoor lekker doen met Destiny! ;)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:02

Snap ik helemaal hoor. Ging ik van uit. Mijn probleem is dat ik heel enthousiast ben maar me niet moet laten mee slepen om alles te doen. Vind de zaterdag al erg erg lang voor haar. Maar voor een keer moet dat kunnen. En anders staat de schat zo lang op stal die dag, dat is ze helemaal niet gewend.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:47

Calanddra schreef:
Andrea dacht idd dat puppy tot 40 cm is, beginners tot 70 en gevorderden 80/90 cm.

De hindernissen die tot nu toe bij de gevorderden gebruikt zijn is bijv de afsprong, grote kruis, grote picknicktafel, boogje van hout en dan t water in, kar met stro (die zondag naast de grote picknicktafel stond) en de grote bezembak. Je hebt ook nog n lijntje achter de lijn waterbak dikke boom dikke boom. Maar die is ook goed te doen eventueel (diepe waterbak, klein muurtje, kleIne opsprong).

Alleen heb je wel bij beginners en gevorderden dat hek tussen die weides :') ik vibd die wat eng haha zeker omdat je zo'n grote aanloop hebt. Maar als t de eerste x niet gaat draai ik gewoon 3 rondjes en gaat ie weg :')

Bij de puppycross had je echt alleen de simpele boomstammetjes en bij de boomstam in n boog (naast grote kruis) n mini bezembak.

Wat daartussen plus de puppy zit is beginners :)

Sssstttt, ik moet nog even niet denken aan dat hek :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:50

Andrea, de gevorderde cross zit qua hoogte op een b/l sgwparcours maar qua lijnen toch meer op een L parcours. Je moet goed kunnen schakelen om bepaalde lijnen te kunnen rijden (dat is een beetje ons probleem gil wil in de cross alleen nog maar vooruit) daarnaast bepaalde hindernissen echt schuin durven aan springen anders kom je niet uit met de volgende als je twijfelt over de hoogte/dat creepy hek zou ik het niet doen :o

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:13

Dat hek is gewoon niet leuk haha :') vind die bij de beginners al eng :') maar denk dat dat vooral komt doordat je zo'n lange aanloop hebt, kun je er teveel over nadenken. Tenminste, dat is mijn probleem :')

Nog maar 10 nachtjes *\o/* *\o/* *\o/*

Hopelijk is mn bestelde hoofdstel dan ook binnen. Had m wel al binnen gekregen, maar hij was beschadigd -O- dus nu krijg ik n nieuwe.

In welke kleur komen jullie deze keer? :D

Ik heb nu gehad oranje, rood en roze en deze x gaan we in t paars :P

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:20

vertel kleur? nu word ik nieuwsgierig

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:41

Kleur als kleur van t setje :D (dekje, kleding, peeskappen bijv). Hoeft uiteraard niet maar veel matchrn t altijd wel :D

Ik hou van setjes :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:44

Nou als ik hek hoor,dan kijk ik t nog wel even aan. Kan altijd nog last minute opgeven

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:20

A joh en anders gewoon drie kleine voltes mAken,dan wordt ie weggehaald :P ik ga 1 poging doen, lukt t niet dan draai ik snel 2 rondjes :')

Die oefenen we natuurlijk ook nooit met de crossles

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:27

Rondjes draaien heeft niet mijn voorkeur... Je leert die paarden er alleen maar van weigeren... :o

Dat hek, bij mij is het niet de aanloop, maar gewoon het feit dat hij hoog is, schuin staat, massief oogt... en dat je er alleen maar overheen kunt of er voor stopt maar dat je er niet langs kan :')

Zeg Michel, kan dat rotding er niet gewoon uit?

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:29

Heb me vanavond opgegeven doe sowieso me een onofficieel proefje L1! En heel misschien komt der nog wel een topper bij maar dat wacht ik nog even af!! *\o/*

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:31

Haha goed plan, haal m gewoon maar weg :P hoeven we er ook niet over te stressen :')

Ik draai liever ook niet, maar als t de eerste x niet lukt bij dat hek gaat t bij ons daarna ook niet meer lukken. Bij andere hindernissen heb ik dat niet, maar dit hek vind ik gewoon echt eng haha :') Dan lopen mijn zenuwen ook te hoog op waardoor hij ook weer onzeker wordt. Dan draai ik liever snel 2 rondjes zodat ie weg gehaald wordt dan dat we nog 2 x weigeren.

Maar ik stem ervoor dat ie eruit gehaald wordt haha :') iig voor de beginners, vind m daarvoor toch wel erg pittig vergeleken met de andere hindernissen. We oefenen m ook nooit.
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 06-05-14 18:33, in het totaal 2 keer bewerkt

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:32

hek klink alleen al eng, en inderdaad daar krijg je naar mijn mening ook weigerende paardjes van.

zo op kleur, ben heel saai qua kleur. en zoek nog pees kapjes die haar passen. En er past altijd wel een dekje bij hihihi. maar favo is toch wel paars.

heb wel op verzonden gedrukt maar nog niet betaald hoe officieel is dat?

jeaninedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:49

Hek ?! Welk hek ?! Me scared

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:04

Zal eens kijken naar een foto van het "beruchte" hek...

Ik start in airblue, navyblue of grijs...