[TI] [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

D_Travis

Re: [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:17

gave foto's zo van Ziggy op de weg!! En daarna lekker het zweet eraf rollen :) heerlijk gezicht!
Kastje is mooi zeg!! En leuke foto van Sem :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:18

Jureren lijkt mij ook lastig :j.
Maar ik heb weer wat geleerd. Ik was nieuwsgierig wat dan de tactfout op de foto was, dus maar even nagevraagd. Ik vond het er namelijk wel goed uit zien. Ik zal het bij Vince er zo niet uitkrijgen := . Maar die is ook niet voor de dressuur gefokt :D

Koudbloeden zijn ook niet voor de dressuur gefokt. Maar je kunt er wel mee dressuren en je moet gewoon realistisch zijn en kijken wat eerlijk is om te vragen en verwachten.
Ik vind het leuk om met koudbloeden dressuur te rijden, maar vind het wel erg jammer dat ze steeds sportechnischer gefokt worden. Ze moeten wel het robuuste behouden.

Die Ziggy, die laat zich door het weer niet tegenhouden :):)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 21:19

Ik had hem eerst helemaal afgespoten, en dan mag hij rollen.
Ik zei nog voor de grap tegen Peter: "Ik wil me geld terug, je had mij een wit paard verkocht" :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:19

draaakje schreef:
maar ik bedoel dat ik dan al snel bevooroordeeld ben door bijvoorbeeld een leuk koppie ;)

Ja, maar dat moet je wel een beetje los van elkaar kunnen zien.
Ik ga ook wel eens op het puntje van m'n stoel zitten als er een (in mijn ogen ;) ) hele gave bok rond de ring rijdt en die vervolgens dan heel veel fouten maakt en er niks van bakt.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:20

precies, jureren is niet voor mij, en heb ook echt bewondering voor de mensen die het wel doen.

wauw wat een heerlijk gezicht die vrolijke oren van ziggy, ik heb geen verstand van mennen, maar als ik zo die plaatjes zie, lijkt me heerlijk! (volgens mij vind ik het hartstikke eng, als er nou een dikke handrem op zo'n karretje zat :P) (syl houdt niet zo van stil staan, en even een rondje draaien met zo'n kar zit er niet echt in))

en wat een lief kastje!
Laatst bijgewerkt door draaakje op 05-07-09 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Dat ze er niet voor gefokt zijn, wil ook niet zeggen dat ze het niet kunnen. Zolang je maar realistisch blijft, en inderdaad eerlijk naar je paard toe.
Dat sportgefokte vind ik ook niks. Friezen wat gewoon zwarte paarden met een miniem aan behang, van die iele Hafjes en hoogpotige Fjorden.. :n
Hoop ook echt dat de Tinkerfokkerij niet die kant op gaat.

D_Travis

lekker toch Janet zon smeerkees :) hahaha
Oeh het is hier zo warrrrrrm

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 21:21

Ziggy houdt ook niet van stil staan, daarom heb ik altijd een groom mee. Die springt van de kar en gaat voor Ziggy staan. Dan wacht hij netjes. Als hij moe is wil hij maar al te graag stil staan.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:22

ik heb de voorduer, kamerdeur en tuindeur tegen elkaar opengezet.. komt nu een heerlijk frisse wind door het huis :)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 21:22

Berdien schreef:
Dat ze er niet voor gefokt zijn, wil ook niet zeggen dat ze het niet kunnen. Zolang je maar realistisch blijft, en inderdaad eerlijk naar je paard toe.
Dat sportgefokte vind ik ook niks. Friezen wat gewoon zwarte paarden met een miniem aan behang, van die iele Hafjes en hoogpotige Fjorden.. :n
Hoop ook echt dat de Tinkerfokkerij niet die kant op gaat.

Daar ben ik toch wel bang voor... Zie steeds meer iele tinkers op keringen (na mijn mening dan)
Ik zie graag merrie's zoals die van Mariska, of als Jessie.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:23

ow dat hoop ik ook zeker niet! vind het juist leuk dat tinkers zo veelzijdig zijn, beetje van alles, en sommige blinken echt in iets uit. hoop ook niet dat we van die luxe types krijgen.
ik vind zelf de bolle, korte, kleintje het leukst.
(zegt iemand met een luxe, vrij lange, tinker en een veulen wat nu al 1.20 is, en ik had nog zo gehoopt dat ze echt klein zou worden, maar gelukkig wel mooi compact)

misschien moet ik dan een tientonner mee nemen, zodat syl snel moe is, en netjes stil blijft staan ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:24

Leuk Janet!!
Hij kijkt erg voldaan over zijn rolwerk, bijna geen plekje overgeslagen!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:25

[quote="_Rhiannon_"]
Het is ook wel een hele stoere gadget hoor, mag Arjan best zo blij als een pas geverfd tuinhekje zijn :j

quote]

Dit vind ik nu al de quote van 2009! whahahaha

Berdien

Jup, dat is ook mijn type. Ik zal dan ook nooit fokken met een hengst als Baggio, om maar een slankere te noemen. Niks tegen de hengst an sich hoor, maar het is gewoon niet mijn type. Ik ben van zwaar en harig. Daarom ben ik ook zo weg van de ITS hengsten :))

Jes is niet eens zo heel zwaar hoor. Ze is heel rondgeribt en moddervet, maar in de zomer heeft ze (imo) echt iele pootjes. Ik zal eens een foto erbij zoeken.
Afbeelding

Echt zo'n plofkop op pootjes _O-

D_Travis

ik hou persoonlijk ook van compact, vol en robuust..
Type Grai oid vind ik eigenlijk ook niet echt wat.. een lekkere stevige cob vind ik het mooist
Misty is mij eigenlijk ook te iel.. Ik hoop dat Travis wat voller gaat worden. Misty heeft bijv een puntachtige kont, en Tinker heeft echt een lekkere volle kont. Dat is persoonlijk meer mijn smaak. Helaas heeft Travis de kont van Misty geerfd, ipv die van Garish :) Maar voor de rest issie Travis goed gelukt vind ik het zelf, hij begtint nu wat lang te worden maar ik hoop dat dat door de groei komt en dattie straks wat meer compacter bijtrekt, dat was hij nml eerst wel.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:31

Afbeelding
Afbeelding
in de winter heb ik het paard wat ik enorm mooi vind, pluizig en bol, iets te lang maar wel een super mooi koppie

Afbeelding
Afbeelding
en in de zomer heb ik een heel ander paard, vind haar prachtig, maar niet echt heel erg tinker achtig.

(en haar manen zijn flink gegroeid en wat was avelyn daar nog klein!!)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:38

Vind het super wanneer de jury nog even blijft hangen om eea te bespreken, moet zeggen dat ik dat toch meestal wel meemaak en zeer waardeer. Heb er ook al 2 x gebruik van gemaakt! hoewel, 1 x werd ik zelf door de jury aangesproken bij de trailer. Erg leerzaam.
Maar tot op heden ben ik het wel aardig eens met mijn coupons en punten, er bekruipt me weer een trots gevoel :o

kwijl; wat een geweldig kastje! Ik heb mijn slaapkamer in die stijl! zo gezellig!
Ziggy heeft een leuke dag gehad en bezorgd aan zijn baasjes!

eh dagmar, mijn Grai vindt je toch wel mooi?? ;( ........... :P

Nou, we gaan ons maar eens opmaken voor een weekje oefenen! Er komt toch een ietwat moeilijk proefje aan naar mijn idee, allemaal voltes! Heb toch liever de gebroken lijnen moet ik zeggen!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:39

Ow Maartje! Vind ze in beide seizoen tinkerig hoor! en baby avelyn!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:40

Mallow is toch wel de allermooiste tinker van de hele wereld vind ik, al vind iedereen dat wel van zijn eigen paard denk ik. Pf mis hem echt zo vreselijk ;(

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:42

hahaha ja Ellen :) (en dat meen ik ook)
Je hebt in elk type wel wat paarden zitten die ondanks dat het bijv een grai is, toch een heel leuk beestje is.
En dan kom ik vnml weer op wat draaakje net aanhaalde bij het jureren, leuk koppie, leuke aftekening etc.
Maar qua bouw ga ik meer voor een cob. Objectief gezien dan zeg maar. Want het allerbelangrijkste vind ik het karakter van een paard.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:54

Zat je maar te plagen dagmar!
Maar je hebt wel gelijk Eef, Mallow is prachtig!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:56

stoute ellen :P hahah weet ik ;)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:56

Gave foto's Janet, hij geeft ook niets om het verkeer als ik het zo zie.

Ik heb hier in Nederland vaak het idee dat men een nieuw ras 'ontdekt', het naar Nederland haalt om eens een keer wat anders te hebben en vervolgens wordt het omgefokt naar een rijpaard.

Veel zware klassieke Friezen zie ik niet meer, hoewel ik denk/hoop dat die er heus nog wel zijn.
Haflingers en Fjorden net zo en nu de Tinkers/Cobs.

Ben ook blij om te lezen dat er ook een hele groep is die toch liever het zwaardere ziet en fokt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:58

We like big butts......

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:59

INDEED