[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:12

28 januari is de dag voor mijn verjaardag :D

Ik ben ook super hard benieuwd naar foto's van dat knappe paardje!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:24

ik ben ook benieuwd naar jaron.mooi naam trouwens..

Nu vole ik me verschrikkelijk stom en vervelend en daar baal ik van.
wat is er aan de hand?Vandaag weer trainingsdag voor ruana.na afloop ga ik er meestal even op,los of de bijrijder houdt haar vast.Maar vandaag niet.last van allemaal wondjes en kloofjes op m'n vingers.een beetje kou of water doet al verschrikkelijk pijn.maar ja naar mijn idee ,heb ik gewoon een smoesje verzonnen om er niet op te hoeven.ik voel me zo schuldig!
ik wil gewoon op een paard kunnen rijden.zelfstandig stappen en dan verder stap voor stap.Op een beleerd paard stap ik wel wat makkelijker op en voel ik me minder angstig als op ruana.die stapt wat meer door en bij ieder kuiltje denk ik te gaan vallen.
hoe lang zou het duren voor ik eindelijk gewend ben aan haar tempo van stappen.als dat voor mij safe voelt en ik niet meer het gevoel van er af kunnen vallen heb,dan durf ik eindelijk wat meer.Ik ben zo'n bangerik!bah.

op zich deed ze het vandaag goed hoor met haar bijrijder.ze struikelt steeds minder vaak,maar t is nog steeds een stoomtrein die maar door wilt en moeilijk stopt.dat kent ze nog niet echt.dus over haar ben ik wel tevreden(en over de bijrijder natuurlijk ook).

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:36

Brave Tinky en King! En stoute Shets :=

BF Stella, hmmm, die zou ik ook overwegen mocht een Cherokee niet gaan lukken voor Luna.

Ellie, niet aanvallend bedoeld hoor. Maar zou het niet makkelijker zijn om Ruana te verkopen en een meer ervaren paardje terug te kopen? Ik heb nu het idee dat je zo graag wilt, maar op het moment zelf blokkeert. Dat is enorm rot en klote, maar om eerlijk te zijn denk ik dat jij een paardje nodig hebt waar je dan op kan vertrouwen, en Ruana moet zelf nog zoveel leren.

Wel fijn dat het met de bijrijder wel zo goed gaat :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:49

ik heb gewoon zelf het idee dat ik moet blijven afwisselen tussen ruana en het paard wat ervaren is.kijk het ervaren paard voelt precies wat voor persoon erop zit.tot nu toe stapte hij lekker rustig,maar de laatste keer ben ik begonnen wat sneller te stappen.meer naar het ritme van ruana.ik ben nu zover dat ik t een beetje begin te voelen.nu zit dat zadel ook ietwat fijner van het ervaren paard.je zit daar meer in een kuipje en bij ruana niet.Misschien is het dat ook.ik heb ,nee weet zeker dat het tempo het probleem is.tempo en balans voelen.
en als ik op ruana zit probeer ik gewoon er op te zitten en zonder dat de bijrijder haar vasthoud.t wordt iets makkelijker om er op te stappen,maar t blijft een kink in de kabel.
maar ruana verkopen?nee geen haar op m'n hoofd die er aan denkt.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:59

Snackie,hoe ist gegaaaaaan?Ben zo benieuwd :j /3

Ellie,ik ben het eigenlijk wel met Lotte eens.
Je bent zelf dus onzeker,dan is de combinatie met een groen paardje wel heel moeilijk.
Wat denk je daar zelf van?
Je moet natuurlijk wel plezier in het paardrijden blijven houde en niet aldoor met klotsende oksels erheen gaan.
Niet goed voor jou en niet goed voor Ruana.Wel heel fijn dat je er goede hulp bij hebt en een fijne bijrijdster,maar bedenk wel dat je je Tink in eerste plaats voor jezelf hebt.

Hier hebben de meeste Tinks ook een boomloos zadel.
We hebben de Barefoot Cherokee,heel fijn zadel en we hebben ook nog twee Torsion zadels die ook heel goed bevallen.
Onze Maddox wordt met een Thorowgood Griffin gereden,is idd ook een heel goed zadel Sandra,met een goede pasvorm en een lichtgewicht.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:06

ik twijfel wel heel erg over wel of niet mijn zadel verkopen.
eigenlijk zou ik gewoon eerst een wintec moeten hebben om te kijken hoe het buiten rijdt enzo.. maja zoveel geld heb ik niet..
naja miss als ik al mn overbodig spul verkocht krijgt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:10

ik heb m'n tinker niet speciaal voor het rijden gekocht.echt voor mezelf dat ik iedere dag afleiding heb en wat voor mezelf heb.Bijna niemand snapt het ,maar er is zelfs iemand geweest die me aangespoord heeft juist te doen wat ik wil.daar niet van.
ok ruana is een groen paard,en in combinatie met een groene ruiter verre van ideaal,daar ben ik het mee eens.die discussie hebben we ook eerder gehad(weet ik,ik ben een koppige).en ik ga er ook bijna elke keer na afloop even op.zolang ik dat maar blijf doen wen ik er wel aan.
doorzetten.ruana is een goeie lomperd die geen vlieg kwaad doet.Die wil me er echt niet afmikkeren,dat heb ik wel door.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:13

Ok, duidelijk :)
Misschien ben ik er ook wel te makkelijk in. Ik heb echt teveel paardjes een korte tijd gehad/verzorgd. Het wow-gevoel waar jullie het pas over hadden heb ik met Luna ook nog steeds niet. Komt misschien nog wel hoor, en het betekent zeker niet dat ik niet blij met haar ben...

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:28

Hee Ellie,ben het volledig met je eens dat rijden niet het enige is wat belangrijk is,maar je moet je uiteindelijk natuurlijk wel relaxed voelen bijRuana,en ook wanneer je erop zit,als jij 100% zeker weet dat dat gaat lukken is dat toch prima?
Heeft niks met koppig te maken,gewoon je gevoel volgen :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:37

HijadelaLuna schreef:
Brave Tinky en King! En stoute Shets :=

Tiny was idd de braafste vandaag :P Ik zag net dat er in mijn bericht van onze galop van vandaag er niet bijstond dat ik de eerste keer zonder zadel op Tinky zo uitgestrekt en lekker gegaloppeerd heb..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:37

Iemand die ik ken heeft besloten haar paardje binnenkort in te laten slapen vanwege een huidprobleem, vermoedelijk een vorm van kanker. Nu lees ik net een oproepje van iemand die een paardje met kanker wil kopen om een behandeling mee te testen. Diertje komt goed terecht en er zouden al meer paardjes genezen zijn met die behandeling. Nu twijfel ik, wel of niet zeggen tegen de eigenaresse? Enerzijds is haar besluit al genomen, aan de andere kant weet ik dat diep van binnen er een plekje was wat haar deed twijfelen, en volgens mij nog steeds doet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:38

Nog leuker :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:00

HijadelaLuna schreef:
Iemand die ik ken heeft besloten haar paardje binnenkort in te laten slapen vanwege een huidprobleem, vermoedelijk een vorm van kanker. Nu lees ik net een oproepje van iemand die een paardje met kanker wil kopen om een behandeling mee te testen. Diertje komt goed terecht en er zouden al meer paardjes genezen zijn met die behandeling. Nu twijfel ik, wel of niet zeggen tegen de eigenaresse? Enerzijds is haar besluit al genomen, aan de andere kant weet ik dat diep van binnen er een plekje was wat haar deed twijfelen, en volgens mij nog steeds doet.

Ik zou het zeggen, misschien geeft ze het paardje dan nog een kans. En wie weet komt hij er toch nog bovenop. Ik vind als er een kans is, dat je die moet nemen. Mijn dierenarts zei dat hij persoonlijk Tinky ingeslapen zou hebben, en kijk haar nu, tip top in vorm :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:27

Dames :D hij is er,
Had heel wat voeten in de aarde, maar morgen krijgen jullie een smeuig verhaal om je kapot te lachen.

Ik kan jullie 1 ding vertellen, hij is 'lelijk' :p fluffie, smerig, heeft gebrek aan opvoeding,en enorm leuk, en ik ben heeeeeeeeeeelemaal weg van hem.
Al ben ik serieus bang dat ik hem binnenkort weer kan astaan, aan vriendlief.
Morgen horen jullie meer, ik ben echt kapot op!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:29

Op z'n minst nu een foto :D

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:36

*\o/* foto *\o/* foto *\o/* foto *\o/* foto *\o/* foto *\o/* foto *\o/* foto *\o/*

(Ja ik lees nog steeds mee, ben alleen erg druk met marktplaats en een nieuwe trailer uitzoeken)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:44

Ik heb je pb gehad, maar geen idee of tips voor zadels, alles behalve een hilason boomloos westernzadel was te lang hier..

Diaz is een bommetje energie, en heeft zich vandaag losgetrokken van de verzorgster en is de bak door gegaan.. Dat word longeren morgen! Haha
Ik mis haar weer zo!

ivan_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:08

Hoi ellie' ik snap je wel. Toen ik jullie lerde kennen dacht ik ook wat wil ellie toch met die tinker?
Toen kwam ook nog de feulen,jouw onzekerheid, maar nu!
Van onzeker of beter aan Ruana moeten wennen ben je al erg gegroeid. Zeker in de omgang met Ruana,longeren gaat al goed ( nu nog samen meer doorzetten). Maar verkoopen ECHT NIET!!!!!!
Kijk jullie leren nu samen "rijden" allen niet met elkaar. Jij bent er altijd als zij wordt ingereden ,dus ook jij leert haar dardoor goed kennen.
En jij zag mij vandag toch ook stumpen op Iwan? Het was vandag ook een rare dag op stal. Denk dat er een merrie hengstig wordt of is ( Iwan was ook al Ruana aan het versieren, wel door de tralies maar als ruin kun je het toch een keer probeeren, ernaar met Fanlara an het chancen ) en dan ook nog de wind. Denk zelfs dat het goed was om van dag niet te rijden. En de eene keer dat je niet doorzet haal je van de week weer in, toch?
En maak je geen zorgen wij staan allemal achter je, en leeren rijden zul je .....
Wij willen toch echt met jou en Ruana naar buiten.Al moet je nog duizend keer op onze Iwan maar het komt echt wel goed. En wat we vandag ook geleert hebben een goede zadel is nooit verkeert, toch?
Maar wat zeker is wij zijn erg trots op je, wat jij in een jaar tijd gedaan hebt en hoe jij gegroeit bent dat is al top . Dus nu nog een betje rijden en klaar is kees. Zet 'm op meid
ge. andrea

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:46

Even gauw bijgescrold,
Jackytje heeft heerlijk buiten gereden,en tink was braaf bij de veearts.

Kailonne heeft de zadelmaker gehad, en een kort zadel vinden is erg lastig, succes daarmee, en hopelijk zijn daarmee zijn schrikreacties ook afgelopen.

Boomloos, ik wil ook graag een boomloos voor als Jaron zo ingereden is.

Sorry nog geen foto's van Jaron, ik heb er zelf geen kunnen maken. vertel zo wel waarom :P

Ellie, lastig dat je zo bang bent, heb je daar geen angst therapie instructie voor ofzo?

Lot, kanker bij paarden is nogal wat, of de behandeling aanslaat is de eerste vraag, de 2e vraag is, hoe erg moet het dier leiden voor die beter is?
zeggen kan nooit kwaad iig.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:01

Nou, jullie willen een verslagje, hier komt ie.

Gister om kwart v 6 het bed uit, natuurlijk was ik al uren wakker, dus om kwart over 5 was ik al uit bed.
whoeps,
Vriend om 7u uit bed getimmerd, half 8 vrienden op gehaald, om daarna de trailer op te halen, kwart voor 9 op de snelweg.
Zo dat viel mee. rond 12.20 kwamen we aan in duitsland, jeetje wat een eind.
Hebben 2 tussenstops gehad want plassen is dan wel eens nodig ;)

daar aangekomen stond er een bolletje wol, hebben hem bekeken, tsja, beetje opdringerig naar gras. Maar welk paard niet als er geen gras meer is.
Hij was duidelijk wat sterk, maar dat zou wel goed komen.

Nou, na een kwartier lummelen besloten hem op de trailer te zetten. hij is normaal braaf, maar was er al een jaar niet opgeweest.
Ik zal het verhaal daarna kort houden.
We zijn 2u bezig geweest, met laden.
meneer vertikte het, eerst gewoon, daarna duwen, daarna tikken, daarna serieuze tikken, niks hielp, hij hield gewoon zijn poot stijf,op 1 na, want die stond op rust, en hij stond gewoon te slapen.
Wat een figuur! maar goed, was er niet gediend van uit zijn slaap gehaald te worden,en weg was ie, tot 2x toe konden we achter meneer aanrennen _o-
onze chauffeur belande 1x in een plas met blubber :=
En weer terug voor de trailer, een uur lang bezig met voetje voor voetje, en telkens weer terug springen.
Bang voor het zwiep geluid van zijn staart, en dacht ,misschien helpt dat. 10x over de klep, maar niet er in.

Op den duur vriendje met de chauffeur lokken, en ik nog grappen tegen zijn eigenaresse, tegen de tijd dat uw man thuis komt, staat Jaron er vast op.
En ja hoor, de jongens lokken,en na een kwartier ging die boef er vanzelf op, heel snel de klep dicht gedaan,want hij kwam al achteruit.
Gelukkig lukte dat,en vanuit de trailer de stang er achter gedaan, wat een avontuur.

En dan zou je denken. dan staat ie gespannen op de trailer.
Nee hoor, hij stond te vreten als een bezetene,en gewoon rustig staan, helemaal op zijn gemak, dus gaan rijden. bandjes nog bijgepompt, en na 1.5u de eerste tussenstop op het eerste tankstation in nl even gekeken bij hem.
Stond helemaal nat van het zweet, en zijn hooi was op. Dus gevoelt, alleen de opperlaag, heerlijk zo'n vacht, want daar tussen was hij gewoon kurkdroog.
Hooitjes van de grond nog in zijn netje gestopt, en weer verder gereden.
toen we op stal aankwamen was hij droog en lekker warm, wilde hij niet van de trailer af. dus ik heb hem moeten duwen _O-
Werkte niet, tik op zijn bil, werkte niet , wij lachen.
Heb hem voorzichtig in zijn hals gebeten, en ja hoor, toen ging hij, wat een paard, we lachten ons suf.

daarna braaf in het land gezet. mnet zijn hooitje, hardstikke relaxed, zo eerst even een zadel ophalen,en dan gaan we eens bij hem kijken,en dan volgen er vast bollie foto's :D

En Jaron, spreek je gewoon uit op zijn nederlands ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:07

Ellie ik moet zeggen dat ik het wel met de meiden hier eens ben. Je legt geen goede basis bij een jong paard als je er met angsten op blijft stappen. Een groen paard heeft steun en zekerheid nodig. Als je haar dat niet kan bieden moet je er gewoon niet opgaan. Als je toch vind dat rijden niet belangrijk is zou ik haar lekker laten oppakken door een ervaren ruiter tot de basis en zelfverzekerdheid er goed in zit en zelf ervaring opdoen met dat andere paard. Ruana heeft een hoop meegemaakt dit jaar, dus waarom je er nu zo perse al opmoet begrijp ik niet zo goed maar dat is eigen keus.
En geloof me, ik weet echt wel wat het is om angstig te zijn.

Barefoot of andere boomloze zadels... fantastisch dat ze er zijn, maar zeker weten of ze goed liggen doe je nooit.. laat ik het anders zeggen, ik mis de geleerde zadelpasser nog. het hele boomloos concept is nog zo in ontwikkeling, ben heel benieuwd hoe het doorzet :)

Jeetje andrea wat een verhaal :P maar hij is er :D ben heel benieuwd naar foto‘s!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:47

Ik ook :) Heb wel moeten lachen, zag het beeld al voor me.. Ik heb ook zoiets meegemaakt bij het ophalen van mijn 2de shet, die hebben ze met 5man moeten vasthouden, en steigeren, bokken etc dat ze deed.. Na 2 uur er ook pas ingekregen :P Tinky is de trailer heel gewoon, die stapt er gewoon op en af.

Goh, wàt stormt het hier! Ik werd wakker gedonderd en gehageld. En dan nog niet over de wind gesproken, pfff.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:02

jee wat een verhaal zeg! wat een mafketel heb jij hihi.
King is altijd sneller op de trailer dan dat ik onder de stang door ben. Hij blijft alleen niet altijd stil staan. Als ie eten heeft gaat t goed, anders niet.

ja hier is het ook verschrikkelijk weer!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:03

Ach met Clover hebben we er ook zo'n 4-5 uur over gedaan :D Uiteindelijk met sedatie en 5 man is het gelukt :')

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:51

Allemaal de beste wensen nog! Deze week mag het nog.

Op het moment ben ik erg vermoeid. Dus moet mijn energie goed besteden en prioriteiten stellen. Vandaar dat ik hier weinig meer ben. Wel van plan het weer op te pakken hoor.
Maar steek even al mijn energie in mijn werk, studie en grace en de hondjes. Hierbuiten ben ik echt moe.

Hoop dat jullie allemaal een fijne kerst hebben gehad een een mooie jaarwisseling! *\o/*