[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 12:34

Leuk een nieuwe kat Maartje :)

Spannend Nessa!

Vanmorgen Jan zijn mineralen, pijnstillers en antibiotica gegeven.
De mineralen eet hij zo op door zijn speciale voer, maar de pijnstiller en antibiotica moet ik in een spuitje in zijn bekje ingegeven, en die vindt hij maar bah := arm popje.
Zo maar weer even zijn kruikje opnieuw verwarmen :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:01

Ik hd vroeger ook tamme ratjes :)
Ze worden inderdaad helaas niet zo oud, sterkte hoor is rot om je huisdieren niet lekker te zien.

Leuk Maartje! Foto?

Hier ook moeilijk, onze ene kat (die met de inoperabele tumor, heb ik het hier wel vaker over gehad), begint er toch wel erg slecht uit te zien, maar ja hij is nog zo vrolijk, eet goed.. Of doet ie net alsof?
Wanneer is het genoeg.. :?
Hij is aan de novacam, dus echt pijn zal hij nu niet voelen.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:11

Katten gaan lang door hoor. Als je t echt gaat zien in gedrag zijn ze vaak al heel erg kapot.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:44

Nja als hij aan de pijnstiller is, is het logisch dat hij zich zo gedraagt natuurlijk.
Ik vind dat ook altijd moeilijk hoor, helemaal nu ik zo met mijn kleintje zit.
Katten en ratten laten het alleen niet zo snel merken, dat is het rotte.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:31

Och wat rot Jorretje.. Onwijs moeilijke beslissingen zijn dat... Konden ze maar praten he..

Arme Jan, vieze AB...

Oe, spannend Nessa! Veel plezier alvast voor zondag.

Afbeelding
Onze nieuwe kat (van het weekeind zijn al mijn zussen thuis en gaan we een naam bedenken)

Hij lijkt echt heel veel op onze Isra, zo grappig

Afbeelding
(dit is Isra)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:05

Wat een schatje

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:13

Cutie!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:20

Dat wordt vaak 2x kijken! Noem m isniera :+

Ja het is zo moeilijk! Ik heb mijn hele leven lang als katten en heb meegemaakt dat ze echt wegkropen, (tja dan weet je einde verhaal) maar ook dat ze dus totaal niets aangeven en ondertussen doodziek zijn (al merkte ik dat toen dus toch).
Van deze wéét je gewoon dat het aflopende zaak is, maar meneer staat me dagelijks op te wachten met zijn voorpootjes tegen de deur, vervolgens moeten mijn kuiten kopstoot-kopjes en móét er geknuffeld worden, inclusief ondersteboven zich op mijn tenen laten vallen. Dan denk ik hij is nog veel te goed, maar dan kijk ik naar zijn koppie en denk ik oei wat zie je eruit! :(:)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:05

Dacht dat het dezelfde was :') Leuke kat(ten)!

Katten, leuke en pijnlijke verhalen helaas maar weerhoudt ons er niet van er nog 5 te hebben, allemaal afdankertjes. Wij zijn er blij mee <3

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:45

Sterkte met jan nientsje.

Succes daarmee jorretje! Als hij nog zo mobiel en aanwezig is lijkt t inderdaad nog wel aardig.

Wat een mooie kat maartje. Ze lijken echt heel erg op elkaar!

Over katjes, de onze lopen sinds een week lekker buiten. Ze zijn echt zooo aanhankelijk, totaal anders dan onze oude katten. Erg leuk, de kinderen zijn onwijs blij mee.

Een paar dagen kunnen lang duren he nessa.

Fijn zeg, de slaapkamers boven beginnen vorm te krijgen. Hopelijk over een goede twee weken erin! Eindelijk weer mn eigen bed :z

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:47

Mijn katten gaan hopelijk nog heeeeeel lang mee! (Zijn pas 5)

Eigen bedje is toch het beste he!

Jaaaah duurt lang tot zondag! Raar :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:47

Ah super dat de katjes zo aanhankelijk zijn, leuk!

En nog heeeel even volhouden en dan weer lekker in je eigen bed! Respect hoor, zo'n verbouwing lijkt me heel heftig.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:49

Sterkte met Jan nienstje!

Jorretje moeilijk hoor zo'n beslissing maken hoor

Ze lijkt ook echt op jullie oude kat Draaakje

JoanneE hoop dat het lukt, slaap je nu op een ander bed?

Hier gaat alles zijn gangetje wel, Pip was heerlijk baldadig met vrijheidsdressuur we mikken gewoon vrouwtje dr zweep weg... Natas gelongeerd en nog wat kleine kunstjes gedaan. Maar die twee hangen ontzettend op elkaar niet normaal. Natas ploegde het land vorige week om toen ik Pip eruit haalde en andersom ook. Word nog wat...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:38

nessa,wat spannend ,weer gaan kijken naar een (s)tinker!

vandaag hebben we als groep onze stalhouder verrast.Morgen gaat ze Sarah zien,dus vonden we het tijd om haar te verrasen.al een paar weken geleden zijn we met voorbereidingen begonnen(de taart is door iemand van ons gemaakt,een Sarah ruiterpop en doosjes met cadeautjes en briefjes wensen).heel veel werk,en natuurlijk alles in het geniep. 8-)

de planning was dat ze door haar vriend zou worden weggelokt van stal(onder het mom van auto kapot,kom je me halen?).wij zouden in de buurt klaarstaan,zodat we snel op stal konden zijn als de kust veilig was.
en zo geschiede.stalhouder weg en wij in een vliegende vaart naar stal.stal versieren,taart opbouwen(3 lagen!),een pony invlechten,sarah op haar stoel zetten en ga zo maar door.
uiteindelijk waren degene die niet konden helpen toch net voor terugkomst van de stalhouder aanwezig.
het is een zeer geslaagde avond geweest.alhoewel ze duidelijk aan had gegeven geen opblaaspop te dulden(die steek ik kapot!),vondt ze deze toch wel orgineel en mooi en prijkt nu bij de voordeur.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 22:58

Sterkte met je Ratje Nientsje! hopelijk slaat het aan.

Dat had ik ook met de galop eerder. Hij was ook zo gek dat altijd rennen en bokken was. Goed doortrainen en doorijden dan gaat het er heus af.

Super leuk katje! lijkt erg op een oude kat van ons. Helaas weg gelopen en tja dan weet je wel hoe laat het is.

Fijn dott, nieuwe zadels en ook nog op tijd! Ik twijfel ook over een thorowgood.

Vanavond eens een andere springles gevolgd op de club. Wat een wereld van verschil. Werd lekker geholpen met het dressuurmatige gedeelte en overal was uitleg bij. In de les op donderdag is dit echt zo anders. Losrijden word me niks gezegd en met springen moet ik echt voorwaarts en word elke keer gezegd hup gas erop. Als er nu soms mensen afmelden mag ik dan mee rijden op woensdag.
Dinsdag heb ik overigens weer een hele rodeo gehad van Xaffier. na de zomer is hij het dus toch nog niet verleerd. -O-

Spanning neemt toe voor HE :=

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:04

Geweldige verassing Ellie! Mijn moeder riep hetzelfde hebben we ook geen pop in de tuin gezet voor haar

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 23:09

Leuke katten, gingen vanavond burgers halen na mijn les (avondlessen) en er was ook zo een kat die direct aan mijn benen hing <3 .

Dat is leuk ellie!

Hier wou zusje terug even op Jack vandaag, nu deze keer gewoon de leadrope gepakt en der wat links en rechtsom laten stappen, enkele pasjes draf (stuk of 3) en er dan mee gestopt. Op Finn laat ik haar meer doen met dat ik hun een mooiere combi vindt van bij elkaar passen van lengte maar eigenlijk rijd ze ook prima op Jack :). Jack longeer ik nooit maar die luisterde super, bij de draf was een ho genoeg om hem zelf volledig te laten stil staan terug. Broertje heeft er ook nog een rondje of 4 opgezeten maar die zit liever op mijn zadel. Had niet veel tijd want moest nog naar de les. De ontwormer voor Cup opgehaald ook nog, hopelijk werkt die en anders in oktober de DA er maar bij voor specifieker onderzoek te doen.

Denk vrijdag/dit weekend eens de eerste poging te doen met Jack en Finn dan als handpony. Ik ben benieuwd... als dit echt goed zou blijken te gaan kan ik zo meer conditie bouwen bij Finn ook en kan misschien zusje af en toe mee voor een stapritje op die manier :j .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 07:29

Blijft altijd lastig Jorretje.

Wij hebben nu nog 2 katten.

De eindstreep is in zicht Joanne!

Baldadige paardjes Mira.

Geweldige verrassing Ellie!

Knappe paardjes weer Lor.

Ik heb gisteren weer heerlijk gegealopeerd ook echt gas erop. En bitloos!!
Afbeelding

Arme Jan gister helemaal plat in zijn kooitje met kruik (hou hem voorlopig even apart)
Afbeelding
Zodra hij in de kooi zit, geeft hij zich helemaal neer. Hij met echt goed bijslapen en bekomen om aan te sterken. Maar buiten de kooi huppelt en waggelt hij wat rond.
Gister had hij zich verstopt op bed :=

Afbeelding
Liefje <3

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:16

Ja we zitten in de caravan... Eindstreep nog laaaang niet in zicht helaas, maar dat was onze eigen keuze. Nu badkamer af en bijna twee slaapkamers. Voor de rest is voorbereidend werk gedaan, maar eigenlijk moet alles nog. Dekvloeren, dakramen, plafonds, afwerken ( gaatjes vullen, schuren, sauzen, behangen), keuken erin, nog een muur voor een slaapkamer, trap afwerken enzovoort. En daarna kunnen we vrolijk met het volgende en grote huus verder. Wat we nu doen wordt in de toekomst recreatiewoning. We zijn nog wel paar jaar onder de pannen. Kan vandaag wel wat foto's maken als jullie t leuk vinden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:38

Ja ik ben wel benieuwd

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:26

Oke flip.
Heb ik fotos gemaakt geupload bericht geschreven en dan zijn de foto's te hoog ofzo. Ik word daar niet goed van. Nog speciaal met lage resolutie foto's gemaakt. Hoe doen jullie dat? Halve dag bezig zo als ik al die foto's weer moet gaan verkleinen

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 10:26

Super goed met bitloos!

Vind je ratje echt nog niet goed eruit zien. Is hij nog zo suf van de narcose? Dat zou niet moeten.
Ik ga duimen voor je ventje

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:46

Afbeelding
Dit wordt de paddock. De deur gaat eruit daar zijn we bezig met een inloopstal van 6 bij 3.

Afbeelding
Let niet op de bende. Rechts is de oprit, het grote deel wordt het woonhuis. Daar hebben we alleen nog maar de stallen uit gehaald, leidingen gelegd en beton gestort. Links is de recreatiewoning

Afbeelding
Helemaal links valt de paddock van de foto. De ponys kunnen achter de bomen langs naar de wei lopen. Dat is zon zeven meter breed denk ik. De bosrand hoort erbij.

Afbeelding
Kozijnen zelf in elkaar gezet en zelf glas geplaatst. Moet nog gekit en geverfd worden.

Afbeelding

Afbeelding
Net laatste dingetjes aangestipt, straks sauzen. Dan hopelijk morgen beginnen met behangen!

Je ziet nog veel werk, maar t word wel wat.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 11:55

Mooi plekje heb je daar! Word zeker wel wat als ik de badkamer zo zie wauw

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 12:42

Wow.. doen jullie alles zelf?