[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:17

Zelfs op mijn 14de stapte ik niet op elk paard op bijna geen enkele zelfs. Ik weet direct al vanaf de grond of het wat kan worden of niet. Laatst bij een meisje pony stond te koop (verkocht zelfde avond) had 2 pony's staan de tink wilde ik niet op maar de andere had ik zo iets van dat zit goed en dat zat ook echt goed. :')

Met Jack heb ik leren galoperen en lichtrijden. Die heeft me zoveel gegeven en is met mij meegegroeid, die durft ook de clown uithangen omdat hij dan terug weet dat ik vast genoeg zit. Als ik een van mijn zusjes er op zet is die absoluut rustig en niet in clown mood. <3

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:23

Ja op zo'n manier weet ik ook vaak vanaf de grond of ik er wel of niet op wil.
Soms negeer ik mn nee gevoel en stap ik op een paard dat.ik niet vertrouw. En daar rij ik dan wel doorheen. Maar dan zit ik toch niet lekker hoor. Geef mij maar een brave

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:55

Ik ben een beetje sprakeloos want m'n moeder kon de verrassing niet voor zich houden maar we zijn vanaf vandaag de nieuwe eigenaar van een 2,5 jarige cremello tinkerhengst!

DA heeft nog niet gebeld, zal hem straks tijdens z'n spreekuur zelf bellen maar Cheyenne heeft vandaag gerend en gebokt en gesprongen door de wei, en volgens mij is het helemaal niet zo ernstig als ik eerst dacht. Tuurlijk moet ik afwachten maar zij zelf voelt zich gelukkig happy.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:56

Wauw das ng is en verassing!!!
Vertel meer ;)

we duimen nog steeds voor goed nieuws van de DA

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:18

vertel meer en foto's en zo. de rest klink wel heel erg goed, dat ze goed in haar vel zit. hoop nog met je mee hoor.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:53

wat een leuke verassing! Hopelijk valt het voor je andere tinkertje allemaal mee!

Ik was van plan om vanmiddag te gaan rijden maar uit eindelijk maar lekker wezen poetsen en vlechten en nog even gewandeld. Ik weet nu wel wat ik als eerste ga doen als het weer wat warmer wordt, manen en staart zijn aardig toe aan een was beurtje! :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:59

Afbeelding

Hier is hij *\o/*

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:02

Wat een leukerd! <3

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:03

Oh wat leuk zeg! Ik ben erg benieuwd! Wat een mazzel met zo´n moeder. Fijn dat Cheyenne zich goed voelt.

Heeft iemand nog ideeën om met dit weer witte manen weer wit te krijgen? Ik vind het zo koud om hem te wassen... Ik heb van dat Cowboy Magic gekocht, 2 soorten, maar ik vind niet echt dat het werkt. Misschien doe ik iets fout... Hij moet zondag toch wel wit zijn!

Ik heb ook jaren op dezelfde pony gereden, maar dat heeft ook voor veel frustratie gezorgd. Soms is het rijden op een andere pony/ ander paard ook wel een eye opener denk ik. En inderdaad, sinds de kinderen durf en doe ik ook niet alles meer. Maar ik moet zeggen dat met Aranka daar wel weer verandering in komt, omdat ik met haar veel meer kan doen zonder dat er gevaarlijke situaties ontstaan.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:18

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!dat vraagt om meer foto's natuurlijk :D

Niets aan doen wachten tot er sneeuw ligt met rollen worden ze dan vanzelf wit.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:34

Wow! wat een knapperd!! gefeliciteerd! fijn dat je meisje zich goed lijkt te voelen!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:47

omg look at those eyes! <3

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:10

Wat een leuk koppie. Ja sneeuw zorg daar wel voor. Maar wat snorremans zegd, zou graag de sokken wassen maar morgen word het 7-10 graden dus misschien zijn er meer optie,s.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:21

Sokken was ik ook als het moet met vorst en de staart.
Manen was ik meestal nog voor de kou en dan weer in het voorjaar verder niet.
Dan maar niet schoon :o

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:40

Zo dames wat kletsen jullie veel zeg!
@Chimello gelukkig gaat het beter met je paardje en wat een knapperd die hengst!
@JoanneE ik spoel de benen ook niet af als mijn paard in de bak heeft gecrost en die nat is. Dan is ze lichtelijk oranje oeps.... En weer zwart als ze in de wei staat. Staart laat ik ook lekker zo geen wedstrijden dus die mag lekker vies heb er wel een springstaart van gemaakt staat dr zoveel beter!

Morgen les hou mijn hart vast maar bij degene die haar doorrijd gedraagt ze zich prima dus hopelijk begint er ook bij mij het beter te gaan. Krijg ook les van haar die Emi doorrijd. Eindelijk is er en merrie die nog dominanter dan Emi is in de wei ze word goed op dr plaats gezet als ze weer wat fout doet. Heb haar nu lekker buiten staan dag en nacht deken erop.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:09

Hij moet schoon zijn voor een foto-meeting, vandaar. Beetje suf als ik daar met een smeerkees aankom. Zijn sokken was ik wel, staart gaat nog wel, misschien neem ik die ook wel mee, maar de manen zijn echt grijs. Geen idee wat ik daaraan doe... Verder ben ik niet zo van het wassen enzo, vies worden ze toch wel weer :)

Gefeliciteerd hoor Chimello!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:14

Als ik deken er niet op had gehad... Beest van mij gaat altijd in de modder liggen rollen...

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:14

Ik heb de manen wel eens gesponst, vuilniszak onder de manen leggen en vastknopen is mogelijk om te voorkomen dat je paard zeiknat wordt, vervolgens een spons met van die zilvershampoo niet teveel verdunnen en deze op de manen 'sponsen'. In laten trekken.. Ik gebruik dan een klein handdoekje en een grote bak warm water om te spoelen. In plaats van echt uitspoelen maak je de handdoek nat, wring je deze uit en wrijf je plukje voor plukje schoon, terwijl ke de handdoek telkens spoelt.
Wat ook kan ik een spuitbus green spot remover van cowboy magic kopen dit op het haar spuiten en met dezelfde natte handdoek techniek werken. Beide methodes door mij beproefd dus het werkt zeker wel..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:15

Als ik deken er niet op had gehad... Beest van mij gaat altijd in de modder liggen rollen...

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:17

De methode met zilvershampoo werkt het beste voor echt witte manen, de ander (met green spot remover) werkt zeker heel goed om alles een stuk schoner te krijgen maar het kan een beetje gelig blijven..

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:22

Afbeelding

Deze foto maakte ik na het'
'wassen' met green spot remover, zoals je kan zien iets geler dan zijn vacht..
Hoop dat je er wat aan hebt...

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:24

Als het gelig blijft kan je talkpoeder gebruiken, heb ik met Dublin ook gedaan toen zijn sokken en onderkant van de manen gelig bleven. Werkt goed, je hebt alleen wel best wat nodig. Je moet het wel goed verspreiden anders kan je het een beetje zien.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:40

Wat een leuke verassing van je moeder Chimello!

Veel plezier tijdens de les morgen Mira :)

Oeh, wel koud inderdaad om te wassen. De methode van Kerry-tinker klinkt wel handig, zodat de hals droog blijft.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:50

Haha ik krijg onze paarden niet wit... Al helemaal die hengstige staarten, zo lekker vies en geel :n
Zilvershampoo wel geprobeerd maar dat werkt maar een beetje.

Bedankt voor de reacties :o

En Cheyenne heeft geen leverschade! Ze had wat bloedarmoede en hij komt haar morgen ook nog een spuitje tegen wormen geven. Ze waren volgende maand pas weer aan een wormkuur toe, wel beetje vreemd dan maar goed ben allang blij dat het geen leverschade is. *\o/*

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:56

Bedankt voor de tips. Die vuilniszak is inderdaad een goed idee. Als het met de green spot remover niet wil ga ik dat zeker doen!

Wat fijn dat Cheyenne geen leverschade heeft. Zal vast een grote opluchting zijn. En dan ook nog zo'n stoere hengst erbij. Jouw dag kan vast niet meer stuk!