[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:57

*\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:03

Leuk zeg ik ben benieuwd :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:48

Ik breek even in ivm de pipetten. Drum deed het er de laatste 7 mnd van zijn leven goed op. Is in dec 2010 behandeld, toen in maart 2011 weer, en een paar dagen voor zijn dood (7 sept 2011) weer.
Het is wel duur hoor, ze verkopen ze per 3 stuks, en je moet er 4 hebben, ieder been 1 pipet. Merk Stronghold, en dan die voor de zwaarste honden, 20-40 kilo. Per verpakking kost het ongeveer 40-45 euro.
</einde inbraak>

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:50

Geeft niet hoor Naat, is toch juist iets waardoor wij onze beestjes beter kunnen verzorgen? Maar Drum was een tank. Persoonlijk, als ik dit in het voorjaar ga doen bij Luna dan denk ik dat ik 3 pipetten ga proberen te verdelen over 4 benen :o Eens zien of dat wil en werkt in praktijk...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:54

Nog een tip, een stuk goedkoper. Binti had nog nooit mijten gehad, maar toen ze uit de opfok kwam, stampte ze. Ik heb haar 2x gewassen met een Knock Down (werkt direct, maar KORT) shampoo, zodat de mijten direct dood waren. Wel na een dag of 10 herhaald, om evt uitgekomen eitjes / larven, te bestrijden.
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:56

+:)+
Al weet denk ik iedereen hier wel hoe duur paarden houden kan zijn, als je dan op een houtje gaat bijten over 80 euro...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 01:01

Geen probleem voor de inbraak.. denk dat dit voor iedereen wel handig is voor te weten moesten ze het eens hebben dat probleem :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 06:50

Thanks Kmd, hoe gaat het met jou naar omstandigheden?

En jullie raden het al? ik ben brak en heb beroerd geslapen :=

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 08:59

Ga je vandaag je paardje halen Snackie? Spannend hoor!

Stronghold is een heel stuk duurdder dan Advantage, en er zijn ook geen 4 pipetten nodig hier. Elsa zat echt flink onder de beestjes toen we haar de 1e keer behandeld hebben, en 2 pipetten waren genoeg (voor honden tot 25 kg). Volgens mij zijn 4 van die pipetten € 25 (op mijn werk dan), dus dat scheelt dan heel veel. Ik gebruik het elke 6 weken dus het kost mij ongeveer € 25 per 3 maanden (voor alleen Elsa). Dat vindt ik reuze meevallen, en het is maar een heel kein klusje (mits je bij de rug van je paard kunt komen haha)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:57

dus 2 pipetjes over de rug van stronghold en thats it?en dan geen last meer hebben van mok en mijt.dat klinkt goed!en voor zo'n luttel bedrag zou ik t wel doen

andrea:veel plezier straks met het ophalen van je tinker.laat je ons snel wat nieuwe foto's zien?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:28

Uhm, ik gebruik dus juist geen stronghold hoor, wel 2 pipetten Advantage. Er was wel iemand die stronghold gebruikt, maar die doet in elke sok een pipet.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:57

en advantage kan over de rug worden verspreid dus?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 11:52

Jup :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:21

handig dat ik het weet.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:14

Ook ik vindt dit best handig om te weten

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:10

Net terug van een superbuitenrit met Tink, heb voor het eerst een échte galop gedaan !(vorige keer waren het maar enkele pasjes..) Ze had er uberveel zin in en strekte zich heerlijk uit, super ervaring! :D

Dierenarts is vandaag dus ook geweest, voor injecties. Tinky heeft zelf niet eens gemerkt dat ze een prikje kreeg, zo braaf was ze. Mijn shetters daarin tegen.. toen Jacky de naald no maar zag begon hij al te panikeren en toen ik 'm vast bond zat hij helemaal te beven van de schrik En steigeren dat ie deed! De
andere shet, Zohra, deed in begin een beetje vervelend, maar daarna niet meer.. We hebben dus gevraagd of ze mijt heeft, en hij denkt van niet, of ze heeft er maar een klein beetje. Hij ging ons wel een shampoo meegeven om haar sokken te wassen, ook een bijtend goedje helaas, dus je moet ook handschoenen dragen. Maar volgens mij is het geen Sebacil.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:06

Leuk hoor :), goed dat het goed is gegaan bij de dierenarts.. ik hoop deze week er nog is op uit te kunnen met Jack :). Nu gaat wss wel lukken :)

KailonneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:02

De zadelpasser is geweest. Het zadel van Jack paste voor geen meter. Het zat te strak bij de schoft en schouders en het was zo'n 7 cm te lang. Daardoor had hij een bult op zijn schouder dus is het beter om hem even rust te gunnen. Ik moet op zoek naar een kort zadel. Ik hoop dat ik iets kan vinden. Iemand tips?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:04

Ikzelf heb een winteck, bevalt mij zeer goed en nooit problemen mee gehad.. :)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:11

yup, wintec is een goed zadel!
Bij king ligt dat dus ook echt super! (daarom probeer ik ook mijn boomloos verkocht te krijgen..)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:16

Ik heb een barefoot stella.. nog niet de indruk gehad dat het Jack niet past, he enige wat je wel kan hebben is te lang of dat de grootste pommel te smal is... (bijvoorbeeld voor Jack was arizona/atlanta te lang). Ga wel denk ik rond het voorjaar eens voor nieuwe inlage's kijken.

Voor ik voor een barefoot ging ging ik voor een wintec gaan maar dan toch niet gedaan om dat hij wss al te smal ging zijn. Ik hoorde/las bij velen dat de wide zelfs al voor een smalle haf eigenlijk vaak te smal was. Ik vondt wel wintec erg goed zitten (persoonelijk) ;). Er werd ook gereden op hem met wintec voor ik 'm kocht.
Laatst bijgewerkt door Lori op 04-01-12 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:17

Wat voor boomloos heb je te koop? Hier qua boomzadels ook wintec favo, en JC. Maar ik ben toch wel op en top in love met Barefoot (boomloos).

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:20

barefoot arizona.
ik wil heel graag een wintec 500, maar ik moet toch echt het ene verkopen voor ik het andere kan kopen.
ze zeiden ook dat een thorrowgood ook een heel goed merk was.

Mijn boomloos zit lekker, maar mijn voeten gaan altijd slapen als ik er mee rijdt(heb al een paar keer buiten gereden en telkens met slapende voeten op het einde) en pijne knieen.
ik weet niet hoe dat met een wintec is, maar daar kan ik mijn benen al beter bij leggen en mn hakken beter uitdrukken.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:22

Dat kan een hoop verklaren van het gedrag van Jack (je weet het nooit zeker, maar je kan dadelijk het zadel wel uitsluiten als het weer goed ligt)

Op mijn oude pony had ik ook altijd barefoot liggen. Heb ik nu nog in de kast, voor kayleigh misschien ooit (als het goed ligt) In het begin rijd je toch niet fanatiek.

MAAARE, ANDREAAAA ? is Jaron veilig aangekomen ? :D :D
Waar blijven de foto's :):)

Vanmiddag goed gesprek gehad op stage. Voelt altijd fijn af en toe zo'n gesprek.
Zo lekker naar de paardjes toe. :)

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:29

jaa waar blijven de foto's! we zijn allemaal reuze benieuwd!!

king was vandaag zo braaf joh! we gingen vandaag lekker wandelen en een stalgenootje met vriendje van king gingen mee. Ze hadden er goed de pas in en we moesten flink doorlopen. Dus uiteindelijk waren de paarden niet moe, maar wij wel hihi. Hij was vandaag niet zo hyper gelukkig!

en trailer vandaag geregeld voor 28 januari. Dan eindelijk vaker naar mn maatje!!