en

Nou
Home sweet home. Vanochtend om iets over 8 weggereden, iets voor 11 waren we gunter. Koffie gedronken, babbeltje gemaakt, andere merries even bezocht, en damn wat een buuk, daar konden 3 paarden in
En daarna Dewi gaan laden, ze liet zoch vlot vangen in de wei en liep daarna lekker mee, dus had er goeie moed op. Eerst gewoon geprobeerd te laden, zag ze niet zo zitten, dus emmer brok gehaald, Hanneke het lange touw gegeven, zelf de longeerlijn achter de reet, en toen liep ze er bijna gelijk op
Super
Dus schot weer terug, achterstang vast, klep dicht en wegwezen. Onderweg voorspoedig gereden, 2x gestopt, 1x omdat mijn lens mijn oog niet meer lief vond, en dat rijdt niet zo fijn
En de tweede keer was net na de tunnel... We waren halverwege, en ineens een boel kabaal, trailer begint te slingeren, was madam weer aan het steigeren / van dr neus maken. Dus alarmlichten aan en naar het midden van de baan (zijn twee rijstroken naast elkaar). Even geprobeerd stabiel te houden, en toen gas ingetrapt om weg te wezen. Zal dus vast een vette boete worden (trajectcontrole, but who cares). Na de tunnel gelijk gestopt, en ze stond weer op 4 poten. Deurtje dicht en naar huis gereden.Thuis klep open gedaan, en gelijk weer dicht
Achterstang was eraf. Dat terwijl de borg eropzit, dan haalt ze dus gewoon dat pinnetje door de stang omhoog en molt het elastiekje. Dus vanvoren losgemaakt, en toen klep weer open en dr af gehaald
In de wei gegooid, en toen begon het grote genieten
Dewi voorop in galop, Aman erachteraan sjezen en Blanche het kalf vol bokkesprongen volgen
Zo hebben ze zich een tijdje vermaakt, terwijl wij nog wat nadronken op terras
Home sweet home

Die waren echt pikzwart van de dunne mest (overgang voer). Hij bleef superbraaf staan en begon op een gegeven moment mij nat te spetteren
Toen was ik aleen kletsnat, toen heb ik hem wat laten grazen en konden de sokken drogen.... MIJN sokken dus
Maar goed, hij zit heerlijk.. Dus die kan weer een tijdje mee..

haha